Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.09 22:52 - Героят Ивангел и писателят Марин
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 477 Коментари: 15 Гласове:
27

Последна промяна: 16.09 08:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Ивангел е любим герой на известния писател Марин! Всъщност, той е сборен образ от двама герои- аз и Ангел Щапаров! Има такъв похват в литературата , приличащите си герои да се обединяват, така, че в случая всичко е ОК!


Писателят Марин е отявлен апологет на всичко гръцко! И да  не е наложително, защитава го със зъби и нокти! Всичко е произлязло от тях, дори и земното кълбо е тяхно дело!
Впрочем, някои съвременни ценности, като педофилия, педерастия, содомия са наистина тяхно изобретение и е редно, той, като автор да хвърли светлина върху този факт!
Даже, ще му подам един  дори малко известен факт в тази насока!
На женските тоалетни в Испания се мъдри един смущаващ надпис- еллас ? Да не би гърците в Испания да ги считат за жени?
Никак не е изключено!

Сега, при цялата си творческа активност и величие , гърците сами не са си направили държава? Разчитали са на македонци, руси, англичани да се заемат с тази мръсна работа!
А ние,  поне два пъти сме създавали държава и от нищото,  и от пепелта сме я възстановявали!?
При такава неспособност на гърците в държавообразуването, всякакви мегаломански приказки за минало и настоящо величие отиват в категорията- " Слаба ракия"!

Сега, писателят Марин счита в произведението си, че ако ми предложат в Гърция работа за две хиляди долара, ще се погърча аламинут! Само , че става дума за непрестижна работа за две хиляди долара? За някакъв охранител? При тези крадливи гърци, сигурно ще плащам щети за десет пъти повече долари!
Поне да беше в библиотека, да забърсвам праха от книгите!
Аз грък да чете , не съм виждал, за гъркиня, без коментар!
Вие виждали ли сте? Така, че ще имам бол работа!

Имам забележка относно мижавата сума! Чак такъв евтин Кольо не съм, какъвто ме изкарва?
Такава заплата ми предлагаха в престижен европейски университет, но преди повече от тридесет години! При осигурени храна и жилище С уговорката, че след десет месеца ще е друга!
Е, не отидох заради синовна привързаност , отговорност и задължения! Щеше да е десертьорство!
Та сега, от какъв зор да ходя?
Гърция ми е неинтересна
Братовчедка ми има къща в центъра на Атина, дори и намек не и правя за гостуване даже!

Все пак, едно литературно произведение , за да не е чиста фантастика, трябва да се гради и с малко истина, прав съм, нали?





Гласувай:
27



1. kvg55 - leonleonovpom2,
15.09 23:13
Друго не, ама гръцката музика от 60–те и 70–те години с бузукито и багламата и аз я харесвам – Григорис Битикотсис особено, Микис Теодоракис и други. Сега, преди две–три години посетих Драма. Имаше някакъв местен празник и в градската градина беше издигната сцена – инструментите : кавал, гайда, гъдулка, акордеон, тупан. Музиката много близка до нашата родопска.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
15.09 23:50
kvg55 написа:
Друго не, ама гръцката музика от 60–те и 70–те години с бузукито и багламата и аз я харесвам – Григорис Битикотсис особено, Микис Теодоракис и други. Сега, преди две–три години посетих Драма. Имаше някакъв местен празник и в градската градина беше издигната сцена – инструментите : кавал, гайда, гъдулка, акордеон, тупан. Музиката много близка до нашата родопска.


Съгласен съм , Краси!
На гърците им дай развлечения и песни!
Да, Микис Теодоракис е пял за нас в Културния ни дом!
Но, за работа не ги търси!
Районът, в който си бил, е Български, преди!
Гледал съм карта от началото на миналия век на Беломорска Тракия! Български имена, тук таме някое гръцко Сега всичко е погърчено Спецове са в това, не си поплюват!
Никак!


цитирай
3. get - До leonleonovpom2 - За такива жертви оформени от казионното ни образование ... ?
16.09 22:56
leonleonovpom2 написа:

Писателят Марин е отявлен апологет на всичко гръцко! И да не е наложително, защитава го със зъби и нокти! Всичко е произлязло от тях, дори и земното кълбо е тяхно дело!

... който визираш ?

Препоръчвам да прочетеш разката на Д. Чорбаджийски - "Чудомир":
"Три века преди Христа". Точ - в - точ, е описал жертвите на нашето анти-образование.

- Споменаваш и друго?
leonleonovpom2 написа:

Гледал съм карта от началото на миналия век на Беломорска Тракия! Български имена, тук таме някое гръцко Сега всичко е погърчено Спецове са в това, не си поплюват!


- За това спомага немалко и не-българската след-Деветосептемврийска власт. Баща ми е разказвал следното?
През септември 1944 г. новоизпечения политик, професионален "ревлюционер" Добри Терпеше свиква митинг в Гюмюрджина(сегашно комотини) . Цялото българско и гръцко население се стекло на площада пред х-л "Астория" от балкона на който Терпешев се изцепва:
"Братя гърци, Тракия(беломорска д.м.) никога не е била българска и никога няма да бъде!"
Българите мълчат попарени и гърците викат "Зито! Зито", тоест "Да живей".

- Знаеш ли предисторията, тоест откъде идва самочувствието Терпешев говори това, и как завършват митарствата из "гръцка" Тракия на този червен Ч-у-к-у-н-д-у-р ??!

цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
17.09 08:54
Който и писател или историк нашенски да посоча, няма да сбъркам в 99% от случаите- гръкоман ще е!
Да, образованието има вина и щафетата се препредава от учителите Те нямат вина- учебната програма е такава! А тя идва от министерството
И нас ни надъхваха с гръцките държави- полиси?
От една страна джуджета- от друга- велики?
Има ли някой велик град - държава сега, като аналог на гръцките? Да, като пикантерия на държава- Монако например!?
А д а не разнищя сега основаването на градове по нашето крайбрежие, каква фалшификация е?
Затова един историк, освен езици, трябва на прилично ниво да владее математика, физика, химия и логика -също! И тогава няма да пробутва глупости от рода , че Милет е основал градовете по Западното Черноморие?
Или пък , че Аспарух с два файтона хора е победил ромеите?
Що се отнася до предателството на политици от рода на бай Добри, не забравяй, че в Северна Гърция върлуват червените андарти!
Може и да са червени , но са и гърци! Любовта им се плаща!
Та думите му са част от платата, от стара коза яре е той!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Малко хумор!
17.09 09:21
В надписите на телевизионния екран, чета- да избаротваш бижута?...
Да; ясно е, че е грешка този глагол, изработваш са искали да напишат!
И в същото време е гениален хибрид между избарвам и изработвам
Да , бижутата не се нуждаят само от просто изработване, но и от избарване!
цитирай
6. get - До 4. leonleonovpom2 - ЕЛЛАС ли имаш в предвид пишейки за "червени андарти"?
17.09 10:15
- Но не са те причината - за казаното от червеният Ч-у-к-у-н-д-у-р, с незавършено ТРЕТО ОТДЕЛЕНИЕ - образование ... той и полит-комисар на бандита-"революционер" Митьо Ганев, за които и филма "Последния войвода" бяха изБАРОТвали в близкото ни, "светло" минало!

- Но отплеснах се, та да я карам - по същество?!

leonleonovpom2 написа:
...
Що се отнася до предателството на политици от рода на бай Добри, не забравяй, че в Северна Гърция върлуват червените андарти!
...


Срещите м/у Чърчил и Сталин са :
а) 1942 г. в москва;
б) 1943г. в Техеран
в) 1944 г. Москва
г) 1945г. в Ялта.

- Специално за срещата им през м.октомври 1944г. в Москва, Чърчил в спомените си твърди? - Че след съответното по руски "гостоприемство" придружено със "здрав запой". Двамата стигнали до "процентно споразумение" за "подялба на следвоенния свят на сфери на влияние".

- С основание ще кажеш: Ама споразумението м/у Сталин-Чърчил за България и Гърция е от м.октомври ... а Терпешев, още Септември, пъди българите от Беломорска тракия.

- За мен, Чърчил посочва некоректно времето(шикалкави) - Защото?
- В спомените си външния министър на Великобритания Антъни Идън, казва за посещението си в СССР, от месец декември 1941 - Следното?

Сталин предложи на Идън проект на два договора – за военна взаимопомощ и за разрешения на следвоенни проблеми(следвоенно прекрояване на граници - п.м.). Текстовете на тези проекти му се предоставят. Бегло запознат с въпросните текстове, Идън заявил, че някакви принципни възражения против такъв род договори той няма, но би искал, разбира се, внимателно да изучи предложените текстове и може би да внесе в тях неголеми поправки.
Др.(те) Сталин и Молотов не възразили срещу казаното от Идън.

След това др. Сталин заявил, че по негово мнение би било желателно да се приложи към втория договор секретен протокол, в който да е набелязана обща схема за реорганизация на европейските граници след войната. Схемата се свеждала до следното:

Турция във вид на компенсация за спазване на неутралитета може да получи Додеканес, населеният с турци район в България на юг от Бургас и може би някои територии в Сирия. Полезно би било така да се предадат на Турция някои острови в Егейско море, закриващи входа на важни пристанища като Измир. По тази точка Идън заблязал, че за Додеканес отдавна претендират гърците, защото населението на въпросния остров е гръцко, въпреки че признал необходимостта от обсъждане на това или друго урегулиране на въпроса. Др. Сталин, от своя страна, прибавил, че отстъпването на България на Бургаския район е наказание за поведението на Българя по време на войната. България е длъжна също така да пострада териториално и на своята югославска граница. По мнение на др. Сталин за България абсолютно достатъчно е да има едно морско пристанище във Варна.
Гърция е длъжна да възстанови своите стари граници(в които попада и Бел.Тракия - п.м.).
Идън отговорил, че не може да подпише подобен документ без предварителна консултация със своите колеги. Освен това британското правителство досега още не е работило по повдигнатите от др. Сталин проблеми." - край на цитираното по Идън.
- Отива на визитата на Чърчил 1942 г. Москва. В началото той остава с впечатлението, че визитата му е безуспешна. Следва извън протокола покана за "дружеска среща" в Кремъл. Отново здрав запой. Като самият той твърди, че е бил "напит" от Сталин с неговите тостове.

- Мисля точно тогава написването в/у салфетката и "процентното споразумение", за което той упоменава в спомените си, че е станало през октомври 1944 год.

Цитираното(по Идън - д.м.) се потвърждава и по руският архивен източник в Руския архив при АП(администрация на президента на РФ - п.м.).:
(доп.м. - в архивен(Ф(онд). 45, оп. 1 д. 279. л.5-21

- Последно с което приключвам! За това се упоменава и в личния дневник на Георги Димитров - при нужда ще цитирам.

цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
17.09 14:05
Това са различни, разработени варианти!
Да има готовност, ако някой ог тях проработи, да се ползва!!
Разумът е надделял! Че границите не бива да се пипат!
България не е загубила територии след края на ВСВ, запазва и Южна Добруджа, въпреки, че е присъединена към нея с благословията на Хитлер!
Крайният резултат е важен, всичко друго е спекулация!
цитирай
8. get - До 7. leonleonovpom2 - Знам слабостта ти към "дядо Иван" - та предположих, отговора ти относно Сталин - Русия! - Но?
17.09 18:33
leonleonovpom2 написа:
Това са различни, разработени варианти!
Да има готовност, ако някой ог тях проработи, да се ползва!!
Разумът е надделял! Че границите не бива да се пипат!
България не е загубила територии след края на ВСВ, запазва и Южна Добруджа
...

1-во
- Отново цитирам А. Идън, вмъквайки забележката, че и преводача на Сталин, В.М. Бережков в спомените за състоялата се през декември 1941 г. среща - пише подобно на твърдяното от Идън:
"Сталин заяви, че би било желателно да се сключи към втория договор секретен протокол, в който да е набелязана обща схема за реорганизация(прекрояване) на европейските граници след войната." - виж пълният цитат - пост:6
2-ро
На 26 май 1942г. от В. Молотов в Лондон се подписва (англ.)Twenty-Year Mutual Assistance Agreement Between the United Kingdom and the Union of Soviet Socialist Republics - превод:"Двадесетгодишното споразумение за взаимопомощ между Обединеното кралство и Съюза на съветските социалистически републики".
3-то
Какво пише по въпроса изследователката Елизабет Баркър:
"…Що се отнася до Турция, Сталин беше много внимателен; Той не спомена Проливите, но предложи Турция, като част от широкообхватен „таен протокол“ за следвоенното европейско споразумение, да получи българската територия на юг от Бургас заедно с Додеканезките острови.”

(цитатите са по архива на британското Външно министерство №371/32874 от 16 декември 1941 г. и 5 януари 1942 г.)
4-то
Подобно твърди Plopeanu, Emanuel в изследването си:
„Анкара – Стокхолм – Берн: три вида коментари и тълкувания в пресата относно британско-съветския договор (май 1942 г.)“

И накрая без да съм приключил ... роден съм в Бургаски окръг. Много ми е интересно на каква база - Сталин твърди:
"... населеният с турци район в България на юг от Бургас ..."

Подобни като Тук неща - обяснявах и в блога на Марин Тачков, в духа, че "Царска и пролетарска Русия - винаги е била империя" - но той "отказа да повЕрва" на мен неспециалиста :))) цитирайки ми Уикипедия!
цитирай
9. shtaparov - Абсолютно прав си приятелю- поз...
17.09 19:42
Абсолютно прав си приятелю- поздравления!!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей,Гет!
17.09 22:40
Здравей, Гет!

Марин се придържа към написаното и утвърденото!
Докато аз търся неописаното и евентуално сгрешеното!
Навик, изработен в ученическите и студентските години!
Да реша задача по нетривиален начин, да развия тема без да ползвам Каранфилов или Динеков.....
Рисковано, може да те накажат!
Но, огорченията, несправедливи, се компенсираха с отличната оценка на кандидат-студентския изпит и със защитата на дисертацията, изградена върху новости само и съответни обяснителни механизми!
С няколко думи, не обичам да повтарям известни неща!
Което не означава, че не съм запознат с тях!
Ето, ще дам пример от историята
Според нея войските на римския император Гордиан от твоя град Одесос( Варна) са потеглили с кораби към Персия
Два града имат отсечени медальони в тази връзка- Одесос и Анхиало - Поморие! Доказателство, че императорът е пребивавал и в двата града!
Но Анхиало има монета, каквато Одесос няма!
Императорът на носа на кораб, вперил поглед в далечината?
Изводът?
Императорът е потеглил с войската си от Анхиало!
Защо?
Защото Анхиало е главно пристанище на римската империя на Западното Черноморие! От него ще тръгне императорът, то подобава на ранга му
Разгеле, какво означава името Гордиан? Дали не е на някой смачкан смотаняк?
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
17.09 22:41
shtaparov написа:
Абсолютно прав си приятелю- поздравления!!


Благодаря ти!

Всичко най- добро ти пожелавам!
цитирай
12. shtaparov - :)
19.09 03:23
Във връзка с героя Ивангел ще добавя,че и аз имам литературен герой- криминалния му опонент Маринтач ага,известен още като Марин Таджика. Наговите приключения биха изпълнили цял епос но имам споразумение с писателя да не ги разпространявам,ако той спре да вдига аларми около Ивангел и да бие тъпани с измислените му "приключения" :) Щото литературата не е само негово- тя е и мое занимание и той тепърва ще го научи,ако не спазва споразумението :) Казано другояче: нека отдъхва повече и да не си дава зор да разбужда творческия ми устрем чрез купиране на творческия ми мързел че тогава от агата ще захвърчи перушина,а чалмата му ще замирише на свински курбан :)
цитирай
13. shtaparov - Това са различни, разработени в...
19.09 03:26
get написа:
leonleonovpom2 написа:
Това са различни, разработени варианти!
Да има готовност, ако някой ог тях проработи, да се ползва!!
Разумът е надделял! Че границите не бива да се пипат!
България не е загубила територии след края на ВСВ, запазва и Южна Добруджа
...

1-во
- Отново цитирам А. Идън, вмъквайки забележката, че и преводача на Сталин, В.М. Бережков в спомените за състоялата се през декември 1941 г. среща - пише подобно на твърдяното от Идън:
"Сталин заяви, че би било желателно да се сключи към втория договор секретен протокол, в който да е набелязана обща схема за реорганизация(прекрояване) на европейските граници след войната." - виж пълният цитат - пост:6
2-ро
На 26 май 1942г. от В. Молотов в Лондон се подписва (англ.)Twenty-Year Mutual Assistance Agreement Between the United Kingdom and the Union of Soviet Socialist Republics - превод:"Двадесетгодишното споразумение за взаимопомощ между Обединеното кралство и Съюза на съветските социалистически републики".
3-то
Какво пише по въпроса изследователката Елизабет Баркър:
"…Що се отнася до Турция, Сталин беше много внимателен; Той не спомена Проливите, но предложи Турция, като част от широкообхватен „таен протокол“ за следвоенното европейско споразумение, да получи българската територия на юг от Бургас заедно с Додеканезките острови.”

(цитатите са по архива на британското Външно министерство №371/32874 от 16 декември 1941 г. и 5 януари 1942 г.)
4-то
Подобно твърди Plopeanu, Emanuel в изследването си:
„Анкара – Стокхолм – Берн: три вида коментари и тълкувания в пресата относно британско-съветския договор (май 1942 г.)“

И накрая без да съм приключил ... роден съм в Бургаски окръг. Много ми е интересно на каква база - Сталин твърди:
"... населеният с турци район в България на юг от Бургас ..."

Подобни като Тук неща - обяснявах и в блога на Марин Тачков, в духа, че "Царска и пролетарска Русия - винаги е била империя" - но той "отказа да повЕрва" на мен неспециалиста :))) цитирайки ми Уикипедия!

Добре дошъл винаги приятелю- липзваш на всички в обедняващия Блог.Бг,явявай се по-често да го подобряваш и облагородяваш
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
19.09 08:48
shtaparov написа:
Във връзка с героя Ивангел ще добавя,че и аз имам литературен герой- криминалния му опонент Маринтач ага,известен още като Марин Таджика. Наговите приключения биха изпълнили цял епос но имам споразумение с писателя да не ги разпространявам,ако той спре да вдига аларми около Ивангел и да бие тъпани с измислените му "приключения" :) Щото литературата не е само негово- тя е и мое занимание и той тепърва ще го научи,ако не спазва споразумението :) Казано другояче: нека отдъхва повече и да не си дава зор да разбужда творческия ми устрем чрез купиране на творческия ми мързел че тогава от агата ще захвърчи перушина,а чалмата му ще замирише на свински курбан :)


Да, нормално е на такава постановка, да последва еквивалентен удар!
Зададох му въпрос с една въпросителна само! Да му го преведа- какво му става?
Наясно съм, че Българите за него са втора категория , а славяните- елит Не сме закачали тази тема! Какво го дразни в случая?
Въпреки, че трябва да обясни, как от брашно , с помощта на трици, се прави хубав хляб? Държава демек!
Писателите и научните работници си приличат по това, че имат поглед върху целия процес, който описват или изследват А не само детайл от него? За съжаление, при него забелязвам увлечение към детайлите, често и несъстоятелни!
Приятелски- редно е да разшири светогледа си, ако гони качество, а не количество!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Зд.авей, отново, плиятелю!
19.09 09:11
Да, подкрепям думите ти, казани по адрес на Гет!
Но, решението е негово! Писането е основно тук, но има и съпътващи фактори, които влияят!
За империите е прав и СССР, и САЩ са такива!

Аз искам да обърна внимание на друго
Че с течение на времето Сталин и Хитлер от злодеи се превръщат в положителни герои , сравнени с днешните нищожества!?
Днешна Европа дължи вида си на Сталин, довел войната до успешен край!
А Хитлер не е такъв злодей, какъвто го описват
Като видял резултата от опита на атомната бомба върху военнопленници на остров Рюген , попитал колко такива бомби имат? Казали му- три!
Забранил да се ползват с думите- Това вече не е война, а унищожение!
А сегашните тласкат нещата към употребата им!?
И друго- прозрял е , какво зло са евреите!
В последното си интервю казва, че не е воювал срещу руснаците; а срещу евреите в Русия И те са го победили!
Да, при сключване на пакта е искал да се убеди, че Сталин не е евреин! При такова условие , щял да бъде сключен!
И заключението му било- Какъв красавец, не е евреин!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10004708
Постинги: 1430
Коментари: 30404
Гласове: 107397
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031