Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.10.2024 22:44 - Истории , свързани с железопътен транспорт
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1195 Коментари: 15 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Детството ми беше свързано с пътуване по влакове В един момент и баща ми заработи в системата на железниците! Имахме първокласни билети и можехме да пътуваме в страната безплатно В чужбина , не знам защо, не ни пуснаха?
Имам детски спомени от тези пътувания, особено за  свързаните   с гостуване при баба и дядо! Влаковете бяха пълни, гарите- оживени и чисти!  Кипеше живот в тях, не като в сегашните!

Някой ще каже, че жепе транспортът е демоде?Нищо подобно! Демоде е у нас! В нормалните страни е на ниво, за което може само да си мечтаем и да  завиждаме!

Преди време, в Лозана, замислих нелегално пътуване до Франция Отказах се навреме! Сетих се, че Швейцария не е в ЕС . Останах да наблюдавам Влакове пристигаха и заминаваха през пет минути Перонът се изпълваше с народ!
А Лозана е град от калибъра на Бургас! Но на перона в Бургас, на няколко пъти в денонощието тръгва или пристига влак с по два файтона пътници?.....

И жепетранспортът ни е сбъркан
На Пещерската гара, в края и имаше едно уникално, кръгло обръщало за локомотива Другаде не съм го виждал Локомотивът влизаше в него и то се завъртваше на 180 градуса! Той е готов да поеме по обратния път към Пловдив Хлапетата ходехме там, да гледаме тази атракция В близост беше и паметникът на героите, загинали за България, наподобяващ в умален мащаб Шипка!

Първа изчезна гъбката на площада пред гарата в Пловдив Обръщащото колело изчезна по- късно Вероятно за скрап ?
Линията беше пред закриване, ако не беше намесата на Петърнейчев, кмет на Пещера Общината пое разходите по функциониране на влака, плюс закупуването на модерни композиции от запад!  Гарите между Пещера и Пловдив имаха задължението да поддържат междугаровите си участъци!
Така, че тази оживена на времето си линия продължи да действа, не бе закрита
Спомням си претъпканите с народ гари, особено в Пловдив и в Пещера , висящите като гроздове по вратите на вагоните хора, не можещи да проникнат в тях!
Слизащи за малко на гарите, да си починат от трудното висене!
Сега няма опасност за това Вагоните са празни и ученици осигуряват функционирането на влаковете Някои от междинните гари нямат персонал, там в ролята на ръководител движение влиза кондукторката на влака, която от отворената врата на вагона размахва зелено флагче на машиниста! Нещо като театър!

В Поморие, Анхиало на времето, гърчеещите се Българи са ударили спирачка в развитието на града! Защото проектът за линия е бил София- Анхиало!
Но те скочили срещу него Локомотивът щял да опушва лозята?  И крайна гара става Бургас!

Все пак, с благословията на царя е прокарана линия през тридесетте години Пътуването с влака си беше атракция Но тази линия имаше  лошата  съдба, след промянана да бъде унищожена!?

Животът ми в детството и по друга линия беше свързан с локомотивите
Играехме футбол в двора на училището На един мач се оказа , че съм имал неочакван зрител Баща ми!
С изненада каза , че съм бил голям футболист, като Котков, не очаквал това от мен?
Попитах, кой е той? Чувал бях за Аспарухов и Якимов
Най- добрият футболист на "Локомотив" Ако нямам любим отбор , редно е да стана локомотивец!
Заинтересовах се от Котков Разбрах защо баща ми ме сравни с него Имах силен удар, вкарвах неочаквани голове! И правех  ходове, които изненадваха противника
И до днес съм локомотивец!
И ми е болно за влаковете и гарите, които са в безобразно състояние!

Дано , управляващите разберат, че влаковете са мерило за възхода на една държава!




Гласувай:
22



1. kvg55 - leonleonovpom2,
21.10.2024 22:58
Да, ама Асемоглу и Робинсън в книгата си "Защо някои страни са богати, а други бедни" пишат за император Франц II, който управлява Австрия в първите десетилетия на XIX–ти век, следното : "Франц беше категорично против изграждането на железници, едно от най–великите изобретения на индустриалната революция. Когато проектът за изграждане на Северната железница дойде на бюрото на императора, той отговори : "Не, не, няма да направя това, защото по този път в страната може да дойде революция!". И бил изключително прав.
цитирай
2. iw69 - В
21.10.2024 22:59
Китайската народна република имат над 30 000 км високоскоростни железници, по които супербързи влакове фучат с над 300 км|ч.
А високопланински херметизиран като самолет влак изкачва Хималаите на височини до над 5 500 м нагоре в планината, който стига до тибетската столица Лаза.

В днешна евро–атлантическа България родните влакове ако въобще могат да потеглят, а не се запали локомотива им още на гарата, пълзят с почти средновековна скорост от около 50 км|ч и намаляват на завоите за да не дерайлират.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
22.10.2024 00:31
kvg55 написа:
Да, ама Асемоглу и Робинсън в книгата си "Защо някои страни са богати, а други бедни" пишат за император Франц II, който управлява Австрия в първите десетилетия на XIX–ти век, следното : "Франц беше категорично против изграждането на железници, едно от най–великите изобретения на индустриалната революция. Когато проектът за изграждане на Северната железница дойде на бюрото на императора, той отговори : "Не, не, няма да направя това, защото по този път в страната може да дойде революция!". И бил изключително прав.


Да, предвидил е!
Как Ленин, при това във военни условия, с влак ще прекоси Германия, за да прави революция в Русия!
Така е, с влакове пристигат революционерите!
Нашите затова ли закриват линиите, да не дойдат революционерите?
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Ив!
22.10.2024 00:47
iw69 написа:
Китайската народна република имат над 30 000 км високоскоростни железници, по които супербързи влакове фучат с над 300 км|ч.
А високопланински херметизиран като самолет влак изкачва Хималаите на височини до над 5 500 м нагоре в планината, който стига до тибетската столица Лаза.

В днешна евро–атлантическа България родните влакове ако въобще могат да потеглят, а не се запали локомотива им още на гарата, пълзят с почти средновековна скорост от около 50 км|ч и намаляват на завоите за да не дерайлират.


Да, влаковете ни са кошмар!
Да не бипък да са някаква евроатлантическа ценност и поради това да са в такова състояние?

Като студент, с влак пресичахме Румъния, преди години
На прав участък влакът разви страхотна скорост Не можеш да вървиш в коридора Появи се началник влака Попитах за скоростта- 150 километра ли е?
Гордо ми отговори- 160!

На филм съм виждал линията за Лхаса! Падна ми шапката, все едно, че става дума за нещо извънземно!
цитирай
5. zdravkozdrav - И аз работих в системата на БДЖ
22.10.2024 01:46
Имах 10 годишен договор и бях изкарал 2 от тях, когато стана ДемоНичния преврат у нас. И некадърни висшисти във всички сфери завзеха властта след глупави, но красиви фрази от щърбавите уста на Сулю и Пулю. Некадърници с висше образование ставаха началници и унищожаваха повсеместно всичко до което имаха достъп.
Разбичкаха до такава степен БДЖ, че в един миг всички учили по държавна програма и поръчка започнахме да тежим на транспортното министерство. Железопътният ТОВАРЕН транспорт от най-евтин и ефективен бе разрушен по подобие на всичко. Имаше един министър, викаха му Гошо Тъпото. Друг един министър, зам премиер казваше: uБах таа държава дет мен ма избра за зам премиер....
Това което за мен oстана най-свято, ценно и полезно е, че в железниците се даваше ПРИОРИТЕТ НА СИГУРНОСТТА, пред всички други изисквания. Защото "кел файда" да извършиш скоростно транспортиране на товар или хора, при регистрирани катастрофи или повреди на товара. Катастрофи с други МПС и ППС, с и без човешки жертви...
Същия принцип и уважение за сигурността, пред останалото в една среда: избиране простокиро и ленка - зелени глави, зелен матриал, каква сигурност, каква полза...Никаква. Потенциал на разруха: единият зарязал 3 деца и жена чужденка за да бърка в задника на момата. Тя трае на бъркането в задника, за да го омотае в компромати и да го държи изкъсо, но високо в елита на властта...
Тва е прогрес в личния интерес на ленка уруспийката, но за сигурността на страната е язва с последици точно срещу сигурността.
Чувал съм от разговори при Живково време, за някакъв Иван-Асен, процес за английски шпионаж, срещу сигурноста по високите етажи. Бил ликвидиран.
Сега всеки във властта е шпионин на Англия, Сащ, Франция...
ЖеПето е игла в купа не от сено, а от проблеми. Народът бяга от България и тя върви към своята демографска и физическа самоубийствена смърт.
цитирай
6. iw69 - Така е Леон,
22.10.2024 02:14
то всичко в Поднебесната народна република е като че там е извънземна цивилизация.
Всичко там е ново, чисто, пипнато, красиво.
Навсякъде в големите градове е пълно небостъргачи, да ти се схване врата от гледане нагоре.
Бил съм там преди 15 години, още тогава беше така. Бедна ми е фантазията сега вече до какви нови висоти са достигнали.
цитирай
7. zemela - Проблемът май не е в това, че желе...
22.10.2024 08:37
Проблемът май не е в това, че железопътният транспорт е демоде. Хората го избягват заради качеството на услугата. Аз също навремето много обичах да пътувам с влак, сега не бих го избрала.
цитирай
8. leonleonovpom2 - Имах 10 годишен договор и бях изк...
22.10.2024 08:40
zdravkozdrav написа:
Имах 10 годишен договор и бях изкарал 2 от тях, когато стана ДемоНичния преврат у нас. И некадърни висшисти във всички сфери завзеха властта след глупави, но красиви фрази от щърбавите уста на Сулю и Пулю. Некадърници с висше образование ставаха началници и унищожаваха повсеместно всичко до което имаха достъп.
Разбичкаха до такава степен БДЖ, че в един миг всички учили по държавна програма и поръчка започнахме да тежим на транспортното министерство. Железопътният ТОВАРЕН транспорт от най-евтин и ефективен бе разрушен по подобие на всичко. Имаше един министър, викаха му Гошо Тъпото. Друг един министър, зам премиер казваше: uБах таа държава дет мен ма избра за зам премиер....
Това което за мен oстана най-свято, ценно и полезно е, че в железниците се даваше ПРИОРИТЕТ НА СИГУРНОСТТА, пред всички други изисквания. Защото "кел файда" да извършиш скоростно транспортиране на товар или хора, при регистрирани катастрофи или повреди на товара. Катастрофи с други МПС и ППС, с и без човешки жертви...
Същия принцип и уважение за сигурността, пред останалото в една среда: избиране простокиро и ленка - зелени глави, зелен матриал, каква сигурност, каква полза...Никаква. Потенциал на разруха: единият зарязал 3 деца и жена чужденка за да бърка в задника на момата. Тя трае на бъркането в задника, за да го омотае в компромати и да го държи изкъсо, но високо в елита на властта...
Тва е прогрес в личния интерес на ленка уруспийката, но за сигурността на страната е язва с последици точно срещу сигурността.
Чувал съм от разговори при Живково време, за някакъв Иван-Асен, процес за английски шпионаж, срещу сигурноста по високите етажи. Бил ликвидиран.
Сега всеки във властта е шпионин на Англия, Сащ, Франция...
ЖеПето е игла в купа не от сено, а от проблеми. Народът бяга от България и тя върви към своята демографска и физическа самоубийствена смърт.


Добре, като специалист в бранша , си допълнил постинга! За което имаш благодарности от мен!
Така е, изплуваха некадърници, били в сянка по тази причина преди и разбиха всичко!
Има производство- има проблем Няма производство, няма и проблеми
В Поморие, на гарата нарязоха вагон- цистерни? Преди това прекъснаха линията, да не могат да бъдат придвижени!
Линии , откривани с всенародни тържества, бяха закривани
С каква цел, да закрият и държавата явно!

Хубав ден!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Ив!
22.10.2024 08:57
iw69 написа:
то всичко в Поднебесната народна република е като че там е извънземна цивилизация.
Всичко там е ново, чисто, пипнато, красиво.
Навсякъде в големите градове е пълно небостъргачи, да ти се схване врата от гледане нагоре.
Бил съм там преди 15 години, още тогава беше така. Бедна ми е фантазията сега вече до какви нови висоти са достигнали.


Да, всичко в този влак изглеждаше извънземно- композицията, трасето, вагоните, скоростта, височина над пет хиляди метра, при която се затрудняваш да дишаш! А влакът препуска с невиждана у нас скорост!
Сравнени с нашата мизерия в железниците, те са от друга планета!

Хубав ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Земела!
22.10.2024 09:20
zemela написа:
Проблемът май не е в това, че железопътният транспорт е демоде. Хората го избягват заради качеството на услугата. Аз също навремето много обичах да пътувам с влак, сега не бих го избрала.


Разбира се, че не е демоде, аз се слисах на една периферна гара в Лозана? Станах разноглед от пристигащи и заминаващи влагове От тълпите народ на гарата!
В Пещера и друго ми направи впечатление Не видях автогарата Помислих, че съм я подминал? Върнах се , няма я Взех да се съмнявам в себе си, въпреки, че се ориентирам отлично? Попитах пазачите на завода за спиртни напитки , къде е автогарата? - Няма я- беше отговорът? Фалирала?
Автогара да фалира и да я затворят?
Влакът едва крета, няма автогара? Накъде отиваш, Пещера, без обществен транспорт!
Че основната му цел е намаляване на замърсяването!
Един влак отменя поне сто коли, автобус- 10- 20
А Пещера е на стратегическа място, по средата на пътя Велинград - Пловдив, курортно селище е!
Как така, няма да има обществен транспорт?

Хубав ден!
цитирай
11. iw69 - След 1989–90г.
22.10.2024 11:56
навсякъде изплуваха като говна в морето тъпи, треторазрядни некадърници.
Тогава изпоуволниха качествените, кадърни инжинери и специалисти.
Страната ни за това сега е на този тотално пропаднал хал, където почти нищо вече не функционира нормално.
Жалко за идните поколения!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, отново, Ив!
22.10.2024 12:49
Така е, изпитал съм го на гърба си!
Хора , на които с нищо не съм пречил да се изявят, изплуваха и ме взеха на отстрел!?
Не успяха, но убиха ентусиазма ми!
Всъщност, това е била и целта им!
Не да ме ликвидират, а да не се различавам от другите? ....
цитирай
13. katan - Ех, Иване!
22.10.2024 17:55
"Пътническият влак за Пещера ще отпътува от първи Челен коловоз."
За сегашното ниво на "експресните" влакове, първа класа не ми се говори!
В спален вагон "първа" класа - половин одеяло. Просто беше разделено на две.
Разрухата е пълна и повсеместна.
Съсипаха всичко хубаво, което имахме.

Иначе началото на поста предизвика носталгия у мен.
После ме "отрезви".
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
22.10.2024 20:52
katan написа:
"Пътническият влак за Пещера ще отпътува от първи Челен коловоз."
За сегашното ниво на "експресните" влакове, първа класа не ми се говори!
В спален вагон "първа" класа - половин одеяло. Просто беше разделено на две.
Разрухата е пълна и повсеместна.
Съсипаха всичко хубаво, което имахме.

Иначе началото на поста предизвика носталгия у мен.
После ме "отрезви".


Да, има и носталгия по детството!
Но то беше пълноценно и красиво!
Не завиждам на сегашните деца! Те са все едно от инкубатор
Пловдивската гара е все едно бомбардирана днес Ремонтират четири от петте главни коловози Бургаския влак пристигна на " челен" , наричан сега краен коловоз А пещерския тръгна от пети коловоз?
Колега от блога пътува за София Видяхме се на Бургаската гара По- късно разбрах, че локомотивът се запалил!?
В Пещерският влак стоях зад машиниста Имах видимост към него и към линията
Между Козарско и Бяга влакът направо пълзеше?
Виждах напрегнатите лица на кондукторката и на машиниста
Имах чувство, че следят линията да не е прекъсната?

Разрухата е пълна! Разбити гари, с изпочупени прозорци, стени с изрисувани свастики и порнографии, без чакални и
тоалетни?
Какво да ти пожелая сега? Все пак,

Хубава вечер!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей , приятелю!
24.10.2024 21:54
pensioners написа:
Взимах влак или бус до Пазарджик, а от там бус до Пещера за няколко часа или 1-2 дни при роднини.
От година не съм идвал в Сф, а от 4-5 години не съм стъпвал в Пещера.
Там имаше голяма автогара обслужваща бусове в няколко родопски направления и към софийско и тракийското поле, към черноморските Бургас и Варна...
Дали пък мутрите (владетелите-седесари) на Мастика-Пещера, не са я унищожили за да завладеят сградния фонд и земите, там?

leonleonovpom2 написа:
zemela написа:
Проблемът май не е в това, че железопътният транспорт е демоде. Хората го избягват заради качеството на услугата. Аз също навремето много обичах да пътувам с влак, сега не бих го избрала.


Разбира се, че не е демоде, аз се слисах на една периферна гара в Лозана? Станах разноглед от пристигащи и заминаващи влагове От тълпите народ на гарата!
В Пещера и друго ми направи впечатление Не видях автогарата Помислих, че съм я подминал? Върнах се , няма я Взех да се съмнявам в себе си, въпреки, че се ориентирам отлично? Попитах пазачите на завода за спиртни напитки , къде е автогарата? - Няма я- беше отговорът? Фалирала?
Автогара да фалира и да я затворят?
Влакът едва крета, няма автогара? Накъде отиваш, Пещера, без обществен транспорт!
Че основната му цел е намаляване на замърсяването!
Един влак отменя поне сто коли, автобус- 10- 20
А Пещера е на стратегическа място, по средата на пътя Велинград - Пловдив, курортно селище е!
Как така, няма да има обществен транспорт?

Хубав ден!



Факт е, автогара няма!
Как да се предвижиш? С влак до Стамболийски от София или до Плодив и оттам с влак до Пещера!
Редовни автобуси няма, според пазачите понякога се движели нелегални автобуси? Нямат представа какви са!?

Хубава вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10570873
Постинги: 1511
Коментари: 31663
Гласове: 113251
Архив
Календар
«  Април, 2025  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930