Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
10.04 09:16 - Александър Невски
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1660 Коментари: 18 Гласове:
28

Последна промяна: 10.04 18:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В последно време се появиха кръстници, искащи да преименуват храм " Александър Невски" ?! Известно е в кои среди се ширят кръстници, така, че тази популярна днес у нас  дейност е нормална!

Храмът е построен в знак на благодарност на Българския народ към цар Александър Втори, с пари събрани от този народ!
А Александър Втори носи името на  руски герой, княз Александър Невски!

Кой е Александър Невски?
Митичен руски княз е той!
И при него има ярка Българска следа! Канонизиран е от православната църква, като главна причина за това е московският патриарх Киприан, който вади на показ подвизите и чудесата му! Киприан е Българин, произхождащ от известен Търновски род!
Владенията на Александър са Переяслав и Псков! Има ли нужда да се обяснява, че зад тях се крият имената на две Български столици- Преслав и Плисков?
Александър е защитник и  на християнството- православното, което Русия е получила от България!

Александър Невски е роден и живее в смутни и мътни за Русия времена! Русия е нападната от татарите и покорена  по особен начин от тях
В краткия си живот( 1219- 1263г), владетел е само 11 години, Александър Невски наистина върши чудеса!

Руските князе са привидно на власт, имат свобода на действие, но непрекъснато трябва да доказват подчинеността си на хан Батйй, като правят това с посещение в столицата му Сарай, в делтата на Волга!

Обикновено властта им се препотвърждава, но това е в резултат на много унижения, на които са подложени! Понякога посещението им е свързано и с фатален край, както се е получило с бащата на Александър Невски- Ярослав!

Първи от привидната слабост на Александър решават да се възползват шведите С голям флот се насочват по Нева към главния град Владимир( отново Българска следа) Но Александър с чувствително по- малобройната си войска изненадва шведите и ги разгромява! Те не правят втори опит да подчинят княжеството му А той, в резултат на победата получава прозвището Невски!

С руското православно княжество, под натиск на папата се заемат германците от тевтонския орден, създали град Рига!
Тежко въоръжените рицари се считат за непобедими!
Но военният стратег Александър напипва слабото им място !  Предизвиква ги на битка на леда в плитчините на Чудското  езеро, който е дебел и ги издържа После с изненадващ флангови удар, ги насочва към дълбоките води на езерото Ледът не издържа големия товар, чупи се и стотици немски рицари се давят И следва чудото на Чудското езеро- какви са тези хиляди мъртви немски рицари на място, където битка не се е водела?
Битката е в защита на Православието!

Но и на Александър идва ред, да засвидетелства, заедно с брат си Андрей, подчинението си на хан Батий!
Отказва да се кланя  на каквито и да е било езически тотеми Докладват на хана Изненадващо, той позволява това, но нарежда по най- бърз начин да го доведат при него!
Иска обяснение!
Александър казва, че се кланя  само на общия им  бог и на него-Батий,  като негов подчинен, но не и на предмети!
Батий е възхитен от него, казва, че е наистина такъв, какъвто са му  го описали!
Официално княз е Андрей, на Александър е даден Новгород Но скоро Андрей прави фатална грешка и е заменен от Александър, който управлява единадесет години!
Налага се още два пъти да ходи в Сарай!
За погвърждаване на правото си на княз на Владимир, Новгород и Киев и за отменяне на гласеният от татарите наказателен поход към княжеството му ! Заради бунта, при който са убити бирниците,  събиращи данъка!

Постига и нещо немислимо Възползвайки се от толерантността на татарите към чуждите религии, издейства откриване на християнска църква в столицата им!?

Изтощен от динамичния и натоварен живот , умира едва на 44 години! Управлявал в трудни условия, спечелил невероятни победи, а  с достойно  поведение спечелил и уважението на най- страшния владетел на света- не само за неговото време- монголския( татарския) хан, внук на Чинхиз хан!

Съхранил и православието, заради което е и канонизиран!  




Гласувай:
28



1. sursubul - Бравос!
10.04 11:50
Патриотар и половина си! (А и русофилистик!)

Ала българите стават само за едно: за лош пример.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Е, добре!
10.04 13:52
Безпределен предател ли трябва да бъда?
Научен съм да бъда признателен на направилия ми добро, да не плюя по него!
Прадядо ми е дошъл с руснаците през Освободителната война, баща ми е спасен от тях на Драва!
Трябва да съм откачен, да ги плюя!
С доста чужденци съм работил, нямам сведения някой да ме е сочил като лош пример!
Даже , директорът на Цеаст - -Торино ни направи услуга за 100 хиляди долара и в придружителното писмо посочи, че я прави единствено заради мен!
Друг ме определи като изобретател! Смятам, че това не са лоши примери!
цитирай
3. nedovolen - Ще преименуват, айде бе. Горе има ...
10.04 14:02
Ще преименуват, айде бе.
Горе има един списък, който не могат да променят. Не вярват, ако щат. Да идат, ще видят какво са натворили.
Ама късно е чадо, мандалото ловна.
:-)))
цитирай
4. leonleonovpom2 - Привет, Николай!
10.04 14:26
nedovolen написа:
Ще преименуват, айде бе.
Горе има един списък, който не могат да променят. Не вярват, ако щат. Да идат, ще видят какво са натворили.
Ама късно е чадо, мандалото ловна.
:-)))


Да, не им стиска! Плюс това е канонизиран! Ще се опарят!
Преди години се разхождаме по главната с приятел И от пресечката изкочи тумба попове Приятелят е зевзек и заприказва водещия Дръпнах се и слушах разсеяно Изведнъж се усетих, толкова попове, не е случайно?
Вгледах се, говори със Сливенския владика Той за нещо се консултираше с този до него
Казах на приятеля , с кого си има работа и, че аз изчезвам! Ако продължава така, ще го анатемоса!
След малко ме догони! Опряло му беше яйцето до задника!
цитирай
5. dobrodan - И с право искат да се преименува храмът, ето:
10.04 17:14
"След като наскоро този храм стана официално собственост на БПЦ, тя има ли право да не чува обществените желанията, след като вече веднъж, през 1915 г., министър председателят Радославов „изгонва“ от храма руския княз Невски, но не след дълго възстановяват, по времето на Стамболов, предишното му име.
Ще успеят ли родолюбците, които искат тази черква да носи името на български светец или ще продължаваме да тачим чужденеца, който се оказа, на всичкото отгоре, че е приел исляма? Няма да се питаме, защо Българската православна църква мълчи, защото знаем,че нейното златно правило е да не чува щенията на своите миряни…
За тези, които не знаят, че московският княз Александър Невски е бил покорен васал на татарите, а не някакъв герой, трябва да се доверят на последни проучвания за него, а те сочат, че натрапеният на България „светец“ през различни етапи от живота си се оказва едновременно православен, католик и мюсюлманин. За него Солженицин казва, че е обрекъл Русия на многовековно робство, а Карл Маркс го определя като „смес от татарски майстор-палач, подмазвач и върховен роб“.

И аз имам нещичко писано, особено за фамилията Невски, но ме мързи да търся :). Това пък е от Радостинчето и ще ти е полезно да прочетеш :).

https://radostinalassa.blog.bg/history/2020/10/18/zashto-vyrhu-shlema-na-aleksandyr-nevski-ima-nadpis-ot-koran.1731648
цитирай
6. nedovolen - К4 ха ха
10.04 18:06
И мен някои владики са ме аматемосвали. Няма да казвам кого е "хванала " анатемата, все още съм жив, слава Богу.
Имам разностранни случаи, трябва да ги опиша в отделни постинги, ама ме мързи.
:-)))
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
10.04 18:10
Благодаря за отзива!
Татарите или моголите, за разлика от други ислямисти, са имали търпимост към другите религии Това, че Александър Невски бил приел исляма, е невярно! Безсмислено е!
Ще бъде ли канонизиран, ако е такава работата?
А е успял да издейства откриване на Християнска черква в Сарай! Нали е приел исляма?
Не разпространявай неверни неща!
Моголите са имали по- модерен модел за държавност от османските турци! Подчинените държави са запазвали автономия! Тях ги интересува те да си плащат данъците! Правят ли това, нещата са наред !
Затова Тимур нарежда на Баязид да напусне християнските земи!
А руските княжества си съществуват, за разлика от България и останалите Балкански държави! Имат автономия!

Вероятно имаш предвид Стамболийски, защото Стамболов е убит двадесет години преди посочената дата
Смяната на името не е свързано с личността на Александър Невски, а с бомбардировката на Варна от руски кораби през ПСВ!
И там има много спекулации и откровени лъжи Замесен е и дядо Вазов, но точно брат му е сред тези, които издействат връщането на името!?
Всъщност източното православие го има, благодарение на Александър Невски Това не може да му прости католицизмът
Затова е нападението на Тевтонския орден, затова години по- късно се създава държавата Румъния и румънския език Да се спре руското влияние на Балканите И кой плаща сметката на тези игри?
Българите, естествено!
И тези, които меко казано, Не са си мръднали пръстта за нас и са разпарчетосали България изкарват Русия наш враг, а себе си.... приятели? Бре, бре!
Хайде, моля ти се, подобни приказки в детската градина!
Ако минат!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
10.04 18:20
nedovolen написа:
И мен някои владики са ме аматемосвали. Няма да казвам кого е "хванала " анатемата, все още съм жив, слава Богу.
Имам разностранни случаи, трябва да ги опиша в отделни постинги, ама ме мързи.
:-)))


Разкажи Николай, народът е любознателен! Обича и пикантерии!
Аз пък обичам неща, с които съм що- годе наясно! Да имам твърда и независима позиция Нямам ли, не участвам!
цитирай
9. dobrodan - Няма нужда от молби :). В твоя чест показвам някои истини за
10.04 19:06
Александър Невски :):):). И така:

Например новгородските земи са под патронажа на хан Алискандер, наместник на Батий, той събирал данъци от русите и следял за мира по границите на Рус. Той имал на разположение въоръжен отряд, който се наричал "жандармерия".
Съдбата на Алискандер хан е легендарна, тя по-ярко от другите показва светлото време, когато тюркската и руската култури застанали редом, защитавайки правото си на живот. Те имали само един враг, Западът, и това ги сближило. Потомък на династията Рюрик и ординска принцеса, Алискандър е бил млечен брат на сина на Батий, Сартах, и двете момчета израснали в двореца на хана с тюркските песни... Бащата на Алискандер е първият от русите (от норманите), който признава Ясата на Чингиз хан, взема за съпруга красива степна жена и нарича Батий свой брат...
Днес този губернатор го наричат Александър Невски, славянин, пълководец, но той не бил такъв. Не би могъл. Не е бил и „Невски“.
В прочутата Битка на леда през пролетта на 1242 г. Алискандер хан не участва, там нямало нужда от събирача на оброка.. "Кучетата на рицарите" на леда на езерото разбил разузнавателният отряд на Златната орда. Той! Германските рицари, тези хитри лисици, като хищници се промъкнали след отстъпващата армия на Батий, искайки да ударят в тила й и да откъснат бойния трофей, така желан от тюрка. Император Фридрих II Хохенщауфен търсел възможност да се отличи, той направил красив ход от гледна точка на военното изкуство. В постъпката му проличава тюркската природа. Но настъплението на германците било зорко наблюдавано от разузнаването на Субутай, което стояло с две глави по-високо в изкуството на войната, и то решило резултата от цялата кампания на Запад. То поставило последната точка на леда на Чудското езеро.

За информация: наемната армия (стрелците) се появява сред "московските" руснаци при Иван Грозни през 1572 г., а редовната армия при Петър I. Всичките й ранни „сражения“ и „победи“ са неприлично измислени. Александър Невски е измислен "герой", това са двама души в един човек, две съдби в един живот. Той е направен на "Невски", християнин, руски светец, военен лидер през 18 век, когато западни учени, поканени от Петър Велики, се упражнявали в историографията на Русия. Те съчинявали, без да си правят труда да координират "събитията" помежду си. Те предлагали абсурд. Срамът им бил непознат... Алискандер не можел да бъде "Невски" или още повече "пълководец", защото не участвал в битката при Нева. Такава битка въобще не е съществувала!
При река Ижора се сблъскали руси (шведи, водени от зетя на краля Биргер) и финландци, между тях се водила битка за правото върху Ладожкия път. Александър "Невски" стоял на другия бряг на Нева и дори не видял битката, но видял, както съобщава хрониката, нейния изход - шведите натоварили ранените и труповете на шлепове. Той имал кавалерийски патрул от тридесет и шест души, което е твърде малко за пълководец, но напълно достатъчно за събирач на оброк.
Дори Н. М. Карамзин отбелязва този абсурд, цитирайки летописа: "Отвъд река Изерой, където изобщо не е имало битка, имало много шведи, които несъмнено са били убити от Ангели".
От Ангелите, разбира се. Че кой друг?
Но предпазливият Карамзин се измъкнал и от тази деликатна история, пишейки буквално следното: "Съвременниците наричали ли са Александър "Невски"? В описанието на делата му и в Новгородската хроника няма такова прозвище..." Точно така. Не! За "Битката" на Нева и за нейния герой никой не бил чувал по онова време. И загрижеността на княз Александър и сина му за доброто на Русия, което старателно разказват билините и стихотворенията, също са простодушно изобретение за прости хора, което се появява векове по-късно.
От друга страна, е известно как този "народен закрилник" е събирал оброка. Как е спечелил благоволението на хана. Как режел ушите, изтръгвал очите и носовете на поданиците си... Дори "варварите" били изумени от жестокостта му. В руската история той става велик княз Владимирски, герой, а русите го използвали, за да плашат децата: "Александър ще дойде и ще ви отведе". Карамзин не скрил и това... Възможно ли е разкаянието на пробудената съвест да е принудило този "народен закрилник" да приеме монашеската схема и ново име – Олекса - малко преди смъртта си? Оттук и името Александър, което влезе в историята...

Още по-озадачаващ е фактът, че Алискандер става светец на Руската църква, докато не е християнин! Той не е можел да бъде православен. В най-добрия случай католик, като другите принцове, братята му... Тук няма какво да се каже, защото това дори не е случайна грешка.
С плащането на данък Московското княжество купувало собствената си защита. Колкото и унизителна да била тази процедура, така се плащала охраната на границата. Например Александър Невски нямаше да спечели на леда на езерото. Пешите руски опълченци (не армията!) се разбягала под дюдюкането на "кучетата-рицари". Краят на битката на 5 април 1242 г. е оставен на кавалерията, степният народ не дал и най-малък шанс на враговете на Русия.

И този касапин, рязал уши при събиране на данъците за Ордата, е канонизиран за светец на православието?



цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
10.04 20:49
Пускам коментара ти, защото си коректен в отношението към
Опонентите !Не се занимаваш с това, какви са, дали имат дълги уши или къси мигли?
И защитаваш теза, считана от тебе тук, за вярна!
Сега, дали е Искендер или Алискандер, името е ислямизирано И това е очевидно!
Александър Велики не се е казвал Искендер, нали?
По" монголския" му произход - толкова
Самото име подсказва, че е превод на Александър на ислямски език! Че се е казвал Александър!
Не е княз на Московско княжество, а на Киевско- Владимирско- Новгородското

Сега, всеки описва нещата от своя гледна точка и те често са противоречиви! Гледните точки!
Защо ние да приемаме чуждата, от какъв зор?
Например, Карл Велики бил спечелил бляскави победи в Испания!
Да но всичко говори за паническо бягство оттам и фактът , че не се връща никога там, да си припомни успехите, е много красноречив!
Аз съм наблегнал на Българската следа в случая и веднага срещам отпор? Идиоти били, които го канонизирали- Българи са в основата!
Киприан, по тогавашните стандарти е професор по история Книжнината е в патриаршията, той е патриарх! По- малко вещ ли е от татарите, според тебе ? Или е Българин, и както казва един известен блогов българомразец, те не стават за пример- виж К1!?
Така, че относно литературната справка, осланям се на тази от източници, несъмнено ползвани от Киприан, а не от " Хиляда и една нощ" При цялото ми уважение към нея, но като сборник от приказки!

Българинът е злобен, завистлив, в капка вода ще те удави! Знам го, изпитвам го постоянно, но това не ми пречи да обичам България и свързаното с нея!
Горе долу така стоят нещата с французите и с Франция

Достатъчно сме ограбени и ощетени!
Тази мелница е поела премного вода!
Няма нужда, ние, от робско престараване, да наливаме още!
Освен присмех, друго няма да получим!

цитирай
11. kvg55 - leonleonovpom2,
10.04 23:03
Да преименуват и държавата, и народа, защото са обременени с доста негативи.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
11.04 07:47
kvg55 написа:
Да преименуват и държавата, и народа, защото са обременени с доста негативи.


Ще има ли далавера от това?
Ако има, ще го направят!
Иначе , резултатът ще е обичайният- Пременил се Илия, огледал се, пак в тия!
Виж, ако могат да я изтъргуват, там нещата са много по- сериозни
Въпреки, че зли езици говорят че Загорето е продадено за кибуци, а Странджата, не знам за какво, но се римува за кютуци!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Те, кръстниците , нямат друга работа!
11.04 12:27
Като политиците, симулиращи работа!
Д- р се пише преди инж. По- висшето е по- напред!
Казва се генерал- лейтенант, а не лейтенант- генерал!
Уточнявам го, защото, като го подмина, ще излезе, че и аз, като тебе, не знам?
Що се отнася до това , че едва ли ще има някой против, аз мисля, че освен предателите , едва ли ще има друг съгласен!
Но много са, според метеобюлетина се определя бройката им, та може и да си прав , драги Сурсувул!
Ти имаш по- добра видимост, звездите са под твоя опека, може и да си прав?
цитирай
14. leonleonovpom2 - Има нещо много интересно, Сурсувулане!!
11.04 19:58
Ти, реещият се сред звездите, ще рече с огромен потенциал, се занимаваш с мен? Ще рече, че за тебе аз съм сравним със звездите? С тях ме сравняваш?
Противно на глупостите за потенциали, които плямпаш!?
Потенциалът ми е такъв, че каквото аз мога, ти не го можеш и то никак! Тази е истината! Никак не обичам тази тема, но ме принуждаваш да ти го кажа! И не са празни приказки, а съм го доказал с дела!
62 пъти си влизал днес при мен? Аз при тебе не влизам! Пари да беше забравил, нямаше да си толкова потентен!
Интересът ти е похвален, все пак!!
Явно имаш комплекс от мен и тук си проявил, чертата на Българина, която твърдиш, че притежава!
Че не ставал за пример!
Прав си, не ставаш за пример!
Положителен имам предвид! Смешно е дори да фигурираш там!
За отрицателен- виж , там нямаш равен!
цитирай
15. parisinfo - Требеше на тоя череп с бръмбари да му повториш твоето познание за Киприан
11.04 20:24

Александър Невски?
Митичен руски княз е той!
И при него има ярка Българска следа! Канонизиран е от православната църква, като главна причина за това е московският патриарх Киприан, който вади на показ подвизите и чудесата му! Киприан е Българин, произхождащ от известен Търновски род!"
leonleonovpom2 написа:
Безпределен предател ли трябва да бъда?
Научен съм да бъда признателен на направилия ми добро, да не плюя по него!
Прадядо ми е дошъл с руснаците през Освободителната война, баща ми е спасен от тях на Драва!
Трябва да съм откачен, да ги плюя!
С доста чужденци съм работил, нямам сведения някой да ме е сочил като лош пример!
Даже , директорът на Цеаст - -Торино ни направи услуга за 100 хиляди долара и в придружителното писмо посочи, че я прави единствено заради мен!
Друг ме определи като изобретател! Смятам, че това не са лоши примери!

цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, парижки приятелю!
11.04 20:57

15. parisinfo - Требеше на тоя череп с бръмбари да му повториш твоето познание за Киприан
20:24

Александър Невски?
Митичен руски княз е той!
И при него има ярка Българска следа! Канонизиран е от православната църква, като главна причина за това е московският патриарх Киприан, който вади на показ подвизите и чудесата му! Киприан е Българин, произхождащ от известен Търновски род!"
leonleonovpom2 написа:
Безпределен предател ли трябва да бъда?
Научен съм да бъда признателен на направилия ми добро, да не плюя по него!
Прадядо ми е дошъл с руснаците през Освободителната война, баща ми е спасен от тях на Драва!
Трябва да съм откачен, да ги плюя!
С доста чужденци съм работил, нямам сведения някой да ме е сочил като лош пример!
Даже , директорът на Цеаст - -Торино ни направи услуга за 100 хиляди долара и в придружителното писмо посочи, че я прави единствено заради мен!
Друг ме определи като изобретател! Смятам, че това не са лоши примери!

цитирай
Изтрий

Имал съм постинг за Киприан!
Но, безпредметно е на такива да се говори, каквото и да е било!
Те слушат само вътрешния си глас! Виж, ако размахаш тояга, като говедото, ще те разбере и без думи!
Отговарям на говеда, защото мълчанието го тълкуват, като тяхна правота!
И изобщо така тълкуват мълчанието! Мълчи( търпи) и ще си спасиш душата!
Този, който го е определил така, май никак не е възхитен от мълчащите( търпящите)! Признак на зле прикрит страх е!
И подобни говеда, обикалящи като свине блоговете и ровещи със зурлите си в тях, са спокойни!
Няма размахана тояга, няма страшно!

Всичко най- добро, приятелю!
цитирай
17. rosiela - Много
14.04 07:33
интересен текст.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей!
14.04 07:53
17. rosiela - Много
07:33
интересен текст.
цитирай
Изтрий

Благодаря за отзива!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10602893
Постинги: 1520
Коментари: 31788
Гласове: 113810
Архив
Календар
«  Май, 2025  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031