Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.02 01:23 - Имената на Южноамериканските държави
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1037 Коментари: 17 Гласове:
30


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Въпреки, че са сравнително нови, има гъста мъгла около някои от тях и множество правдоподобни предположения

                            Бразилия

Името и се свързва с това на на дървото с цвят на горещи въглени!
На старофренски те се наричат braise и оттам Бразил!
Преди години, когато жена от Българско потекло беше президент на Бразилия , бе нашумяла тезата и за Български произход на името ! Оспорваше се и не получи гласност Португалци и испанци изпреварили Българите в Бразилия! Така , че първенството било тяхно! Все пак,  да не се забравя, че Алонсо де Охеда, дясна ръка на Колумб , е кръстник на друга държава в района и , че е Българин!

                            Аржентина

Тук участие има химията и по- точно- Менделеевата таблица!
Страната носи името на благородния метал сребро! В превод означава- Сребърна! Битувал мит, че е изключително богата на сребро? Истината се оказала съвсем друга И дума не може да става за сравнение с Мексико по залежи на сребро!

                                 Еквадор

Тук кръстник е географията! Страната е разположена около екватора и носи неговото име Столицата Кито е най- близката до екватора столица в света! Високопланинският релеф на странана определя по- умерен климат!

                                Венецуела

Когато испанците попаднали за пръв път в залива на Маракайбо, били слисани от наколните жилища на местните Все едно, че били във Венеция? Алонсо де Охеда и Америго Веспучи нарекли страната Венецуела- Малката Венеция

                                   Колумбия

Тук има една единствена версия! Страната е наречена така на откривателя на Америка Колумб Комичното е, че името е свързано с птица- гълъб!

                                     Боливия

И тук нещата са безспорни! Носи името на водача на  освободителните войни на местното население срещу испанците- Симон Боливар!

                                        Гвиана

Те всъщност са три и преводът им от местния език означава земи , богати на води
Английската Гвиана е независима държава, холандската е Суринам, френската е департамент на Франция

                                            Перу

Има разни версии Най- правдоподобна се счита тази със сбърканото име!  Питали местен за името на страната! Той помислил, че питат за неговото име и казал Беру....

                                        Парагвай

От местен език- река раждаща( изпълваща с вода) морето !  Река Парагвай!

                                          Уругвай

Носи името на птичките уру, които населяват брега на реката- Уругвай!

                                              Чили

Има разни версии Една от тях , не две, са мои
Официалната е, че носи името си от снега на местните високи планини, Андите, които неотлъчно следват дългия, равнинен  бряг
Другата, първа моя, пак по същата причина е страна на ръба- cigllo( чильо)! Там където се срещат планината с крайбрежната равнина!

Втората е свързана с черешите Чили е най- големият производител на череши в света Има сортове с плодове големи като сини сливи или кайсии!
Череша е чиледжа( сillegia)! Страната на черешите










Гласувай:
30



Следващ постинг
Предишен постинг

1. pipina - .........
07.02 02:06
ne znaeh ....blagodaria za infoto
цитирай
2. shtaparov - Mного интригуваща информация п...
07.02 03:25
Mного интригуваща информация приятелю,а твоите версии за името на Чили са най-достоверни! Тази с Андите не е правдоподобна,понеже Анди има и на хиляди километри от Чили,а комбинацията от Чильо и Чиледжа направо я удрят в земята!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
07.02 09:06
shtaparov написа:
Mного интригуваща информация приятелю,а твоите версии за името на Чили са най-достоверни! Тази с Андите не е правдоподобна,понеже Анди има и на хиляди километри от Чили,а комбинацията от Чильо и Чиледжа направо я удрят в земята!


Благодаря за отзива!
Използвам италиански думи в случая, но да не забравяме, че Колумб и Америго Веспучи са италианци и самото име на Америка е също италианско!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Пипина!
07.02 09:08
Коментари
1. pipina - .........
02:06
ne znaeh ....blagodaria za infoto
цитирай

За мен е удоволствие!
цитирай
5. iw69 - Привет!
07.02 11:10
За Чили моята версия е, че идва от испанската дума „chili“, която в превод е (люта) чушка, нещо като нашите дълги чорбаджийски чушки, понеже страната е тясна и силно издължена, точно като тях.
цитирай
6. leonleonovpom2 - През миналата година Чили е спеч...
07.02 11:12
През миналата година Чили е спечелила над милиард долара от износ на череши! При всички положения става дума за стотици хиляди тона от този плод! Основно те отиват в необятния китайси пазар!
Благоприятното съчетание на климат, почви и терен прави Чили голям производител на грозде и на качествени вина! Вината и са в челните класации в света!
Така, че богатствата на Чили не се изчерпват само със селитра и медна руда!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Ив
07.02 12:47
iw69 написа:
За Чили моята версия е, че идва от испанската дума „chili“, която в превод е (люта) чушка, нещо като нашите дълги чорбаджийски чушки, понеже страната е тясна и силно издължена, точно като тях.


Възможно е, нищо не е за изключване!
Пиперът, не съм правил справка, мисля, че Родината му е Америка? Не съм сигурен както за продукта на маите, носещ името им- маисът( царевицата)
Или доматите и картофите!
За доматите дълги години е битувало мнението, че са отровни?
Зелените съдържат малко отрова, наистина
За лютите чушки имам предубеждение
Че са селекционирани по- късно и точното съвпадение в имената е свидетелство, че те носят името на страната, а не обратното!

Да, те приличат на страната, както си описал! Но страната не е очертавана по тяхно подобие! Но това е мое мнение!
Чилийците през годините са били големи Бандюги Воювали са със съседите си Перу и Боливия и доста техни земи, богати на селитра и сол са си присвоили, като победители!
Но правото и в политиката, както и в първобитното общество, е на по- силния, а не на по- правия!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Впрочем, сетих се за аналогичен ...
07.02 16:07
Впрочем, сетих се за аналогичен пример!
За най- лют червен пипер се счита този с името "Кайена"!
Той е от Южна Америка, от бивша френска Гвиана и носи името на столицата и Кайена
Той носи нейното име, а не обратното!

цитирай
9. andorey - Благодаря и аз за доброто обобщение ...
07.02 19:27
Благодаря и аз за доброто обобщение по темата... !
цитирай
10. leonleonovpom2 - Благодаря, Андрей!
07.02 19:45
andorey написа:
Благодаря и аз за доброто обобщение по темата... !


Всъщност , заслугата за постинга е твоя !
Отдавна го мислех, но все оставаше за друг път...
След твоя коментар за Бразилия реших , че е време да събера нещата в лаконичен вид!

Хубава вечер!
цитирай
11. kvg55 - leonleonovpom2,
07.02 22:47
Да, полезно е да се знае, защото не се знае къде може да те запрати живота в днешното мобилно време. Но като имаш знанието, можаш да избираш между черешите, лютите чушки, среброто или заветите на Симон Боливар.
А за българския уж произход на Алонсо де Охеда (демек Охридски) знам още от 60–те години от списание "Космос". Ама кой знае, те македонцита са навсякъде по света.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
08.02 00:07
kvg55 написа:
Да, полезно е да се знае, защото не се знае къде може да те запрати живота в днешното мобилно време. Но като имаш знанието, можаш да избираш между черешите, лютите чушки, среброто или заветите на Симон Боливар.
А за българския уж произход на Алонсо де Охеда (демек Охридски) знам още от 60–те години от списание "Космос". Ама кой знае, те македонцита са навсякъде по света.


Да, така е, имаш право
Драган Охридски е станал македонец на Берлинския конгрес, като са отделили географската област Македония с населяващите я Българи от България Тогава е рожденната дата на Македония
Но и ние сме друго миризливо цвете, контра на македонското
Докато македонците твърдят, че всичко е маке, ние казваме, че няма нищо Българско?
А кажи, как се прави съюз от такива, вървящи в противни посоки?
Драган Охридски е погребан по негово желание в Сан Доминго , на остров Хаити, където е починал
Кръстникът на Венецуела поскал да го положат под входа на църквата На въпроса защо, отговорил така:
Да го тъпчат богомолците, защото за родината си нищо не е направил! А искал да я освободи!
Германски професор , изследвал живота му, пръв е казал , че въпросната родина на Охеда е България!
Това след години е потвърдил професор Тянко Йорданов- виден Български географ!
Забележителен човек беше! Запознах се покрай жена ми с него, тя беше на специализация в София Бяхме младоженци! Ходехме заедно, да не се загубим?Водих разговор с него, докато тя попълваше документи, около половин час, наложи и се да ходи и другаде
Накрая се обърна към мен с "колега"! Взе ме за географ?
Жена ми издаде номера, че съм химик
Той беше искрено изненадан?
Къде отидох сега?

Лека нощ!

цитирай
13. shtaparov - Mного интригуваща информация п...
08.02 00:42
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Mного интригуваща информация приятелю,а твоите версии за името на Чили са най-достоверни! Тази с Андите не е правдоподобна,понеже Анди има и на хиляди километри от Чили,а комбинацията от Чильо и Чиледжа направо я удрят в земята!


Благодаря за отзива!
Използвам италиански думи в случая, но да не забравяме, че Колумб и Америго Веспучи са италианци и самото име на Америка е също италианско!

Да- вярно че е италианско,и по логиката на македонистите САЩ трябва да се казват СИЩ (Съединени Италиански Щати)! :) :)
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
08.02 00:54
shtaparov написа:
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Mного интригуваща информация приятелю,а твоите версии за името на Чили са най-достоверни! Тази с Андите не е правдоподобна,понеже Анди има и на хиляди километри от Чили,а комбинацията от Чильо и Чиледжа направо я удрят в земята!


Благодаря за отзива!
Използвам италиански думи в случая, но да не забравяме, че Колумб и Америго Веспучи са италианци и самото име на Америка е също италианско!

Да- вярно че е италианско,и по логиката на македонистите САЩ трябва да се казват СИЩ (Съединени Италиански Щати)! :) :)


Браво!
Удар в десятката на македонската мишена!

Лека нощ!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Краси, има едно, много сигурно доказателство, за Драган Охридски!
08.02 13:47
Или Алонсо де Охеда из града ОхрИда!
Че е Българин!
Тези, които са били с него, твърдят, че когато е много ядосан или гневен, говорел на някакъв непонятен език, от който разбирали само една дума- мамата!
Явно на езика на Стоичков е говорел, защото и на него разбирали само тази дума!
После разбрали и съпровождащите- от запознати с терминологията
Затова, когато съдията му показвал жълт картон, с другата ръка красноречиво сочел червения , с думите- Но мамата!
цитирай
16. kvg55 - До 15. leonleonovpom2
08.02 23:18
Хе–хе–хе, наистина убедително доказателство.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Ами, да!
08.02 23:51
kvg55 написа:
Хе–хе–хе, наистина убедително доказателство.


Трудно може да се намери по- убедително доказателство за Български произход от благославящи думи по адрес на мамата!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 11187473
Постинги: 1638
Коментари: 33179
Гласове: 120745
Архив
Календар
«  Март, 2026  
ПВСЧПСН
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031