Постинг
10.02 22:37 -
Загадката пащърнак
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 1205 Коментари: 18 Гласове:
Последна промяна: 11.02 16:11
Прочетен: 1205 Коментари: 18 Гласове:
23
Последна промяна: 11.02 16:11
В последно време преоткрих пащърнака!?
Знам го от детството си! Кой знае защо, считах го за селски продукт и за обезцветен морков? Да, детското око се подвежда от боите( и на възрастните деца- също)! Така че , доскоро го подминавах с пренебрежение? Ряпа някаква, дори не е лютива
По- скоро ме привличаше името му !
Откъде идва?
Преоткрих го неотдавна, с приятният му вкус, в който има всичко, умерено дозирано!
Оказа се Европейски продукт, поел пътя към Америка? Като малка компенсация на продукти дошли оттам- царевица, домати, пипер, картофи и да не прекалявам.....
Цветът му е бял с почти неуловим кремав оттенък
Да, прилича на морков, но по размер, само фуражните моркови могат да го конкурират
По вкус, поставям го над моркова, но това е лично мнение, неангажиращо! Знае се по вкус и по цвят, как стоят нещата!
Иначе , оказва се , че е регулатор на доброто здравословно състояние!
Родината му е Южна Европа, оттам се е разпространил и в останалите й части, а и по света
Ценял се е особено в Римската империя! Твърди се, че император Тиберий, вторият римски император, благосклонно приемал плащанията на данъците от германците с пащърнак!? Влизал им в положението, откъде в горите Тилилейски да намерят ауреуси и денари?
Намек, че пащърнакът е имал равностойност в злато и в сребро!
И идваме до друг основен въпрос!
Откъде идва името му?
Българското нищо не подсказва! Да, няма как да идва от любимите на всички гърци! Ще им се счупи езикът, да го произнесат само, камо ли да са автори!
За Тиберий, вторият римски император ли стана дума, как го ценял?
Насочваме се към Рим!
Да, в латинският има градинска мотика, с близко звучение на името- пастинум!
Знак, че е бил обект на обработка и култивиране с нея! Да, основният инструмент за обработката му в древността е мотиката!
Има и друга , интригуваща в случая дума- пастус
Храна за хора и животни означава! Да, пащърнака е добра храна за бедни и за богати! За последните като лекарство при преяждане!
А самото име на това кореноплодно на латински е пастинака!
Е, нещата си идват на мястото, пащърнак, името му е с латински произход! Няма защо да търсим посредници от Северна Европа в ограмотяването ни!
Местното население е познавало плода на растението и латинското му наименование- също!
Знам го от детството си! Кой знае защо, считах го за селски продукт и за обезцветен морков? Да, детското око се подвежда от боите( и на възрастните деца- също)! Така че , доскоро го подминавах с пренебрежение? Ряпа някаква, дори не е лютива
По- скоро ме привличаше името му !
Откъде идва?
Преоткрих го неотдавна, с приятният му вкус, в който има всичко, умерено дозирано!
Оказа се Европейски продукт, поел пътя към Америка? Като малка компенсация на продукти дошли оттам- царевица, домати, пипер, картофи и да не прекалявам.....
Цветът му е бял с почти неуловим кремав оттенък
Да, прилича на морков, но по размер, само фуражните моркови могат да го конкурират
По вкус, поставям го над моркова, но това е лично мнение, неангажиращо! Знае се по вкус и по цвят, как стоят нещата!
Иначе , оказва се , че е регулатор на доброто здравословно състояние!
Родината му е Южна Европа, оттам се е разпространил и в останалите й части, а и по света
Ценял се е особено в Римската империя! Твърди се, че император Тиберий, вторият римски император, благосклонно приемал плащанията на данъците от германците с пащърнак!? Влизал им в положението, откъде в горите Тилилейски да намерят ауреуси и денари?
Намек, че пащърнакът е имал равностойност в злато и в сребро!
И идваме до друг основен въпрос!
Откъде идва името му?
Българското нищо не подсказва! Да, няма как да идва от любимите на всички гърци! Ще им се счупи езикът, да го произнесат само, камо ли да са автори!
За Тиберий, вторият римски император ли стана дума, как го ценял?
Насочваме се към Рим!
Да, в латинският има градинска мотика, с близко звучение на името- пастинум!
Знак, че е бил обект на обработка и култивиране с нея! Да, основният инструмент за обработката му в древността е мотиката!
Има и друга , интригуваща в случая дума- пастус
Храна за хора и животни означава! Да, пащърнака е добра храна за бедни и за богати! За последните като лекарство при преяждане!
А самото име на това кореноплодно на латински е пастинака!
Е, нещата си идват на мястото, пащърнак, името му е с латински произход! Няма защо да търсим посредници от Северна Европа в ограмотяването ни!
Местното население е познавало плода на растението и латинското му наименование- също!
Следващ постинг
Предишен постинг
На салата ли го правиш и подправяш със сол, олио и оцет или го рупаш суров?
цитирайПастирът е водел паството да пасе пащърнак на пасището !
Ще преоткрием билките на баба и дядо .
цитирайЩе преоткрием билките на баба и дядо .
kvg55 написа:
На салата ли го правиш и подправяш със сол, олио и оцет или го рупаш суров?
Предпочитам го на салата, настърган с ренде, преди това!
Гледам да е най- близо до естествения му вид! Въздържам се от допълнителни овкусители!
panazea - Да ,
10.02 23:39
Пастирът е водел паството да пасе пащърнак на пасището !
Ще преоткрием билките на баба и дядо .
Да и листата му са полезни!
Животните имат усет към вкусното и полезното!
Лека нощ!
цитирай10.02 23:39
Пастирът е водел паството да пасе пащърнак на пасището !
Ще преоткрием билките на баба и дядо .
Да и листата му са полезни!
Животните имат усет към вкусното и полезното!
Лека нощ!
Здравей, Лео!
На готвене съм се учила от баба ми, но никога не успях да постигна онова ухание, което ме лъхваше, щом вдигнех капака на нейните тенджери с гозби. До момента, в който и аз като теб открих пащърнака. Започнах да го употребявам редовно, особено в супи - по-точно във всичко, в което слагам моркови. Напълно съм съгласна, че е с по-мек, по-богат, благороден вкус. Започнах да го сея в градината си. А който е вадил поне един път пащърнак, знае защо го наричали мотичка или виличка за прекопаване. И съм склонна да се съглася с тебе (което не ми се случва често, стане ли въпрос за етимология:))), че у нас името е дошло директно от латински, а не от немски, както пише в някои речници.
Много ми хареса написаното от тебе, отношението ти. Благодаря ти, Лео!
Поздрави!
цитирайНа готвене съм се учила от баба ми, но никога не успях да постигна онова ухание, което ме лъхваше, щом вдигнех капака на нейните тенджери с гозби. До момента, в който и аз като теб открих пащърнака. Започнах да го употребявам редовно, особено в супи - по-точно във всичко, в което слагам моркови. Напълно съм съгласна, че е с по-мек, по-богат, благороден вкус. Започнах да го сея в градината си. А който е вадил поне един път пащърнак, знае защо го наричали мотичка или виличка за прекопаване. И съм склонна да се съглася с тебе (което не ми се случва често, стане ли въпрос за етимология:))), че у нас името е дошло директно от латински, а не от немски, както пише в някои речници.
Много ми хареса написаното от тебе, отношението ти. Благодаря ти, Лео!
Поздрави!
donchevav написа:
Здравей, Лео!
На готвене съм се учила от баба ми, но никога не успях да постигна онова ухание, което ме лъхваше, щом вдигнех капака на нейните тенджери с гозби. До момента, в който и аз като теб открих пащърнака. Започнах да го употребявам редовно, особено в супи - по-точно във всичко, в което слагам моркови. Напълно съм съгласна, че е с по-мек, по-богат, благороден вкус. Започнах да го сея в градината си. А който е вадил поне един път пащърнак, знае защо го наричали мотичка или виличка за прекопаване. И съм склонна да се съглася с тебе (което не ми се случва често, стане ли въпрос за етимология:))), че у нас името е дошло директно от латински, а не от немски, както пише в някои речници.
Много ми хареса написаното от тебе, отношението ти. Благодаря ти, Лео!
Поздрави!
На готвене съм се учила от баба ми, но никога не успях да постигна онова ухание, което ме лъхваше, щом вдигнех капака на нейните тенджери с гозби. До момента, в който и аз като теб открих пащърнака. Започнах да го употребявам редовно, особено в супи - по-точно във всичко, в което слагам моркови. Напълно съм съгласна, че е с по-мек, по-богат, благороден вкус. Започнах да го сея в градината си. А който е вадил поне един път пащърнак, знае защо го наричали мотичка или виличка за прекопаване. И съм склонна да се съглася с тебе (което не ми се случва често, стане ли въпрос за етимология:))), че у нас името е дошло директно от латински, а не от немски, както пише в някои речници.
Много ми хареса написаното от тебе, отношението ти. Благодаря ти, Лео!
Поздрави!
Благодаря за отзива и за добрите думи в него! Ние, мъжете, сме повече консуматори, друго е жена да даде мнение за хранителен продукт!
Това, да се заимстват думи от други езици, не е престъпление
Дразнещо е, като стане навик
Били сме водеща държава в Европа, редно е и ние да имаме принос в езика на другите
Названието на кашкавала било италианско? Има близка дума, но италиански професор по сирената отрича да е заимствано името от тях, защото са два различни продукта
През румънския дошло името в България, Румънците до преди 160 години са говорели Български, кашкавал е и името там Лично съм проверил
Мога да се съглася, , че например Ортото над Слънчев бряг е с италианско име Проучвал съм откъде идва, вдигат рамене?
Докато една сутрин засякох изгрева на Слънцето там Беше невероятна гледка! Разпитах местните, живели ли са някога там италианци? Реагираха веднага Да и така не се разбрало, какво са правили там
Да, но със сигурност са се впечатлили от изгрева Орто е на италиански!
Всичко най- добро, Вевета!
Лека нощ!
В какво се състои сърдитнята му? Произвежда си съставка фуранокумарин, която понякога, при определени условия и при някой хора придизвиква фитодерматит, в по-тежки случаи и степени на изгаряне. Кога и как? Винаги при слънцегреене, но не и в облачно време. Затова не берете в горещо време. Он наранена повърхност или отчупено малко върхово коренче се отделя споменатото съединение, а слънчевият лъч действа като катализатор да го подтикне да излезе извън корена. Попаднал върху кожата може да парне и да си помислим, че сме докоснали коприва, но всъщност сме разсърдили пащърнака. Понакога при чувствителни хора локалната реакция може да обхване цялото тяло, чак до треска като при слънчево изгаряне. Степента на чувствителност на всеки към него е различна. Ако белите прясно откъснат пащърнак на слънце може да ви се зачервят ръцете, но ако го приготвяте на затворено - никога. Въпреки всичко не пипайте очите си при работа с пащърнак. Лично на мен не ми действа вредно. Колкото и да пече слънцето мога да си го беля навън. Същото и е и с копривата. А към нея предполагам, че имам отдавнашен имунинет. Тъй като съм се родила в слънчогледова нива, първото нещо ,което съм сторила да грабна и стисна стрък коприва . Не ми пари на ръцете. Устойчивостта на всеки към всичко е индивидуална, но е добре да знаем, за да не чудим как нещо ни е нападнало уж изневиделица, а всъщнаст напълно обяснимо и закономерно.
В Япония тачат пащърнаща и като духовно растение чиито корен расте надълбоко, както дълбокото осъзнаване на себе си, а стръковете изправени нагоре - с устрем на небето /духовно развитие/. Афродизиак. Растение сравнявано по полезност с женжена. Много си върви добавено към телешко варено. Допада си с корени целена и картофи, а също и родопския кОчан.
цитирайВ Япония тачат пащърнаща и като духовно растение чиито корен расте надълбоко, както дълбокото осъзнаване на себе си, а стръковете изправени нагоре - с устрем на небето /духовно развитие/. Афродизиак. Растение сравнявано по полезност с женжена. Много си върви добавено към телешко варено. Допада си с корени целена и картофи, а също и родопския кОчан.
emelika написа:
В какво се състои сърдитнята му? Произвежда си съставка фуранокумарин, която понякога, при определени условия и при някой хора придизвиква фитодерматит, в по-тежки случаи и степени на изгаряне. Кога и как? Винаги при слънцегреене, но не и в облачно време. Затова не берете в горещо време. Он наранена повърхност или отчупено малко върхово коренче се отделя споменатото съединение, а слънчевият лъч действа като катализатор да го подтикне да излезе извън корена. Попаднал върху кожата може да парне и да си помислим, че сме докоснали коприва, но всъщност сме разсърдили пащърнака. Понакога при чувствителни хора локалната реакция може да обхване цялото тяло, чак до треска като при слънчево изгаряне. Степента на чувствителност на всеки към него е различна. Ако белите прясно откъснат пащърнак на слънце може да ви се зачервят ръцете, но ако го приготвяте на затворено - никога. Въпреки всичко не пипайте очите си при работа с пащърнак. Лично на мен не ми действа вредно. Колкото и да пече слънцето мога да си го беля навън. Същото и е и с копривата. А към нея предполагам, че имам отдавнашен имунинет. Тъй като съм се родила в слънчогледова нива, първото нещо ,което съм сторила да грабна и стисна стрък коприва . Не ми пари на ръцете. Устойчивостта на всеки към всичко е индивидуална, но е добре да знаем, за да не чудим как нещо ни е нападнало уж изневиделица, а всъщнаст напълно обяснимо и закономерно.
В Япония тачат пащърнаща и като духовно растение чиито корен расте надълбоко, както дълбокото осъзнаване на себе си, а стръковете изправени нагоре - с устрем на небето /духовно развитие/. Афродизиак. Растение сравнявано по полезност с женжена. Много си върви добавено към телешко варено. Допада си с корени целена и картофи, а също и родопския кОчан.
В Япония тачат пащърнаща и като духовно растение чиито корен расте надълбоко, както дълбокото осъзнаване на себе си, а стръковете изправени нагоре - с устрем на небето /духовно развитие/. Афродизиак. Растение сравнявано по полезност с женжена. Много си върви добавено към телешко варено. Допада си с корени целена и картофи, а също и родопския кОчан.
Великолепна лекция за пащърнака си изнесла!
Да, признавам си, поклонник съм му отскоро и много неща за него не зная Да има и лека лютивина, явно тя е в корена на паренето
Феномен е пащърнакът!
В него има всичко по малко, умело дозирано!
Всичко най- добро ти пожелавам!
Полезен природен продукт- струва си да го уважаваме!
цитирайshtaparov написа:
Полезен природен продукт- струва си да го уважаваме!
Да, полезен, но подценен продукт!
Хубав ден ти пожелавам!
Па щърнак.
В Родопите има такава дума. А вероятно знаеш, че в Родопите е запазен старият древен български език.
Щърно означава сладко, в смисъл на вкусно.
https://visitkardzhali/rodopski-rechnik/
щърник човек който си угажда
цитирайВ Родопите има такава дума. А вероятно знаеш, че в Родопите е запазен старият древен български език.
Щърно означава сладко, в смисъл на вкусно.
https://visitkardzhali/rodopski-rechnik/
щърник човек който си угажда
Изтрий
11. elizabethborislavova - Мога да ти дам интересна посока за българското звучене
22:26
Па щърнак.
В Родопите има такава дума. А вероятно знаеш, че в Родопите е запазен старият древен български език.
Щърно означава сладко, в смисъл на вкусно.
https://visitkardzhali/rodopski-rechnik/
щърник човек който си угажда
цитирай
Изтрий
Да, в Родопите е съхранен старият ни език Баба ми и дядо ми са от Родопите, по линия на майка ми
Знаех доста думи
Запомнил съм видело- светло , виделина- светлина, белник- ясно
Но майка ми се скара на дядо ми и той се въздържаше да говори пред мен!
Майка ми беше права, щяха да ми се подиграват в училище
За пащърнака този вариант не ми беше известен!
Но е логичен, за разлика от ряпата е сладък!
Благодаря ти, всичко най- добро ти пожелавам!
цитирай11. elizabethborislavova - Мога да ти дам интересна посока за българското звучене
22:26
Па щърнак.
В Родопите има такава дума. А вероятно знаеш, че в Родопите е запазен старият древен български език.
Щърно означава сладко, в смисъл на вкусно.
https://visitkardzhali/rodopski-rechnik/
щърник човек който си угажда
цитирай
Изтрий
Да, в Родопите е съхранен старият ни език Баба ми и дядо ми са от Родопите, по линия на майка ми
Знаех доста думи
Запомнил съм видело- светло , виделина- светлина, белник- ясно
Но майка ми се скара на дядо ми и той се въздържаше да говори пред мен!
Майка ми беше права, щяха да ми се подиграват в училище
За пащърнака този вариант не ми беше известен!
Но е логичен, за разлика от ряпата е сладък!
Благодаря ти, всичко най- добро ти пожелавам!
13.
elizabethborislavova -
Радвам се, че мога да допълня енциклопедичните ти знания и големият ти опит
21.02 15:52
21.02 15:52
Не знаех за дядо ти и баба ти. ОТ кой район са били?
Българският език е уникален с това, че думите дават най-точното наименование, същността на даден предмет.
В случая името указва, че това е НЕЩО ВКУСНО, ИЗИСКАНО, ДЕЛИКАТНО. Там се използва и ЩЪРВОЛИНИ - нещо особено вкусно. А щърън човек е човек, който си угажда и обича вкусни неща.
И на теб всичко най-добро и все така да ни радваш с интересните и информативни публикации с лично преживяване.
quote=leonleonovpom2]Изтрий
11. elizabethborislavova - Мога да ти дам интересна посока за българското звучене
22:26
Па щърнак.
В Родопите има такава дума. А вероятно знаеш, че в Родопите е запазен старият древен български език.
Щърно означава сладко, в смисъл на вкусно.
https://visitkardzhali/rodopski-rechnik/
щърник човек който си угажда
цитирай
Изтрий
Да, в Родопите е съхранен старият ни език Баба ми и дядо ми са от Родопите, по линия на майка ми
Знаех доста думи
Запомнил съм видело- светло , виделина- светлина, белник- ясно
Но майка ми се скара на дядо ми и той се въздържаше да говори пред мен!
Майка ми беше права, щяха да ми се подиграват в училище
За пащърнака този вариант не ми беше известен!
Но е логичен, за разлика от ряпата е сладък!
Благодаря ти, всичко най- добро ти пожелавам![/quote]
цитирайБългарският език е уникален с това, че думите дават най-точното наименование, същността на даден предмет.
В случая името указва, че това е НЕЩО ВКУСНО, ИЗИСКАНО, ДЕЛИКАТНО. Там се използва и ЩЪРВОЛИНИ - нещо особено вкусно. А щърън човек е човек, който си угажда и обича вкусни неща.
И на теб всичко най-добро и все така да ни радваш с интересните и информативни публикации с лично преживяване.
quote=leonleonovpom2]Изтрий
11. elizabethborislavova - Мога да ти дам интересна посока за българското звучене
22:26
Па щърнак.
В Родопите има такава дума. А вероятно знаеш, че в Родопите е запазен старият древен български език.
Щърно означава сладко, в смисъл на вкусно.
https://visitkardzhali/rodopski-rechnik/
щърник човек който си угажда
цитирай
Изтрий
Да, в Родопите е съхранен старият ни език Баба ми и дядо ми са от Родопите, по линия на майка ми
Знаех доста думи
Запомнил съм видело- светло , виделина- светлина, белник- ясно
Но майка ми се скара на дядо ми и той се въздържаше да говори пред мен!
Майка ми беше права, щяха да ми се подиграват в училище
За пащърнака този вариант не ми беше известен!
Но е логичен, за разлика от ряпата е сладък!
Благодаря ти, всичко най- добро ти пожелавам![/quote]
Израснах в Пещера, при баба и дядо!
Дядо ми имаше уникален език, майка ми го наричаше пещерски
Насаме с баба ми говореха на него Но в мое присъствие баба ми минаваше на Български веднага Имам предвид- книжовен Знаеше, че съм попивателна!
Предстоеше да почвам първи клас в другия край на България Там този език е непознат
Майка ми се притесни много Ще ми се смеят и подиграват Като черна овца ще бъда
Дядо ми вече внимаваше с приказките!
Аз също си наложих да не ги употребявам, особено, като почнах училище
Но и до ден днешен твърдя, че езикът, Родопският, е мелодичен и има музика в него! Докато македонският е наистина за майтап
Всичко най- добро, Елизабет!
П.П.Ти откъде познаваш така добре Родопите?
цитирайДядо ми имаше уникален език, майка ми го наричаше пещерски
Насаме с баба ми говореха на него Но в мое присъствие баба ми минаваше на Български веднага Имам предвид- книжовен Знаеше, че съм попивателна!
Предстоеше да почвам първи клас в другия край на България Там този език е непознат
Майка ми се притесни много Ще ми се смеят и подиграват Като черна овца ще бъда
Дядо ми вече внимаваше с приказките!
Аз също си наложих да не ги употребявам, особено, като почнах училище
Но и до ден днешен твърдя, че езикът, Родопският, е мелодичен и има музика в него! Докато македонският е наистина за майтап
Всичко най- добро, Елизабет!
П.П.Ти откъде познаваш така добре Родопите?
Ущирапени - Пещера
цитирайleonleonovpom2 написа:
Израснах в Пещера, при баба и дядо!
Дядо ми имаше уникален език, майка ми го наричаше пещерски
Насаме с баба ми говореха на него Но в мое присъствие баба ми минаваше на Български веднага Имам предвид- книжовен Знаеше, че съм попивателна!
Предстоеше да почвам първи клас в другия край на България Там този език е непознат
Майка ми се притесни много Ще ми се смеят и подиграват Като черна овца ще бъда
Дядо ми вече внимаваше с приказките!
Аз също си наложих да не ги употребявам, особено, като почнах училище
Но и до ден днешен твърдя, че езикът, Родопският, е мелодичен и има музика в него! Докато македонският е наистина за майтап
Всичко най- добро, Елизабет!
П.П.Ти откъде познаваш така добре Родопите?
Дядо ми имаше уникален език, майка ми го наричаше пещерски
Насаме с баба ми говореха на него Но в мое присъствие баба ми минаваше на Български веднага Имам предвид- книжовен Знаеше, че съм попивателна!
Предстоеше да почвам първи клас в другия край на България Там този език е непознат
Майка ми се притесни много Ще ми се смеят и подиграват Като черна овца ще бъда
Дядо ми вече внимаваше с приказките!
Аз също си наложих да не ги употребявам, особено, като почнах училище
Но и до ден днешен твърдя, че езикът, Родопският, е мелодичен и има музика в него! Докато македонският е наистина за майтап
Всичко най- добро, Елизабет!
П.П.Ти откъде познаваш така добре Родопите?
Да, името е загадка и не е свързано с ПещерА! Има различни варианти- пещи за леене на метал, гълъб- перистера....
За съжаление, аз съм го забравил
Майка ми ми наложи !Беше учителка и знаеше, че децата ще ми се подиграват И това ще ме стресира
Иваче, знам го от дядо ми! Намирам този език за звучен и красив, въпреки отминалите години!
Всичко най- добро!
цитирайЗа съжаление, аз съм го забравил
Майка ми ми наложи !Беше учителка и знаеше, че децата ще ми се подиграват И това ще ме стресира
Иваче, знам го от дядо ми! Намирам този език за звучен и красив, въпреки отминалите години!
Всичко най- добро!
Не знам как идва. Иначе понеже пътувам много с групи.
цитирайleonleonovpom2 написа:
Да, името е загадка и не е свързано с ПещерА! Има различни варианти- пещи за леене на метал, гълъб- перистера....
За съжаление, аз съм го забравил
Майка ми ми наложи !Беше учителка и знаеше, че децата ще ми се подиграват И това ще ме стресира
Иваче, знам го от дядо ми! Намирам този език за звучен и красив, въпреки отминалите години!
Всичко най- добро!
За съжаление, аз съм го забравил
Майка ми ми наложи !Беше учителка и знаеше, че децата ще ми се подиграват И това ще ме стресира
Иваче, знам го от дядо ми! Намирам този език за звучен и красив, въпреки отминалите години!
Всичко най- добро!
Ти откъде си, ако не е тайна?
Ако не ти е удобно в коментар, би могла в съобщение да кажеш?
Имам чувството, че си от Пещера?
Имаше блогър оттам, но напусна блога
Оказа се съученик на хората, които купиха къщата на баба ми и дядо ми!
От Пещера ли си, само с да или не!
цитирайАко не ти е удобно в коментар, би могла в съобщение да кажеш?
Имам чувството, че си от Пещера?
Имаше блогър оттам, но напусна блога
Оказа се съученик на хората, които купиха къщата на баба ми и дядо ми!
От Пещера ли си, само с да или не!
Не, не съм от Пещера, но имам връзка с Родопите. Там е запазен в най-голяма степен автентичният стър български език.
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог

Гласове: 122295