Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.03 08:13 - Къде е цар Калоян
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1074 Коментари: 32 Гласове:
26


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Да ни пази!
Оказа се, че няма кой да ни пази?
Дори и евроатлантическите ценности нехаят?
Не сме ценни за тях?
Или може би сме жертвен агнец?
Тия са безпомощни, ударете тях!  Хем ще имате успех, хем нищо няма да ви струва?
Нямаме защита!? Но пука ли му на някой?

Нямаме икономика, промишленост и селско стопанство?
Ние, които можем да храним половин Европа, внасяме домати, лук и боб
От нас нищо не зависи?

Вчера гледах един посланник , как гадно, като албионска мъгла, ни "похвали"?
Че сме снабдявали с оръжие украинската армия? Хайде, да не влизам в подробности в тази тема
Но такава," хвалба", ни вкарва с двата крака в катрана!

Но  да се върнем на голямото нямане, което имаме!
Нямаш армия, нямаш икономика, нямаш пари, печелиш от пенсионерските лихви, задържайки два дни в банката мизерните им пенсии?
Вместо да ги платиш с ден предварение?
Дори само на жените, в тези два дена е празникът им!
Не се ли сещаш, че го вгорчаваш,  на повечето от тях, допълнително?
Или това е доказателство, за иначе липсващото ти величие?

Велик е бил цар Калоян! Категорично!

Че когато го молят на колене данайците, да оглави империята, той гордо отказва!?
Знаят данайците причината и със сълзи се мъчат да го убедят, че ще са верни, няма да му прилагат гадните си и мръсни номера и мурафети, ще слушат и ще изпълняват!?
Не, на лъжци и негодници Калоян или Иваница( Йоаниций) не вярва! Знае каква помощ и на каква цена, може да получи от тях!

Но доказва, че и без тези измекяри,  може да се справи с другите  негодници, забравили , че отиват да освобождават Божи гроб?
И отдали се на грабежи и насилие?
Та се налага, папата да го моли, да освободи самопровъзгласилия се за император техен водач? За съжаление, предал е Богу дух!

Да отидат на гроба на Калоян и да се помолят да ни пази! Той да ни пази! Само духът му може да ни опази!

Няма нужда вълкът да пази кошарата?  Резултатът е винаги лош за пазените от него овце!
Той няма моралът дори на златката, която пази кокошките на хазяина си!

За последно , данайците са " опазили" два милиарда долара помощ от ЕС при прЕмяната, отпуснати ни, за да стъпим на крака!
Не, настоявали да ги дадат на тях, ние не знаем как да оперираме с пари? Те умеят!
Вярно е, близо трилион постфактум усвоиха( присвоиха)

От тези милиарди ( двата), само  под десет % са дошли при нас от шивашките кооперации?
Добре известни с робството, включително и сексуално, в което са попаднали , работещите там жени!?

Та  ще ни" помагат"?

Внимание, атансион, пОзор!
Помагат ни!



Гласувай:
26



1. vmir - Няма как да ни пази Калоян, след като сам ни е закопал за векове напред.
07.03 09:13
Била е връх България при него, но никой не пита защо след него България непрекъснато се срива и изчезва? Затова аз ще го кажа - защото съчетава азиатска жестокост с коварство и подлост, на които дори византийците завиждат. Няма да досаждам с факти за прийомите му, които неслучайно се "забравят". Последствията от тях могат да бъдат видени в съдбата на монголите, които от владетели на света са се свили днес по численост до един малък мегаполис, неспособен да извлече несметните богатства в земите си. Няма как да си стигнал върха с жестокост, коварство и подлост, без да си навлечеш трайната омраза и подготовката за реванш на измамените. Няма смисъл да разкрасяваме историята си, защото така не намаляваме недоверието и враждебността към държавата си. Елементарен, по-слабо известен пример - прехваленото въстание на Константин и Фружин (уж срещу османците) завършва с неоценимата им целенасочена заслуга за възстановаване на Османската империя. Само малко преди тях пък, остатъци от разбитите от Тамерлан османски войски са поведени срещу въстаналия Делиорман (ах, този непокорен Делиорман) не от друг, а от братовчеда на Константин и Фружин, принц Александър Шишман, а.к.а "Искендер". Кого лъжем, като си правим кумири от "величия", с истинските постъпки на които едва ли бихме се гордели?
цитирай
2. emelika - Браво!
07.03 09:25
Точно и въздействащо!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Любо!
07.03 09:43
Изненадваш ме!?
Ако с Калоян не се гордеем, с кого тогава? С некадърника Борил ли, опропастил всичко постигнато от Калоян, стоящ и зад убийството му?

Той е възстановил България, направил я уважавана държава, а не за присмех като сегашната
Точна е оценката на папа Инокентий Трети, а не твоята , за съжаление, за него!
В отговор на крал Емерих Унгарски, на искане за кръстоносен поход срещу България той отговаря , че Калоян е взел от него земи заселени от Българи( Белград и Браничево), притежание на предците му
Повече няма да го закача! Няма основания за кръстоносен поход
Калоян сам си е извоювал високото място в историята ни! Не се нуждае от моята възхвала, ни най- малко! Нито пък е свободно съчинение?
Нито пък хора със слугински манталитет ще го свалят от тази позиция? Или пък гледащи с превъзходство над другите, без особено основание!

Всичко най- добро!
цитирай
4. iw69 - Днешна
07.03 09:59
БГ е държава управлявана от тъпи политици с менталитет на сервитьорка-проститутка. Винаги готова да отсервира, а ако й поискат и да се подложи и за друго, на всякаква цена, дори и ниска.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Елена!
07.03 11:38
2. emelika - Браво!
09:25
Точно и въздействащо!

Благодаря ти!
Старая се, да съм обективен!
Калоян е постъпил напълно цивилизовано с пленения Бодуен! Въпреки наглото писмо, което е изпратил ва Калоян!
Типичен, съвременен , самозабравил се наглец!
Отведен е в Търново, настанен е в двореца, не в кулата, каквато е легендата!
Сега, ако е вярна другата легенда, с куманката, заслужил си е съдбата!
Да опозорява Калоян в двореца му!?

Всичко най- добро Елена!
Хубав празник ти пожелавам!
Взет е в плен
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Ив!
07.03 11:46

4. iw69 - Днешна
09:59
БГ е държава управлявана от тъпи политици с менталитет на сервитьорка-проститутка. Винаги готова да отсервира, а ако й поискат и да се подложи и за друго, на всякаква цена, дори и ниска.
цитирай

Точно, няма какво да добавя и да коментирам!
Хрушчовски и горбачовски тип, оплюващи далече по- кадърни от тях?
Вредни, но трупащи актив от търсене на грешки на други?
След тях- потоп!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Да!
07.03 18:00
Прав беше този учен, който ми се извини за стореното преди това от него! За което още повече го уважавам! Само достойни и стойностни хора се извиняват!
Че съм на принципа" Прави каквото трябва, а да става каквото ще? И, че накрая, учудващо, винаги успявам!?"

Което е много по важно от приказките на случайни хора! Оплюващи имам предвид!
цитирай
8. donchevav - Здравей, Лео! Много ми хареса - и ...
07.03 18:17
Здравей, Лео!
Много ми хареса - и паралелът, и идеята, и патосът.
Много силно! Напълно споделям.
Благодаря ти!
Поздрави!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Венета!
07.03 18:41
donchevav написа:
Здравей, Лео!
Много ми хареса - и паралелът, и идеята, и патосът.
Много силно! Напълно споделям.
Благодаря ти!
Поздрави!


Благодаря ти!
Научен съм да ценя стойностните хора и неща!
И да ги защитавам!

На времето правих паралел между Калоян и Ботев! Не във всичко си приличат!
Калоян не е поет, Ботев не е успешен боец като Калоян
Но и двамата смело се хвърлят в огъня на борбата- в името на България!
Нещо, което и като намек не виждам в никой от съвременните ни водачи, за съжаление!
Няма как да ме заблудят с празни приказки, научен съм и да отсявам зърното от плявата!

Хубав Осми март ти пожелавам!

цитирай
10. vmir - 3. leonleonovpom2 - Здравей, Лeoн!
07.03 19:11
leonleonovpom2 написа:
Изненадваш ме!?
Ако с Калоян не се гордеем, с кого тогава? С некадърника Борил ли, опропастил всичко постигнато от Калоян, стоящ и зад убийството му?

Той е възстановил България, направил я уважавана държава, а не за присмех като сегашната
Точна е оценката на папа Инокентий Трети, а не твоята , за съжаление, за него!
В отговор на крал Емерих Унгарски, на искане за кръстоносен поход срещу България той отговаря , че Калоян е взел от него земи заселени от Българи( Белград и Браничево), притежание на предците му
Повече няма да го закача! Няма основания за кръстоносен поход
Калоян сам си е извоювал високото място в историята ни! Не се нуждае от моята възхвала, ни най- малко! Нито пък е свободно съчинение?
Нито пък хора със слугински манталитет ще го свалят от тази позиция? Или пък гледащи с превъзходство над другите, без особено основание!

Всичко най- добро!


Иван Асен II - само 11 години след Калоян. Само 23 години, запомнени като "Златният век" - разцвет и напредък не само в културно, но и в икономическо и всяко друго отношение. Справедливост, съзидание, мир, просперитет, стабилност - нищо от това го няма при Калоян. И най-важното - опит да се изчисти "кармата" от коварствата на Калоян, изклал хиляди повярвали на "царската и мъжката" му дума. Някой може да възрази, че без ужасът от Калоян, Иван Асен II не би бил като манна небесна за парализираните от Калоян съседи, но споменът за жестокостта и коварството на българите се предава от баща на син поколения наред, а възпрепятстването на българския възход става смисъл на съществуването и въпрос на оцеляване.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей Любо, отново!
07.03 19:41
Аз ни най- малко не подценявам цар Иван Асен и неговата хуманност Пуснал пленените войници при Клокотница по живо, по здраво
Но без Калоян нямаше да го има и Иван Асен! При положение , че беше удовлегворил желанието на Бодуен, да му предаде земите ни!
Моля ти се, степенувай нещата по важност!
За какви кланета говориш при Калоян? Вероломни и незаслужени, по прищявка ли?

Да ти кажа и една пикантерия
Работих с французи в Асеновград Накрая, директорът даде служебната кола , да ги разведа из града
Заведох ги на Асенова крепост
Проявиха интерес към историята ни, с кой наш крал е свързана? Цар Иван Асен Втори нищо не им говореше В чудо се видях Сетих се, че сигурно знаят за Калоян? Пак нищо?
Казах им, че е победил френските рицари, с риск да ги засегна
Реакцията беще мигновена- А, крал Жан! Не очаквах!
Да, на френски е така В къщи проверих, във Франция е известен като крал Жан!
Очаквах раздразнение!
НЕ! Уважение видях в очите им!
Бий, да те уважават!

Ти си физик, нима подценяваш силата като фактор?
Каквото е правил Калоян е било в името да запази България и да я има!
Искаш ли да ти кажа, какво би станало, ако беше приел да е император на ИРИ?
За подчиняването на Бодуен е пределно ясно!
Българският народ щеше да се разтвори в смесицата от народи в ИРИ и да се обезличи! Затова е отказал!

Иван Асен Втори е заслужил наш владетел, но великият е - Калоян!
цитирай
12. panazea - Имаме царе спорни и безспорни !
07.03 20:08
Нямам желание да споря с vmir !
Щом френските рицари след 820 години не могат да ни простят !
И английските рицари също ! Сега няма да провя разрез на психологията на рицарите , защото тя е ясна .
Проследи френската политика !Някога франсетата да са ни били приятели ?
Единственият , който се е застъпил за Българите е Виктор Юго .Той може да е бил и евреин Хуго , но е бил Човек !
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
07.03 21:13

12. panazea - Имаме царе спорни и безспорни !
20:08
Нямам желание да споря с vmir !
Щом френските рицари след 820 години не могат да ни простят !
И английските рицари също ! Сега няма да провя разрез на психологията на рицарите , защото тя е ясна .
Проследи френската политика !Някога франсетата да са ни били приятели ?
Единственият , който се е застъпил за Българите е Виктор Юго .Той може да е бил и евреин Хуго , но е бил Човек

Благодаря те за коментара!
Калоян е рядко съчетание на политик, дипломат и пълководец!
Френските рицари са идиоти за мен и не заслужават никакво съжаление!
Подменили благородната идея за освобождаване на Божи гроб с грабежи в Истанбул
Те са косвени виновници за падането на ИРИ! Освен, че са върнали обратно османлиите, те са омаломощили ИРИ до степен, никога да не може да се съвземе!
Никакви извинения нямат, камо ли да имат основание, да обвиняват някого за нещо!?

Хубав празничен ден ти пожелавам!
цитирай
14. vmir - 11. leonleonovpom2 - Здравей Любо, отново!
07.03 22:21
Удивително е колко лесно си противоречите с panazea, а дори не забелязвате! И как така съвместявате хилядолетно "уважение" (от французи, англичани, за византийците да не говорим) с това, че не са искали да ни бъдат приятели??? Аз се сприятелявам с хората, които уважавам, а не забравям онези, които опитват да ме измамят. И ми е забавно, когато вторите правят нов опит, докато си вярват, че съм забравил какви са. Особено ми е смешно, когато бъркат търпението ми с уважение и мислят, че ги приемам за порядъчни хора. Не вярвам да не си наясно, че Калоян не е признавал кодекса на честта и неведнъж е клал хиляди врагове, след като тържествено им е обещавал пощада и гаранции като "царска и мъжка дума". За мен горд с такива постъпки може да бъде човек с манталитет, който не ми е приятно дори да коментирам.
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей , Любо!
07.03 23:07
Аз съм на принципни позиции Неколкократно цитираш кланета?
Къде и по каква причина? За удоволствие ли?
Защо папата не го е анатемосал?
Чел съм Дюканж под лупа за Калоян Скърца със зъби, но една лоша дума не казва за него
Ни най -малко не се опитвам да те мамя Откъде стигна до такъв извод ? Че то ми е професионална деформация Да излъжа , е равносилно да убия хора Най -малкото, губя чуждо доверие, важно за мен!

Повтарям основното за Калоян- изключително рядко съчетание е на политик, дипломат и пълководец!

Работил за България ,да я има! Как така ще бъде низвергнат? Нейнска ли да величаем Заради такива като нея отказах ръководна длъжност в СДС! Видях , че са много некадърниците и единни срещу истинските! Имам си любима работа, ще се разправям с негодници? А сиктир!
Французите, за които писах, не бяха чували за Иван Асен, въпреки , че е имал вземане- даване и с тях, но след като стана ясно кой е Калоян, реагираха веднага! Даже от тях научих, че е популярен като крал Жан!

Като говориш за убийства, кажи ми Хитлер убил ли е някой държавен ръководител?
Как приемаш убийство на държавен ръководител сега, в резиденцията му, по време на преговори, без да подозира? Искам да чуя!
В нашата история има такъв случай и сърбите са изпитали срам от стореното!
Крум е изселил 80 хиляди Ромеи в земите ни в днешна Украйна за опит за убийство по в.еме на преговори!?
Ще кажеш- зависи от кой и кого, сигурно!
Тръмп ми е все още любимец, възприемам го като шахматист Но виждам опити за подмяна на фигури, което е недопустимо в шаха!
цитирай
16. vmir - 15. leonleonovpom2, Leon, не е принципна позиция да твърдиш, че си измислям за удоволствие.
08.03 01:04
Според Никита Хониат, през 1201 г. Калоян обсажда и превзема стратегически важния град Варна, който тогава е под византийски контрол. Хониат разказва, че Калоян първоначално е водил преговори с византийския командващ гарнизона, като му е обещал безопасно оттегляне и "царската си дума" (честта си), че няма да ги нарани. След като византийците се предали и отворили портите, Калоян не спазил обещанието си. Според хрониката, той заповядал всички византийски войници да бъдат хвърлени в крепостния ров и затрупани живи. Твърди се, че по този начин са избити няколкостотин души.
Латино-френските хронисти (като Жофроа дьо Вилардуен) описват Калоян като "варварин", който опожарява църкви и пленява население. Макар и да не става въпрос за конкретно "клетвопрестъпничество" като при Варна, репутацията му на безпощаден военачалник се затвърждава. Той често отмъщава жестоко на латинските гарнизони, които се предават, ако преди това са му оказали съпротива.

"Бий за да те уважават" не представя цялата истина. Порядъчните хора уважават честната победа и не превъзнасят нечестните победители, а ги помнят, за да не се сближават с такива.
цитирай
17. shtaparov - Поздрав приятелю!
08.03 05:24
Ние на честни съседи не случихме, но с крадливи такива сме надарени богато- който от тях и да вземеш е толкова проклет и крадлив,че загърбва всичките си противоречия с другите когато усети,че не са по-различни от него! Това,което разправят за днешната ни национална територия е съвременен постфактум- преди сърби, "румънци" и унгарци да нахлуят в нашите предели, Българската национална треритортия не е стигала до Карпатите и Транцилвания- до Алпите и Балтийско море е достигала! Преди данайци и турци да се набутат неканени тука,нашата национална територия е стигала от Пелопонес и околните му острови до Троя и Никея- глупашки абсурд за днешните псевдоисторици,но железен факт за древните им колеги!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
08.03 07:22
shtaparov написа:
Ние на честни съседи не случихме, но с крадливи такива сме надарени богато- който от тях и да вземеш е толкова проклет и крадлив,че загърбва всичките си противоречия с другите когато усети,че не са по-различни от него! Това,което разправят за днешната ни национална територия е съвременен постфактум- преди сърби, "румънци" и унгарци да нахлуят в нашите предели, Българската национална треритортия не е стигала до Карпатите и Транцилвания- до Алпите и Балтийско море е достигала! Преди данайци и турци да се набутат неканени тука,нашата национална територия е стигала от Пелопонес и околните му острови до Троя и Никея- глупашки абсурд за днешните псевдоисторици,но железен факт за древните им колеги!


Прав си приятелю!
Прав беше и Божидар Димитров, за когото имам иначе ОМ, за свободота в твърденията му, обикновено свободни съчинения и за алчността му Не случайно си сработи с подобния си ББ! Който пък го имаше за изкупителна жертва
Той твърдеше , че България е единствената страна в света, граничеща с Български земи и това е истина , за радлика от други, публични негови твърдения
Някои земи сме дали доброволно Например земите на днешна Унгария
Цар Симеон се е споразумял с тях ,да се изселят там и да освободят земите около делтата на Дунав Поради близостта им до Преслав Да са далече от столицата
Като преди това са яли здрав пердах
Земите са населени с онгури, от тях е и княз Крум Те са Българи Тяхното име носи и държавата Унгариа Те не се наричат така, а магяр
За сърби, гърци, турци, работата е ясна но интересното е, че турците уважават нас, за разлика от сърби и гърци, които презират!

Малко известен факт е, че когато сърбите ни обявяват война, ние отправяме зов за помощ към.....Европа!
Никой не се отзовава с изключение на... Турция И сигурно, поради посочените по- горе причини нямало да ни измамят! Но спомените от април са пресни и помощта не е приета Справили сме се сами!
Румъния е измислена страна! Глупост е , че това са романизирани гети...
цитирай
19. leonleonovpom2 - ЧЕСТИТ ОСМИ МАРТ НА ВСИЧКИ ЖЕНИ В ...
08.03 07:47
ЧЕСТИТ ОСМИ МАРТ НА ВСИЧКИ ЖЕНИ В БЛОГА!
НА ВАС , ЖЕНИТЕ, СЕ КРЕПИ СВЕТЪТ, БЪЛГАРИЯ И БЛОГЪТ ДОРИ!

Във връзка с Осми март имам незаличим спомен от десети клас!
Учителката по история ми възложи доклад за Осми март Учудих се, очаквах , че ще е за Трети март, но не възразих Реших, че го е възложила на някой от по- големите
Истината лъсна на самия Трети март Два часа преди доклада
Тя се притесни ужасно Помъчих се да я успокоя, няма страшно, ще се справя!
Не можах! Когато се отправях да докладвам, видях, че тя избяга от салона Да не е свидетел на провала!
Справих се , разбира се Аплодисментите бяха доказателство! Толкова малко известни неща знаех, всички вкарах в доклада По навик и не четях
На другия ден дойде щастлива и каза, че след като имам доклад за Осми март, няма нужда да го възлага на друг Мой е!
цитирай
20. leonleonovpom2 - Здравей, Любо!
08.03 08:05
vmir написа:
Според Никита Хониат, през 1201 г. Калоян обсажда и превзема стратегически важния град Варна, който тогава е под византийски контрол. Хониат разказва, че Калоян първоначално е водил преговори с византийския командващ гарнизона, като му е обещал безопасно оттегляне и "царската си дума" (честта си), че няма да ги нарани. След като византийците се предали и отворили портите, Калоян не спазил обещанието си. Според хрониката, той заповядал всички византийски войници да бъдат хвърлени в крепостния ров и затрупани живи. Твърди се, че по този начин са избити няколкостотин души.
Латино-френските хронисти (като Жофроа дьо Вилардуен) описват Калоян като "варварин", който опожарява църкви и пленява население. Макар и да не става въпрос за конкретно "клетвопрестъпничество" като при Варна, репутацията му на безпощаден военачалник се затвърждава. Той често отмъщава жестоко на латинските гарнизони, които се предават, ако преди това са му оказали съпротива.

"Бий за да те уважават" не представя цялата истина. Порядъчните хора уважават честната победа и не превъзнасят нечестните победители, а ги помнят, за да не се сближават с такива.


Чел съм писанията на Вилардуен, най ме е впечатлило написаното за случилото се в Пернишко, в Кондофрей, име, считано за френско
Пита двуметров печенег, знае това, какъв е?
Той се тупа по гърдите и казва -Булгар?
Той е смаян По какъм начин и каква причина за няколко години е променено народностното му самосъзнание ? Какво е това чудо?
Нищо не го застрашава, да каже истината

Сега, по разбираеми причини, не вярвам особено на написаното от византийски хронисти за нас!
То трябва да мине през филтър
Унижението с отказа на Калоян да ги управлява , е голямо! Естествено е, да търсят начини за оправдание, като го омаскарят
Но дори и да има някаква истина, това не влияе с нищо върху делато на Калоян
Това са обичайни неща за Средновековието - и на изток , и на запад
Ослепяването на нашите войници е от убийство по- лошо!тези хора са безполезни и в тежест!
Естествено е да има елемент на омаскаряване, да се хвърли помия по величието му!

Не вярвай на доказани лъжци, мой съвет!
Аз не вярвам Проверявам или подминавам

Добре, какво ти е мнението тогава за убийството на аятолаха на Иран и още 40 души от свигата му?
За извършилите го?
Интересно е, в светлината на написаното за Калоян като свиреп убиец!
Те, извършителите, доколкото разбирам, се гордеят, че са избавили света от лош човек?
Без да коментирам подобни приказки, не можем ли да приемем, че и Калоян е избавил света от лоши хора? Как мислиш?

Сами да се оплюваме, това не го проумявам? Какво, искаме, да им се харесаме ли? На някакви негодници?

Когато си във властта , няма начин да се се изцапаш с кръв
Хадриан минава за един от тримата най- добри римски императори
Всъщност е откровен педераст и е женен формално Иначе е архитект от класа, философ!
Но когато любовникът му Атеной се дави в Нил, полудява!
И убива безпричинно хиляди хора в последната си година Включително и най- добрият архитект на древността- Аполодор
Затова, че е разкритикувал проект за храм, без да знае , че е негов? И той му е простил , по тази причина
Но никой не скача срещу Хадриан и не го слага хри лошите!
Защото доброто е много повече!
Приеми същото и за Калоян! Мой съвет!
Иначе отиваш на позициите на бездарнициге Хрушчов и Горбачов! А ти не си от тяхната категория!
Затова взимам отношение!
цитирай
21. georgealeksandrov - България е била връх Калоян защото...
08.03 19:52
Е бил дипломат!
Уви, в България дипломати няма. Каквито успехи са постигнали нашите войници, са проиграни на полето на дипломацията
цитирай
22. georgealeksandrov - Изненадваш ме!? Иван Асен II ...
08.03 20:03
vmir написа:
leonleonovpom2 написа:
Изненадваш ме!?


Иван Асен II - само 11 години след Калоян. Само 23 години, запомнени като "Златният век" - разцвет и напредък не само в културно, но и в икономическо и всяко друго отношение. Справедливост, съзидание, мир, просперитет, стабилност - нищо от това го няма при Калоян. И най-важното - опит да се изчисти "кармата" от коварствата на Калоян, изклал хиляди повярвали на "царската и мъжката" му дума. Някой може да възрази, че без ужасът от Калоян, Иван Асен II не би бил като манна небесна за парализираните от Калоян съседи, но споменът за жестокостта и коварството на българите се предава от баща на син поколения наред, а възпрепятстването на българския възход става смисъл на съществуването и въпрос на оцеляване.



Стоп. Първо, "мъжка дума" може да има в идеален свят, но във време на царе обстановката е динамична, трябва да се съобразяваш с момента. Ще дам един пример - Йоан Комитопули дава клетва, че няма да убива Йоан Владимир и все пак го убива. Подлост? Да. Наложено ли е обаче от обстоятелствата? Владимир заговорничи с Византия, как да се обяви за български цар и да се нахвърли в гръб на България. Как се справя Хенри с Томас а Бекет? Това - първо. Второ - Йоан Асен доразвива постиженията на Калоян. Някой би казал, че и той не е изпълнявал "мъжка дума" - след 1336 обръща наопаки цялата си политика заради Ирина.
Освен това няма "златен век" нито при Калоян, нито при Йоан Асен. Има териториална експанзия, но не и златен век. Той е при Йоан Александър и наследниците му. Тогава има култура.
За Константин и Фружин - правели са каквоот са могли, за да отложат опасността. Да, в момент когато е трябвало да избират кой претендент да подкрепят са избрали Сюлейман. И правилно! Сюлейман връща на българите огромна територия. Уви, съдбата им обръща гръб. Ако по твоята лотика бяха воювали и с тримата претенденти ЕДНОВРЕМЕННО щяха да са разгромени четвърт век по-рано.
цитирай
23. georgealeksandrov - Стоп!
08.03 20:04
vmir написа:
...
leonleonovpom2 написа:
Изненадваш ме!?


Иван Асен II - само 11 години след Калоян. Само 23 години, запомнени като "Златният век" - разцвет и напредък не само в културно, но и в икономическо и всяко друго отношение. Справедливост, съзидание, мир, просперитет, стабилност - нищо от това го няма при Калоян. И най-важното - опит да се изчисти "кармата" от коварствата на Калоян, изклал хиляди повярвали на "царската и мъжката" му дума. Някой може да възрази, че без ужасът от Калоян, Иван Асен II не би бил като манна небесна за парализираните от Калоян съседи, но споменът за жестокостта и коварството на българите се предава от баща на син поколения наред, а възпрепятстването на българския възход става смисъл на съществуването и въпрос на оцеляване.



Стоп. Първо, "мъжка дума" може да има в идеален свят, но във време на царе обстановката е динамична, трябва да се съобразяваш с момента. Ще дам един пример - Йоан Комитопули дава клетва, че няма да убива Йоан Владимир и все пак го убива. Подлост? Да. Наложено ли е обаче от обстоятелствата? Владимир заговорничи с Византия, как да се обяви за български цар и да се нахвърли в гръб на България. Как се справя Хенри с Томас а Бекет? Това - първо. Второ - Йоан Асен доразвива постиженията на Калоян. Някой би казал, че и той не е изпълнявал "мъжка дума" - след 1336 обръща наопаки цялата си политика заради Ирина.
Освен това няма "златен век" нито при Калоян, нито при Йоан Асен. Има териториална експанзия, но не и златен век. Той е при Йоан Александър и наследниците му. Тогава има култура.
За Константин и Фружин - правели са каквоот са могли, за да отложат опасността. Да, в момент когато е трябвало да избират кой претендент да подкрепят са избрали Сюлейман. И правилно! Сюлейман връща на българите огромна територия. Уви, съдбата им обръща гръб. Ако по твоята лотика бяха воювали и с тримата претенденти ЕДНОВРЕМЕННО щяха да са разгромени четвърт век по-рано.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, Жоро!
08.03 20:09
georgealeksandrov - България е била връх Калоян защото...
19:52
Е бил дипломат!
Уви, в България дипломати няма. Каквито успехи са постигнали нашите войници, са проиграни на полето на дипломацията
цитирай
Изтрий

Така е, безспорно!
И писмата до папата, на гръцки, са писани лично от него
В латинския превод е ползвал преводач!
Освен това е ръководел държавата и предвождал армията!
Много ни липсва човек като него сега
Истински , не въображаем или имитация!....
цитирай
25. panazea - Здравей , Лео ! Калоян ни пази ! И Господ е Българин !
08.03 20:20
Същите , които са финансирали кръстоносците ,после са финансирали османлиите, сега финансират войните !
Загиват невинни хора от двете страни !
Но трябва да сме дълбоко в нещата , за да знаем , че никой народ не е виновен за кръвопролитията , а са виновни само инвеститорите !
Кой даде пари на бедния корсиканец Наполеон , да подпали цяла Европа , а после го отровиха на острова ?
Кой даде пари на бедния австрийски бояджия , да създаде военно промишлен комплекс в Германия и да подпали света ? После го обвиняват , че бил луд !
Сигурно нарочно такива си ги подбират !
Кой дава пари на украинския артист Зеленски да скара два народа и да опустоши Украйна ?
Този център функционира от векове и унищожава последователно Франция , Руската империя , Австрийската империя и всеки , който й застане на пътя !
Цветни революции в Африка , бунтове в България и Румъния , разликата е само в нулите . Свалянето на Жан Виденов в България е струвало само 4 мил. долара на Сорос , а превратът в Египет е струвал 4 милиарда !
Ние сме евтинджос !
А всички народи , забъркани в междуособици , са жертвеният Агнец !
Поздрав !
цитирай
26. kvg55 - leonleonovpom2,
08.03 21:40
Калоян е загинал пред стените на Солун и надали костите му са в България, но по–важен е духът на Калоян, който днес отсъства. Не знам къде се губи.
цитирай
27. leonleonovpom2 - Честит празник, Тони!
08.03 22:29
25. panazea - Здравей , Лео ! Калоян ни пази ! И Господ е Българин !
20:20
Същите , които са финансирали кръстоносците ,после са финансирали османлиите, сега финансират войните !
Загиват невинни хора от двете страни !
Но трябва да сме дълбоко в нещата , за да знаем , че никой народ не е виновен за кръвопролитията , а са виновни само инвеститорите !
Кой даде пари на бедния корсиканец Наполеон , да подпали цяла Европа , а после го отровиха на острова ?
Кой даде пари на бедния австрийски бояджия , да създаде военно промишлен комплекс в Германия и да подпали света ? После го обвиняват , че бил луд !
Сигурно нарочно такива си ги подбират !
Кой дава пари на украинския артист Зеленски да скара два народа и да опустоши Украйна ?
Този център функционира от векове и унищожава последователно Франция , Руската империя , Австрийската империя и всеки , който й застане на пътя !
Цветни революции в Африка , бунтове в България и Румъния , разликата е само в нулите . Свалянето на Жан Виденов в България е струвало само 4 мил. долара на Сорос , а превратът в Египет е струвал 4 милиарда !
Ние сме евтинджос !
А всички народи , забъркани в междуособици , са жертвеният Агнец !
Поздрав !
цитирай

Страхотен анализ във вековете! И точен!
Хареса ми много!

Всичко най- добро на света ти пожелавам!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
08.03 23:12
kvg55 написа:
Калоян е загинал пред стените на Солун и надали костите му са в България, но по–важен е духът на Калоян, който днес отсъства. Не знам къде се губи.


Да, съгласен съм!
По- важен е духът на Калоян да се появи!

Около смъртта му има мистерия
Вероятно е получил инсулт?
Манастрас, братът на жена му е поел командването и е снел обсадата С Бърз ход са се насочили към Търново, за да бъде погребан.....

Под наблюдението на мой приятел е отворен гробът
Скелетът отговаря на двуметровия ръст на Калоян!
Но може и да е на някой от другите Асеневци? Високият ръст е техен отличителен белег
Смущава ме само нещо в надписа на пръстена!?
Няма значение, със сигурност е от рода на Асеневци, случаен човек не е погребан там!
цитирай
29. shtaparov - Ние на честни съседи не случихме, но ...
13.03 10:21
leonleonovpom2 написа:
shtaparov написа:
Ние на честни съседи не случихме, но с крадливи такива сме надарени богато- който от тях и да вземеш е толкова проклет и крадлив,че загърбва всичките си противоречия с другите когато усети,че не са по-различни от него! Това,което разправят за днешната ни национална територия е съвременен постфактум- преди сърби, "румънци" и унгарци да нахлуят в нашите предели, Българската национална треритортия не е стигала до Карпатите и Транцилвания- до Алпите и Балтийско море е достигала! Преди данайци и турци да се набутат неканени тука,нашата национална територия е стигала от Пелопонес и околните му острови до Троя и Никея- глупашки абсурд за днешните псевдоисторици,но железен факт за древните им колеги!


Прав си приятелю!
Прав беше и Божидар Димитров, за когото имам иначе ОМ, за свободота в твърденията му, обикновено свободни съчинения и за алчността му Не случайно си сработи с подобния си ББ! Който пък го имаше за изкупителна жертва
Той твърдеше , че България е единствената страна в света, граничеща с Български земи и това е истина , за радлика от други, публични негови твърдения
Някои земи сме дали доброволно Например земите на днешна Унгария
Цар Симеон се е споразумял с тях ,да се изселят там и да освободят земите около делтата на Дунав Поради близостта им до Преслав Да са далече от столицата
Като преди това са яли здрав пердах
Земите са населени с онгури, от тях е и княз Крум Те са Българи Тяхното име носи и държавата Унгариа Те не се наричат така, а магяр
За сърби, гърци, турци, работата е ясна но интересното е, че турците уважават нас, за разлика от сърби и гърци, които презират!

Малко известен факт е, че когато сърбите ни обявяват война, ние отправяме зов за помощ към.....Европа!
Никой не се отзовава с изключение на... Турция И сигурно, поради посочените по- горе причини нямало да ни измамят! Но спомените от април са пресни и помощта не е приета Справили сме се сами!
Румъния е измислена страна! Глупост е , че това са романизирани гети...

Вярно е приятелю: никакви Гети,най-малко пък романизирани не са Букурещките роми: те са си чиста проба турски племена от Средна Азия,латинизирани в Европа на отделни вълни между 9-ти и 20-ти век!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
13.03 20:12
Благодаря за подкрепата!

Всичко най- добро ти пожелавам!
цитирай
31. pvdaskalov - Да! Европейската валута можеше да носи името ЛЕВРО...
17.03 15:34
Неуморим си, братко!
С най-добри благопожелания, насъбрали се от години.
Пиер
цитирай
32. leonleonovpom2 - Каква приятна изненада!
17.03 16:30
pvdaskalov написа:
Неуморим си, братко!
С най-добри благопожелания, насъбрали се от години.
Пиер


Здравей, как си приятелю Пиер!

Луд умора няма ,приятелю!
Дори и да вижда безсмислието на труда си!
Как си, добре ли я караш?
Една съученичка, знаеща за приятелството ми с Гого, при среща ми задаваше първо този въпрос! И запяваше!
Отговорът беше усмивка!

Всичко най- добро ти пожелавам!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 11283894
Постинги: 1653
Коментари: 33350
Гласове: 121516
Архив
Календар
«  Април, 2026  
ПВСЧПСН
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930