Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.11.2020 14:42 - Приказка за Ришельо и Миледи
Автор: missana Категория: Поезия   
Прочетен: 3084 Коментари: 12 Гласове:
2


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
по мотиви от романа на Александър Дюма - "Тримата мускетари" и по действителен случай


Днес Ришельо по спешност я извика
за мисия секретна, задкулисна, зла.
Тя трябваше приятел свой да предизвика
и да го хвърли на разблудната тълпа.

Привикнала от подлостите да живее,
жена с известен куртизански нрав,
интригата поредна бе хашиш за нея
и заместителя на сластния остен корав.

Миледи даже силно се възбуди.
Задиша рязко и порозовя от плам.
В гърба Поета ще прониже грубо -
на Шефа си ще стори тя курбан.

Кралица бе на клеветите и лъжите.
Изгаряше от Мефистофелската страст.
Надяна маска на лисица на очите,
изпита в транс най-пошлия захлас.

И сякаш мълния се спусна от небето -
тя хвърли донос срещу бедния Поет.
Усмихна се злорадо и проклето.
Потри ръце за предстоящия банкет.

Но бе забравила, че Бог е най-отгоре,
закрилящ писарите свои от беда.
И пъкленият план - капан за хора,
не е заплаха за небесните чеда.

Завърши странно Ришельо дозора -
жигосаха Миледи(то) отзад.
Не може да си седне на позора
и правешка ще е дори на онзи свят.



Гласувай:
4



1. rosiela - Младене,
28.11.2020 15:06
струва ми се, че това блестящо стихотворение, което прочетох, повторих и потретих, има и своя прототип?!
цитирай
2. missana - Сърдечно ти благодаря, Роси!
28.11.2020 19:31
rosiela написа:
Младене, струва ми се, че това блестящо стихотворение, което прочетох, повторих и потретих, има и своя прототип?!


Абсолютно си права. Но вече е правилно да се каже - че имаше прототип, защото въпросната жена се спомина. Бог е справедлив. Нека той я прости, а аз чрез него.
цитирай
3. mileidi46 - Стига бе..да не са я блокирали???...:)))
28.11.2020 19:44
missana написа:
rosiela написа:
Младене, струва ми се, че това блестящо стихотворение, което прочетох, повторих и потретих, има и своя прототип?!


Абсолютно си права. Но вече е правилно да се каже - че имаше прототип, защото въпросната жена се спомина. Бог е справедлив. Нека той я прости, а аз чрез него.

цитирай
4. missana - Господ я блокира. Завинаги! Но това се случи след стиха ми.
28.11.2020 21:23
mileidi46 написа:
Стига бе..да не са я блокирали???...:)))
missana написа:
rosiela написа:
Младене, струва ми се, че това блестящо стихотворение, което прочетох, повторих и потретих, има и своя прототип?!


Абсолютно си права. Но вече е правилно да се каже - че имаше прототип, защото въпросната жена се спомина. Бог е справедлив. Нека той я прости, а аз чрез него.


цитирай
5. zemja - Мисана,
29.11.2020 05:15
... ако Бог "блокира" заради клюки и клевети (които не причиняват кой знае какви последствия), какво ли прави с жестоките инквизитори, убийци, насилници...?!
А възмездието не лекува нанесените рани. Чуждата болка не отнема твоята...
Да можеш да прощаваш е духовно извисяване.

Забрави ли, че си Рицар по природа, Поете? :))


цитирай
6. missana - Съгласен съм Земя и ти благодаря!
29.11.2020 09:30
zemja написа:
Мисана, ... ако Бог "блокира" заради клюки и клевети (които не причиняват кой знае какви последствия), какво ли прави с жестоките инквизитори, убийци, насилници...?!
А възмездието не лекува нанесените рани. Чуждата болка не отнема твоята...
Да можеш да прощаваш е духовно извисяване.

Забрави ли, че си Рицар по природа, Поете? :))




Аз простих на въпросната личност малко преди Бог да я блокира окончателно. Дори написах стихотворение за нея след смъртта й - в нейна памет. Скоро ще го поместя и тук - в Блога. Забелязал съм, обаче, една закономерност. А тя е, че който вдига несправедливо ръка срещу Сина, заплаща с живота си или с нещо по-свидно от него. Това правило почти няма изключения. И тук аз нямам никакъв пръст, а само моят Отец има!
цитирай
7. zemja - Помня случая и стиха ти, Мисана.
30.11.2020 03:24
Дори каза: "Аз обичах тази жена".
Аз не бих могла да съчетая обич с удовлетворение от възмездието.
Самата Прошка изключва съжителството на тези две понятия...

Извинявай, ако те накърнявам, Рицарю!
цитирай
8. missana - Никога и никъде не съм казвал, че изпитвам удовлетворение от възмездието.
30.11.2020 23:30
zemja написа:
Помня случая и стиха ти, Мисана. Дори каза: "Аз обичах тази жена".
Аз не бих могла да съчетая обич с удовлетворение от възмездието.
Самата Прошка изключва съжителството на тези две понятия...

Извинявай, ако те накърнявам, Рицарю!


Бях я предупредил дълго време преди да се случи нещастието с нея, да престане
да се изявява по този начин, защото зная, че съм под покровителството на могъщи сили и те никога не биха позволили подобно поведение спрямо мен. Тоест, сторих всичко възможно, за да я спася. Но тя не ме послуша. Нямам власт над своите покровители и нямам средства, за да ги спра. Предупреждавах и други, които се държаха твърде зле с мен. Те също не ме послушаха. Всеки един от тях получи възмездие, макар че аз никога не съм пожелавал да им се случи подобно нещо.
цитирай
9. zemja - Богохулно
01.12.2020 07:03
Богохулно
Не я проклех, ни зло й пожелах,
макар че тя ме нарани дълбоко.
Но Бог видя, приписа й го в грях,
възмездие изпрати й жестоко...

Прости ми, Боже! Ние сме човеци –
понякога не знаем, че грешим.
Но бива ли една вина човешка
с живота си пред теб да заплатим?

Ако имаше болка за случилото се, стихът ти щеше да звучи по друг начин, Рицарю...
Съжалявам!


цитирай
10. missana - Добре си го написала!
01.12.2020 10:16
zemja написа:


Богохулно

Не я проклех, ни зло й пожелах,
макар че тя ме нарани дълбоко.
Но Бог видя, приписа й го в грях,
възмездие изпрати й жестоко...

Прости ми, Боже! Ние сме човеци –
понякога не знаем, че грешим.
Но бива ли една вина човешка
с живота си пред теб да заплатим?

Ако имаше болка за случилото се, стихът ти щеше да звучи по друг начин, Рицарю...
Съжалявам!



Отново дебело подчертавам, че моето стихотворение е писано много преди въпросната личност да напусне този свят. Щеше да бъдеш права, ако го бях написал след тази смърт. А иначе, след смъртта й, написах паметно стихотворение за нея, с което й простих всичко. Впрочем бях й простил и приживе и дори с нея разменихме серия от писма. Тя осъзна грешката си, но за жалост я осъзна твърде късно. Дълбоко съжалявам за случилото се. Но както подчертах, не е в моя власт да се намесвам в работата на силите, които бдят над мен.
цитирай
11. zemja - Благословен и закрилян!
02.12.2020 07:04
Не съм срещала този стих по-рано и помислих, че сега си го писал, Рицарю.
Приеми го като недоразумение.
А на покойната – мир на праха й!

цитирай
12. missana - На 20.09.2016г. е публикуван в Откровения: https://otkrovenia.com/bg/stihove/prikazka-za-rishelyo-i-miledi
02.12.2020 16:08
zemja написа:
Благословен и закрилян! Не съм срещала този стих по-рано и помислих, че сега си го писал, Рицарю.
Приеми го като недоразумение.
А на покойната – мир на праха й!


цитирай
Търсене

За този блог
Автор: missana
Категория: Поезия
Прочетен: 5038065
Постинги: 2885
Коментари: 18677
Гласове: 3348
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031