Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.11.2022 07:07 - Каква щеше да бъде България без комунизма - 2 ...
Автор: getmans1 Категория: Политика   
Прочетен: 4763 Коментари: 20 Гласове:
4


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                 .....

                    ЗА УСПОКОЕНИЕ НА НОСТАЛГИЦИТЕ, НЯМА СИ ГОВОРИМ ЗА БАНАНИ

            ЗНАЕМ, ЧЕ СА ВИ ОМРЪЗНАЛИ И ВЕЧЕ НЕ ГИ ПОЛЗВАТЕ ПО ПРЕДНАЗНАЧИНЕ


                                                            Популярността на България

45 години на Запад цари информационно затъмнение относно изолираната комунистическа България. В същото време, отворена към света, Гърция активно търгува и се промотира. Резултатът от това е, че днес всеки в Америка знае какво е гръцки гирос, “да отидем на гръцки ресторант” е популярна фраза, а киселото мляко за необятния американски пазар е известно като “гръцки йогурт“ – сериозно антипостижение за нас, при положение, че млякото се закисва с бактериум булгарикус…

 

                              image

 

И как да е иначе, когато, в този период на бурно развитие на телевизията и медиите, продуктите на нашата култура и промишленост не се разпространяват извън Желязната завеса. В същото време – кой по света не е чувал за “Зорба гъркът” от 1964-та, кой не знае сиртакито?…

В момента туристическият поток към България се увеличава със стотици хиляди души всяка година. А колко ли по-голям щеше да е, ако България беше членка на ЕС от 1981-ва година, както Гърция? Колко повече авиокомпании щяха да летят до нас през 80-те и 90-те? Колко повече щяхме да сме се наложили като туристическа дестинация?…

Вместо това, Народна република България изнася предимно оръжие, за „братските“ Куба, Виетнам, Афганистан, Етиопия, Сирия, Сомалия, Мозамбик, Танзания, Ангола, Ирак, Йемен и др., чрез което оръжие и до ден днешен се извършват терористични атентати и за огромна част от което никога не получаваме пари…

 

imageСъдебната палата със знамена на Северна Корея и други „братски“ страни,
фотоархив „Тодор Славчев“

 

                                                            Макроикономика

Брутният вътрешен продукт на следкризисна Гърция сега е 224 милиарда долара, а този на България – 66 милиарда, като през комунизма той е още по-малък. Една 10-милионна България с развиван още от Възраждането непрекъснат капитализъм вероятно нямаше да изостава значително от Гърция по размер на икономиката.

                                                    Предприятия и технологии

През втората половина на 40-те години в България се случва един от най-тъмните процеси в новата ни история – масова насилствена национализация. На собствениците на малки, средни и големи предприятия – фабрики, заводи, цехове, складове, работилници, банки, застрахователни дружества и т.н. се съобщава, че трябва да предадат собствеността си на властта на “Отечествения фронт” и да заемат позиция на подчинени в собствените си дружества. Много от тях изчезват безследно след като отказват.

 

imageСнимка от парад за 1-ви май 1948-ма година. Задраскано е името на едно бивше частно дружество – то вече е държавна фабрика на името на комунистическия деец Георги Кирков

 

Под новото некомпетентно управление и с прекъсването на каналите за внос и износ, много от национализираните производства постепенно угасват. Показателен е примерът с компанията за производство на цимент “Гранитоид”, която преди 9-ти септември е една от най-големите фирми на Балканите и разполага с капитал от 750 000 000 лева, но бива окончателно ликвидирана през 1947-ма година, един от заводите и е преименуван на „Държавен завод Васил Коларов“, а административната сграда на бул. Ситняково 23 в София е дадена на държавна агенция за геоложки проучвания.

За сравнение, една от най-големите компании в днешна Гърция е „Титан Цимент“. За нея можем да прочетем следното: „Гръцко предприятие за производство на цимент и други строителни материали със седалище в Атина. Основано през 1902 година от Николаос Канелопулос, през 2014 година то притежава 13 циментови завода в Гърция, Югоизточна Европа, Близкия Изток и Съединените щати“…

Примерите, които си заслужава да се посочат, не спират дотук. Същите проблеми със смяна на ръководството и спиране на доставките успяват да убият Държавната аеропланна работилница, която преди 9-ти септември произвежда стотици самолети.

 

imagehttps://bg.wikipedia.org/wiki/Държавнааеропланнаработилница

 

До 1944-та година, у нас смайващо добре развито е и производството на радиоапарати. Сайтът www.sandacite.bg разкрива над 20 български марки радиа от това време.

 

image„Херц радио“ – съвършен български апарат, награден със златен медал“ – снимка от парад на българските производители през 30-те, фотоархив „Тодор Славчев“

Най-интересна е историята на марката „Бралт“ (Братя Алтимирови) от Русе, която се произвежда серийно и е най-продаваната в страната в навечерието на Втората световна война, но след 9-ти септември всичко съградено от основателя и, Сава Алтимиров, е отнето от  новата власт, а самият той е принуден да поправя радиоапарати до края на дните си. Целият разказ на сина му можете да прочетете тук

 

  • image
  • image

Запазен работещ радиоапарат марка „Бралт“

 

Много други предприятия, като АД “Каолин”, ВМЗ Сопот, “Кремона” – Казанлък, Сегашният завод “Арсенал” в Казанлък, шоколади “Своге” и т.н. и т.н. са “предрешени” представители на Царство България. БДЖ, БНР и “Български пощи” също са развити преди 1944-та.

В светлината на това, спокойно можем да кажем, че без комунизма България щеше да има развити фирми и предприятия с непрекъснати вече вековни традиции, щеше да има занаяти и бутикови магазини, в които концепциите са се предавали от баща на син. Те щяха да са успешно наложени на западните пазари, но и на вътрешния, вместо много от вносните продукти.

Тук, също, добър пример са гръцките банки опериращи в момента у нас. Те са имали над столетие да се развиват, докато българските банки от началото на 20-ти век, разбира се, в рамките на няколко години след 9-ти септември са закрити.

                                                                 Инфраструктурата

Нека бъдем честни – към 1944-та година никоя европейска държава от нашия калибър не може да се похвали с магистрални пътища в сегашния смисъл на понятието. Лесно, обаче, можем да направим сравнение с построените през управлението на Тодор Живков 273 км магистрали и построените за същото време в Белгия и Австрия съответно 1566 и около 1100 км магистрали. За Франция, пък, статистиката е следната: 70.4 км построени към 1956-та година и 6824 км към 1990-та. – Факт е, че капиталистическите държави строят в пъти повече:

 

imageКарта на магистралите в Европа от 2012-та година – все още ясно личи изоставането на бившия източен блок

Като заключение, цялата магистрална мрежа на България щеше вече да е изградена и Северна и Южна България да са добре свързани. Също толкова развито щеше да е положението и с влаковете. – Нека пак напомня, че България по всяка вероятност щеше да е влязла в ЕС през 1981-ва година, заедно с Гърция. А, да – Гърция! Гърция в момента разполага с 2500 км завършена магистрална мрежа, именно благодарение на ранното си влизане в ЕС.

                                                                          Войската

За боеспособността на армията на Царство България няма нужда да се говори – военните ѝ успехи говорят сами. Знаем, че е имало множество казарми, школи за офицери и собствено производство на боеприпаси. Знаем, че по време на война е била способна да мобилизира от половин до 1 милион души. Нека поговорим какво щеше да се случи с нея ако не беше дошъл комунизмът. Към 1944-та година, Царство България си служи с военна техника закупена от чужбина, в достатъчни количества. Например, изтребители Месершмит и танкове Шкода. Спокойно можем да прогнозираме, че България в последствие щеше да влезе в НАТО и, точно като Гърция, да купува оръжие от всякакви източници – например немски танкове “Тигър”, американски изтребители F-16, френски изтребители “Мираж”, а защо не и български учебни самолети… Армията ни към 2019-та година щеше да е съвсем аналогична на гръцката, която разполага с близо 200 изтребителя, 1913 танка, 4209 бронирани машини и 4840 артилерийски единици. Всичко благодарение на силната икономика.

                                                                                  ...

                                И ЗА КАПАК, ДА НЕ ЗАБРАВИМ ЗА НАЙ-ГОЛЯМА ДИСКОТЕКА

image
                                                                                  ... 

                                                                             СЛЕДВА



Гласувай:
4



1. vencivaleri1951 - Само ще уточня
03.11.2022 09:35
ЗММ като устойностена продукция е съизмерим с цялото промищлено производство на
прехвалената 1939 година, а личното стопанство през 80те даваше селскостопанска продукция/в калории/ , колкото пак през тази върховна 39та.
За армията и успехите и: Армията е трудно да се раздели от държавата, тоест от ръководството на държавата България и не без причастието на генералитета на страната прави своите избори/противниците в офицерството на тези избори са отстранени-и физицески някои/ и България губи всички войни, губи територия, животи, разорена е-Гърция прави също своите избори и е възнаградена, получава репарации вкл и от България. Българската народна армия в никой компонент не отстъпваше на гръцката -имахме няколко авиополка, един авио корпус и балистични ракети , каквито те не притежаваха. За 45 години оциалистическа държава българия не е загубила нито един войник на бойно поле . Това е рекорд за страната ни откакто съществува.
За културата. Търция има сериозен отпечатъкв световната култура и това се дължи преди всичко на това , че те успяха да присвоят културата на древните елини, което присвояване е доста пресилено. пресилено е да присвоиш Сократ, Платон, Омир, Есхил...както и киселото мляко. Отделно като във всяка Балканска страна ,таланти в изобилие-Калас, Мелина Меркури, Денис Русос...
Ако сравняваме култура, то е редно да се сравнява културата в различни периоди
Културата на НРБ по време на соца и тази по време на Царство България и РБ
В НРБ българия бе марка в световната култура и спорт/физ-култура/ За спорта е ясно-на витрините са ни медали, купи , класирания...
Безспорни са и успехите ни в оперното пеене, театралната дейност, хоровото пеене,
инструменталните колективи и солисти. Големите сцени не минаваха без българи в сезона, а басите ни бяха няколко почти равностойни. Инструменталисти също.
И това изобилие на таланти се дължи преди всичко на Самодейността Гяуров е намерен в хора на артилерийското военно училище, Гюзелев в самодеен колектив на Художествената академия, Кабаиванска във такъв във Физикоматематически колектив, а гена Димитрова в някакво надпяване... Стоичков днес и да се роди, няма да бъде открит, ако се роди в същата социална прослойка-нямаше да има кой да му плаща таксите . Тоест най-важното постижение на НРБ бе лесния достъп до култура, спорт, образование
За това тогава имахме спортисти които се бореха в много дисциплини за световни класирания, а днес в капиталистическа България имаме единични проблясъци на състезатели. Така е и преди 9 ти септември. Актьорите ни в НРБ печелеха добре, но от Шекспир, Достоевски, Вазов, а днес от съмнителни илачи, дамски превръзки и безвкусни иненужни токшоута В соца Евгени Минчев беше ватман,днес е
фактор в културата ни
С две думи , днес ще завърша с обръщението на Байдън : -Уважаеми гейове и джентълмени-за щастие деменцията му не унижи ледитата:((((
цитирай
2. getmans1 - ДО - 1. vencivaleri1951 ...
03.11.2022 10:19
Хахахаха ИКОНОМИСТЕ, не се дръж като лектор от Георги Кирков а вземи направи няколко простички неща;

- Като първо, ми кажи коя страна от нашите съседи е на ниво 39-та или поне доста по-изостанала във всяко едно отношение което си засегнал в коментара си... Какво са печелии актьорите ни от Шекспир си личи от пенсиите им, „икономисте„.

- например, вземи и прочети нещо за ГРАНАТОИД в УКИКИ-то има хубава статия и от погледа на икономист сравни с ТИТАН -Гърция ... може и да ти светне прекъснахте ли му растежа или дали наистина „на гола поляна„ израстна гордостта ви Димитровград и какво още наследихте тая „раболничка„ ...

... И един делиормански съвет, не започвай нови разговори преди да завършиш вече започнати „„„ И нека съветите станат два, Засрами се И ПРЕСТАНИ да разнасяш предположения за скромното ми семейно битие из блога - това е по-грозно действие от това на най-долна селска клюкарка.

ХАХАХА, виждам и финала за Байдън - говори много за теб, познай защо...
цитирай
3. blog13 - Прочетох само последния документ ...
03.11.2022 11:09
Прочетох само последния документ за голямата дискотека. За което съм ти благодарен! Без майтап. От дълго време се питах една или две зими бе тая дискотека (и то поради комбинацията от голямо потребление на ток, износ, някаква авария и много студена зима). Цената на тока не мръдна - 2 стотинки дневна и 1 стотинка нощна. Поради което, средното потребление на тока, тъкмо през дискотеката бе 12 часа Х 4 киловата (само отоплителните електроуреди, които си стояха вклюени и щом дойдеше тока почваха да работят) = 48 киловата на ден. Умнножено по 30 дена в месеца = над 1500 киловата месечно (доста над, заедно с останалите електроуреди).
А в тоя документ, си дал много приятни за окото допълнителна информация - тая за ел. крушките. Значи, най-малките ватове, които населението е проявявало склонност да си слага са били над 40 вата в коридорите. А иначе даже над 100 в стаите. Т.е. 120. Тока евтин. И най-вече го има. Населението продължило да разточителства с използването на ток, даже през дискотеката.

Е, тия тъпи комунисти, ако се беха сетили да повишат цената на ток от 2 стотинки на 4 и щяха да постигнат много по-голяма икономия на тока. И пак средното потребление щеше да е много по-голямо от сегашното. Днес, вместо да се греем на ток, ние се греем много повече на дърва. Същевременно и износа на дървесина е много по-голям. Така че гората заминава (на запад и в Гърция). Същевременно лошите комунистически реактори ги нарязват. И пак остава от създадения от комунистите ток. И за износ има, и за резане на реакторите. А електропреносната мрежа? Направена пак от комунистите. Един дето го смятат за един от най-компетентните телевизионни техници у наше село, да ти поразправя малко, за колко пъти повече потребление от днешното са направени разните съоръжения туканка, благодарение на тъпите комунисти. Ква дискотека, кви пет лева - не можеме да го стигнеме комунистическото потребление на ток, даже и от времето на дискотеката. Да не говорим, че т.нар. "пазарна икономика" не направи ни една електроцентрала.
цитирай
4. blog13 - цитат:"https://bg. wiki...
03.11.2022 11:35
цитат:"https://bg.wikipedia/wiki/Държавнааеропланнаработилница"

Аеролплани? Осемдесетте години двигателите за изтребителите в БНА ги произвеждаха в Пловдив. Един приятел, дето беше шофьор в Доброславци лично ги е карал. Зачетох се всв пак от началото. Толко много глупости си напляскал, че не знам дали ще се занимавам да ти ги обяснявам всичките.
цитирай
5. dobrodan - Гръцки и български граничар се раговарят през оградната мрежа.
03.11.2022 11:52
- Вие си нямате ток - бъзика се гъркът.
- Да, ама вие пък си нямате комунизъм! - дуе се нашенецът.
- Да, ама ние ще имаме комунизъм - сърди се гъркът.
- Ще имате, ама тогава няма да имате ток! - пояснява нашенецът.
цитирай
6. blog13 - - Вие си нямате ток - бъзика се гър...
03.11.2022 12:09
dobrodan написа:
- Вие си нямате ток - бъзика се гъркът.
- Да, ама вие пък си нямате комунизъм! - дуе се нашенецът.
- Да, ама ние ще имаме комунизъм - сърди се гъркът.
- Ще имате, ама тогава няма да имате ток! - пояснява нашенецът.


Нямането на ток ти го е обяснил много нагледно гетсби - само е пропущил да напише, ква е била цената на тока през осемдесетте, както и потреблението през дискотетката, както и сега. Но аз пък дообясних, тва дето бе тоя пропущил. Нямането на ток е сега. И е злокачествено нямане.


Крайно време е да спрете да усуквате с глупави и неуместни смешки. Няма нищо такова, само защото ни се ще да се посмееме. Няма и глупави комунисти - те построиха днешна България. Над деветдесет процента от жилищата и сградите, в които живеят днешните българи (докато нямаше цимент и строителни материали, и докато хората правели вноски за апартамент, а държавата не им дава - глупост след глупост, мила моя майно льо). Над шест хиляди язовира, трийсетина от които огормни. Огромни вецове, аецове. Пътищата - да и пътищата. Всичко е построено през соца. Само зомбирани хора, могат да гледат фактите от действителността които ги заобикалят, и да си лялят нещо, без връзка с главния мозък.
цитирай
7. vencivaleri1951 - Гърция имаше ток защото внасяше и от България
03.11.2022 12:36
dobrodan написа:
- Вие си нямате ток - бъзика се гъркът.
- Да, ама вие пък си нямате комунизъм! - дуе се нашенецът.
- Да, ама ние ще имаме комунизъм - сърди се гъркът.
- Ще имате, ама тогава няма да имате ток! - пояснява нашенецът.

цитирай
8. dobrodan - Остана да дообясниш как така изведнъж след като "дойде демокрацията",
03.11.2022 12:37
настана тая съсипия, СЛЕД КАТО ТОЧНО БИВШИТЕ И НАСТОЯЩИТЕ КОМУНИСТИ ПРОДЪЛЖИХА ДА УПРАВЛЯВАТ!
Това също са ФАКТИ.
Ако не можеш, ще ти помогна :):):), пфу, прозвуча точно като лозунг от онова време.
цитирай
9. vencivaleri1951 - Гетьо, ето ти мнение и статия , която само на първо четене е далеч от темата ти
03.11.2022 13:06
Проф Кортинска е излязла с материала " Александър Морфов -руският троянски кон в
народния театър
Коя е тя, кой е той
Тя се подвизаваше до промените 10ина години сред драматурзите на Старозагорския театър След промените се хвана с "правилната политика" , е част от правилното общество/Отвореното/,преподава в правилните учебни заведения-американските в София и Благоевград-бивши АОНСУ и филиал към АОНСУ
За радлика от Морфов, който винаги е бил скандален и още по лошо поставил е куп театрални постановки в Русия и има наглостта да е на щат в Техния младежки театър имени ленина и да се върне като режисьор на Народния в насТоку виж поставил и някои упадъчни автори като Чехов, Достоевски, Толстой...
Кортинска гледа криво на хонорарите на Морфов-алчен бил. Ами няма как "Отворено" общество да дава грантове на хранените си хора , съизмерими на хонорарите на голямите московски и питерски сцени
Бездарието и завистта винаги е нападало таланта
Онзи ден един "Батман" нападаше Нешка и ти му пригласяше

И да направя дуплика на репликата ни.
Знам, че след 39та всички страни малко , или много се развиват
Има статистика, международни бюлетини, които показват къде е била Гърция до промените , къде бяхме ние.
Аз ти припомних само, че гърците тогава пазаруваха в нас, чегърците бяха гастарбайтери в нас-основно в строителството Че северна гърция беше "пустиня", когато обработваемата у нас земя почти изцяло беше "под вода" където беше нужно
За тока Спря ни го Горбачов, за да изгони живков България имаше в края на 90те договори за износ на ток със сърби, гърци, турци. Намахме възможност сами са поемем този износ и сключихме договор с СССР-естествено печелехме. Горби прекрати едностранно доставките, а ние не можехме да спрем износа заради големите неустойки заложени в договорите. Махнаха живков и "дойде токът"
И да те попитам щом си се хванал за тока. Ние нямаме почти изградени нови мощности-перките и соларите са малък процент от микса Имаме обаче закрити мощности. И изнасяме не малко електричество .
Тоест капитализмът подсигури токът!? Развя сини знамена и въздухът от рамахването докара ток
Така ли? А аз си мисля, че ток имаме в излишък защото разрушихме икономиката си и натирихме хората си
Няма завод, няма човек-няма проблем и има ток
цитирай
10. getmans1 - КАК СЕ ВЪРТИ „КОЛЕЛОТО НА ИСТОРИЯТА"
03.11.2022 13:17
... това трябва да се обясни на глупака и, че няма как да се спре въпреки, че техните идоли успяха аз кратко да го забавят ... не само в България

dobrodan написа:
Остана да дообясниш как така изведнъж след като дойде демокрацията",
настана тая съсипия, СЛЕД КАТО ТОЧНО БИВШИТЕ И НАСТОЯЩИТЕ КОМУНИСТИ ПРОДЪЛЖИХА ДА УПРАВЛЯВАТ!
Това също са ФАКТИ.
Ако не можеш, ще ти помогна :):):), пфу, прозвуча точно като лозунг от онова време.

цитирай
11. blackpredator - абе Венци,
03.11.2022 13:32
кратунко и култура :ООО
оксиморон, де вика един известен пейзан..

апропо, Сава Алтимирски беше приятел на баща ми
при него като дете за първи път видях ТВ екран
цитирай
12. getmans1 - КАКВА ДУПЛИКА ПРАВИШ БРЕ ... МОЯТА „РЕПЛИКА„ е в ком. 2
03.11.2022 13:32
getmans1 написа:

ком.2 - ДО - 1. vencivaleri1951 ...
10:19
Хахахаха ИКОНОМИСТЕ, не се дръж като лектор от Георги Кирков а вземи направи няколко простички неща;

- Като първо, ми кажи коя страна от нашите съседи е на ниво 39-та или поне доста по-изостанала във всяко едно отношение което си засегнал в коментара си... Какво са печелии актьорите ни от Шекспир си личи от пенсиите им, „икономисте„.

- например, вземи и прочети нещо за ГРАНАТОИД в УКИКИ-то има хубава статия и от погледа на икономист сравни с ТИТАН -Гърция ... може и да ти светне прекъснахте ли му растежа или дали наистина „на гола поляна„ израстна гордостта ви Димитровград и какво още наследихте тая „раболничка„ ...


... И КАКЪВ ГОРБАЧОВ, РЕЖИМА НА ТОКА ЗАПОЧНА В НАЧАЛОТО НА 78 год. след една голяма авария и с различна интензивност продължи през всичките зими до ... вятъра „сините знамена„ когато и ти ЗА ВСЕКИ СЛУЧАЙ ИЗПРАТИ СЪПРУГАТА СИ ДА ... опс, ДА ВЕЕ
... ДАГОЙБА, нелепо точно ти да се присмиваш но Байдън ...

vencivaleri1951 написа:
...
И да направя дуплика на репликата ни.
Знам, че след 39та всички страни малко , или много се развиват
Има статистика, международни бюлетини, които показват къде е била Гърция до промените , къде бяхме ние.
Аз ти припомних само, че гърците тогава пазаруваха в нас, чегърците бяха гастарбайтери в нас-основно в строителството Че северна гърция беше "пустиня", когато обработваемата у нас земя почти изцяло беше "под вода" където беше нужно
За тока Спря ни го Горбачов, за да изгони живков България имаше в края на 90те договори за износ на ток със сърби, гърци, турци. Намахме възможност сами са поемем този износ и сключихме договор с СССР-естествено печелехме. Горби прекрати едностранно доставките, а ние не можехме да спрем износа заради големите неустойки заложени в договорите. Махнаха живков и "дойде токът"
И да те попитам щом си се хванал за тока. Ние нямаме почти изградени нови мощности-перките и соларите са малък процент от микса Имаме обаче закрити мощности. И изнасяме не малко електричество .
Тоест капитализмът подсигури токът!? Развя сини знамена и въздухът от рамахването докара ток
Така ли? А аз си мисля, че ток имаме в излишък защото разрушихме икономиката си и натирихме хората си
Няма завод, няма човек-няма проблем и има ток

цитирай
13. getmans1 - Ти да видиш, значинката ...
03.11.2022 14:02
blackpredator написа:
кратунко и култура :ООО
оксиморон, де вика един известен пейзан..


... ГЕТЬО, ЦОПНА Г. ДИМИТРОВ пред русенската опера ... А, и надписа на НАРОДНИЯТ ТЕАТЪР смени

blackpredator написа:
апропо, Сава Алтимирски беше приятел на баща ми
при него като дете за първи път видях ТВ екран


... А, сигурно го взел от „русият Ванка с танка„ срещу бутилка ракия
цитирай
14. blackpredator - Гетьо,
03.11.2022 16:20
осъзнавам, че с твоят културен дрийм
и развъждането му у блога, си като Елвис
той така е садил изкуството в раята..
цитирай
15. getmans1 - Е, поне не и като тебе; „Пешка, ...
03.11.2022 16:50
Е, поне не и като тебе;
„Пешка, Пошка
майка ти кокошка.
Бащата ти петел,
много е дебел."

blackpredator написа:
осъзнавам, че с твоят културен дрийм
и развъждането му у блога, си като Елвис
той така е садил изкуството в раята..

цитирай
16. blog13 - Остана да дообясниш как така изв...
03.11.2022 19:41
dobrodan написа:
Остана да дообясниш как така изведнъж след като "дойде демокрацията",настана тая съсипия, СЛЕД КАТО ТОЧНО БИВШИТЕ И НАСТОЯЩИТЕ КОМУНИСТИ ПРОДЪЛЖИХА ДА УПРАВЛЯВАТ!
Това също са ФАКТИ.
Ако не можеш, ще ти помогна :):):), пфу, прозвуча точно като лозунг от онова време.


И като са същите, ти що не си в Белене? Нали "БИВШИТЕ КОМУНИСТИ" вкарваха хората за един виц? Сега е златно време да се плюе по бивша комунистическа България. Плюят я от водещите "български" медии, които са... комунистически?
В учебниците по история комунистическа България е под ножа. Вихри се бясна русофобия - пак там. Това са все бившите комунисти?

Значи фактите са си факти. Пак повтрарям - излизаш на улицата, оглеждаш сградите, жилищата, язовирите, електроцентралите - всичко е построено през соца. Това са факти!

А това, че същите комунисти ни били управлявали, не са факти. Кои бивши, които са управлявали тогава са на върха сега? Къде е Тодор Живков? Брежнев, тука ли е? Огнян Дойнов? Станко Тодоров, и т.н. Даже и Петър Младенов и Андрей Луканов ги няма.

Един милион членове на БКП. Заедно с децата си правят към половин България. От толко народ, ще пробереш достатъчно за предатели. Предателите ги вербуваха САЩ и ЕС. Преди това, превзеха ЦК на КПСС. Горбачов и Рейгън нещо си говориха. Сещаш ли се? Това факти ли са?
цитирай
17. blog13 - И КАКЪВ ГОРБАЧОВ, РЕЖИМА НА ТОКА ...
03.11.2022 20:02
getmans1 написа:
И КАКЪВ ГОРБАЧОВ, РЕЖИМА НА ТОКА ЗАПОЧНА В НАЧАЛОТО НА 78 год. след една голяма авария и с различна интензивност продължи през всичките зими


Семейството на майка ми има национализирани триста декара, един етаж от къща, а накрая комунистите са зели и кОлата с воловете.
Къща на три етажа, направена от дядо ми 47ма година. А па той има пет деца. Комунистите решили, че три етажа са много. Т.е. богаташи са били. Т.е. ако са били богаташи, кви ли са били останалите, за да ги смятат за такива.

Та питам майка ми, откак се помни, в тая къща, дали е имало ток? Имаше, казва, и преди комунизма е имало (ама тя не помни, де - родена е 40та година).
Ама, убедено така го казва, щото тя постоянно има свойството да се самозаблуждава. Аз я питам "Какви уреди работеха на ток?" Тя "Лампите". "Друго?", питам аз.
Радиото (имали са радио, представяш ли си - Филипс).
Аз "Само това ли?" Тя "Ютията... Не - ютията беше на въглища... Виждал ли си ютия на въглища?" И почва да ми разправя за тва чудо на предкомунистическата мисъл.


Радиото Филипс е подарък на баба ми от някакви евреи, където е била слугинче. Били много добри хора. Дали и подаръци - две шевни машини Сингер, столове и не знам още кво.

Шевните машини са най-интересни - щото не са на ток. Много са добри и до днес работят. Но се задвижват с крак. Та си викам - и евреите сигурно не са имали ток преди 44та. А иначе ток е имало.

Та кво викаш - авария след авария на тока, мила моя майно льо... през целия соц.
А през това време, населението харчи по иляда и пестин киловата месечно на средностатистическо семейство.

Плюс огромното потребление от промишлеността по онова време - ама тва е друга бира.

Жепе транспорта. Ма ние бяхме доста екологична икономика още по онова време. Като дойде демокрацията, ако не беше държавата стимулирала купуването на западни коли втора ръка; и ако не беше държавата дискриминирала жепе транспорта, щяхме днес да сме без въглреродни емисии.
...И чувам аз, че мерцедес, вече има електромобил. Ше прави зелена икономика. А ток откъде? В Германия няма Атомни централи. Петролната ера свършва, въглеродните емисии са лоши, каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните.
... Можеше българската държава само да облага бензина с повече данък, и ако трябва да налива тия данъци в екологичния електрически жепе транспорт, като не унищожава построените през соца, ядрени реактори. Говоря за времето след 89та.
цитирай
18. vencivaleri1951 - Гетьо,
03.11.2022 23:17
През 1978 аз бях в Козлодуй и участвах в строежа на малките реактори. Твоите хора след промените ги затвориха. Днес следващите твои се напънаха да затворят и големите, защото удължаване на на рус,рса им зависи до голяма степен от проектант и
строител.
Пак питам Гетьо, бавно , като за делиорманец. Без екозалъгалките за свои хора, коя мощност изградихме? Твърдиш ли , че преди промените сме произвеждали по малко киловати от днес.
Сега гетьо за жена ми. Да тя беше запален седесар, активист, нач на кабинета на покойния Николай Василев, аз председател на БСП в Триадица. И в моето семейство различните политически възгледи , не , че не са имали значение , но не са били определящи. Така е било при баща ми, така е било и с мен. Толкова бях впечатлен от съпругата ми-хубост, ум, възпитание, че забравих да питам за идеологическите и предпочитания. Между другото във ВПС на БСП имах познати и колеги. В Кординационния съвет на СДС, ако не приятели имах добри познати-проф Карамфилов/науч ми ръководител/, проф Пушкаров, Николай Василев. Близък до семейството ми беше и бай Милан Дренчев. Все пак в началото на прехода СДС беше оглавено покрай д-р Желе от философите в Яйцето и те вееха сините знамена и бяха идеалисти и за това бяха в опозиция. Идеалистите по правило са опозиционери.
Когато адвокатите и счетоводителите взеха властта в СДС, те взеха властта и в страната-философите се оттеглиха от политиката и се върнаха при студентите и учениците. Това направи и жена ми-преди това ми каза:-ако един ден поискам развод, то ще бъде защото ми омръзна...пауза...да си прав Аз не разбирам, ти си техническо лице, съграждал си-как не виждаш че 30 години рушим и слизаме надолу.
Как можеш да кажеш, че сега произвеждаме повече ток, като махнахме малките реактори и още няколко ТЕЦа, а не съградихме нищо-нито като мощности, нито като разпределение Уморен съм сега, "цял ден съм си вадил очите", но искаш ли утре да ти извадя по години производството ни на електричество?
цитирай
19. getmans1 - По две причини се чудя как да ти отговоря ...
03.11.2022 23:31
... По две причини се чудя как да ти отговоря;

- ПЪРВО, ТИ РАЗБИРАШ ЛИ СМИСЪЛА НА ЗАГЛАВИЕТО ... и защо е това сравняване точно Гърция - много пъти сам си казвал, че се сравняват сравними неща...

ЗАПОЧВАШ РАЗГОВОРИ КОИТО НИКОГА НЕ ЗАВЪРШВАШ ... ПРЕЛИВА ОТ ПУСТО В ПРАЗНО ... СИГУРЕН СЪМ, ЧЕ И ДНЕС ЩЕ Е СЪЩОТО.

- ВТОРОТО Е, БЕЗУМНИЯТ ТИ СТРЕМЕЖ да изкривяваш разговора ... В предходният ми отговор ти напомних за какво водим този разговор ти, сега пак пак се хвана в незначителните неща - след като женати е вяла сините знамена е крайно неуместно мен да упрекваш и да ми разказваш лични драми които хич не ме интересуват


vencivaleri1951 написа:
През 1978 аз бях в Козлодуй и участвах в строежа на малките реактори. Твоите хора след промените ги затвориха. Днес следващите твои се напънаха да затворят и големите, защото удължаване на на рус,рса им зависи до голяма степен от проектант и
строител.
Пак питам Гетьо, бавно , като за делиорманец. Без екозалъгалките за свои хора, коя мощност изградихме? Твърдиш ли , че преди промените сме произвеждали по малко киловати от днес.
Сега гетьо за жена ми. Да тя беше запален седесар, активист, нач на кабинета на покойния Николай Василев, аз председател на БСП в Триадица. И в моето семейство различните политически възгледи , не , че не са имали значение , но не са били определящи. Така е било при баща ми, така е било и с мен. Толкова бях впечатлен от съпругата ми-хубост, ум, възпитание, че забравих да питам за идеологическите и предпочитания. Между другото във ВПС на БСП имах познати и колеги. В Кординационния съвет на СДС, ако не приятели имах добри познати-проф Карамфилов/науч ми ръководител/, проф Пушкаров, Николай Василев. Близък до семейството ми беше и бай Милан Дренчев. Все пак в началото на прехода СДС беше оглавено покрай д-р Желе от философите в Яйцето и те вееха сините знамена и бяха идеалисти и за това бяха в опозиция. Идеалистите по правило са опозиционери.
Когато адвокатите и счетоводителите взеха властта в СДС, те взеха властта и в страната-философите се оттеглиха от политиката и се върнаха при студентите и учениците. Това направи и жена ми-преди това ми каза:-ако един ден поискам развод, то ще бъде защото ми омръзна...пауза...да си прав Аз не разбирам, ти си техническо лице, съграждал си-как не виждаш че 30 години рушим и слизаме надолу.
Как можеш да кажеш, че сега произвеждаме повече ток, като махнахме малките реактори и още няколко ТЕЦа, а не съградихме нищо-нито като мощности, нито като разпределение Уморен съм сега, "цял ден съм си вадил очите", но искаш ли утре да ти извадя по години производството ни на електричество?

цитирай
20. darktales - БНД (GNP) на Гърция през 1938 е 1, 5 ...
07.11.2022 01:09
БНД (GNP) на Гърция през 1938 е 1,5 пъти по-висок от този на България. Всъщност на България непосредствено преди ВСВ е най-нисък в Европа. Само на Ирландия е по-нисък, но тя по това време трудно може да се каже че има национална икономика.
Впрочем тенденциите от онова време се запазват и по-нататък, общо взето където сме били сред другите държави, там сме и сега, няма чудеса.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: getmans1
Категория: Политика
Прочетен: 6080816
Постинги: 2743
Коментари: 26513
Гласове: 9638
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031