Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.10.2014 21:31 - Що за чудо е Европейският съюз
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 13120 Коментари: 37 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                     Посвещава се на моя приятел Григор -  ГЕТ


Гет зададе подобен въпрос, като вместо чудо използва образувание Да, уместен въпрос
Към новите чудеса на света ли да го присъединим, като статуята на Иисус Христос в Рио, или към старите- към  Египетските пирамиди респективно?!

Според мен няма място сред новите чудеса Той е от старите и е сътворен от римляните в малко по-разширена форма - като Средиземноморски съюз  Казват, че е империя, с император Но с конституцията на Антонин - Каракала ,всички мъже на пълнолетна възраст стават римляни. могат да бъдат и императори Доказателство е ,че  императори след него ,поне две трети  от тях са от Балканите. Останалите са от другите краища на империята
Теоретически и сега начело на ЕС може да застане българин, няма пречка ПРИЛИКА ПЪРВА!


В Римската империя вместо държави има провинции. Имат граници, но има и свободно движение през тях Сега тези провинции са асоциирани държави Движението между тях е свободно и без ограничение ПРИЛИКА ВТОРА!

Рим сече централни монети-валута - денари и други подразделения. В провинциите се секат така наречени провинциални монети, конвертируеми на централните
Сега в ЕС се сече ЕВРО, но много от провинциите, разбирай държавите секат местни пари, конвертируеми на съвременния денар - еврото! Прилика ТРЕТА!

В Римската империя има наложени два основни езика-латински и от императори със сексуални според сегашните, не тогавашните разбирания отклонения, като втори - гръцки Останалите езици не са забранени, но разбираемо употребата им е ограничена и са със затихващи функции
Сега има един основен език в ЕС - английският . Втори няма, може би защото строго се следи за сексуални отклонения За останалите може да се предположи каква съдба ги очаква при дълговечност на Ес като на империята Прилика ЧЕТВЪРТА

Има ли , при наличието на такива сериозни прилики причина,  да се търсят още прилики? Има ги със сигурност, но не си струва задълбочаването!
Тези няколко  прилики са важни и много сериозни, затова и достатъчни за този етап!

Сега да си поставим следващия въпрос Дълговечен ли-поне или за вечни времена е този съюз?!

За вечен, това според мен отпада от само себе си Нищо в човешката природа не е вечно, така ,че няма защо да се очаква вечност от него
Виж за дълговечност, след като империята е просъществувала пет века/ в по-голямата част от тях в разруха/ може да се очаква да се получи в определени условия
За тази разруха вина има и самата империя, с допущането на територията и на номадски племена , често и свободно ,като федерати. Сега също в ЕС свободно се допущат номади от територии извън него  Хубав пример в това отношение дават трите най - големи в него - Германия, Франция, Англия!

Може ли да се създаде единен, европейски народ ?
Сигурно не, след като и Рим не е успял Малко са здраво свързващите в едно народите  неща,  както в Старата империя, така и в новата ,за да се получи хомогенност А ще попречат и факторите на разрухата, които действат особено силно именно върху този процес
Така, че без да се задълбочаваме излишно/ неведоми са пътищата господни/ този съюз - ЕС е възможно да е дълговечен, но категорично  НЕ на вечен



























Гласувай:
24


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Сега!
25.10.2014 21:41
Ако някой цели да омаскари с коментар написаното , което наготово не е особена трудност, бих му препоръчал някои неща
Първо , за да не остане неприятно изненадан и да задава въпроси, да си направи контра - или паралелен постинг
Второ, след като има прецедент , да бъде така добър да посочи откъде се е сетил за да направи контрата или паралела, както аз съм също така добър да посоча Гет, Той ми подаде идеята за анализ на ЕС
А за коментарите, който не се съобрази с дружеската ми препоръка, да се въоръжи с криви макарони ,за да може да ги прочете с тяхна помощ!
Предупредил съм!
Приятна вечер на всички!
цитирай
2. mt46 - Поздрав!...
25.10.2014 23:02
Мисля, че си направил сполучлив паралел... Новото е старо, преоблечено в съвременни дрехи...
Според друга теза ЕС е западно съответствие /подобие/ на СССР...
Лека вечер!...
цитирай
3. анонимен - На кой ме пука за препоръки в тоя с...
25.10.2014 23:07
На кой му пука за препоръки в тоя сайт. Развесели ме. :)
цитирай
4. leonleonovpom2 - Поздрави и на теб, Марине!
25.10.2014 23:22
Благодаря ти за добрите думи!
Виж за СССР не ми мина през ума да правя сравнението, защото от пръв поглед съм считал , че не се вписва в сравнението
Но там свободното преминаване на хора на много места беше ограничено, имаше закрити градове, забранени не само за чужденци, така, че от раз се появява важна отлика
Не се приемаха и съвременни номади, ако се изключат тези с пропагандна цел, но затова пък наплив нямаше Иначе императорите бяха от различни националности, имаше единна валута, но нямаше провинциални монети, още една отлика Някой ще скочи, че не са императори.. Да, не се наричат така Но в Рим императорите се утвърждават от сената, в СССР - от Политбюро Е, има тънка отлика- в наследствеността, но тя при така наречените войнишки императори е елиминирана или имагинерна
Впрочем добре е ЕС да запази провинциалните монети. Разрухата на Рим се засилва с тяхното ограничаване и преустановяване на сеченето им!
Лека нощ!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря, Кушел!
25.10.2014 23:25
Една от целите ми е, доколкото мога, да развеселявам хората!
Радвам се, че при тебе съм успял!
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Наистина има много общо между тези ...
26.10.2014 00:13
Наистина има много общо между тези две образувания, въпреки че са разделени от времето. Мисля си, че не е лошо да се надгражда, взимайки работещото в миналото. Дали това е станало умишлено или на случаен принцип ми е трудно да кажа. Замисълът е добър и при двете формации, но в един момент идва някаква издънка, която разваля всичко. Като си помислиш, толкова усилия отиват на вятъра, къде е проблема. Той е в нас, не е външен, не сме достатъчно дорасли за идеалното общество, но няма лошо да опитваме от време навреме да го съградим. Дано да успяваме да се учим от грешките си. Интересен постинг пак си спретнал.
цитирай
7. get - "Историята с истини й, могат ...
26.10.2014 00:32
"Историята с истините й, могат да понесат само силни личности - слабите само ... стават още по-слаби." твърди Фридрих Ницше

- Еклилисиаст (Учителя) Казва:
"Каквото е било, пак ще бъде, и каквото се е правило, пак ще се прави - няма нищо ново под слънцето.
Случва се да казват за нещо: "виж, на, това е ново"; но то е било вече през вековете, що са били преди нас.
Няма спомен за миналото; па и за това, що има да стане, няма да остане спомен у ония, които бъдат отпосле.
(...)
И отдадох сърцето си, за да позная мъдростта, И познах лудостта и безумието. Познах, че и това е гонене на вятър.
Защото в многото мъдрост има много досада; И който увеличава знание увеличава и печал."

"Кой не знае, гласенето, на първият закон в Историята - бой се от всяка лъжа - поради това, няма защо да се страхуваш, от каквато и да е истина?" - Марк Тулий Цицерон
цитирай
8. batogo - !!!:))) Поздрав! Вярна картинка си нарисувал, Леоне...
26.10.2014 05:48
Според мен Европейският съюз, както всяка човешка направа си има своите недостатъци, които до голяма степен са мотивация за неговото развитие и усъвършенстване. Този съюз не е перфектната форма на симбиоза между държави, народи и култури, но засега по-качествена и по-хуманна не е измислена. Понеже е базиран на общочовешки и цивилизационни ценности, които благоприятстват индивидуално-личностното развитие, той е перспективна форма на обединение на народите и държавите в демократичния и креативен път на усъвършенстване и начин на живот. В този ред на мисли Европейската цивилизация, обединена в Европейски съюз, живеещ в мир и хармония, ще издържи дълго във времето, както издържа и ще издържа занапред неговия по-голям брат, базиран на същите принципи - САЩ - независимо от номадството, което по принцип си е трудно преодолим проблем поради естественото право на избор на всеки човек.
цитирай
9. syrmaepon - Не вярвам много в създаването на ...
26.10.2014 09:16
Не вярвам много в създаването на един европейски народ, както няма нито ромейски, нито византийски народи - има сърби, гърци, българи, арменци, сирийци и т.н. Даже и малка група асирийци има все още. Може да се зададе и въпроса - има ли россиани ? - но русофилите/съветофилите/ и дума не дават да се обели или по-точно да се задават опасни въпроси. Нямам нищо против съществуването на ЕС но не в този вид при който глобализацията обслужва интересите на малцинството държащо едрия капитал. Затова и навсякъде в парламентите и в правителствата влязоха националсти, като ответна реакция - народите се произнесоха. Въпросът е дали статуквото ще извърши адекватни действия или слепешката ще действа с тоягата.
цитирай
10. djem - На въпроса - Може ли да се създаде единен, европейски народ ?
26.10.2014 10:21
казвам НЕ. Защото етносното ни отношение повече прилича на чалга - партида под командването на турци, цигани и араби които живеят в Европа от 1944 г и с тяхна "помощ" европейците заприличаха на чалгаджии с привкус към кючеците и маанетата. Знаете ли че на острова живеят (просят) около 35 000 български циганета? В зап.Европа циганите т.н. "роми" нямат нищо общо с ромеите и наброяват милиони.....милиони.....
Поздрави!
цитирай
11. monarh1991 - Има и още прилики
26.10.2014 14:10
Има и още прилики - днешната правна система е базирана на римското право - например правото на собственост, освен това е налице архитектура в римски стил.
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Невена!
26.10.2014 15:04
Благодаря ти за добрите думи!
Историята общо взето се повтаря , но на по високо ниво
Или всяко ново нещо е добре забравено старо!
Приятен ден!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Още веднаж благодарност ,Гет!
26.10.2014 15:07
Впрочем в студията" Загадки на Анхиалското монетосечене" бях намекнал за приликите между Рим и ЕС
Но тя не беше апашко ръководство и остана глас в пустиня
Приятен ден!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
26.10.2014 15:11
И аз също смятам, че в основата и на Римската конституция, и на САЩ, и на ЕС са залегнали добри, общочовешки намерения Дълговечността зависи от изпълнителите, появи ли се разграбване на материални ценности, това според мен е сигнал за началото на края!
Приятен ден!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Сирма!
26.10.2014 15:17
И аз мисля, че е невъзможно да се създаде общ народ, въпреки, че има предпоставки Най-върли противници на тази перспектива/ защото често говорим за асимилации , например на траки, славяни, и какви ли не, значи е възможно включване на народомелачка/ са именно политиците
Римският принцип" Разделяй, за да владееш" ще отпадне или силно ще се ограничи, нямат интерес от това Те най-силно ще противодействат И ти го маркира как!
Приятен ден!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Джем!
26.10.2014 15:24
Благодаря ти за отзива!
Тази мешавица, с вкарване на всякакви хора и даването им на поданство, реално би трябвало да доведе до"европейски" народ, както казваме американски, но е малко вероятно. И най-големи противници, както стана дума , ще са големите политици в сегашните държави, защото много от тях ще трябва да се заемат с нещо друго А каква по-сладка работа от политиката!? Там се иска само артистичност- да симулираш загриженост и, че работиш за другите, вече ако си човек, нещо повече!
Приятен ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Монарх!
26.10.2014 15:31
Да истина е, Рим е положил основите на съвременната Европейска цивилизация! Присъствието му се усеща навсякъде, където е достигнал крака на римляните!
Приятен ден, може би вече приятна вечер и на тебе!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Добре, Вулгарос!
26.10.2014 15:36
Показваш за пореден път неадекватност. Хайде, за минуса, толкова ти са умствените възможности, няма как да ги надскочиш,разбираемо е , но за бълвоча ,който си написал, наистина се иска малко ум
Напиши нещо интелигентно, дори и да и критика към мен ,ще го пусна Но такъв пасквил НЕ
Ако ме послушаш ,няма да ти гоня карес, имаш стари заслуги, все още натежават Но и ритникът е близо
цитирай
19. sestra - Нищо не е вечно, както и ние всички, но защо акцентираш върху НЕ?
26.10.2014 15:42
Рим наистина е империя с огромен резонанс във времето. Трябва да е имало причини за това. за мен Европейският съюз е нещо, което особено ние, българите имаме преимуществото да защитаваме от все сърце. Зад Европа не стои Америка, макар и да дава вид, а Русия се стреми от векове да си присвои европейската цивилизация, защото няма време или ресурси да си създаде своя. Нали е ясно какво би последвало поощряването на тази налудничавост? В същото време ние сме тук, в сърцето на европейската цивилизация и колкото и да се лъжем с някакъв илюзорен изток, несъществуващ впрчем в историята на Изтока, няма как да си променим историята. Можем само да я разказваме с гордост на другите европейци.
цитирай
20. voulgaros - НЕЗНАЕХ, ЧЕ ГЕТ-А ИМА ГРЪЦКО ИМЕ. ...
26.10.2014 15:47
НЕЗНАЕХ, ЧЕ ГЕТ-А ИМА ГРЪЦКО ИМЕ.

ГЕТ--- ТИ НОСИШ ГРЪЦКО ИМЕ...КАКЪВ ГЕТ--КАКАВ ВУЛГАРИН СИ ???
ТИ СИ ГРЪК...МАМАТИ ПРОСТА МИЛИЦИОНЕРСКА !!


ДОКТОРЕ---ТОЧНО В АНГЛИЯ И ИСПАНИЯ СА МИ КАЗВАЛИ--ЧЕ ВИЕ ВУЛГАРИТЕ И ТУРЦИТЕ СТЕ ВРАГОВЕ НА ЕВРОПА... , ЗАЩОТО СТЕ ВРАГОВЕ НА ГЪРЦИЯ !!

РАЗБИРАШ ЛИ СИМЕОНОВ----ВАШАТА РОДИНА НЕ Е ЕВРОПА.

Е ЕВРОПА ВИ МРАЗЯТ МНОГО...ВИЕ СТЕ ВИРУС ЗА ЕВРОПА.
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, Станимира/ сестра/
26.10.2014 16:02
Благодаря ти за отзива!
Разбира се, че мястото ни е в Европа, от нашите земи са тръгнали племената ,поставили началото на европейските народи!
Там ни е мястото!
Другите трябва да се стремят да влезнат в Европа, не ние да излизаме от нея
Имаме закъснение в разписанието, не е само наша вината, дано да успеем да се мобилизираме,както сме го правили ще наваксаме, способен народ сме!
Приятна вечер!
цитирай
22. leonleonovpom2 - Вулгарос, пущам го при условие, че се извиниш на Гет!
26.10.2014 16:13
Нямаше да го направя, но казваш нещо важно, което трябва да се коментира
Работата опира до това кои българи са в Европа! Кои са вирусоносителите?
Според мене качествените българи са тук, камъкът си тежи на мястото
Не твърдя ,че всички навън са некачествени, ни най-малко, но колко цигани и каква ли не измет има навън и създава лошо име Да, спомням си в Соренто, в един магазин как скочиха на крака, като разбраха ,че сме българи, да не откраднем нещо
Това ,че крадци на всякакви нива като ги хванат се представят за българи и че по начало на такива пъпът им е хвърлен в чужбина е техен проблем, не е на България Всяко стадо си има мърша
Да не мислиш че на Гърция не скърцат със зъби за завлечените близо трилион евро и внесени обратно в банки!
И сигурно им викат ашколсун, машалла! Ами, някой ден ще я сложат на пангара и от нея ще останат само Атина и Лакедемон долу, това и е бъдещето, ако не върне парите!
цитирай
23. anonymousbulgaricus - Ако търсиш подобни аналогии - ЕС е ...
27.10.2014 16:45
Ако търсиш подобни аналогии - ЕС е много по-близо като проект до САЩ, който пък е много по-близо като първоизточник до Римската република, а не до империума. Но такива аналогии е погрешно да се правят, защото подобията са само външни.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей и добре дошъл, Анонимус!
27.10.2014 19:39
Моето мнение е по -0 различно.
Не е грешно да се правят подобни аналогии, защото основите на съвременната цивилизация са положени именно от Рим и не САЩ или ЕС са откриватели на топлата вода За да ги има тях днес, причината е по - назад във времето и се нарича РИМ! Не ЕЛАДА, Не някой друг! Той, РИМ е създал реда и организацията Другите могат само да подобряват известното, като моделът на Форд за автомобила
Моделът е същият, за две хиляди години естествено е да има разлики
Мен не ме интересуват директиви спуснати отгоре, пиша това ,което усещам Винаги съм бил такъв и съм близо до максимален резултат!
Който иска ,да ме оборва в постинги, в преса, ако няма друга работа
цитирай
25. leonleonovpom2 - А доколко САЩ е по-близо до Римската ...
28.10.2014 01:05
А доколко САЩ е по-близо до Римската република си проличава от един само пример
В Републиката няма консул негър, не ми е известен и е изключено да има, но първия император след Каракала е негър, драги И се нарича Макрин/ 217-218 г. сл. ХР
Ще рече само пет години след конституцията на Каракала
В Римската империя, обединила сигурно толкова държави и племена колкото щата има в Щатите, РАСИЗЪМ НЯМА
Затова не взимам за пример Щатите, , в който доскоро имаше вълнения на расистка основа
цитирай
26. anonymousbulgaricus - Аналогиите с Републиката са на и...
28.10.2014 09:47
Аналогиите с Републиката са на институционално ниво и механизъм на разпределение на властите. Какви негри те гонят? Мога да ти ги обясна подробно сходните магистратури и механизма на тяхното създаване, а в щатите и имената на повечето институции са пряко взаимствани от Републиката, но това няма никакво значение.

Аналогии не може да се правят, принципно, защото става въпрос за друг тип политически, икономически, социални, правни и ценностни отношения. Т.е. аналогиите са по формите и по някои аспекти на правото, залегнали в модерните правни системи, както и по основната философия на магистратурите - всички те са изградени и балансирани през Републиката, а не през Империята - империята в модела на Принципата ги запазва, но подменя техния баланс в полза на Принцепса, което го няма в нито една съвременна демокрация, нито в ЕС като цяло, а войнишките императори и Домината пък преминават към открит авторитаризъм с все по-голямо ограничаване на ролята на свободните граждани и ролята на институциите, извън Империума.

Освен това, имаш и простото, но много съществено различие - Рим и в трите му политически варианта - Република, Принципат, Доминат е унитарна държава, докато и САЩ и някои държави съставни на ЕС са федерации, пък самият ЕС е конфедерация - политически съюз на суверенни държави "единни в многообразието". Освен това ЕС институционално е още много далеч от подобията и връзките, които можеш да намериш между Римската република и донякъде Принципата у САЩ (в лицето на президент-вицепрезидент, които съчетават консулска и императорска магистратура за 5 години, а не за една, но пъ к са ограничине в преизбирането) и институциите на ЕС, които са преди всичко израз на конфедерални взаимоотношения и са си самобитно достижение на модерното време.

ОСвен това, концепцията за гражданство, човешки права, икономически релации и т.н. са съвсем различни и несъпоставими. Аналогии има, но доколкото са налични, те повече минават през линията на Република - Пренципат - САЩ - ЕС!
цитирай
27. leonleonovpom2 - Защо, лъжа ли е?
28.10.2014 14:11
Че в империята няма расизъм, още повече в такъв вид , какъвто доскоро имаше в Щатите
Давам го като пример, за демонстрация на напредничавостта на империята, колкото и да изглежда назад във времето
Не е обидно сравнението с нея, ни най-малко
Сега, написаното тук не е студия, нито има претенции да е такова, разбира се ,че приликите ще са повърхностни, но са факт!
Обща валута ,с допуск и на държавна и ми се струва ,че точно на нея не се обръща нужното внимание
Българин теоретически може да оглави и ЕС , и НАТО
Принципът" Разделяй, за да владееш" си е в сила
Криво да седим, право да съдим, Европа в този и вид нямаше да я има без Рим
Това имам предвид
цитирай
28. leonleonovpom2 - С тази тема ще приключа дотук, Анонимус!
28.10.2014 14:23
Но според мен в нея има рационално зърно и за паралели, и за сравнения и теоретизиране, за което даваш сигнал Има и елемент на новост, струва ми се, че не е развивано, дори теоретически, поне не съм го срещал
Но ето, работата пак опира до анонимността ти
Ако представлява интерес за тебе нямам нищо против да използваш темата и да я развиеш, както си прецениш
Това може само да ме радва
Разбира се , ако прецениш
цитирай
29. anonymousbulgaricus - Ами и на Републиката + Империята им ...
28.10.2014 14:59
Ами и на Републиката + Империята им трябват над 1000 години, за да може един негър за една година да сгане император. На САЩ 200 г., като преди това имаш и доста сенатори и конгресмени, да не говорим всякакви други.
цитирай
30. leonleonovpom2 - Е, не е равносилно, Анонимус!
28.10.2014 20:23
Коректно е да се вземе конституцията на Каракала! Тогава мъжете стават римски граждани! И първият император след него е от...Мавритания
Но дори да се абстрахираме от това, в Републиката или в Империята по- късно никога не е имало расистки изстъпления или изпълнения На черните, било нубийци или мавританци се е гледало с интерес, колорит един вид, но нищо повече
Отвъд океана нещата дълго време не стоят така, даже са много груби ,да не говорим пък за ЮАР, подвластен на другата голяма сила
Липсата на расизъм в Рим е достоен за уважение, както и много други основни нещо, които е дал на съвременната цивилизация

Говоря зя Рим, някой да не помисли, че имам предвид Русия
Не, Рим имам предвид, да чуят добре бившите комунисти, сега капиталисти!
цитирай
31. anonymousbulgaricus - Сравнението е нелепо и неверно! ...
29.10.2014 08:55
Сравнението е нелепо и неверно! Няма смисъл да се оборва (това за расизма и за правата).

Конституцията на Каракала е една от големите причини, сочени от историците и анализаторите за системния упадък на Рим. Прехласнал си се по нея без да познаваш нито причините, нито следствието от нейното приемане (въпреки, че следствията са ясни де). Каракала сред групата от бездарни императори от зрелия период на империята е най-бездарния, дори спрямо Калигула, Нерон и Комод. Не ти ли се струва странно, що далеч по-подготвени и читави императори като Октавиан, Тиберий, Клавдий, Веспасиан, Нерва, Траян, АДриан, Антоний Пий, Марк Аврелий или Септимий Север не предприемат такова действие?

А въпросният бербер или мавър Макрин, който "управлява" около година и то по силата на оръжието и заговора срещу Каракала, е свален заради нисшия си произход, кариеризма и пъвенющината си. А с него почва най-срамния и тъжен период от историята на Римската империя. Между другото - Републиката оцелява и е в постоянна експанзия и развитие повече от 5 века. Принципатът се изчерпва за по-малко от два, а доминатът за има няма 3-4 поколения.... За "войнишките императори" не мисля, че има какво да се говори и каже. Те въобще не са пример за нищо, освен, че всеки селянин, който може да носи коня на гърба си и е имал шанс да оцелее и да се издигне в армията при подходящи условия, може да побезчинства за година две върху западащото тяло на Империята.

цитирай
32. leonleonovpom2 - Груби грешки, Анонимус!
29.10.2014 12:36
И знаеш ли откъде идват! Че ти мериш античността на база съвремие, а аз -съвременността- на база античност
Редно е за мярка да се вземе прецедентът - античността, а не следствието - съвременността
Много бъркаш за Каракала, че бил бездарен Каракала е способен и ще ти посоча защо Това, че вероятно е най-жестокият в Римската история император/ не е сам, много са, дори и при Клавдий са текли реки от кръв/, не е знак да го наречеш бездарен
При Траян, Хадриан/ и той като полудява, убива много хора/, конституцията не е належаща, затова не я правят. При Каракала ,неотчитаната правилно столетия инфлация води и до икономически упадък. Не е причината той за него, а предшествениците му Прави навременна парична реформа, въвежда нова парична единица-кръстена на него, антониниан, стабилизира икономиката на империята
Каракала е истински император-главнокомандващ Движи се редом с войската, римската армия отново е познатото страшилище Войниците го боготворят!
Затова Макрин крие участието си в убийството му, въпреки, че като преториански префект няма как да не е замесен Моментално е щял да бъде линчуван
Така, че нямаш право да го считаш за бездарен, войник от класа е! За икономическата реформа стана дума
За Макрин, мавъра наистина няма какво да се говори. той е нещастник, на всичкото отгоре е живял в постоянен страх да не се разкрие участието му в заговора срещу Каракала. Знаел е какво ще последва
Каракала е тачен дълго и след смъртта му. Знаеш, че с прекъсването Макрин династията на Северите продължава
Показателно е поведението на Елагабал По внушение на майка си, приема неговите имена-Марк Аврелий Антонин и се обявява за негов син
Защо, доа покаже ,че е некадърен ли. Не, чака дивиденти от името му
Между другото наистина много прилича на Каракала. Единствената разлика е в носа, един приятел правилно определя физиономията му за муцунеста

Така, че в заключение, Каракала е отвратителен с жестокостта си, убил е собственоръчно добрият Гета, както го определя майка им, но не и бездарен!
цитирай
33. anonymousbulgaricus - Кое точно му е "класата&qu...
29.10.2014 12:48
Кое точно му е "класата". Че си приписва триумфи при загубени или платени отношения? Империята е в стремителен упадък при него. Все пак има извори за периода. Конституцията е оценена от далеч по-големи капацитети, а и от съвремениците като фактор способстващ упадъка. Интересен избор на "фаворити" сред императорите имаш... и все такива, за които историята и съвремието им са се произнесли еднозначно и категорично в оценката си.

цитирай
34. leonleonovpom2 - А, за войнишките императори!
29.10.2014 12:49
Да, такива са, някои даже не са и добри генерали Някаква аналогия да намираш със съвременността, не са ли много войнишките генерали сега, които смятат, че могат и да управляват, а не след дълго се провалят с гръм и трясък?!
Повтарям ти, дано разбереш, пренасям античната терминология, сега в действителността и си служа с нея.Във всяка наука експериментът е позволен, защо в историята да има щампи и директиви само?!. Както виждаш фактите не ги подменям, имената също За Каракала и аз мислех като тебе под влияние на общоизвестното, но него специално съм го разучавал, много публикации имам за него, убеден съм в това, което съм написал в предходния коментар
Качества военни и управленски има!
цитирай
35. leonleonovpom2 - Не ме интересуват капацитетите ...
29.10.2014 13:09
Не ме интересуват капацитетите Анонимус. Ако не е влязла в сила конституцията, това би означавало империята да се свие, да се откаже от повечето си територии. Същото следва и от непровеждане на паричната реформа. Следователно край на империята още тогава Той е продължил агонията
А причината за нея е още във факта, че Август няма читави наследници, впрочем има, но са ликвидирани По инерция и по стечение обстоятелствата, на властване на все пак добри императори, тя привидно е на ниво
Но пак ти повтарям ,не е Каракала причината за тази криза, това е заварено положение, не може с възкачването си да я предизвика
А за капацитети съм слушал много приказки- един от друг по-големи. Високо облъчване, май те е засегнало
Най -големите, по всичко си личи са в банките
Или може би в историята?!
ТИ КАК МИСЛИШ?
цитирай
36. leonleonovpom2 - И още нещо!
29.10.2014 20:47
Не я търси в писанията на капацитетите, просто е излишно, няма я!
Българо -италианската връзка!
Прави ли ти впечатление как годното, още при Август, като престолонаследници, как усърдно е отстранявано и е избутвано от, няма да кажа негодното , но по.малко годното, това е сигурно
Да ти напомня за нещо?! За казана и липсващия дявол пои него, защото е излишен
Ако това не ти говори нищо, защото не е описано със сигурност в книгите на " капацитетите" , самозванци или някакви други, не ти ли говори за някоя позната държава с подобни нрави?!
Ако не ти говори и се чудиш , аз също почвам да се чудя за някои неща
цитирай
37. gosho568 - Чудо, невиждано е!
31.10.2014 12:24
Да, идват от Европа разни политици и да разпределят, политиците в България си е невиждано и нечувано чудо... Това е последният най-ярък пример! Поздрави!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Поздрави и на тебе, Георги!
31.10.2014 13:36
Абсолютно си прав!
Но има и местна вина. Некадърността на политиците ни, дори и умишлена / справка - КТБ/ предизвиква подобни реакции
Крайна време е тези политици в България да заявят ясно Могат или не могат и нуждаят ли се от помощ Последното за тях е много трудно, почти невъзможно, при положение, че всичко могат
Тогава моженето да е придружено с резултатите - КТБ например
Ако се поиска на време помощ, няма страшно Ако не, ще ни колонизират и разпарчетосат, каквото очаква Гърция Но симпатиите към нея може да рекушират само в нас
Приятен ден ти желая, Георги!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9110277
Постинги: 1345
Коментари: 29579
Гласове: 102373
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031