Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.11.2014 15:59 - Една забележителна за България дата - 27 11 1919 година
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 11468 Коментари: 22 Гласове:
23

Последна промяна: 27.11.2014 22:56

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Да, това е дата ,показваща двете страни на едно голямо приятелство! Ние ги знаем приятелите си  от едната им страна, тук те са показали и другата си страна!

Ньойският договор!

Естествен продължител на започнатото в полза на България на предшестващият го Берлински конгрес! 
Разликата е ,че тук не присъства големият ни враг - Русия, нарушила с освободителната война вековния ни рахатлък и като капак, не успяла да противодейства на хубавите решения на този Берлински конгрес!
Какво ли щеше да стане, ако пък в Ньой присъстваше и Русия измежду останалите ни големи приятели?!

Тя има други проблеми сега, не и е до нас Приключила е най-странната съвременна война - на Русия с Германия, в която едните се чудят дали не отстъпват много бързо, а другите- дали пък не напредват много бързо Сега Русия е обгрижена по отношение на бъдещето си от довчерашните си съюзници - те искат да я вкарат в релсите на едно светло според тях бъдеще, тя се опъва, търси друго Няма време и желание да се занимава с нас!

Та какво толкова става в Парижкото предградие Ньой сюр Сен!?
Съюзниците от Съглашението в лицето на министър -председателите на Франция, Англия и Италия и президентът на САЩ подписват мирен договор с България, участник в Антантата Тези мирни договори са подписвани с всяка от победените страни поотделно и поотделно е решавана съдбата им! Защото , ако са заедно, може да си подсказват и резултатът няма да е реален и толкова хубав за тях!

С Германия например договорът е подписан във вагон, който после е превърнат в музей! От този вагон 20 години по-късно се възползвал  и Хитлер , да подпише с Франция унизителния договор за капитулацията й
Правилно, защо да си губи времето, да търси друг подходящ вагон Този има сертификат за такава работа!

Значи нещата се забавят, но не се забравят

Май и нашата работа е такава Приятели, но четат история и помнят, когато трябва , вадят калъчката там, където трябва!

Казват, че печално известния крал Бодуен на френските рицари, размазани от Калоян е роден в Ньой сюр Сен! Виж ти съвпадение Едва ли може да се избере по-подходящо място за унизителен мирен договор!

Човек става мнителен при такъв факт и се озърта за още Естествено датата27 ноември веднага привлича вниманието Търси се под вола теле Какво е станало на 27 ноември?
Ами капитулирала е нашата западна приятелка Сърбия , в справедливата й война за завладяване на София Тя преди това в резултат на големия си апетит е заграбила Ниш, през зимата на 78-ма руснаците са щурмували Балкана, не за друго, а за да предварят сърбите, да не влезат те първи в София
Но те помнят като слонове и повтарят опита!
Резултатът е според възможностите им
Та справедлив урок за нас, лъжица катран в кацата мед, да не се възгордяваме!

Казват, че Стамболийски ,бесен ,непосредствено след подписването на договора чупи писалката на две, вместо за я запази като скъп спомен Ами той си е такъв, спонтанен, първо действа както трябва, след това мисли дали е трябвало....

Какво печели България от решенията на Ньой?!

Съкращава и се територията от запад и юг! От северозапад - също! Това естествено улеснява управлението й, по-малко територия, по-малка администрация и разходи респективно
Губи излаза си на Бяло море
Това е много хубаво !Трябва да поддържа голям флот за връзка между двете морета, непосилни разходи !Черно море е достатъчно
Плаща два милиарда  и половина златни френски франка репарации. Какво е това, може да каже някой от управителите  на банка Те вещо разиграват милиардите, веднага ще трансформира сумата в евро, може даже и да я трансферира, ако не му завидят!

И най-важното- два милиона българи остават в тези територии, като Южна Добруджа е дадена на чокоите, да я облагородят
Тези два милиона българи, въпреки подписаните декларации от новите им собственици , са подложени на страшен терор, придружен и от асимилация! Но България отново печели-по- малко поданици, по - малко грижи на правителството за тях
Ето, това се казва да имаш истински приятели, от всички страни гледат да ти съкращават проблемите!

Така, че не се знае, какво печелиш, когато губиш

ЗА ФАКТИТЕ Е ПОЛЗВАНА ПУБЛИКАЦИЯ ВЪВ ВЕСТНИК  "ТЕЛЕГРАФ"  ОТ 21 11 2014 Г С АВТОР РУМЕН ЖЕРЕВ




















Гласувай:
24


Вълнообразно


1. leonleonovpom2 - Някой да не се подведе!
27.11.2014 16:01
Написаното е придружено със сарказъм, да не се приеме дословно!
Приятна вечер на всички!
цитирай
2. zaw12929 - От Берлинския конгрес 5 милиона ...
27.11.2014 19:47
От Берлинския конгрес 5 милиона българи остават... извън България, след ньойския, когато Българите стават над 5 милиона- два заедно с 1/3 територия са пак извън. Няма друг народ с такова настървение унищожаван от европейците у на балкана... само Турция, която ние ненавиждаме ни уважава
цитирай
3. leonleonovpom2 - Да, имаш право!
27.11.2014 20:48
Познавам турците, уважават силния и умния Останалите ненавиждат!
Пример - Левски, когато го съдят, усещат силата му, физическа и нравствена и при произнасяне на присъдата така разделят гласовете си съдиите, че единственият българин да реши съдбата му Неговото решение е - СМЪРТ!
Те ни уважават, защото са усетили силата ни Не уважават гърците например, защото са подли и коварни
Но ние сме на път да изчерпим това, което прадедите ни с кръвта си са заслужили
Поздрави и приятна вечер!
цитирай
4. mt46 - Поздрав!...
27.11.2014 21:02
Войната е като хазарта... Управниците ни са заложили на губещата страна...
Сега, без война, армията ни е драстично съкратена, обезоръжена, икономиката ни е разрушена... А около 2 милиона българи се евакуираха в чужбина...
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
27.11.2014 21:16
Благодаря ти за хубавия отзив!
За нас при този мирен договор не е отчетен фактът, че ние воюваме за наши земи и че срещу нас се воюва да не можем да си ги присъединим Ние не воюваме за чужди земи, това е факт!
А що се отнася за сегашните управници, време е да се замислят какви биха могли да се нарекат действията им след като с мирни средства постигат същите резултати, които други постигат със сила най вече на дипломатическата маса и донякъде с оръжие?!
Приятна вечер!
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Корав народ сме това българите, ...
27.11.2014 23:45
Корав народ сме това българите, колко нещо е минало през главите ни и пак сме оцеляли, макар и намалели по брой. Наши и чужди политици са подляли водата на нашите безстрашни войници и са обезсмислили победите им. Карма ли е това, магия ли е, не знам. Поздрави за интересния постинг.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Невена! Благодаря ти за отзива!
28.11.2014 00:38
Така е, корав народ сме!
Даже е спорно, от кого повече сме страдали - дали от свои или чужди?!
При това положение чуждите имат оправдание, като гледат нашичките какво правят с нас, защо и те да не опитат?!
Лека нощ!
цитирай
8. batogo - !!!:))) Поздрав!
28.11.2014 08:12
Понеже днес винаги е по-важно от вчера, днес, като сме в съюз с Европа трябва да използваме рационално този съюз и да се утвърдим в него, а не да драпаме към безперспективната, феодална Русия... Защото драпането на изток пак ще ни отведе в губещата страна и пак ще се тюхкаме после "исторически", нахлупили след дъжда качулката... :)))
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
28.11.2014 08:36
Благодаря за коментара!
Историята е ценна с това, че дава поуки, които не трябва да се пропускат, защото ще има повторение на ненаученото
При нас има такива повторения
Затова нека си научим вчерашния урок и да гледаме към следващия
Не можем да виним Русия за всички злини
Можем само за този комунистически капитализъм да търсим вина в нея
Европа, ако наистина някога ни е помагала-/виж Берлински конгрес, виж Ньой/, трябва веднага да ни помогне да се отървем, казано обобщено от този феодален комунистически капитализъм
Но тя се държи вече 25 години като наблюдател от ООН Наблюдава и дава предписания
Има участие и оттук, разбира се - измама, че владеят ситуацията, че правят правилните реформи
Затова сме в Европа и с нея ,да станем като нея, не карикатура!
Приятен ден!
цитирай
10. batogo - !!!:))) Здравей, Леоне!
28.11.2014 10:09
Европа е в правото си да дава предписания и да изисква тяхното осъществяване, което ще ни помогне да се отървем от комунистическия връзкаро-корупционен феодален капитализъм, но осъществяването на предписанията си зависи изцяло от нас. Ние трябва да си свършим работата, чрез получената от Европа подкрепа. Всяка игра си има правила, но самоконтрола и спазването им си е наша лична работа и отговорност, която Европа няма да ни свърши. И стига оправдания... :))) Хубав ден!
цитирай
11. zemela - Всеки поне средно интелигентен ...
28.11.2014 10:23
Всеки поне средно интелигентен човек, ще разбере сарказма ти, Лео. Казано е "Народ, който не помни историята си, съдено му е да я преживее". Без коментар.
Поздрави и усмихнат ден!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Огняне!
28.11.2014 13:42
Мисля, че ме разбираш!
Управляващата у нас клика е наложила правила, при които е изключен контролът отдолу Народът губи интерес и казва " Те правят......" Това не е и Европейско Плюс това са си осигурили желязна защита!
Къде са реформите Има ли осъдени корумпирани?
Съдиите например, играят си с човешки съдби и си свирукат Съдят държавата в Страсбург, не тях Нямат отговорност Иначе са независими От истината , от нищо друго
Ако са само те, с мед да ги намажеш Къде е съдебната реформа ? Колко столетия трябва да минат за нея?!
Това имам предвид Да натисне Европата тези лъжливи типигьози и да заработят за държавата си, а не работата им да е , как да печелят от изстрадалия народ Има карма, те ще си платят жестоко, но хората страдат!
Приятен ден!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Благодаря,zemela!
28.11.2014 13:48
Радвам се, че най-после се намери човек в коментар, който да покаже, че правилно ме е разбрал
Защото наистина нещата опират до там! Вместо истината в очите, човек да го обърне на сарказъм, нещо подобно на оня виц за султана и данъците
Увеличавал данъците султанът, но пращал хора да следят реакцията Докато му докладвали, , че хората псували и плащали , бил спокоен Но когато му казали, че влезли в кръчмите и го ударили на пиене и на веселба, все едно, че ток го ударил Заповядал веднага да намалят данъците
Разбрал, че народът вече нищо не го интересува...
Без коментар!
Весел и приятен ден и на тебе!
цитирай
14. get - - Уважаеми приятелю - примера който ни даваш с Ньойският "мирен" договор(?) е вече твърде ...
28.11.2014 19:17
... неактуален!
- Защото след Ньой(бивше ленно владение на маркиз дьо Ньойи, в последствие станало предградие на Париж) ... е изтекло много вода?
- За Версайлският мирен договор, след като научава при какви условия е подписан маршалът на Франция Фердинанд Фош казва:" ... ce n'est pas une paix, c'est un armistice de 20 ans !" на български:"Това не е мир - това е примирие за следващите двадесет години!" - Странно е че този високопоставен не само военен а в последствие и политик ... е назовал началото на Втората световна война ... започнала 1939 год.
- Следващата война се води за ново преразпределение на СВЕТА - Това преразпределение се извършва за наше учудване от НЕПРИМИРИМИТЕ класови врагове: от една страна представителите на едрият капитал Англия и САЩ от друга - страната, която искаше да установява "безкласово" СВЕТОВНО ОБЩЕСТВО - СССР.
Мястото е Ялта, време (4 —11 февр. 1945г.). Странното е което казват - при нея било решено България да попадне в сферата СССР.

Третата ЛЪЖА ИСТОРИЧЕСКА - Която иска да прикрие ИСТИНСКИТЕ ГЕОПОЛИТИЧЕСКИ СЪБИТИЯ - Това е конференцията в Малта, от 2-3 декември 1989 година. Между държавните глави на САЩ и СССР, Джордж Буш(старши) и Михаил Горбачов - При което отново се решава СЪДБАТА НА РОДИНАТА НИ - Нещо по същество, като информация за същността на водените преговори ... да е публикувано?! Ако има нещо публикувано ... то ще е върха на ЛЪЖА И ДЕЗИНФОРМАЦИЯТА ... Видите ли поради ... падения Берлинской стены//ПАДАНЕТО на Берлинската стена и-и-и ... стремительные изменения в Восточной Европе ... изразяващи се в Падение коммунистических режимов было связано с перестройкой в СССР и началось с Польской Народной Республики, за этим последовали мирные массовые протесты, приведшие к смене власти в ГДР, Чехословацкой Социалистической Республике и Народной Республике Болгария, а также реформы, осуществлявшиеся по инициативе коммунистических властей в Венгерской Народной Республике ...Повръща ми се от тези ЛЪЖИ, струващи скъпо нам българите!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Съгласен съм, Гет!
28.11.2014 20:25
Договорът от Ньой не е актуален, въпреки пагубните му за нас решения!
Двойникът на представящият се за твой съгражданин Аристотелис е написал жесток постинг за изстъпленията на българите около Кавала по време на Втората Световна война! Забравя, че тези територии са заграбени от България и са с българско население Много се съмнявам, в имената му-мъж -малко име и фамилия -Ботев Гавра с великия българин , на такова ми мирише Дано да се лъжа, въпреки, че това се случва рядко, но все пак се случва
Позовава се на историци някакви Само, че мен не ме интересува, какво пише някой, седнал удобно зад бюрото и дал свобода на фантазията си - поръчково! Баща ми е бил там така ,че ще получи достоен отговор!

Другото за Ньой е, че някой спекулиращи с вините на Русия към нас, този път са с празни ръце. Русия тук не участва , въпреки ,че би трябвало
Ньой е идеален случай, да се прецени вредата ,която ни е причинила Русия в миналото и респективно ползите, които имаме от новите си господари Аз в случая не ги виждам, но съм отворен да ги чуя
Така съм научен - истината, фалшификати не ми трябват
И професията ми е такава, фалшификат в работата ми означава игра с човешки живот Където има грешка, признавам, където няма - също! Не се влияя от това кой стои зад нея Имам достатъчно материали тук, които в никакъв случай не са похвални за комунизма
Но когато няма за какво да се хвали ответната страна, също не го премълчавам Например за сеира, който ни гледа 25 години , а не тропне на когото трябва и напълно заслужава или за разстрела във Враца
Приятна вечер!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Иване/ харта/
30.11.2014 19:42
Разбира се, че не подценявам ни най-малко решенията на този договор!
Та последствията му ги търпим до ден днешен
Та дори Хитлер, признат за грешник в собствената си страна е оценил несправедливостта му спрямо нас1 Все едно че ние сме разпалили войната, а не приятелите сърби май се е търсел повод за тази война, затова така щедро са възнаградени сърбите...с български земи!
Та Германия ни е преотстъпила за управление земи, които е счела и е така, че са български И затова трябва да се извиняваме на гърците ,че са ни" стопанисвали" земите?
И за измислени жертви от тяхна страна, горе долу колкото актуализираните жертви на руската армия през Освободителната война Това вече е наглост!
А за американския президент, редно е да бъде почетен На пръсти се броят тези ,коита ни симпатизират, за разлика от тези, които ни искат злото, редно е такива хора да ценим и почитаме!
Приятна вечер!
цитирай
17. anonymousbulgaricus - Няма нужда от сарказъм, а имаш и и...
02.12.2014 16:17
Няма нужда от сарказъм, а имаш и известни неточности в текста:
1. Никой не е карал България да влиза във войната на страната на Османската империя, Германия и Австро-унгария, при все, че българска нарочна комисия, изрично прави доклад, че Централните сили ще загубят войната. Влизането е корупционно и на всичкото отгоре гласувано с гласовете на тогавашното "ДПС" и т.н.
2. Когато си загубил войната - плащаш, независимо от "справедливата кауза", която те води в нея - в крайна сметка, от гледна точка на всяка друга страна войната е "справедлива";
3. Германия и Австро-унгария "плащат доста повече", а Османската империя изчезва като държава въобще - австро-унгария също. Сметката е, че с участието си във войната България я е удължила с поне една година, тъй че и цената е такава..
4. САЩ ни спасяват от разпарчетосване, защото ако прочетеш меморандума на Сърбия и Гърция и Румъния за съдбата ни ще се хванеш за главата - заради нас Уилсън напуска конференцията (той всъшност е смятал, че трябва да си върнем границата "мидия-енос" и да се спазват етническите принципи);
5. Южна Добруджа си е румънска по силата на БУкурещткия договор от от Междусъюзническата война;
6. Територията на беломорието, е дадена под "кондоминиум" на Франция, а след това на Гърция, като, ако не бяхме участвали на страната на Хитлер във войната и т.н., преди няколко години Гърция трябваше да ни ги върне (подобно на начина, по който Великобритания върна Хонг Конг на Китай)...
Та, от териториална гледна точка и спрямо ситуацията с другите загубили държави, България не е чак толкова зле, а след това благодарение на Петричката афера и други "пробиви", се намаляват и репарации и гранични спорове се уреждат, ама това е положението. Като седиш от грешната страна на масата - не може да се сърдиш, че те бият, а това, че Фердинанд и Радославов и друга група търгаши са предпочели париците на Кемал и братчедите от Австрия .... Не е вина на победителите във войната.
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус!
02.12.2014 21:29
Като прегледах внимателно коментара ти оцених, че правиш добри и уместни уточнения
Първите три точки, да , съгласен съм!
Относно САЩ, да, те са ни единственият приятел в Ньой! Може би само на тях дължим, а пък защо може би, директно, само на тях дължим, да не изчезнем от картата отново
Относно пета и шеста точка от коментара ти ще допълня само , че договорът от Букурещ е пример, как една спечелена война, може да се превърне в загубена Защото гръцката армия е в положението на нашата по времето на Самуил и гръцкия крал настоятелно моли за примирие, а за сръбската имам информация от свидетел, какво я е очаквало И тогава се намесва Румъния, на която не сме обявявали война и армията и има противодействието само на селски пъдари до София Но те са си получили заслуженото- Превземане на Букурещ от войските ни, при това защитаван от руснаци през ПСВ
Та , според мен, България е търсела съюзник в тази война, който разбира несправедливостта именно на този Букурещки договор!!! И този, който е показал това, е станал неин съюзник и тя негов
Не е абсурдно хрумване!
Относно сарказма, той по скоро е адресиран към тези , които за всичко и всякакви наши злини винят Русия Не че тя не преследва и не се съобразява с имперските си интереси Но в този случай, в Ньой тя не участва и единственото ,за което може да бъде винена в случая е, че е станало така, заради отсъствието й Така ,че не съм съгласен с това тя да е необходимият виновник Тук ясно се вижда ,че не е такъв виновник
Приятна вечер!
цитирай
19. anonymousbulgaricus - Има всякакъв натиск - вкл. и кору...
03.12.2014 08:25
Има всякакъв натиск - вкл. и корупционен за влизане във войната на една или друга страна - има и опцията да си останем неутрални или да се намесим в по-късен и подходящ етап, когато отстъпките на Антантата по отношение на спорните въпроси със Сърбия и Румъния биха били по-големи. Със сигурност си връщаме Мидия-Енос и завинаги би бил решен "етническия въпрос", защото нямаше да има реислямизация на Родопите, направена от Радославов, за да получи тези 20-на гласа от Истанбул.

В крайна сметка, това е един от моментите, в които малка България решава съдбата на света и тя заема погрешната страна с всичките последици и за света вкл. Защото при капацитета и качествата на БА и нейното участие във войната на страната на Антантата - вероятно съвременна Турция щеше да е някъде с граница около Бурса в най-добрия случай, ВОСР нямаше да се случи, а войната щеше да е приключила минимум 2-год. по-рано и България щеше да е на страната на победителите (вероятно нямаше да получи пак целия глупав камънак на Македония, но всичко от Солун до Истанбул щеше да е българско, а Румъния получавайки компенсации териториални от Унгария, щеше на върне Южна Добруджа мирно му, вероятно и малките западни покрайнини и опашката на струмица пак щяха да са си наши..., а гаранциите за българите в Македония далеч по-съществени и отношението на Силите към нас по-благослонно в спора със Сърбия.

АМа... "ако". Тва е положението. Инак, и без Румъния България е щяла да загуби междусъюзническата, но малко по-бавно и с повече загуби за Сърбия и Гърция, но пък Пловдив щеше да е Османски отново... Тя самата междусъюзническа е фундаментална глупост, провокирана от безумна идея, при безумно предоверяване, че Русия ще е благосклонна към нас, при условие, че тя вече е заявила позицията си....
цитирай
20. leonleonovpom2 - Прав си , Анонимус!
03.12.2014 09:41
Това е при версията, ако нещата се бяха развили по друг сценарий За съжаление се е осъществил най-вредния за нас И обикновено той е налице винаги
Може би ни е карма!...
Приятен ден!
цитирай
21. get - - Това е пригладено-прегледната ОФИЦИАЛНА АКАДЕМИЧНА "ИСТИНА" ...
03.12.2014 19:32
leonleonovpom2 написа:
Това е при версията, ако нещата се бяха развили по друг сценарий За съжаление се е осъществил най-вредния за нас И обикновено той е налице винаги
Може би ни е карма!...
Приятен ден!


- А истината е таз, както я е написал, Стоян Михайловски:
"Измежду полските треви
блестеше в нощните тъми
една светулка лъчезарна...
(С това си качество, уви! и тя е злощастна
кат другите светлини на нашата земица!)

Внезапно бухалът, врагът на всички светлини,
най-грозната, най-злостната и най-коварната птица,
подгони светлата мушица
и най-подир я улови...

- Какво ти сторих?... - Ти ми пречиш!
Умри! - Че как ти преча? - Светиш!...

След таз присъда кратичка и ясна
светулката угасна
и се във вечността пресели ... !"

- Най-страшното за Злодея е светлият Човек с примера - палео-европейците, са такива! А ние с теб, сме преки и директни наследници на тях !
- Поради това Пречим на някои(?) ... бухали по своята същност?!

П.П.
- С това нямам в предвид, прежде говорившият ... историк :((( !

цитирай
22. leonleonovpom2 - Браво, Гет!
03.12.2014 20:10
Точно и ясно, право в десятката!
Приятна вечер!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10002569
Постинги: 1430
Коментари: 30404
Гласове: 107381
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031