Постинг
06.12.2014 22:01 -
Македонец / ли/ съм!
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 16607 Коментари: 39 Гласове:
Последна промяна: 06.12.2014 22:49
Прочетен: 16607 Коментари: 39 Гласове:
41
Последна промяна: 06.12.2014 22:49
Не става дума за мен Има такова заглавие в блог бг
И се замислих сериозно какво означава това?!
В казармата, след школата бях в Ямбол- началник химическа служба в артилерийски полк, в който преобладаваха македонците Интересна и трудно повторима комбинация!
Добра тема за Гогол или Хашек!
Предупредиха ме да внимавам с тях Приех го като наесериозна заплаха Но още на първия наряд в стаята ми цъфна един около 1.60 висок
Приех го несериозно, до в момента , в който бръкна в кобура ми и се опита да извади пистолета Светкавично, аз го извадих, заредих го и го насочих в челото му, като му наредих ,моментално да излиза Заднешком, гледайки цевта, каза ми, че много навътре съм го взел и излезе Повече не повтори
Пратен е бил да ме пробват
Много често давах наряд със сестриния внук на Ванга, запомнил съм фамилията му - Точев Не приемах много на сериозно и него, до в момента, в който отиде при пралеля си с един подполковник, чийто син беше изчезнал Като се върна ми разказа, какво е казала баба Ванга Беше предсказала на 100 % Не знам, може би с връзките си беше уредил това, но почти винаги даваше наряд с мен И бях в течение на всичко което е казала баба Ванга при честите му ходения при нея Нямаше грешка, баба Ванга, предсказваше точно
Сприятелих се и с друго македонче- яко като скала Често идваше при мен и си говорехме, докато един ден ме сюрпризираха ,че са го отвели в болницата със забита брадва в главата Първото ,което ми хрумна, че има дебела македонска глава и дано да оцелее Така и стана Оправи се Движеше се с млад войник, отношенията им бяха , поне пред мен приятелски, но той го тормозел и една сутрин както цепил дървата, младият войник насочил брадвата в главата му Изпратиха ги след това в други поделения
При друг наряд бяха пратили едно македонче пияно Обърнах внимание на дежурния по полк за това Каза, че знае, но няма хора, бяха го определили за погребите, най-сериозният пост През нощната проверка дежурният не го открил, дойде при мен, да го търсим Нареди ми да заредя пистолета и да стрелям при най-малко движение Имах снайперска стрелба, казах му ,че ще го ликвидирам Каза да избирам, той спи някъде в тревата, настъпим ли го, ще ни застреля1 Та да избирам, той нас или ние него Имахме късмет, така е било, спял е в тревата, но не сме го видели
Или друга лудория Отиваме в караулното Малко след това идват двама в стаята , не са наряд в момента, питат могат ли за десетина минути да излезнат Не е правилно, но знам, че и без разрешение ще го направят, казах след десет минути да ми се представят Така и стана
Беше зима, печките горяха По едно време ме извикаха в стаята си В една тава лежеше огромен печен гарван Не съм виждал друг такъв, толкова голям Да съм опитал, било голяма вкусотия Отвратен, естествено отказах, но не можах да ги откажа да го изядат
Като дете, бях с майка ми в едно македонско село, тя беше учителка там
Борбата беше на почит в селото, даже имаше йерархия на тази база Не обичах борбата, така ,че стоях ниско в нея , в йерархията Имаше един, камък да стисне, вода ще пусне Борихме се веднаж, тушира ме за секунди Беше и по-голям от мен
Но веднаж, скарахме се за нещо и той ме удари Падна ми перде Не помня даже какво стана Само смътно видях баща ми как се прибира в квартирата Оказа се ,че направо съм го пребил И той изумен, никой не е смеел да прави това с него, почти не реагирал Така и каза баща ми Видял от прозореца, че ме ударили, тръгнал да ме защити, но видял, че другият е за защита и се прибрал
Да, македонците са македонци! Но дали са само македонци В американските исторически сериали говорят за гърците на Александър, казват също ,че Филип е грък и той бил представил свидетелство за това И аз мога да представя свидетелство, че съм грък, но не говоря гръцки
А, езикът!
В същото село, един бабаит в първите дни, като ме видя да чета на терасата, ме попита дали спя/ Спиеш ли Митре/ Като разбра ,че не спя, попита дали ме боли меот? Това на другия ден разбрах, че е корем Но македонският си е чиста проба български, а не гръцки диалект
Та да питаме, сегашните македонци какъв език говорят и ако той е македонски, към кой е много , ама много близък-към гръцки или към български?!
И се замислих сериозно какво означава това?!
В казармата, след школата бях в Ямбол- началник химическа служба в артилерийски полк, в който преобладаваха македонците Интересна и трудно повторима комбинация!
Добра тема за Гогол или Хашек!
Предупредиха ме да внимавам с тях Приех го като наесериозна заплаха Но още на първия наряд в стаята ми цъфна един около 1.60 висок
Приех го несериозно, до в момента , в който бръкна в кобура ми и се опита да извади пистолета Светкавично, аз го извадих, заредих го и го насочих в челото му, като му наредих ,моментално да излиза Заднешком, гледайки цевта, каза ми, че много навътре съм го взел и излезе Повече не повтори
Пратен е бил да ме пробват
Много често давах наряд със сестриния внук на Ванга, запомнил съм фамилията му - Точев Не приемах много на сериозно и него, до в момента, в който отиде при пралеля си с един подполковник, чийто син беше изчезнал Като се върна ми разказа, какво е казала баба Ванга Беше предсказала на 100 % Не знам, може би с връзките си беше уредил това, но почти винаги даваше наряд с мен И бях в течение на всичко което е казала баба Ванга при честите му ходения при нея Нямаше грешка, баба Ванга, предсказваше точно
Сприятелих се и с друго македонче- яко като скала Често идваше при мен и си говорехме, докато един ден ме сюрпризираха ,че са го отвели в болницата със забита брадва в главата Първото ,което ми хрумна, че има дебела македонска глава и дано да оцелее Така и стана Оправи се Движеше се с млад войник, отношенията им бяха , поне пред мен приятелски, но той го тормозел и една сутрин както цепил дървата, младият войник насочил брадвата в главата му Изпратиха ги след това в други поделения
При друг наряд бяха пратили едно македонче пияно Обърнах внимание на дежурния по полк за това Каза, че знае, но няма хора, бяха го определили за погребите, най-сериозният пост През нощната проверка дежурният не го открил, дойде при мен, да го търсим Нареди ми да заредя пистолета и да стрелям при най-малко движение Имах снайперска стрелба, казах му ,че ще го ликвидирам Каза да избирам, той спи някъде в тревата, настъпим ли го, ще ни застреля1 Та да избирам, той нас или ние него Имахме късмет, така е било, спял е в тревата, но не сме го видели
Или друга лудория Отиваме в караулното Малко след това идват двама в стаята , не са наряд в момента, питат могат ли за десетина минути да излезнат Не е правилно, но знам, че и без разрешение ще го направят, казах след десет минути да ми се представят Така и стана
Беше зима, печките горяха По едно време ме извикаха в стаята си В една тава лежеше огромен печен гарван Не съм виждал друг такъв, толкова голям Да съм опитал, било голяма вкусотия Отвратен, естествено отказах, но не можах да ги откажа да го изядат
Като дете, бях с майка ми в едно македонско село, тя беше учителка там
Борбата беше на почит в селото, даже имаше йерархия на тази база Не обичах борбата, така ,че стоях ниско в нея , в йерархията Имаше един, камък да стисне, вода ще пусне Борихме се веднаж, тушира ме за секунди Беше и по-голям от мен
Но веднаж, скарахме се за нещо и той ме удари Падна ми перде Не помня даже какво стана Само смътно видях баща ми как се прибира в квартирата Оказа се ,че направо съм го пребил И той изумен, никой не е смеел да прави това с него, почти не реагирал Така и каза баща ми Видял от прозореца, че ме ударили, тръгнал да ме защити, но видял, че другият е за защита и се прибрал
Да, македонците са македонци! Но дали са само македонци В американските исторически сериали говорят за гърците на Александър, казват също ,че Филип е грък и той бил представил свидетелство за това И аз мога да представя свидетелство, че съм грък, но не говоря гръцки
А, езикът!
В същото село, един бабаит в първите дни, като ме видя да чета на терасата, ме попита дали спя/ Спиеш ли Митре/ Като разбра ,че не спя, попита дали ме боли меот? Това на другия ден разбрах, че е корем Но македонският си е чиста проба български, а не гръцки диалект
Та да питаме, сегашните македонци какъв език говорят и ако той е македонски, към кой е много , ама много близък-към гръцки или към български?!
Тагове:
Вълнообразно
Какви са тези македонци, които не се считат за българи, други ги смятат за гърци, а пък те говорят на български диалект , а не на гръцки
Или опира до прословутото твърдение ,че днешните тракийци са тракийци, а не траки Което ще рече ,че днешните македонци не са онези македонци Ами то и днешните гърци не са онези гърци Най-близко до тях са тези в Колхида- Грузия Затова грузинците ги приемаха без проблеми и визи в Гърция, а нашите гърчеещи се пътуваха с нощния влак до Пловдив, за да са в ранни зори в консулството на Гърция за интервю и виза - това ,когато изгря , май не от изток, Слънцето на демокрацията?!
Могат на тази база да се правят разнопосочни изводи, но все клонящи към българското, имайки предвид майчиния език!
цитирайИли опира до прословутото твърдение ,че днешните тракийци са тракийци, а не траки Което ще рече ,че днешните македонци не са онези македонци Ами то и днешните гърци не са онези гърци Най-близко до тях са тези в Колхида- Грузия Затова грузинците ги приемаха без проблеми и визи в Гърция, а нашите гърчеещи се пътуваха с нощния влак до Пловдив, за да са в ранни зори в консулството на Гърция за интервю и виза - това ,когато изгря , май не от изток, Слънцето на демокрацията?!
Могат на тази база да се правят разнопосочни изводи, но все клонящи към българското, имайки предвид майчиния език!
leonleonovpom2 - аз в казармата карах свързочна школа в Бистрица. Имаше 20 души македонци. За мен бяха готини момчета. В беда няма да те оставят. Но най-голямо взаимодействие съм имал с тях в Коми -АССР. Една трета от бригадата македонци, една трета турчета. Страхотна бригада. Бяхме номер 1 на разкройката. И едните и другите когато се бачкаше, бачкаха, когато се пиеше, пиеха, когато се е...е, се е...е. Ама македончетата много работеха. Брей нямаха спиране. Като, че ли имаха моторетка някъде отзад :). И досега ако някой ми дойде на гости с удоволствие го приемам. Такива приятелства завързахме. Мъжки времена бяха. А те бяха мъжкари. По темата. Дали са българи ? Ами кой както иска така да се нарича. Но с тях сме един народ. Безусловно. Всичко друго е глупости, избиване на комплекси или най-точно казано мерак на върхушката да манипулира за да са на власт. Дори и обикновените хора там започнаха да го разбират. А за старите т.н. македонци от Вардарска Македония спор няма. Те много добре си знаят, че са българи, но и сега има някакъв страх. За езика. В самата Вардарска Македония има поне 10 и повече наречия. Но всички те са български. Няма как да бъдат други. И на територията на сегашна България са много. Примерно турлашкия. Отначало нищо не разбираш, но след малко общуване нямаш никакъв проблем. Същото е с македонските наречия. А при пловдивските македонци (има цял квартал ), ако им кажеш, че не са българи най-много да си изпросиш малко "лобут", ако си по-настоятелен може и нож да ти изкарат, засягат се на тази тема. По-големи родолюбци са от нас.
Поздрав.
Ицко
цитирайПоздрав.
Ицко
две от сестрите на баба ми (тя е родом от Струмица) след кланетата в серско и беломорска тракия са се върнали в Струмица и там са си останали. Преди 2-3 години двете баби ни бяха на гости и постоянно повтаряха: додо, вий бугарите сте такива............вий бугарите сте онакива.
А баба ми все им отговаряше, и мама и тате бяха чисти българи, вие от къде се пръкнахте такива македонци.
Та видях нагледно политиката по промиване на мозъци на какво е способна.
цитирайА баба ми все им отговаряше, и мама и тате бяха чисти българи, вие от къде се пръкнахте такива македонци.
Та видях нагледно политиката по промиване на мозъци на какво е способна.
Чист Български си говорят,макар и диалектен. Аз обичам нашите диалекти но много думи от тях не познавам,което е в минус на работата ми,както се оказва. Понякога в тях се намират направо феноменални думи,които така стряскат езиковедите,че да им се махнат като проблем от главите конвенционални са готови реки от Китай,Арабия и от Папуа да докарват,само и само да не се наложи да ги обявят за Български! Лесни за разтълкуване са думи като "Меот" (Мехот,Мехът) и Опаа (Опаша,Опашка),но не е така с думи като Море (Мокре,Мокро) с доб. и Хиляда (Челяда,Челядъ).
цитирайСъгласен съм с написаното и напълно го приемам Има нещо от старите българи при тях Прями са, може да се разчита на тях Въпреки ,че минаха доста години от учението на село , но и до ден днешен, при първа възможност го посещавам Имам и много приятели оттам, майка ми казваше за тях, че са много будни деца и така си беше Много от тях прогресираха, с професии и работа
Поздрави и на тебе!
Приятен ден!
цитирайПоздрави и на тебе!
Приятен ден!
Прав си, народите са създадени от политиците и то в значителна степен, с това промиване на мозъци И сега се наблюдава този процес Докато в ЕС с това обединение крайната цел би била единен народ, в отделни държави в него тече обратен процес- за разединение И това не идва от обикновените хора , а е инспирирано от нови кандидат политици, по този начин ще се сдобият с високи постове, заплати и така нататък!...
Поздрави и приятен ден!
цитирайПоздрави и приятен ден!
Ти имаш по-задълбочен поглед върху езика, няма как да не се съглася с тебе, че е така, както си го написал!
Това за " меот" е даже натурално, ами коремът ,стомахът си е един мях наистина Но тогава бях дете и спомням си до днес, как на другия ден, на училище, първата ми работа беше да изтичам до по-горния клас и да питам един приятел, с който и до днес сме такива, какво означава думата Вече познавах характера им, знаех ,че веднага ще ме вземат на подбив, може даже и прякор да ми лепнат. Затова не питах кой да е. Даже и приятелят, като разбра проблема, ми се изкикоти, но толкова! Никой не разбра Сега , като се видим, казвам го като майтап, смеем се и си спомняме за доброто старо време, за безгрижното детство
Приятен ден , приятелю!
цитирайТова за " меот" е даже натурално, ами коремът ,стомахът си е един мях наистина Но тогава бях дете и спомням си до днес, как на другия ден, на училище, първата ми работа беше да изтичам до по-горния клас и да питам един приятел, с който и до днес сме такива, какво означава думата Вече познавах характера им, знаех ,че веднага ще ме вземат на подбив, може даже и прякор да ми лепнат. Затова не питах кой да е. Даже и приятелят, като разбра проблема, ми се изкикоти, но толкова! Никой не разбра Сега , като се видим, казвам го като майтап, смеем се и си спомняме за доброто старо време, за безгрижното детство
Приятен ден , приятелю!
В България живеят много повече македонци отколкото в Р Македония. За българина двете думи са равнозначни. Българинът не прави разлика. Това разделение в главата на българина го няма. Никога не го е имало. Македонците са втъкани и в основата и във ватъка на българската нация и народ.
Ако ги извадиме от чергата - остава една купчинка дреб.
Явлението македонизъм във Вардарска Македония създаде "македонци". Сложна тема - огромна. Тук ще посоча три вида македонизъм.
Сърбомански македонизъм - начин на оцеляване в СФРЮ;
/ антибългарски/
Македонски македонизъм - защитен рефлекс към съдбата да са отделени от майка си - България.
Античен македонизъм - със същата цел.
Късно излиза България от Отоманска Турция. Жестоко и фатално късно. В етническите си нормални граници тя би била колкото Франция!
А това е недопустимо!
Всички са против. Съседни страни, Велики сили - Англия, Франция и другите.
Даже Русия.
Турция - хептен!
Съдбата на Вардарска Македония, на Западните Покрайнини - това е съдбата на България.
Поздрави, Иване!
цитирайАко ги извадиме от чергата - остава една купчинка дреб.
Явлението македонизъм във Вардарска Македония създаде "македонци". Сложна тема - огромна. Тук ще посоча три вида македонизъм.
Сърбомански македонизъм - начин на оцеляване в СФРЮ;
/ антибългарски/
Македонски македонизъм - защитен рефлекс към съдбата да са отделени от майка си - България.
Античен македонизъм - със същата цел.
Късно излиза България от Отоманска Турция. Жестоко и фатално късно. В етническите си нормални граници тя би била колкото Франция!
А това е недопустимо!
Всички са против. Съседни страни, Велики сили - Англия, Франция и другите.
Даже Русия.
Турция - хептен!
Съдбата на Вардарска Македония, на Западните Покрайнини - това е съдбата на България.
Поздрави, Иване!
http://sande.blog.bg/izkustvo/2013/12/25/pogrebanoto-grobishte.1222193
цитирайhttp://sande.blog.bg/izkustvo/2013/12/28/pande-bylgarskiiat-gvardeec.1223109
цитирай
11.
get -
- Английските лингвисти, на които не може да се отрече БЕЗПРИСТРАСТНОСТ плюс задълбочени знания по античните ЕВРОПЕЙСКИ ...
07.12.2014 13:39
07.12.2014 13:39
leonleonovpom2 написа:
Ти имаш по-задълбочен поглед върху езика, няма как да не се съглася с тебе, че е така, както си го написал!
Това за " меот" е даже натурално, ами коремът ,стомахът си е един мях наистина ...
Ти имаш по-задълбочен поглед върху езика, няма как да не се съглася с тебе, че е така, както си го написал!
Това за " меот" е даже натурално, ами коремът ,стомахът си е един мях наистина ...
... езици ... Казват следното ОТНОСНО !? - Античният македонски език в енциклопедичното си изследване "Facts about the world’s major languages: an encyclopedia of the world’s major languages, past and present." !?
Цитат:
"Древно македонският език, е може би гръцки диалект спадащ, към северо-западната група, и можем ДА СЕ ОПИТАМЕ ДА ГО ПРЕДСТАВИМ ... АКО НЕ СЪВЕРШЕННО ГРЪЦКИ то поне като ОТКЛОНИЛ СЕ (дословно "deviant" изроден-отклонил се) ПРЕДЕЛНО, от гръчцкият, при условие, липса на географска близост на други налични европейски (в дадения район - доп. м.)"!
- Този ТВЪРДЕ СТРАНЕН като опит за даване на определение ОТ АНГЛИЧАНИТЕ ... относно Какъв е македонският език В АНТИЧНОСТТА - Ме накараха да извърша проверка има ли близост на "македонски" с "други" ЕВРОПЕЙСКИ БАЛКАНСКИ ЕЗИЦИ?
- Започнах с това, с Което са останали Най-прочути македонците от античността, тоест армията на Александър?
- За същата във англосаксонската "Военна енциклопедия"(Ancient Warfare-greek glossary" се казва: Гръбнака на Александровата армия е била пехотата. Същата се е наричала на "македонският-гръцки" PEZHETAIROI(?) Това е СЛОЖНО-СЪСТАВНА състояща се от думите: PEZHE и TAIROI ... Ако ви е интересно ... и не смятате като Божидар Димитров, че "античен-македонски" е диалект на "старо-гръцки" - мога да продължа с обясненията си ... тъй като? ... Накрая при изследванията ми излезе, че "гръко-македонските" думи ги няма в съвременен гръцки а в ? ... Български!!
- Но това не е само до понятието "пехотинец" а и до основното ОРЪЖИЕ чрез което македонската пехота е била НЕПОБЕДИМА - Копието ... което се превежда и е синонимно, Едно към Едно ... на аналогична съвременна дума в Българският език ?!
- Приятели Симеонов и Щапаров, да продължавам ли с обясненията ?!:))) !
12.
get -
- Драгий ми приятелю Санде ... във връзка и с двете животрептящи и СКЪПИ НА СЪРЦАТА на всеки ...
07.12.2014 14:40
07.12.2014 14:40
един Истински Българин - които си опитал да разгледаш в двата твои поста под №№ 9 и 10. Да разбере(м)ш - Кои са причинителите на всичко това смятам че ще е полезно да прочетем следните източници:
1. „Погрома на България – Виновника” от епископ Методи Кусев - можете да намерите(да си я свалите) от/на адрес:http://strumski.com/readbook/?id=315
За последващите беди на Българското Национално освободително движение и кой е бил "злият им гений" ... можем да получим допълнително осветляване по въпроса от:
2. МАКЕДОНСКИЙ ВОПРОС в политике КОМИНТЕРНА (1920—1929 гг.) автор: Евдокимович, Андрей Леонидович
3. «Болгария в XX веке: Очерки политической истории» от Гришина, Ритта Петровна: Доктор исторических наук, ведущий научный сотрудник Отдела истории славянских народов периода мировых войн. Тя е интересна с това, че изкарва изключително много писменни източници (документи) които стояха "забранени" в спец-хранилищата на бившата СССР.
4. Друг интересен автор е бившият министър на вътрешните работи, генерал-лейтенант Руси Христозов, който от 1949 до 1962 година участва в правителството като министър на вътрешните работи, доставките и хранителната промишленост, планирането и вътрешната търговия. ... информация за дейността на баща му ... а и на съветските "служби" в България е интересен най-вече, като спомени от сина му Георги ?
- Ако прочетем този минимум от информация ... вероятно "ще ни се отворят очите" за много от страданията ни, български ... а най-вече за комунистите, ако са почтени и идеалисти като хора - Съмнявам се да продължат, да вярват в "светостта" и Правотата на "комунистическата идея" ... ?!
цитирай1. „Погрома на България – Виновника” от епископ Методи Кусев - можете да намерите(да си я свалите) от/на адрес:http://strumski.com/readbook/?id=315
За последващите беди на Българското Национално освободително движение и кой е бил "злият им гений" ... можем да получим допълнително осветляване по въпроса от:
2. МАКЕДОНСКИЙ ВОПРОС в политике КОМИНТЕРНА (1920—1929 гг.) автор: Евдокимович, Андрей Леонидович
3. «Болгария в XX веке: Очерки политической истории» от Гришина, Ритта Петровна: Доктор исторических наук, ведущий научный сотрудник Отдела истории славянских народов периода мировых войн. Тя е интересна с това, че изкарва изключително много писменни източници (документи) които стояха "забранени" в спец-хранилищата на бившата СССР.
4. Друг интересен автор е бившият министър на вътрешните работи, генерал-лейтенант Руси Христозов, който от 1949 до 1962 година участва в правителството като министър на вътрешните работи, доставките и хранителната промишленост, планирането и вътрешната търговия. ... информация за дейността на баща му ... а и на съветските "служби" в България е интересен най-вече, като спомени от сина му Георги ?
- Ако прочетем този минимум от информация ... вероятно "ще ни се отворят очите" за много от страданията ни, български ... а най-вече за комунистите, ако са почтени и идеалисти като хора - Съмнявам се да продължат, да вярват в "светостта" и Правотата на "комунистическата идея" ... ?!
7. sande - Пред мрака на истините! Най-скъпия шамар на света!
29.12.2013 09:39
Това е най-скъпия шамар в целия свят!
Най-скъпия шамар! 1912 г. Прилеп.
Никой не се е сетил досега да го представи за номинация в Книгата на Гинес.
1 милион лева дава през 1921 год. /принца става крал/ крал Александър Караджорджевич на семейството на Данаил и Люба Зойчеви от Прилеп заради шамара на дъщеричката им Василка Зойчева.
Гордите българи не приемат сумата.
1934 година Владо Черноземски застрелва краля Караджорджевич на централния булевард "Канебир" в Марсилия.
На ръката на атентатора е открита татуировка: "1924 г. - ВМРО - "Свобода или смърт!"
Убит е и френския външен министър Луи Барту.
Световна новина! Светът е смаян!
Какво ще кажете? А?
Ето колко струва един шамар на сръбския крал.
Постинг: Па шта си ти? Това е най-скъпия шамар в целия свят!
цитирай
Редактирай | Изтрий
8. sande - Каква си ти?
29.12.2013 09:43
ПА ШТА СИ ТИ?
Иван Вазов
Па шта си ти? - такъв въпрос задава
във твоя дом безочлив чужденец.
Па шта си ти? - с такваз псувня смущава
душата ти некакен пришълец;
Па шта си ти? - туй питане навред -
при Дрин, при Шар, при Вардар, Преспа драга
о, бъларино, сърбин ти полага
и чака с начумерен лик ответ.
Но ти пази се, прав ответ не давай.
Кажи се португалец кюрд, сириец,
лапонец, негър, циганин, индиец -
но българин се само не признавай.
Че тоз грях смъртен прошка там не знай:
влече позор, побой затвор, изгнанье -
невидени при прежните тирани.
Скрий, че си българин в най-българския край;
че си потомък Самуилов, на Атонский
Паисий внук; скрий на коя си майка син,
на кой язик пей мътний Вардар, синий Дрин,
и езерата и горите македонски!
Не споменувай Лозеград,
Люлебургас, ни Булаир ужасни:
ти би разбудил подозрения опасни,
че на героите техни може да си брат.
Мълчи! А вместо тебе всеки дол, пътека,
дъбрава, езеро, река, рид, планина
ще викат с глас през всички времена:
"Тук българи са, българи от памтивека!"
Април, 1913 г.
цитирай29.12.2013 09:39
Това е най-скъпия шамар в целия свят!
Най-скъпия шамар! 1912 г. Прилеп.
Никой не се е сетил досега да го представи за номинация в Книгата на Гинес.
1 милион лева дава през 1921 год. /принца става крал/ крал Александър Караджорджевич на семейството на Данаил и Люба Зойчеви от Прилеп заради шамара на дъщеричката им Василка Зойчева.
Гордите българи не приемат сумата.
1934 година Владо Черноземски застрелва краля Караджорджевич на централния булевард "Канебир" в Марсилия.
На ръката на атентатора е открита татуировка: "1924 г. - ВМРО - "Свобода или смърт!"
Убит е и френския външен министър Луи Барту.
Световна новина! Светът е смаян!
Какво ще кажете? А?
Ето колко струва един шамар на сръбския крал.
Постинг: Па шта си ти? Това е най-скъпия шамар в целия свят!
цитирай
Редактирай | Изтрий
8. sande - Каква си ти?
29.12.2013 09:43
ПА ШТА СИ ТИ?
Иван Вазов
Па шта си ти? - такъв въпрос задава
във твоя дом безочлив чужденец.
Па шта си ти? - с такваз псувня смущава
душата ти некакен пришълец;
Па шта си ти? - туй питане навред -
при Дрин, при Шар, при Вардар, Преспа драга
о, бъларино, сърбин ти полага
и чака с начумерен лик ответ.
Но ти пази се, прав ответ не давай.
Кажи се португалец кюрд, сириец,
лапонец, негър, циганин, индиец -
но българин се само не признавай.
Че тоз грях смъртен прошка там не знай:
влече позор, побой затвор, изгнанье -
невидени при прежните тирани.
Скрий, че си българин в най-българския край;
че си потомък Самуилов, на Атонский
Паисий внук; скрий на коя си майка син,
на кой язик пей мътний Вардар, синий Дрин,
и езерата и горите македонски!
Не споменувай Лозеград,
Люлебургас, ни Булаир ужасни:
ти би разбудил подозрения опасни,
че на героите техни може да си брат.
Мълчи! А вместо тебе всеки дол, пътека,
дъбрава, езеро, река, рид, планина
ще викат с глас през всички времена:
"Тук българи са, българи от памтивека!"
Април, 1913 г.
Бях зает, даже коментарите не съм преглеждал
По - късно ще коментирам и аз, интересна дискусия се заформя
Приятна вечер на всички!
цитирайПо - късно ще коментирам и аз, интересна дискусия се заформя
Приятна вечер на всички!
Благодаря ти за хубавия коментар за същността и произхода на македонизма! Вярно е и заключението ти, че умишлено сме намалени до джудже, да не смущаваме интересите на великите А те са злопаметни и не прощават когато са поставени на колене от някой, който според тях трябва да им целуна краката! За съжаление , ние сме изпаднали в тази позиция - Справка Ньой, позакъснялото отмъщение
За да оцелее България в тези зверски условия е необходимо обединение на всички българи, особено с тези живеещи по границите ни! Не е ясно доколко е възможно практически?!
Приятна вечер!
цитирайЗа да оцелее България в тези зверски условия е необходимо обединение на всички българи, особено с тези живеещи по границите ни! Не е ясно доколко е възможно практически?!
Приятна вечер!
Много западни учени се отмятат вече и считат македонците за преходен народ между траки и гърци, а други цитират Демостен, който твърди по адрес на Филип, че не е никаккъв грък, а варварин Та те казват, че македонците са тракийско племе Има косвени данни, които потвърждават това. Държавното устройство на Македония - монархия Никоя от гръцките градове - държави, дори Спарта не е така устроена Има и тракийско племе, северно от македоните - едони Македони - Мак/ едони/
Езикът на днешните македонци - типичен български диалект - няма нищо гръцко в него Да, сега си обяснявам тезата на Б. Д . за измрелите траки / до един/ в България
Ами тя веднага ще се приложи в Македония- Всичките гръкоговорящи македонци са измрели до един, по причини подобни при траките и са дошли българско говорящи" славяни", които се нарекли македонци....Затова днешните македонци говорят български, те са други македонци...
Приятна вечер!
цитирайЕзикът на днешните македонци - типичен български диалект - няма нищо гръцко в него Да, сега си обяснявам тезата на Б. Д . за измрелите траки / до един/ в България
Ами тя веднага ще се приложи в Македония- Всичките гръкоговорящи македонци са измрели до един, по причини подобни при траките и са дошли българско говорящи" славяни", които се нарекли македонци....Затова днешните македонци говорят български, те са други македонци...
Приятна вечер!
Да българи живеят там, българи от памтивека!
Поздрави и приятна вечер!
цитирайПоздрави и приятна вечер!
Чудесен, съдържателен коментар Особено ми хареса казаното от Тодор Александров! Това може да каже само човек- лидер, какъвто е бил той!
Жалко ,че този способен човек има незавидна съдба!
Прав си и за причините, които ни разделят днес с македонците Вярно е , за съжаление!
Приятна вечер!
цитирайЖалко ,че този способен човек има незавидна съдба!
Прав си и за причините, които ни разделят днес с македонците Вярно е , за съжаление!
Приятна вечер!
Дядото но моя съпруг е забягнал от македонските земи след падането на Крушовата република. Той е отишъл не другаде, а в столицата София, защото се чувствал българин. Естествено и езика, който е най-близък до неговия е бил българския.Мои прадядо също се е преселил от тези земи чак в Перущица. Това научих преди две години и ми е много приятно, че в моите жили тече и така наречената македонска кръв, която всъщност си е българска, но от най-качествената -на старите пелазги. Македония е област, така както и Тракия и двете са част от българските земи. Поздрави!!
цитирайЧестно казано, завиждам ти за здравите корени от Македония Повечето хора, които познавам, считащи се за македонци са качествени
Присъща им е и инициативност, независимо, че понякога избива в невероятна посока Например, никога не бих допуснал, че гарван може да се улови , опече и изяде даже Като питах как са го уловили, те ми се чудеха на въпроса, толкова проста работа била От опит знам, че гарвани и свраки, когато са на ято , поставят пазач, обикновено на дърво Той зорко следи, докато другите се хранят и като види опасност, сигнализира и другите моментално излитат
Благодаря ти за отзива, Невена!
Спокойна нощ!
цитирайПрисъща им е и инициативност, независимо, че понякога избива в невероятна посока Например, никога не бих допуснал, че гарван може да се улови , опече и изяде даже Като питах как са го уловили, те ми се чудеха на въпроса, толкова проста работа била От опит знам, че гарвани и свраки, когато са на ято , поставят пазач, обикновено на дърво Той зорко следи, докато другите се хранят и като види опасност, сигнализира и другите моментално излитат
Благодаря ти за отзива, Невена!
Спокойна нощ!
В нашето село има много изселени макединци. Защо не са се припознали като гърци, а са дошли в България?
цитирайТака е, кръвта вода не става!
И се присмиват на македонците, за македонизма , в кавички, а в същото време не прави впечатление обсебването на името от Гърция, приема се за нормално от нейна страна Защото е свикнала да поставя искания, които се удовлетворяват тутакси!!
Лека нощ!
цитирайИ се присмиват на македонците, за македонизма , в кавички, а в същото време не прави впечатление обсебването на името от Гърция, приема се за нормално от нейна страна Защото е свикнала да поставя искания, които се удовлетворяват тутакси!!
Лека нощ!
МАКЕДОНИА Е ГРЪЦКО ИМЕ..ГРЪЦКА ДУМА..ГРЪЦКА СОБСТВЕНОСТ..
СОБСТВЕНОСТ НА ГРЪЦКАТА КУЛТУРА И ИНТЕЛЕКТ.
НЕМОЖЕ ЕДНИ СЛАВЯНИ ОТ ПРИПЯТСКИТЕ БЛАТА ДА КРАДАТ ГРЪЦКА СОБСТВЕНОСТ.
НИЕ НЕМОЖЕ ДА ДОПУСНЕМ ДА НИ ОГРАБВАТЕ...ЖАЛКИ ПРОСТИ СМЕШНИ КРАДЛИВИ НАВЛЕЦИ--НАТРАПНИЦИ--ДОШЛЯЦИ ОТ ЧЕРНОБИЛ И БЛАТАТА ОКОЛО ПРИПЯТ.
НИЕ СМЕ ГЪРЦИ.. НИЕ СМЕ ГРЪЦКИ ПЛЕМЕНА--ПОТОМЦИ НА ЕЛЛИН, КСУТ, ИОН, ДЕВКАЛИОН, ГРАЕКОС, МАГНЕС ,МАКЕДНОС, НЕОПТОЛЕМ (ПИРРОС).
ТОВ СЕ ОРИГИНААЛНИТЕ ГЪРЦИ.
МАГНЕС = ТЕССАЛИА.
НЕОПТОЛЕМ = ЕПИРРОС.
АХИЛ = ФТИА = ЮЖНА ТЕССАЛИА !!
ЕЛЛИН =ЕПИР И ТЕСАЛИА.
ГРАЕКОС = ОТ БЕОТИА.
ДРУГИ ВИДОВЕ ГЪРЦИ---АРФЕАДИ..АТРЕИИСДО (ТЕМЕНИДИ)--ТОВА СА ПОТОМЦИТЕ НА ПЕЛОПС--АГАМЕНОН И МЕНЕЛАОС.
ДАНАИЦИТЕ--ОР ДАНАИ.
ХЕРАКЛИДИТЕ--ОТ ПОТОМЦИТЕ НА ХЕРАКЛИОС..
ХЕРАКЛИДИ СА ДОРИИЦИТЕ = ЕПИРОТИ, МАКЕДОНИТЕ И СПАРТАНЦИТЕ.
КОИТО ИМАТ И НАСЛЕДНИЦИ ОТ ДАНАОИС.50 ПРОЦЕНТА ДАОРИИЦИ + 50 ПРОЦЕНТА ДАНАИЦИ.
АТИНЯНИТЕ СА ОРИГИНАЛНИТЕ ИОНИИЦИ...ОТ ИОН....ТЕ СА ИЗБУТАНИ ПРИ ДОРИИСКОТО НАШЕСТВИЕ И ОТИВАТ ВЪВ ВЕЧЕ ПОЗНАТАТА --- ИОНИА ДЕКАПОЛИСА !!
СМИРНЕ/И/ИС=СМИРНА + ОЩЕ 11 ГРАДА.
А НИЕ ВЛАХИТЕ===ОТ ВЕЛИКАТА ПЛАНИНА ПИНДОС @ !! @
БОН АПЕТИ..ВУЛГАРО ГИФТИ.
цитирайСОБСТВЕНОСТ НА ГРЪЦКАТА КУЛТУРА И ИНТЕЛЕКТ.
НЕМОЖЕ ЕДНИ СЛАВЯНИ ОТ ПРИПЯТСКИТЕ БЛАТА ДА КРАДАТ ГРЪЦКА СОБСТВЕНОСТ.
НИЕ НЕМОЖЕ ДА ДОПУСНЕМ ДА НИ ОГРАБВАТЕ...ЖАЛКИ ПРОСТИ СМЕШНИ КРАДЛИВИ НАВЛЕЦИ--НАТРАПНИЦИ--ДОШЛЯЦИ ОТ ЧЕРНОБИЛ И БЛАТАТА ОКОЛО ПРИПЯТ.
НИЕ СМЕ ГЪРЦИ.. НИЕ СМЕ ГРЪЦКИ ПЛЕМЕНА--ПОТОМЦИ НА ЕЛЛИН, КСУТ, ИОН, ДЕВКАЛИОН, ГРАЕКОС, МАГНЕС ,МАКЕДНОС, НЕОПТОЛЕМ (ПИРРОС).
ТОВ СЕ ОРИГИНААЛНИТЕ ГЪРЦИ.
МАГНЕС = ТЕССАЛИА.
НЕОПТОЛЕМ = ЕПИРРОС.
АХИЛ = ФТИА = ЮЖНА ТЕССАЛИА !!
ЕЛЛИН =ЕПИР И ТЕСАЛИА.
ГРАЕКОС = ОТ БЕОТИА.
ДРУГИ ВИДОВЕ ГЪРЦИ---АРФЕАДИ..АТРЕИИСДО (ТЕМЕНИДИ)--ТОВА СА ПОТОМЦИТЕ НА ПЕЛОПС--АГАМЕНОН И МЕНЕЛАОС.
ДАНАИЦИТЕ--ОР ДАНАИ.
ХЕРАКЛИДИТЕ--ОТ ПОТОМЦИТЕ НА ХЕРАКЛИОС..
ХЕРАКЛИДИ СА ДОРИИЦИТЕ = ЕПИРОТИ, МАКЕДОНИТЕ И СПАРТАНЦИТЕ.
КОИТО ИМАТ И НАСЛЕДНИЦИ ОТ ДАНАОИС.50 ПРОЦЕНТА ДАОРИИЦИ + 50 ПРОЦЕНТА ДАНАИЦИ.
АТИНЯНИТЕ СА ОРИГИНАЛНИТЕ ИОНИИЦИ...ОТ ИОН....ТЕ СА ИЗБУТАНИ ПРИ ДОРИИСКОТО НАШЕСТВИЕ И ОТИВАТ ВЪВ ВЕЧЕ ПОЗНАТАТА --- ИОНИА ДЕКАПОЛИСА !!
СМИРНЕ/И/ИС=СМИРНА + ОЩЕ 11 ГРАДА.
А НИЕ ВЛАХИТЕ===ОТ ВЕЛИКАТА ПЛАНИНА ПИНДОС @ !! @
БОН АПЕТИ..ВУЛГАРО ГИФТИ.
Само ще кажа ,че от никакви блата не идваме, а може само някои да са дошли оттам
Но в САЩ, 99,5 % са дошляци и никой не се обижда, даже гледат накриво местните
Сега да ти кажа, в момента има нещо много ценно в Гърция и си заслужава да се проучи и използва на наш терен
Нещо като Народна партия, звучеше като Сариса, , но беше нещо подобно Олигарсите треперят сега, но краката им се клатят, на следващите избори ще паднат Народната вълна ще ги помете и никакви Папандреу, Мицотакис и тем подобни, дори плюс и минус вързани или леви и десни, няма да помогне И го заслужават напълно!
Та и ние имаме нужда от нещо подобно Да се прекрати абонаментът на тези от Постоянното присъствие в Народното Събрание, да станат теле зрители на заседанията и работите да потръгнат-край на корупция, измами и живуркане на чужд гръб Е, ще си платят, но по-нататък
Та проучи въпроса с тази партия, напиши постинг и ни натрий сол на главата , че гърците са ни изпреварили и сега ни учат!
Тук , с такава забележка съм напълно съгласен и ще потвърдя, че си прав!
Напълно съм сериозен, заеми се, това е полезно за всички!
Приятен ден!
цитирайНо в САЩ, 99,5 % са дошляци и никой не се обижда, даже гледат накриво местните
Сега да ти кажа, в момента има нещо много ценно в Гърция и си заслужава да се проучи и използва на наш терен
Нещо като Народна партия, звучеше като Сариса, , но беше нещо подобно Олигарсите треперят сега, но краката им се клатят, на следващите избори ще паднат Народната вълна ще ги помете и никакви Папандреу, Мицотакис и тем подобни, дори плюс и минус вързани или леви и десни, няма да помогне И го заслужават напълно!
Та и ние имаме нужда от нещо подобно Да се прекрати абонаментът на тези от Постоянното присъствие в Народното Събрание, да станат теле зрители на заседанията и работите да потръгнат-край на корупция, измами и живуркане на чужд гръб Е, ще си платят, но по-нататък
Та проучи въпроса с тази партия, напиши постинг и ни натрий сол на главата , че гърците са ни изпреварили и сега ни учат!
Тук , с такава забележка съм напълно съгласен и ще потвърдя, че си прав!
Напълно съм сериозен, заеми се, това е полезно за всички!
Приятен ден!
ОХ ГЕТ..ОХ ОХ ОХ
МАИКО МИЛА--
КОПИС ,КОПСО = РЕЖА НА ГРЪЦКИ.
ФАЛЛАНГОС - ФАЛЛАНГАИ/Е/ = ПРЪСТ. ПОКАЗАЛЕЦ
ФАЛЛАНГКС = ПОКАЗАЛЦИ....ТАКА СЕ КАЗВАТ НАЙ-СТРАШНОТО ОРЪЖИЕ НА ВЕЛИКИТЕ МАКЕДОНИ - ДЪЛГИТЕ ВИСОКИ КОПИЯ !!!
МАКЕДОНИТЕ СА МОЯ КРЪВ..МОИ БРАТЯ И МОЯ ДЪЛГ Е ДА СМАЗЗВАМ ВРАГОВЕТЕ НА ПАМЕТТА ИМ..
А ТОВА СА КРАДЦИТЕ И БЕЗДАРНИЦИТЕ.
КОПИЕ = ГРЪЦКА ДУМА
цитирайМАИКО МИЛА--
КОПИС ,КОПСО = РЕЖА НА ГРЪЦКИ.
ФАЛЛАНГОС - ФАЛЛАНГАИ/Е/ = ПРЪСТ. ПОКАЗАЛЕЦ
ФАЛЛАНГКС = ПОКАЗАЛЦИ....ТАКА СЕ КАЗВАТ НАЙ-СТРАШНОТО ОРЪЖИЕ НА ВЕЛИКИТЕ МАКЕДОНИ - ДЪЛГИТЕ ВИСОКИ КОПИЯ !!!
МАКЕДОНИТЕ СА МОЯ КРЪВ..МОИ БРАТЯ И МОЯ ДЪЛГ Е ДА СМАЗЗВАМ ВРАГОВЕТЕ НА ПАМЕТТА ИМ..
А ТОВА СА КРАДЦИТЕ И БЕЗДАРНИЦИТЕ.
КОПИЕ = ГРЪЦКА ДУМА
ВАС ВИ ГРАБЯТ ПО 6 ПЪТИ НА ГЛАВА...И ВИЕ СПИТЕ ВУЛГАРИ БЕЗДАРНИ..
ВИЕ ЗНЕТЕ ЛИ ЧЕ ВСЯКА ГОДИНА ВЗИМАТ ПО 13 ЛВ НА ГЛАС--ГАРАНТИРАНО ОТ ВАШТЕ ПАРИ--СУБСИДИЯ.
ВТОРИЯ НАЧИН---- 6000 ЛЕВА ЗАПЛАТА..
ТРЕТО --ОТ ДАЛВАВЕРИ И ХМЕИ..ВСИЧКО НОРМИ СА ЗА ТЯХ.
ЧЕТВЪРТКО---ОТ ЦЕНАТА НА ТРУДА...ПЛАЩАВ ПО МАЛКИ ОТ ВИЕТНАМЦИТЕ...ВУВ ВВИЕТНАМ ВЗЕМАТ ПОВЕЧЕ ОТ ВАС.
ПЕТО И ШЕСТО--СЕТИ СЕ САМ.
ЕТО ТОЗИ НОВ ''БАИ ГАНИО'' ВАЛЕРИ БАЛЕВСКИ И ПАРИЧНИЯ ФОНД-- ВИДЯХА ЧЕ Е ХУБАВО--И НЯМА ДА ВИ ПУСНАТ. 240 000 . 13 ЛЕВА = НАД 3 МИЛИОНА И 100 000 НА ГОДИНА ЗА ОТРЕПКИТЕ ОТ ТВ СКОТ.
13 ЛЕВА НА 1 ГЛАС ===КАК СТЕ ПОЗВОЛИЛИ ДА ВИ ЗИМАТ ПАРИТЕ...И ПРИ НАД 1 ПРОЦЕНТ ЗА ПАРТЯИТА.= И АИДЕ ПАРАТА ДАВАИ..ВУЛАГРЕ..ПАРАСУ ЧОК ГЮЗЕЛ ПАРСАЪ.
В ГЕРМАНИЯ Е 80 ЦЕНТА, И ПРИ НАД 3 ПРОЦЕНТА ЗА ПАРТИЯ---ТОГАВА СЕ ДАВА ОТ ОБЩАТА КАЦА. = ДАНЪКО/БЮДЖЕТА.
АИДЕ И ЕДНО НЕЩО ДА ЗНАЕШ---НИКОИ НЕ НОСИ СЪДЕБНА ОТВОРНОСТ ЗА НИЩО..ТАКА Е НПАРВЕНО--ЧЛЕН 69..
НАМАЛЕТЕ ГИ БРАТКО ВУЛГАР. НАМАЛЕТЕ ГИ ТЕЗИ АВАНТАДЖИИ.
НА 100 ЦОВЕКА..СПРЕТЕ ИМ ЗАПЛАТИТЕ--..НА 3 СРЕДНИ ЗАПЛАТИ = ЕДНА МЕСЕЧНА = СРЕДНАТА Е 600 ЛЕВА = 1800 НА МЕСЕЦ НА ДЕПУТАДОС = ЗАМЕСТНИК..ДЕПЮТИ--ОТ ФРЕНСКИ.
ТОВА ЗНАЧИ--ЗАМЕСТНИК.
цитирайВИЕ ЗНЕТЕ ЛИ ЧЕ ВСЯКА ГОДИНА ВЗИМАТ ПО 13 ЛВ НА ГЛАС--ГАРАНТИРАНО ОТ ВАШТЕ ПАРИ--СУБСИДИЯ.
ВТОРИЯ НАЧИН---- 6000 ЛЕВА ЗАПЛАТА..
ТРЕТО --ОТ ДАЛВАВЕРИ И ХМЕИ..ВСИЧКО НОРМИ СА ЗА ТЯХ.
ЧЕТВЪРТКО---ОТ ЦЕНАТА НА ТРУДА...ПЛАЩАВ ПО МАЛКИ ОТ ВИЕТНАМЦИТЕ...ВУВ ВВИЕТНАМ ВЗЕМАТ ПОВЕЧЕ ОТ ВАС.
ПЕТО И ШЕСТО--СЕТИ СЕ САМ.
ЕТО ТОЗИ НОВ ''БАИ ГАНИО'' ВАЛЕРИ БАЛЕВСКИ И ПАРИЧНИЯ ФОНД-- ВИДЯХА ЧЕ Е ХУБАВО--И НЯМА ДА ВИ ПУСНАТ. 240 000 . 13 ЛЕВА = НАД 3 МИЛИОНА И 100 000 НА ГОДИНА ЗА ОТРЕПКИТЕ ОТ ТВ СКОТ.
13 ЛЕВА НА 1 ГЛАС ===КАК СТЕ ПОЗВОЛИЛИ ДА ВИ ЗИМАТ ПАРИТЕ...И ПРИ НАД 1 ПРОЦЕНТ ЗА ПАРТЯИТА.= И АИДЕ ПАРАТА ДАВАИ..ВУЛАГРЕ..ПАРАСУ ЧОК ГЮЗЕЛ ПАРСАЪ.
В ГЕРМАНИЯ Е 80 ЦЕНТА, И ПРИ НАД 3 ПРОЦЕНТА ЗА ПАРТИЯ---ТОГАВА СЕ ДАВА ОТ ОБЩАТА КАЦА. = ДАНЪКО/БЮДЖЕТА.
АИДЕ И ЕДНО НЕЩО ДА ЗНАЕШ---НИКОИ НЕ НОСИ СЪДЕБНА ОТВОРНОСТ ЗА НИЩО..ТАКА Е НПАРВЕНО--ЧЛЕН 69..
НАМАЛЕТЕ ГИ БРАТКО ВУЛГАР. НАМАЛЕТЕ ГИ ТЕЗИ АВАНТАДЖИИ.
НА 100 ЦОВЕКА..СПРЕТЕ ИМ ЗАПЛАТИТЕ--..НА 3 СРЕДНИ ЗАПЛАТИ = ЕДНА МЕСЕЧНА = СРЕДНАТА Е 600 ЛЕВА = 1800 НА МЕСЕЦ НА ДЕПУТАДОС = ЗАМЕСТНИК..ДЕПЮТИ--ОТ ФРЕНСКИ.
ТОВА ЗНАЧИ--ЗАМЕСТНИК.
leonleonovpom2 написа:
Ти имаш по-задълбочен поглед върху езика, няма как да не се съглася с тебе, че е така, както си го написал!
Това за " меот" е даже натурално, ами коремът ,стомахът си е един мях наистина Но тогава бях дете и спомням си до днес, как на другия ден, на училище, първата ми работа беше да изтичам до по-горния клас и да питам един приятел, с който и до днес сме такива, какво означава думата Вече познавах характера им, знаех ,че веднага ще ме вземат на подбив, може даже и прякор да ми лепнат. Затова не питах кой да е. Даже и приятелят, като разбра проблема, ми се изкикоти, но толкова! Никой не разбра Сега , като се видим, казвам го като майтап, смеем се и си спомняме за доброто старо време, за безгрижното детство
Приятен ден, приятелю!
Това за " меот" е даже натурално, ами коремът ,стомахът си е един мях наистина Но тогава бях дете и спомням си до днес, как на другия ден, на училище, първата ми работа беше да изтичам до по-горния клас и да питам един приятел, с който и до днес сме такива, какво означава думата Вече познавах характера им, знаех ,че веднага ще ме вземат на подбив, може даже и прякор да ми лепнат. Затова не питах кой да е. Даже и приятелят, като разбра проблема, ми се изкикоти, но толкова! Никой не разбра Сега , като се видим, казвам го като майтап, смеем се и си спомняме за доброто старо време, за безгрижното детство
Приятен ден, приятелю!
Приятен ден и весели празници!
Казващ истини в коментар 27 Вулгарос
Но ние, малките сега народи, били някога велики , имаме само една алтернатива
Вместо да се дърлим кой е бил по-велик, да се обединим, за да оцелеем
Затова ти казвам, проучи как стоят нещата с тази партия в Гърция, има подобна и в Италия и има една хубава дума- лежпери. та на лежперите да им заври под краката!
Приятна вечер!
цитирайНо ние, малките сега народи, били някога велики , имаме само една алтернатива
Вместо да се дърлим кой е бил по-велик, да се обединим, за да оцелеем
Затова ти казвам, проучи как стоят нещата с тази партия в Гърция, има подобна и в Италия и има една хубава дума- лежпери. та на лежперите да им заври под краката!
Приятна вечер!
Аз също съм ти благодарен за коментарите при мен!
приятна вечер, надявам се, да се чуем, преди да си пожелаем весели празници!
цитирайприятна вечер, надявам се, да се чуем, преди да си пожелаем весели празници!
30.
get -
- Колко пъти да давам примери ... за безмозъчността и мегали шовинизма ти ... овчарче ?
08.12.2014 22:28
08.12.2014 22:28
voulgaros написа:
ОХ ГЕТ..ОХ ОХ ОХ
МАИКО МИЛА--
КОПИС ,КОПСО = РЕЖА НА ГРЪЦКИ.
ФАЛЛАНГКС ... СЕ КАЗВАТ НАЙ-СТРАШНОТО ОРЪЖИЕ НА ВЕЛИКИТЕ МАКЕДОНИ - ДЪЛГИТЕ ВИСОКИ КОПИЯ !!!
...
А ТОВА СА КРАДЦИТЕ И БЕЗДАРНИЦИТЕ.
КОПИЕ = ГРЪЦКА ДУМА
МАИКО МИЛА--
КОПИС ,КОПСО = РЕЖА НА ГРЪЦКИ.
ФАЛЛАНГКС ... СЕ КАЗВАТ НАЙ-СТРАШНОТО ОРЪЖИЕ НА ВЕЛИКИТЕ МАКЕДОНИ - ДЪЛГИТЕ ВИСОКИ КОПИЯ !!!
...
А ТОВА СА КРАДЦИТЕ И БЕЗДАРНИЦИТЕ.
КОПИЕ = ГРЪЦКА ДУМА
- Най-старата дума употребена още на "омировият" език за КОПИЕ е изписвана: dory или doru ?
1. Лексиколога ни обяснява? "Doru is a spear(копие) that was the chief armament of hoplites (копиеносци) in Ancient Greece. The word "dory" was FIRST attested BY Homer with the MEANINGs of "wood-дърво" and "spear-копие". Това ни казва, в етимологичният си речник Douglas Harper за АНГЛИЙСКАТА синонимна на българското „дърво”?
2. Какво ни казва още за синонимната TREE на българското "дърво" - Съществ. идва от Old английските: treo, treow ... от Proto-Germanic *treuwaz ... от PIE *Drew+o, с връзка към Sanskrit dru "tree, wood," daru "wood" с гръчцки аналог*drys (дъб) производна от него "drymos" с аналогични на български: "трънак", "гъсталак".
3. Копис, от което идва и тежко въоръжен античен воин hoplit ... е дало в българският думите: Копие (заострен Кол) от там и думата ни "коля", с аналогичната гръцка С РАЗЛИКА В ЕДИН ЗВУК КОпИС - КОлИШ?
4. Айде сега - Щом :))) "МАКЕДОНИТЕ СА МОЯ КРЪВ..МОИ БРАТЯ И МОЯ ДЪЛГ Е ДА СМАЗЗВАМ ВРАГОВЕТЕ НА ПАМЕТТА ИМ.." ? - Щом са САМО ТВОЯ КРЪВ - промито мозъче :)))
- Дай ми през гръцки, някакъв смислен термин/ПРЕВОД, за гръко-македонската :))) дума за пехота:PEZHETAIROI ... Да не вземеш само, да ми приказваш на български при ... опита ти за превод ... :)))
- Айде паликаре ... отивай да четеш ! :)))
ПЕЗЕТЕР = ВОИНИК БЕЗ КОН.
ПЕЗЕТЕРИ...НЕ ''ОИ''....ЕТО ЗАКОНА НАГЛЕДНО - АИ = Е + ОИ = И
ПЕХОТАС = ПАК Е ГРЪЦКА ДУМА. КОЯТО ПОЛЗВА ЦЕЛИЯ СВЯТ.
=== ПЕШ, ПЕША, ПЕШАК, ПЕШАЦИ---ТОВА СА АВЕСТИИСКО-КЮРДСКИ ДУМИ...НЕ СА НИТО СКЛАВАНСКИ ..НИТО ВУЛГАРО-ТУРСКИ.
ДНЕС КЮРДИТЕ (ХУРИТИТЕ) СЪЩО ГИ ИМАТ И ГИ ГОВОРЯТ.
ЕТО ТИ ОЩЕ ЕДИН ПРИМЕР---ДА ЗНАЕШ...КОИ ОТ КОИ ВЗИМА ДУМИ И КУЛТУРА---И Е БЕАДАРНИК НАТРАПНИК НАВЛКЕК ОТ ЧЕРНОБИЛСКИТЕ БЛАТА.
-- Pi - пия. Глаголът рi е древногръцки. Има го обаче и при древните ирански народи. Специалистите знаят, че глаголът пия няма славянски произход. Счита се, че той е преминал от гръцкия език в старобългарски и от старобългарски през черковно-славянския език е навлязал в днешните славянски езици. Обаче, по-вероятно е този глагол да е навлязал в старобългарски от иранския език на прабългарите, където той сигурно е присъствал като рi - пия.
цитирайПЕЗЕТЕРИ...НЕ ''ОИ''....ЕТО ЗАКОНА НАГЛЕДНО - АИ = Е + ОИ = И
ПЕХОТАС = ПАК Е ГРЪЦКА ДУМА. КОЯТО ПОЛЗВА ЦЕЛИЯ СВЯТ.
=== ПЕШ, ПЕША, ПЕШАК, ПЕШАЦИ---ТОВА СА АВЕСТИИСКО-КЮРДСКИ ДУМИ...НЕ СА НИТО СКЛАВАНСКИ ..НИТО ВУЛГАРО-ТУРСКИ.
ДНЕС КЮРДИТЕ (ХУРИТИТЕ) СЪЩО ГИ ИМАТ И ГИ ГОВОРЯТ.
ЕТО ТИ ОЩЕ ЕДИН ПРИМЕР---ДА ЗНАЕШ...КОИ ОТ КОИ ВЗИМА ДУМИ И КУЛТУРА---И Е БЕАДАРНИК НАТРАПНИК НАВЛКЕК ОТ ЧЕРНОБИЛСКИТЕ БЛАТА.
-- Pi - пия. Глаголът рi е древногръцки. Има го обаче и при древните ирански народи. Специалистите знаят, че глаголът пия няма славянски произход. Счита се, че той е преминал от гръцкия език в старобългарски и от старобългарски през черковно-славянския език е навлязал в днешните славянски езици. Обаче, по-вероятно е този глагол да е навлязал в старобългарски от иранския език на прабългарите, където той сигурно е присъствал като рi - пия.
Забравих д кажа---че ''Пехота'' --- ПО ПРИНЦИП Е РУСКА ДУМА.
НО КОРЕНА И Е ГРЪЦКИ---ОТ ПУС-ПОДИА / ПОДИОН = КРАК, КРАКА.
ФУС = ЛАТИНСКИ...ФООТ- АНГЛИИСКИ..ФУСС = ГЕРМАНСКИ.
цитирайНО КОРЕНА И Е ГРЪЦКИ---ОТ ПУС-ПОДИА / ПОДИОН = КРАК, КРАКА.
ФУС = ЛАТИНСКИ...ФООТ- АНГЛИИСКИ..ФУСС = ГЕРМАНСКИ.
33.
get -
@ 32.33. voulgaros :))) - Пратих те да четеш ... ти отново ми се дърлиш "вакло агънце" :)))
09.12.2014 19:00
09.12.2014 19:00
1. :))) ПЕЗЕТЕР = ВОИНИК БЕЗ КОН. - Без кон ... но не е и, "конника без глава" - на какъвто взе да мязаш млади ми приятелю - ЗАЩОТО?!
Казваш ? "''Пехота'' ... КОРЕНА И Е ГРЪЦКИ---ОТ ПУС-ПОДИА / ПОДИОН = КРАК, КРАКА." ! - Правилно ли съм те разбрал, поне по отношение на тази ти теза - Защото, другите ти твърдения от вида:"ТОВА СА АВЕСТИИСКО-КЮРДСКИ ДУМИ ... ДНЕС КЮРДИТЕ (ХУРИТИТЕ) - Е такъв ВРЪХ НА ГЛУПОСТТА - че НЯМА ДА КОМЕНТИРАМ ?!
- в ТОЗИ СИ ПОСТ НЯМА ДА КОМЕНТИРАМ - СЕМАНТИКА, ФОНОЛОГИЯ И ЕТИМОЛОГИЯ НА "гръцката" (Бу-ха-ха !) Дума за пехотинец :))) - А ще се върна на едно друго БЕЗУМНО ТВОЕ ТВЪРДЕНИЕ от поста под №26?
"ФАЛЛАНГОС - ФАЛЛАНГАИ/Е/ = ПРЪСТ. ПОКАЗАЛЕЦ (плюс продължението !) ТАКА СЕ КАЗВАТ НАЙ-СТРАШНОТО ОРЪЖИЕ НА ВЕЛИКИТЕ МАКЕДОНИ - ДЪЛГИТЕ ВИСОКИ КОПИЯ !"
- Отново започваме да търсим чрез СЕМАНТИКА(смислово подобие) и ФОНЕТИКА (звуково подобие) - Близки по смисъл и звучение думи в древни съвременни езици!
1. Значи Фаланга на гръцки = 1. пръст + 2. копие ... подобни смислово и звуково имаме в ... ?
2. латинска дума за пръст = имаме звучаща, като Pollex - а точният превод на латинската дума, на български е ПАЛЕЦ ... странното е че, в средновековен "старо-български" (който "не знам защо" наричат "старо-църковно-славянски" :))! :) ... имаме документирана дума за "копие", което носи наименование ПАЛиЦА ... тук мога да допълня, че при изписването на "македонски" тази "стара гръцка" се е срещала и като Phalanx (тоест без съвременното произношение с ясно "г"). Като това го доближава до звучението/смисъла на едни стари кантари от миналото наричани "паланца" - Ето го на изображение:http://auction.bg/uploaded/0/001816/1816222/thumb/bt1816222.jpg?lm=1403664608
- Наименованието го има и в гръцки и в български ... смисъла(името) идва от рамото-ПАЛЕЦА на това търговско съоръжение - Което стърчи като ПАЛЕЦ - сега остава да потърсим етимология за Фаланкс-Палец-Палица-Паланца :))) !
- Айде паликаре - бягай да четеш!! :))
цитирайКазваш ? "''Пехота'' ... КОРЕНА И Е ГРЪЦКИ---ОТ ПУС-ПОДИА / ПОДИОН = КРАК, КРАКА." ! - Правилно ли съм те разбрал, поне по отношение на тази ти теза - Защото, другите ти твърдения от вида:"ТОВА СА АВЕСТИИСКО-КЮРДСКИ ДУМИ ... ДНЕС КЮРДИТЕ (ХУРИТИТЕ) - Е такъв ВРЪХ НА ГЛУПОСТТА - че НЯМА ДА КОМЕНТИРАМ ?!
- в ТОЗИ СИ ПОСТ НЯМА ДА КОМЕНТИРАМ - СЕМАНТИКА, ФОНОЛОГИЯ И ЕТИМОЛОГИЯ НА "гръцката" (Бу-ха-ха !) Дума за пехотинец :))) - А ще се върна на едно друго БЕЗУМНО ТВОЕ ТВЪРДЕНИЕ от поста под №26?
"ФАЛЛАНГОС - ФАЛЛАНГАИ/Е/ = ПРЪСТ. ПОКАЗАЛЕЦ (плюс продължението !) ТАКА СЕ КАЗВАТ НАЙ-СТРАШНОТО ОРЪЖИЕ НА ВЕЛИКИТЕ МАКЕДОНИ - ДЪЛГИТЕ ВИСОКИ КОПИЯ !"
- Отново започваме да търсим чрез СЕМАНТИКА(смислово подобие) и ФОНЕТИКА (звуково подобие) - Близки по смисъл и звучение думи в древни съвременни езици!
1. Значи Фаланга на гръцки = 1. пръст + 2. копие ... подобни смислово и звуково имаме в ... ?
2. латинска дума за пръст = имаме звучаща, като Pollex - а точният превод на латинската дума, на български е ПАЛЕЦ ... странното е че, в средновековен "старо-български" (който "не знам защо" наричат "старо-църковно-славянски" :))! :) ... имаме документирана дума за "копие", което носи наименование ПАЛиЦА ... тук мога да допълня, че при изписването на "македонски" тази "стара гръцка" се е срещала и като Phalanx (тоест без съвременното произношение с ясно "г"). Като това го доближава до звучението/смисъла на едни стари кантари от миналото наричани "паланца" - Ето го на изображение:http://auction.bg/uploaded/0/001816/1816222/thumb/bt1816222.jpg?lm=1403664608
- Наименованието го има и в гръцки и в български ... смисъла(името) идва от рамото-ПАЛЕЦА на това търговско съоръжение - Което стърчи като ПАЛЕЦ - сега остава да потърсим етимология за Фаланкс-Палец-Палица-Паланца :))) !
- Айде паликаре - бягай да четеш!! :))
Гетски лизач...ЗАЩО НА ОКТОПОД-А .....МУ КАЗВАМЕ ''ОКТОПОД-ОС'' ???
ЗАЩО БЕ ?
цитирайЗАЩО БЕ ?
АУУУУ АУУУУУУ..ОХ ОХ ОХ..ЛИЗАЧО ..
ПАЛЕЦА НЕ МУ ЛИ КАЗВАТ НА ПОСЛЕДНИЯ ---НАИ МАЛКИЯ ПРЪСТ..НА ДЯСНАТА РЪКА--НАЙ-В ЛЯВО..И НА ЛЯВАТА--НАИ-В ДЯСНО !!!
ФАЛЛАНГОС = ФАЛЛАНГА===ФАЛЛАНГИСТ----СЕ КАЗВА НА ПОКАЗАЛЕЦА !!!
КАТАЛАВЕС , МАЛАКА ВОЛГАР ??
ПРЪСТЪТ ДО СРЕДНИЯ В ЛЯВО !!
ГЕТ--ТОЛКОВА СИ БАВЕН ЧЕ....НАЛИ ИМАШ СЛУЖЕБЕН ОЩЕ..ПОЛЗВАИ ГО .
ЛАТИНСКАТА ДУМА - '''POLLEX'''----ТОВА СИ Е ЛАТИНСКА ДУМА...НЕ Е ВАША.....ВИЕ СТЕ Я ОТКРАДНАЛИ ОТ РОМАНО-ЛАТИНИТЕ.....А НЕ ТЕ ОТ ВАС.
КАКВО ЗНАЧИ ПОЛЛЕКС--НА ВАШИЯ КРАДЛИВ ЕЗИК ??
НИЩО НЕ ЗНАЧИ !!
цитирайПАЛЕЦА НЕ МУ ЛИ КАЗВАТ НА ПОСЛЕДНИЯ ---НАИ МАЛКИЯ ПРЪСТ..НА ДЯСНАТА РЪКА--НАЙ-В ЛЯВО..И НА ЛЯВАТА--НАИ-В ДЯСНО !!!
ФАЛЛАНГОС = ФАЛЛАНГА===ФАЛЛАНГИСТ----СЕ КАЗВА НА ПОКАЗАЛЕЦА !!!
КАТАЛАВЕС , МАЛАКА ВОЛГАР ??
ПРЪСТЪТ ДО СРЕДНИЯ В ЛЯВО !!
ГЕТ--ТОЛКОВА СИ БАВЕН ЧЕ....НАЛИ ИМАШ СЛУЖЕБЕН ОЩЕ..ПОЛЗВАИ ГО .
ЛАТИНСКАТА ДУМА - '''POLLEX'''----ТОВА СИ Е ЛАТИНСКА ДУМА...НЕ Е ВАША.....ВИЕ СТЕ Я ОТКРАДНАЛИ ОТ РОМАНО-ЛАТИНИТЕ.....А НЕ ТЕ ОТ ВАС.
КАКВО ЗНАЧИ ПОЛЛЕКС--НА ВАШИЯ КРАДЛИВ ЕЗИК ??
НИЩО НЕ ЗНАЧИ !!
Въпреки, че престъпваш изискванията-да няма обиди към българи като цяло и към колеги
Особено Гет, той ни най -малко ги заслужава
Нямам нищо против ,дори е добре да спорите, но , моля те без обиди Специално лизач абсолютно не е, някой може да не е разбрал, но но най-силната градивна критика при мен идва точно от него Какъв лизач е?!
Казах ти, имаме си величие българите, както и гърците, древен народ сме и ние, не е редно да бъдем оплювани България в момента е най-старата държава с това име в Европа и го е запазила повече от 1500 години със стара Велика България
Относно езика Не сме крали нищо, нашият език в диалекти се говори в почти цяла източна Европа Дали сме и една от основните писмености в Европа
С латинския, от дългото сравняване на близките думи съм стигнал до извода, че са общи, а не заемки И ако трябва да съм краен, ако са заемки, те са ги заели
Само погледни
овес - овца
карука - каруца
седере - сядам
ведере-виждам
кабала- кобила
и още няколко хиляди подобни
Казах ти, от противопоставяне, малките народи не печелим, ще ни ликвидират както турците Единствената ни възможност е да сме единни
Проучи народната партия в Гърция От нея можем да се поучим Шапка им свалям на гърците ,където заслужават-за тази партия, единни са и ще успеят При нас е по-трудно, но трябва да се опита, да се тръгне отнякъде
Приятен ден!
цитирайОсобено Гет, той ни най -малко ги заслужава
Нямам нищо против ,дори е добре да спорите, но , моля те без обиди Специално лизач абсолютно не е, някой може да не е разбрал, но но най-силната градивна критика при мен идва точно от него Какъв лизач е?!
Казах ти, имаме си величие българите, както и гърците, древен народ сме и ние, не е редно да бъдем оплювани България в момента е най-старата държава с това име в Европа и го е запазила повече от 1500 години със стара Велика България
Относно езика Не сме крали нищо, нашият език в диалекти се говори в почти цяла източна Европа Дали сме и една от основните писмености в Европа
С латинския, от дългото сравняване на близките думи съм стигнал до извода, че са общи, а не заемки И ако трябва да съм краен, ако са заемки, те са ги заели
Само погледни
овес - овца
карука - каруца
седере - сядам
ведере-виждам
кабала- кобила
и още няколко хиляди подобни
Казах ти, от противопоставяне, малките народи не печелим, ще ни ликвидират както турците Единствената ни възможност е да сме единни
Проучи народната партия в Гърция От нея можем да се поучим Шапка им свалям на гърците ,където заслужават-за тази партия, единни са и ще успеят При нас е по-трудно, но трябва да се опита, да се тръгне отнякъде
Приятен ден!
37.
get -
@ 36. voulgaros - АУУУУ АУУУУУУ === @37. leonleonovpom2 - Вулгарос, пущам ти коментарите
10.12.2014 19:39
10.12.2014 19:39
- Пущай му коментарите приятелю! - Защото не само той а и много други, които са ни сънародници ... ще откажат да се съгласят, още преди да осмислят - казаното от мен?
- Та не сме ли и ние с теб НАУЧЕНИ ДА ВЯРВАМЕ - в абсурдите, които ни се втълпяват чрез ОФИЦИОЗНАТА (АКАДЕМИЧНА) историография за произхода на нас, като народ, език и страна? Вече след, като започнахме да мислим САМОСТОЯТЕЛНО - Започнахме да СЪЗИРАМЕ АБСУРДНОСТТА не само в Теориите ... но и в цялостната Историко-образователна конструкция наречена "българска история"?
- Прав е да се сърди и негодува Вулгарос ... Защото и на него, както на мнозинството му е НАБИТО - Българите са ПРИШЪЛЦИ - Едната част ПОД ВИДА СЛАВЯНИ - дошла през VI-ти век на юг от р.Дунав ... а втората: под вида на тюрко-прабългари е дошла през VII-ми век? ... и тук за МИСЛЕЩИТЕ ВЪЗНИКВА ГОЛЯМОТО - НО?
- Изразяващо се в? - След като БЪЛГАРИТЕ ПОД ВИДА НА СЛЯВАНИ И ПРАБЪЛГАРИ са придошли толкова късно ... откъде са тези ПРИЗНАЦИ ЗА КУЛТУРЕН и ЕЗИКОВ ОБМЕН(родство) с местното елинизирано и романизирано население? Такива релации по СИЛАТА НА НАЛОЖЕНАТА ИСТОРИКО-МИТИЧНА ПАРАДИГМА би следвало да липсват ... За ужас на тези, които са ни ИЗМИСЛИЛИ ИСТОРИЯТА - Самият живот с ПРИМЕРИТЕ СИ ГИ ОПРЕВЕРГАВА!
- Едно такова ОПРОВЕРЖЕНИЕ е една специфика-Пример в изписването на думата фалаНГа - Това филолозите са го установили и в "старо-български" език и са го нарекли "носовки" - Специфични за български - НЕ-СПИЦИФИЧНИ за РУСКИ, който като НАЙ-СТАР СЛАВЯНСКИ ЕЗИК би следвало да ги има - но Няма такава специфика в произношението?!
- По силата на установените историко-лингвистични правила ... тази фонема, изписвана с "ди-гама" на гръцки ... и звучала, като германското "Ring" ... аварското "хриНГ" ... които са на старобългарски "крЪНг" - Даващи в съвременен български понятието "КРЪГ", получило се поради присъщото "изпускане" на това "Н" което са изговаряли в старо-българският и се нарича "носовка". Това наблюдаваме и при "гръцкото" фалаНГа - В съвременно звучение наместо, би следвало това "НГ" да премине в "К-Ц".
- Втората ми бележка по отношение на ФАЛАНГА, която както казах се изписва и с форма(звучение)?) PHALANX това "NX", говори за КОЛЕБАТЕЛНО ПРОИЗНАСЯНЕ на ДВЕТЕ СЪГЛАСНИ ... Което предполага ПРЕМИНАВАНЕ към "К или Ц".
- Трето - имаме взривна предихателна специфична при гръцкият ... но която говори, че по-скоро звукът се е колебаел между Ф-Б-П ... ?
Извод! Хайде сега да подменим ... на база посочените ОСОБЕНОСТИ -->Ф-->Б-->П, като първа буква в думата ФАЛАНГА ... Хайде да направим заместванията по правилата на историческите промени в бг. правоговор на бившата "носовка" НГ -->К или Ц - Да се получава нещо, което ни звучи смислено.
- Паликаре каракачанско ... знам, че тези ми обяснения вероятно ще ти прозвучат, като НАГАЖДАНЕ на нещата ... в моя угода - но за да се обоснова и то Според ЗАКОНИТЕ НА ФИЛОЛОГИЯ-ЛЕКСИКОЛОГИЯ ... Трябва да ти обяснявам твърде много, като примерно:
- Кои езици спадат към групата на "сатемните", кои към "кентум"? Какви правила имаме при промените (в големи исторически отрязъци от време) и как се изразяват те при тях?
- Какво е това "Балкански ЕЗИКОВ съюз" и в какво се изразява този "съюз"!
- Вероятно ще трябва да напиша отделен пост С ПОЗОВАВАНИЯ НА СВЕТИЛА ОТ ЛИНГВИСТИКА - за да ми повярваш ... Но факта се и ФАКТ - Гръчкото ФАЛАНГА Е СИНОНИМНА на НАШИТЕ ПАЛЕЦ и ПАЛИЦА, ПАЛЕЩНИК ... ПАЛ(ч)Е ... дори и на Малечко-Палечко, герой от народните ни приказни умотворения :))) !
- За Поди и Пус си прав - Но ГОЛОСЛОВЕН тъй като не можеш да се обосновеш - тъй като същите ги има и в латински, има и в български под вида "педя", "пета" ... и "пеша" - Но тъй като виждам недоверието ти ... и вероятно ме мислиш, като пристрастен, че спекулирам(лъжа) Вероятне ще трябва да напиша ОТДЕЛЕН ПОСТ - Обещавам!
- Но, след като го напиша и не можеш да ОБОРИШ ТОВА КОЕТО СЪМ КАЗАЛ - Ще ми казваш ли барба :)) ! - като на по-възрастен и по умен от теб!
- С поздрави от батко ти Get !
цитирай- Та не сме ли и ние с теб НАУЧЕНИ ДА ВЯРВАМЕ - в абсурдите, които ни се втълпяват чрез ОФИЦИОЗНАТА (АКАДЕМИЧНА) историография за произхода на нас, като народ, език и страна? Вече след, като започнахме да мислим САМОСТОЯТЕЛНО - Започнахме да СЪЗИРАМЕ АБСУРДНОСТТА не само в Теориите ... но и в цялостната Историко-образователна конструкция наречена "българска история"?
- Прав е да се сърди и негодува Вулгарос ... Защото и на него, както на мнозинството му е НАБИТО - Българите са ПРИШЪЛЦИ - Едната част ПОД ВИДА СЛАВЯНИ - дошла през VI-ти век на юг от р.Дунав ... а втората: под вида на тюрко-прабългари е дошла през VII-ми век? ... и тук за МИСЛЕЩИТЕ ВЪЗНИКВА ГОЛЯМОТО - НО?
- Изразяващо се в? - След като БЪЛГАРИТЕ ПОД ВИДА НА СЛЯВАНИ И ПРАБЪЛГАРИ са придошли толкова късно ... откъде са тези ПРИЗНАЦИ ЗА КУЛТУРЕН и ЕЗИКОВ ОБМЕН(родство) с местното елинизирано и романизирано население? Такива релации по СИЛАТА НА НАЛОЖЕНАТА ИСТОРИКО-МИТИЧНА ПАРАДИГМА би следвало да липсват ... За ужас на тези, които са ни ИЗМИСЛИЛИ ИСТОРИЯТА - Самият живот с ПРИМЕРИТЕ СИ ГИ ОПРЕВЕРГАВА!
- Едно такова ОПРОВЕРЖЕНИЕ е една специфика-Пример в изписването на думата фалаНГа - Това филолозите са го установили и в "старо-български" език и са го нарекли "носовки" - Специфични за български - НЕ-СПИЦИФИЧНИ за РУСКИ, който като НАЙ-СТАР СЛАВЯНСКИ ЕЗИК би следвало да ги има - но Няма такава специфика в произношението?!
- По силата на установените историко-лингвистични правила ... тази фонема, изписвана с "ди-гама" на гръцки ... и звучала, като германското "Ring" ... аварското "хриНГ" ... които са на старобългарски "крЪНг" - Даващи в съвременен български понятието "КРЪГ", получило се поради присъщото "изпускане" на това "Н" което са изговаряли в старо-българският и се нарича "носовка". Това наблюдаваме и при "гръцкото" фалаНГа - В съвременно звучение наместо, би следвало това "НГ" да премине в "К-Ц".
- Втората ми бележка по отношение на ФАЛАНГА, която както казах се изписва и с форма(звучение)?) PHALANX това "NX", говори за КОЛЕБАТЕЛНО ПРОИЗНАСЯНЕ на ДВЕТЕ СЪГЛАСНИ ... Което предполага ПРЕМИНАВАНЕ към "К или Ц".
- Трето - имаме взривна предихателна специфична при гръцкият ... но която говори, че по-скоро звукът се е колебаел между Ф-Б-П ... ?
Извод! Хайде сега да подменим ... на база посочените ОСОБЕНОСТИ -->Ф-->Б-->П, като първа буква в думата ФАЛАНГА ... Хайде да направим заместванията по правилата на историческите промени в бг. правоговор на бившата "носовка" НГ -->К или Ц - Да се получава нещо, което ни звучи смислено.
- Паликаре каракачанско ... знам, че тези ми обяснения вероятно ще ти прозвучат, като НАГАЖДАНЕ на нещата ... в моя угода - но за да се обоснова и то Според ЗАКОНИТЕ НА ФИЛОЛОГИЯ-ЛЕКСИКОЛОГИЯ ... Трябва да ти обяснявам твърде много, като примерно:
- Кои езици спадат към групата на "сатемните", кои към "кентум"? Какви правила имаме при промените (в големи исторически отрязъци от време) и как се изразяват те при тях?
- Какво е това "Балкански ЕЗИКОВ съюз" и в какво се изразява този "съюз"!
- Вероятно ще трябва да напиша отделен пост С ПОЗОВАВАНИЯ НА СВЕТИЛА ОТ ЛИНГВИСТИКА - за да ми повярваш ... Но факта се и ФАКТ - Гръчкото ФАЛАНГА Е СИНОНИМНА на НАШИТЕ ПАЛЕЦ и ПАЛИЦА, ПАЛЕЩНИК ... ПАЛ(ч)Е ... дори и на Малечко-Палечко, герой от народните ни приказни умотворения :))) !
- За Поди и Пус си прав - Но ГОЛОСЛОВЕН тъй като не можеш да се обосновеш - тъй като същите ги има и в латински, има и в български под вида "педя", "пета" ... и "пеша" - Но тъй като виждам недоверието ти ... и вероятно ме мислиш, като пристрастен, че спекулирам(лъжа) Вероятне ще трябва да напиша ОТДЕЛЕН ПОСТ - Обещавам!
- Но, след като го напиша и не можеш да ОБОРИШ ТОВА КОЕТО СЪМ КАЗАЛ - Ще ми казваш ли барба :)) ! - като на по-възрастен и по умен от теб!
- С поздрави от батко ти Get !
ДА ГЕТ... О.К.
ИЗВИНЯВАИ ,АКО НЕЩО СЪМ ТЕ ОБИДИЛ.
СЕРИОЗЕН ЧОВЕК СИ..ИМАШ ЗНАНИЯ...НО ДОСТА ЧЕСТО БЪРКАШ ПОСОКИТЕ И ХРОНОЛОГО-ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТТА.
СЛАГАШ КАРУЦАТА ПРЕД ВОЛА (ВОЛГАРА) . ::)))))))
ДОКТОРЕ...ДУМАТА ''КАРУЦИ--КАРУЦАКИ''=''КАРУЦА'' Е ЧИСТО ГРЪЦКА...НЕ Е НИТО ЛАТИНСКА...НИТО ОЩЕ ПО-МАЛКО ВАША...БУГАРСКА.
ПОЗДРАВИ ЗА ГЕТ И ЗА ИНГЕНЕР СИМЕОНОФ.
цитирайИЗВИНЯВАИ ,АКО НЕЩО СЪМ ТЕ ОБИДИЛ.
СЕРИОЗЕН ЧОВЕК СИ..ИМАШ ЗНАНИЯ...НО ДОСТА ЧЕСТО БЪРКАШ ПОСОКИТЕ И ХРОНОЛОГО-ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТТА.
СЛАГАШ КАРУЦАТА ПРЕД ВОЛА (ВОЛГАРА) . ::)))))))
ДОКТОРЕ...ДУМАТА ''КАРУЦИ--КАРУЦАКИ''=''КАРУЦА'' Е ЧИСТО ГРЪЦКА...НЕ Е НИТО ЛАТИНСКА...НИТО ОЩЕ ПО-МАЛКО ВАША...БУГАРСКА.
ПОЗДРАВИ ЗА ГЕТ И ЗА ИНГЕНЕР СИМЕОНОФ.
Така трябва да се коментира
Иначе се въздържам от собственост на думи Казвам че са общи Латински и български Ето сега с каруца, излиза ,че думата е обща за три езика - гръцки, латински и български
Което праща по дяволите монголските и всякакви други степи
Най-сигурно е, обаче, че думите са общочовешка собственост
цитирайИначе се въздържам от собственост на думи Казвам че са общи Латински и български Ето сега с каруца, излиза ,че думата е обща за три езика - гръцки, латински и български
Което праща по дяволите монголските и всякакви други степи
Най-сигурно е, обаче, че думите са общочовешка собственост
voulgaros написа:
ДА ГЕТ... О.К.
ИЗВИНЯВАИ ,АКО НЕЩО СЪМ ТЕ ОБИДИЛ.
ИЗВИНЯВАИ ,АКО НЕЩО СЪМ ТЕ ОБИДИЛ.
- Synchoro !
voulgaros написа:
СЕРИОЗЕН ЧОВЕК СИ..ИМАШ ЗНАНИЯ...НО ДОСТА ЧЕСТО БЪРКАШ ПОСОКИТЕ И ХРОНОЛОГО-ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТТА.
СЛАГАШ КАРУЦАТА ПРЕД ВОЛА (ВОЛГАРА) . ::)))))))
ДОКТОРЕ...ДУМАТА ''КАРУЦИ--КАРУЦАКИ''=''КАРУЦА'' Е ЧИСТО ГРЪЦКА...НЕ Е НИТО ЛАТИНСКА...НИТО ОЩЕ ПО-МАЛКО ВАША...БУГАРСКА.
ПОЗДРАВИ ЗА ГЕТ И ЗА ИНГЕНЕР СИМЕОНОФ.
СЕРИОЗЕН ЧОВЕК СИ..ИМАШ ЗНАНИЯ...НО ДОСТА ЧЕСТО БЪРКАШ ПОСОКИТЕ И ХРОНОЛОГО-ПОСЛЕДОВАТЕЛНОСТТА.
СЛАГАШ КАРУЦАТА ПРЕД ВОЛА (ВОЛГАРА) . ::)))))))
ДОКТОРЕ...ДУМАТА ''КАРУЦИ--КАРУЦАКИ''=''КАРУЦА'' Е ЧИСТО ГРЪЦКА...НЕ Е НИТО ЛАТИНСКА...НИТО ОЩЕ ПО-МАЛКО ВАША...БУГАРСКА.
ПОЗДРАВИ ЗА ГЕТ И ЗА ИНГЕНЕР СИМЕОНОФ.
- Не ползваш коректен аргумент(доказателство) за да обясниш тезата си - твърдение ... както е примерно с "каруцата"?
- Обяснявам накратко! Според утвърденото (възприето) в момента, като Теория за произход на протоевропейците е измислена една "Курганна теория"! Според нея порождението(генезиса) на тези, които в последствие ще ги знаем с име "европейци", респективно език "индо-европейски" ... е станало ТРИ ХИЛЯДИ ГОДИНИ ПРЕДИ ХРИСТА ... в Ареала находущ се между Урал - Кавказ - Каспийско море!
- Тези хора, първи са опитомили КОНЯ и СА ГО ВПРЕГНАЛИ В КАРУЦАТА! Ако изхождаме от тази теория ... то ДУМАТА за "каруца" е възникнала по време и място, нито в Гърция, нито в България, нито в Апенини (при "римляните" ?!
- Филолозите, които изучават история и развитие на езиците твърдят, че латинската: "carrus" има производни в прото-Celtic *karros ; от Proto-Indo-European *kеrs- (“to run”-тичам, бягам, движа се). близко-родствена на currо ... дала в гръцкият "курос" (м.р.) "кора" (ж.р.) - ето ти пример с Аполон Курос: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2c/WLA_metmuseum_Marble_statue_of_a_kouros_youth_2.jpg/640px-WLA_metmuseum_Marble_statue_of_a_kouros_youth_2.jpg
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 107471