Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
03.01.2016 15:51 - Само генна ли е близостта с италианците-Втора част
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 12167 Коментари: 28 Гласове:
36

Последна промяна: 03.01.2016 20:15

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Генната близост не е достатъчна сама по себе си като доказателство Трябват и други маркери Един от тях е езикът Мнозина ще възразят, какво общо имат Българският и италианският? Нищо не се разбира от езика на жаргон -на жабарите
Да , и аз като чух за пръв път говор на нашите македонци - нищо не разбрах Даже питах на другия ден меот/ коремът/ какво е? В говора  или в езика се смесват както трансформация на думите, така и граматика и сравнително близък по речников състав език става чужд и непознат
Лично са засечени  3500 близки думи или дори еднакви!  Но те са много повече, защото става въпрос само  за думи в говоримия език, при това повечето им производни не са взети под внимание
Ще разделим по теми някои типични примери Думите на италиански ще бъдат дадени с произношението им

ФАМИЛИИ И НАЗВАНИЯ - ИМЕНА :
Канариев , от КАНАРИО-канарче, Каприев-от КАПРИ - кози,
Бадаров, от БАДАРЕ- внимавам,  Баларев, от БАЛЛАРЕ -танц, бал, танцувам
Диман, Димана, от ДИМАНЕ -зора, утро, Продев от ПРОДЕ-смел, храбър, неустрашим

ПРЯКОРИ И ИМЕНА НА ЖИВОТНИ
Обикновено прякорите са свързани с имена на животни, затова ги свързваме

Например, имам съученик, който гордо носи прякора маял Никой не знае откъде идва
И аз не давам гласност, защото не съм и съвсем сигурен Но МАЯЛЕ е свиня на италиански
Друг съгражданин носи гордо прозвището Бурла Приема се на сериозно, само веднаж учителят ми по химия с насмешка каза-С Бурлата ли ще прави реформи
Точна реакция като за химик-БУРЛА означава смешник!
Има прякори Дайно или Дайна ДАЙНО е лопатар
Перник, име на наш голям град Да, Кракра Пернишки Но връзката тук е обратна-Кракра има прозвище свързано с града ПЕРНИЧЕ е яребица. Използва се у нас за птици и пернат дивеч, така ,че връзката не изглежда никак невероятна
Има раци, наречени ПАУРИ Питал съм рибари, откъде идва името Ами така се казват, такъв е отговорът Паури значи страхливи и с походката си ракът издава страх
Или риба наречена илария От ИЛАРЕ-весела Тя пъргаво се движи на повърхността и създава впечатление на весела
Като Хилари Клинтън Името и би трябвало да е Весела или Веселина на Български

ДУМИ С ОБЩА УПОТРЕБА

Няма да коментираме всяка, само някои:
ПОРТА-врата , както на Български, но се има предвид по- голяма врата при нас-например на крепост
КАЧОКАВАЛЛО-кашкавал, даже няма нужда от превод ДЯВОЛО-също без коментар,  ДАТА,  ДИСТАНЦА,, ДОЧЧА- душ,  ИДЕА-идея, представа, ПИСТОЛА- пистолет,  ПРЕСТИДЖО- престиж, ПРЕТЕСТ- претекст, ПРИНЧИПИО- принцип, начало, ТУБА,  СТРАНО - странен, особен,
БОНАЧЧО-бунак, простодушен, КАМПАНА- камбана, КОСТО - цена/ колко КОСТВА, струва/ КРОЧЕ- кръст/ Хръз, Хръс/, КУЧЧА- кучка
Да, естествено някои ще възразят, че за тези думи или поне за някои от тях  е доказан друг произход І
Няма да спорим с капацитети, просто обръщаме внимание на сходството с италианския
И накрая  за десерт-Бойният призив УРРА -ура
Може да е от времето на Гарибалди, стотици Българи участват във войската му Затова и той е един от най- големите ни привърженици по време на Освобождението !

                                ВЕСЕЛА И ЩАСТЛИВА НОВА ГОДИНА НА ВСИЧКИ!




Гласувай:
36


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. batogo - !!!:))) Благодаря, Леоне!
03.01.2016 18:08
За много години в пълноценен живот, добро здраве и чисто съзнание!
цитирай
2. bezistena - Честита цялата 2016 ! Хубава тема ...
03.01.2016 18:52
Честита цялата 2016 !
Хубава тема за началото,Адаш!

През октомври 1876 г.в комитета в Букурещ се получава писмо от Джузеппе Гарибалди,в което той пише: „Драги ми приятели, италианският народ има към вашия народ симпатии, заслужени поради неговите злощастия и неговия героизъм. Аз скърбя, че не мога лично да участвам във вашите боеве. Пожелавам ви постоянство в светлата ваша мисия. Ваш Джузепе Гарибалди“.

Връзката на Гарибалди с героите на България
http://www.desant/show-news/25841/

ДЖУЗУППЕ=Богиня Диана и Бог Изуж

ГАРИБАЛДИ=Диана България=Българин на Диана–
Българин от династичното потекло на Българските жреци на Диана,Българската
Богиня,чието последно аватарно проявление преди 2000 години е в образа на Мария Магдалена,от чието потомство от Исус е Гарибалди–Българин,духовен и революционен имплант сред италианците,които са обезпаметено тракийско племе,култивирани и цивилизовани от духовните им водачи–Българите при разселението им от Тракия на Апенините.

Ето още информация за Българския ген и цивилизационна закваска на италианците:

"Мамбо италиано–любимата конспиративна песен на Българските династи от Дуло,духовният и интелектуален елит на тракийското племе италианци"
http://bezistena.blog/history/2015/12/18/mambo-italiano-liubimata-konspirativna-pesen-na-bylgarskite-.1416066

"Латинският език е херметичен Български жречески език.Свръхсекретни документи от скритата Българска история,отворени на 8 Декември"
http://bezistena.blog/history/2015/12/08/latinskiiat-ezik-e-hermetichen-bylgarski-jrecheski-ezik-svry.1413370

"Nessun Dorma–култовата тайна Българска парола и предупреждение за траките–италианци.Бисерите на родна реч омайна сладка и Българската езикова съкровищница"
http://bezistena.blog/history/2015/10/11/nessun-dorma-kultoviiat-bylgarski-implant-sred-italiancite-b.1398471

Още инфо за Българския–тракийски ген на етруски и италианци ще намерите с паролата на търсачката на Гугъл:
"безистена и етруските","безистена и латини"

ЧНГ!
цитирай
3. bezistena - Отговорът на въпроса ти, уважав...
03.01.2016 19:02
Отговорът на въпроса ти,уважаваеми Българино д–р.инж.Иван Симеонов,
"Само генна ли е близостта с италианците?",е

–Не!

Близостта ни е универсална и във всички посоки и сфери на това понятие,защото италианското племе е прекрасен Български генно–инженерен цивилизационен продукт,на което племе Българите,които са феноменната Божия жреческо– свещеническа каста, регенерирана през Новата ера от последната генерация генетични деца на Исус и Мария Магдалена,са духовният,интелектуалният,будният бунтарски и революционен и управленческият(изроден) елит!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Честита Нова Година, Огняне!
03.01.2016 20:05
batogo написа:
За много години в пълноценен живот, добро здраве и чисто съзнание!

Живот и здраве, да е по- добра от предишните!

Хубава вечер!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Честита Нова Година , Адаш!
03.01.2016 20:26
Благодаря ти за чудесното включване с коментарите
Да Гарибалди и Гладстон са най-големите застъпници от запада за нашето Освобождение! А по време на Освобождението се проявява и консулът Позитано
Затова заслужено улица в центъра на София носи неговото име!
Почитан е и в Италия!

Както се казва кръвта вода не става!
Спомням си един приятел, италианец, директор в Цеат-Торино, без с нищо да е длъжен, намери част за наш апарат, без която ставаше ненужен, чак в Неапол
Просто заради симпатиите му към Българите и България
Беше го написал в съпроводителното писмо, с добавка и приятелството с мен
Безплатно, защото знаеше ,че нямаме пари, а резервните части са многократно по- скъпи от нормалното

Хубава вечер ти желая!
цитирай
6. lidislidis - Поздрав и от мен за една успешна година, Леоне!
03.01.2016 21:12
Много здраве и все така да ни запознаваш с неизвестни за нас неща в постингите си!
Винаги те чета с интерес и все научавам нещо, което не съм знаела! Неизчерпаем извор си! С уважение Лидия
Благотворна и щастлива година и за близките ти хора и семейството!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Благодаря ти, Лидия!
03.01.2016 21:39
Твоите постинги също са много интересни за мен, следя ги и ги чета с интерес и с удоволствия
Ето днес се застъпиха по нашата телевизия две противоположни мнения
Че трябва да сме милосърдни към така наречените бежанци и обратното- че трябва да внимаваме и да сме много предпазливи с тях- на Тома Томов Учудващо ,мнението му се покри напълно с моето - че това са нелегални, че страната ни не е разграден двор, да минават откъдето си искат, че религиозните им течения често воюват помежду си -шиити, суните и приемникът им може да стане и бойно поле
И накрая , известната добре схема за създаване на Отоманската империя
И , ето, ти даваш картина от далечна Финландия, как един умен народ и умни ръководители действат при такава напаст Напаст, защото тези хора не влизат по нормален , законен начин Минават над хиляда километра в Турция, какви ислямисти ги гонят?

Желая Хубава година на тебе и на семейството ти!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Честита Нова година на теб и цялото ...
03.01.2016 23:09
Честита Нова година на теб и цялото ти семейство. Да викате ура, след всеки превъзмогнат проблем по пътя ви. Много здраве и любов!!
цитирай
9. voulgaros - ЯСУ КАЛЛИМЕРА, СЪР СИМЕОНОВ ДОКТОР ...
04.01.2016 00:15
ЯСУ КАЛЛИМЕРА, СЪР СИМЕОНОВ ДОКТОР ХОНОРЕ КАУЗА ПЕРДУТА.

ВЕСЕЛА НОВА ГОДИНА И КАЛА ХРИСТУГЕННА ЗА ОРТОДОКСИТЕ - СТАРО КАЛЕНДАРЦИТЕ == ПО КАЛЕНДАРА НА ГАИ ИУЛИОС КЕСАР....НА 7 ИАНУАРИОС.

А НЕ НА ПАППАС ГРИГОРИО ХЕКСИОС = ШЕСТИ, ОТ 1582 ХРОНАС ЛИ БЕШЕ РЕФОРМАТА МУ.


5 = ПЕТ ДУМИ, КОИТО СИ НАПИСАЛ ГОРЕ === СА ГРЪЦКИ, ДОК. .


КОРЕМ !!...-ГРЪЦКА ДУМА. = КУРЕМА - Знаеш ли какво значи буквално ??

ПОРТА / ПОРТАРА = ТАЗИ ДУМА МОЖЕ И ДА Е ЛАТИНСКА СЪЩО, НО СЪС СИГУРНОСТ ( ГРЪЦКА ДУМА СЪЩО ) Е И ГРЪЦКА ИНДОГЕННА АВТОХТОННА ДУМА.


ИМА ДОСТА ЕДНАКВИ ДУМИ В ГРЪЦКИ И ЛАТИНСКИ = СЕКУРА-СИКОРИТАТЕ лат. ит. = СИГУРНО / РНА + СИГУРА / СИГУРОС гр. = СЕКЮРИТИ англ. .

ПОНТОС = ПОНТОНЕ = ПРОХОД НА ГРЪЦКИ..А ПОНТОНЕ Е ДЪРВЕН ИЗКУСТВЕН МОСТ !
ЕУКСИНОС ПОНТОС = СЪЩО ЗНАЧИ И МОРСКИ ПЪТ = ТОВА Е ЕДНО ОТ ИМЕНАТА НА ЦЕРНО МОРЕ В ГРЪЦКИЯ ВЕЛИК ЕЗИК.


КАРАМЕЛЛАС = КАРАМЕЛИА = КАФЯВ ЗАГАР = ОТ МЕЛАНИНА. КАТО ВЕЛИКИЯ ГРЪЦКИ КАПЕТАН ПАВЛОС МЕЛЛАС !

ХИПЕР / ХИПЕРИОН гр. = СУПЕР / СУПРЕМЕ/ СУПРЕМО лат.

ЛЕФТЕРОС / ЛЕФТЕРИАС + ЕЛЕФТЕРИОС ВЕНИЗЕЛОС = ЛИБЕРАЛ+С / ЛИБЕРАЛИС / ЛИБЕРТА + РТО

ЦАРСКИТЕ ДУМИ И ДУМИ ЗА ВОДАЧ НЯМА ДА ГИ ПИША
ЗА МАСЛИНА Е ЯСНО СЪЩО.


АНГЕЛОС = МЕСЕДЖАРО = ВЕСТИТЕЛ НА ВУЛГАРСКИ ЕЗИК !!

ХАХАХАХ

ААА ОСТАНАХА ОЩЕ ТРИ ДУМИ, СИМЕОНОВ, КОИТО СИ ПИСАЛ НЕУМЕСТНО !

ДИАВОЛОС - ДИАБОЛИОН / ДИАБОЛИКОС / ДИАБОЛИЗМОС + листика/лис+ икс/икон.

ИДЕА + ИДЕАЛЛ + ИДЕАЛИЗМОС / ИДЕАЛИСТИКА = НАЙ-ГРЪЦКАТА ДУМА НА СВЕТА.

И КАМБАНА / КАМБАНОН = =ЕСКУЗЕ МОА ..ПАРЛЕВУ ФРАНСЕ ??
--- СИ СИ, ГРЕКА ЛИНГВА --- ЕЛЛИНИКА ЛОГИА/ЛЕКСИА !




ДА ЗНАЕШ ФРАНКОФОНЕ / ГАЛЛФОНЕ == ОТ ГАЛЛИТЕ !

НАЛИ ЗНАЕШ ФРАНСЕ ЛИНГЮ/ ЛИНГУЕ , КИРИУ СИМЕОНОВ ?
цитирай
10. leonleonovpom2 - Честита Нова година на теб и цялото ...
04.01.2016 16:15
kasnaprolet9999 написа:
Честита Нова година на теб и цялото ти семейство. Да викате ура, след всеки превъзмогнат проблем по пътя ви. Много здраве и любов!!


Чудесно пожелание!
Да сте живи и здрави, ти и цялото ти домочадие!
Щастлива 2016 година!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Благодаря, Вулгарос!
04.01.2016 16:17
Да си жив и здрав и ти и искам да видя един постинг поне от тебе тази година!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Сега по същество!
04.01.2016 16:31
Делото не е загубено Много малко му трябва , за да се докаже В кариерата си нямам случай, да захвана нещо и най- накрая да кажа-Съжалявам, не става!
Казвал съм преди да го поема и съм се обосновавал защо няма смисъл
В редките случаи, когато друг се е залавял, винаги съм излизал прав
Корем беше употребен в друго направление Не си разбрал правилно
Порта си е чиста латинска дума, има я и в италианския също Няма никаква индикация да е взета от гръцкия

Искам да разбереш най- накрая Аз сравнявам само Български и италиански думи
Никога не съм отричал ,че в гръцки, френски-особено, немски или английски няма общи думи с италианския Европейските езици, какъвто е и нашият, имат общ произход И да има ,дори и повече общи думи в тях, това не вреди на каузата Нашият език се развива самостоятелно векове наред, не е в латиногрупата, но има премного общи думи именно с италианския Дори и олио ,за което говориш
Та разбери най- после идеята ми и престани да се излагаш!
цитирай
13. indiram - Здравей, Леон!
04.01.2016 16:33
Гледах преди 2 дни филм за Странджа, село Българи, област Бургас, България и нестинарството, като в този филм имаше доста легенди, относно обичая или ритуала нестинарство и нещо, което особено ме изненада, че и в гръцко (ЕЛЛАС) някъде имало подобно нещо, и едва ли не оттам е пренесено.
Тук, гледам, колегата господин, пардон, кир или кириос Вулгарос - Йя сас! Калимера сас! (Калимера - Добър ден, с колко "Л" се пише, а Йя су - не се ли пише тъй с две думи, а не като йяйя (баба, бабушка), Е, Мосю Вулгарос, "парле ву" не са ли две отделни думички?) . Евтихисменос о Кенуриос Хронос!(ЧНГ!)
Думата КИР какъв произход има. КИР на Български език също е и КАЛ - размекната почва, глина, материал за градене, в народния говор - изцапано, кално, телесна мръсотия. А в Старите книги, се казва, че човекът е направен от КАЛ. Оттук насетне, струва ми се, всеки да си направи извода.
...
По статията: Прав си, Леон, нужни са и други маркери, защото е трудно да се променят възгледи на стари години (Стар вол не се учи да оре!) и попивани, внушавани, втълпявани и вкаменявани десетилетия и столетия. Езикът е на първо място - словото, думите, речта омайна... Нужни и крайно необходими са различни ИДЕИ, хипотези, хрумвания, постановки, измислици... И, разговори по човешки, без ИНАТ.
И, аз, когато за първи път отидох на оперета (Аз, Клавдий!) на живо, отначало нищо не разбирах (дори ми се прииска да си тръгна), но до края на първото действие постепенно, волю-неволю, придобих възприятие за този своеобразен начин на пеене, за това изкуство и второто действие, гледах с интерес и разбирах всяка изпята дума!
В последните години има изобилие от информация, добре е да се разглеждат различни мнения - не се знае откъде ще изскочи Заека.
Со кротце и со благо и богонраво да я караме през годината!
Поздрави!

ПС: Какви са думите обичай, традиция, ритуал - не са ли те български думи?!
цитирай
14. pvdaskalov - * ! *
04.01.2016 17:48
ЧНГ, Лео!
Твоят постинг ми достави истинско удоволствие, защото примерите са много сполучливи... и красноречиви!
Аз бих наредил сравняваните думи така: на старогръцки, новогръцки, латински, италиански, български.
Мисля, че някой безработен хакер може да направи дори програма за извличане на сродните по произношение думи. Влиза в Гугъл-преводача, нагребва информация, прави там още каквото трябва и... Програмата готова.
Бъди жив и здрав и все така ни изненадвай с оригинални идеи!
П и е р
цитирай
15. voulgaros - ДОКТОРЕ, НЕ СЪМ КАЗАЛ, ЧЕ ''ПОРТ...
04.01.2016 17:53
ДОКТОРЕ, НЕ СЪМ КАЗАЛ, ЧЕ ''ПОРТА'' НЕ Е ЛАТИНСКА ДУМА, ....ИЛИ ПЪК, ЧЕ Е ВЗЕТА ОТ ГРЪЦКИЯ ЕЗИК !

КАЗАХ, ЧЕ ГРЪЦКИЯ ЕЗИК ИМА СЪЩАТА ДУМА, И КОЯТО СИ Е ОРИГИНАЛНА ИНДОГЕННА (ТОВА ЗНАЧИ ВЪТРЕ РОДНА, ВЪТРЕ РОДЕННА)....И АВТОХТОННА ЛОГО-ЛЕКСЕМА !!


А НЕ ВЗЕТА ОТ ЛАТИНСКИЯ, ИЛИ ПЪК ДНЕС ОТ ИТАЛИАНСКИЯ....КАКТО ВИЕ СЛЕД 1878 ГОД., СТЕ ВЗЕЛИ ХИЛЯДИ ФРЕНСКО-ИТАЛИАНСКИ ДУМИ ВЪВ ВУЛГАРСКИЯ СЛАВЯНО-РУСКИ ЕЗИК .!


ИНДИРАМ, НЕ ТИ СЕ ОТТДАВА ДА МИСЛИШ, НИТО ТИ Е ПОЗВОЛЕНО ДА ПИШЕШ ЗА ГЪРЦИ, ЗА ГЪРЦИЗМА, И ЗА ГРЪЦКАТА КУЛТУРА, КАТАЛАВИС ?!



ОХХОООООО :

КИР - ИДВАЛО ОТ КАЛ !!


КИРИУ, КИРИОС = ГОСПОД + ГОСПОДЕН, ГОСПОДИН ---- ОТ :
1 значение ) = Кирион. Кириос + Кириакон = ГОСПОДЕН

2 значение ) = Неделя, Неделя = ДЕНЯ НА ЗЕВС = И ИМЕРА (ХИМЕРА) ТОН ДИАС ЗЕУС = ТЕОС = ДЕНЯ НА БОГА / БОГЪТ !!

СИМЕРА = ДНЕС .

КАКВА КАЛ И ГЛИНА, ?? ИНДИРАС ?
цитирай
16. kalabak - Корем е изконна прабългарска дума
04.01.2016 20:16
Корем е изконна прабългарска дума, запазена в съвременния български език Тя се среща със същото значение във всички съвременни тюркски езици и наречия. Азербайджански, тюркменски – гарън, турски, гагаузки, караимски, казахски, кумикски – карън, тувински, якутски - хърън, узбекски – корин, уйгурски - керин, чувашки - хъръм. Според проф. Емил Боев закръгляното а > о (срв. Боян < Баян, тояга < даяк) и прехода на крайно н > м са характерни особености на прабългарски и чувашки. С този преход може да се обясни и краесловното м в окончанието на прабългарските числителни редни, отразени в Именника на българските владетели (¬твирем, читем и пр.), което много изследователи на именника погрешно приемат за иранска заемка.
цитирай
17. leonleonovpom2 - Поздрави, Индра!
04.01.2016 20:30
Козичено и Българи минават за най- Българските села Те твърдят, местните, че са от Аспаруховите Българи, пратени за граничари Доскоро бяха затворена общност, но сега са почти без хора, изселиха се Интересното е ,че смесени бракове е имало само между двете села
Особени чешити са, може би се дължи на затворения живот с векове
Еркечлии- Козиченци имат прякор китайци, но не затова, че са с дръпнати очи, а за това ,че се обличат еднакво По този признак наистина приличат на Аспарухови Българи Иначе си говорят Български, както всички други, с някои пикантерии
Нестинарството си е типичен Български обичай, още повече, че идва от Българи

Вулгарос иначе не е лошо момче, но смята ,че е упълномощен да защитава Гърция от нас А ние не се занимаваме с Гърция, тук даже не е спомената

Да, обичай си е типична Българска дума, идва от обичам Трябва нещо много да обичаш, за да стане обичай Традиция и ритуал са наистина в обръщение и то много, но според мен са и международни думи

Напълно съм съгласен с тебе -да я караме со кротце и со благо и както казваш-Богонравно. А не като Андрей Ляпчев-вместо богонравно казва- со малко кютек/ не много/

Хубава вечер ти пожелавам!
цитирай
18. leonleonovpom2 - Благодаря ти , приятелю Пиер!
04.01.2016 20:43
Да, ограничавам се само с ъс сравнение на италиански и Български думи А общите са море, много малка част е изложена тук
Но най-интересни са прякорите, фамилиите, имената на животните
Например агне, кобила, муле,пашата свързана с тях, раците паури,илария, Перник, Баларев, Каприев, Бурла, Маял и много други

Нека Новата година Пиер, ти донесе здраве и нови творчески успехи!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Калабак!
04.01.2016 20:57
По начало корем не е обект на обсъждане тук Четири години съм живял в село с македонски изселници, та там още в първите дни се сблъсках с думата мех за корем
Виждам ,че Вулгарос оспорва, че корем е гръцка дума Следователно излиза ,че и гърците са Тюрки!
За мен, че Българите са тюрки или татари е затворена страница
Има голямо изследване на Державин за турските думи-около 40 доказани до него че са турски в старобългарския До една доказва, че не са тюркски
Има извод, че езикът, на който е написан "Именникът" е практикуван само от управляващите, не е езикът на обикновения народ
Това не е прецедент В пруския двор, в руския също, се говори и пише само на френски Но обикновения народ не го знае
Българите са заемали голям ареал Това ,че в тюркските езици има близка дума до корем, може да е обратно влияние на Българите върху тези езици, а не признак, че Българите са тюрки!
Питал съм познати башкири, дали те са Българи? Отговарят с " Не" , руснаци са ,щом живеят в Русия Но твърдят ,че при тях има Стари Българи Говорели на някакъв смешен, но Български език
Техният език е тюркски-на Башкирите Не казват, че езикът на тези Българи е тюркси
цитирай
20. born - ЧНГ Приятелю ! Желая ти през Новата ...
04.01.2016 22:09
ЧНГ Приятелю ! Желая ти през Новата година много здраве, щастие и успех !
цитирай
21. leonleonovpom2 - Между другото вентер, вентрис е ...
04.01.2016 22:11
Между другото вентер, вентрис е корем на латински Ами колко близко е вътрешност до тях Нали коремът обхваща вътрешността?
цитирай
22. leonleonovpom2 - Благодаря ти Стефане, приятелю!
04.01.2016 22:20
born написа:
ЧНГ Приятелю ! Желая ти през Новата година много здраве, щастие и успех !


И на тебе пожелавам от сърце много здраве, щастие и успехи!

Спокойна нощ!
цитирай
23. kalabak - Тези фамилии на възхождат към италиански
07.01.2016 20:24
„ФАМИЛИИ И НАЗВАНИЯ - ИМЕНА :

Канариев , от КАНАРИО-канарче, Каприев-от КАПРИ - кози,
Бадаров, от БАДАРЕ- внимавам, Баларев, от БАЛЛАРЕ -танц, бал, танцувам
Диман, Димана, от ДИМАНЕ -зора, утро, Продев от ПРОДЕ-смел, храбър, неустрашим”. (Край на цитата).

За съжаление на автора между споменатите фамилии няма нито една с италиански произход.

Фамилиите Канариев и Канаров са образувани от прякор Канарата ‘едър и здравеняк’, а Канарчев – от прякор Канрчето ‘отглеждал канарчета или обичал да свири с уста’.
Каприев е е образувано от името Капри, съкратено от Каприел – арменска форма на еврейското Габриел, възприето в България при смесени бракове. Същото се отнася и за фамилиите, Кприелов, Каприлов.
Бадаров и Бадарев – нарочно видоизменено от Пъдаров, Пъдарев.
Баларов и Балариев – от прякор Баларя ‘който се отмята, те си стои на думата’.
Диман – от Димо с наставка -ан, а Димана е женска форма на същото име. .
Продев – от Продьо, умалителна форма на Продан.

С изключение на канарче, която е испанска заемка с българска умалителна наставка, думите, от които според тебе са образувани избрените фамилии, не се срещат в български език, поради което тези фамилии не могат да бъдат образувани от тях.
цитирай
24. leonleonovpom2 - Калабак!
07.01.2016 20:53
Точно днес нямам нужда от такъв коректор като тебе
Но какво да се прави, като на някои липсва и елементарна съобразителност, да не говорим за възпитание?

Да знам, че може и татарски произход да се докара на изброените фамилии Като нищо ще го направиш, за да докажеш лЮбимия за тебе наш татарски произход!!!!
Защо , като името е Продьо, фамилията не е Продьов От какъв зор Продан ще бъде Продьо? Разнищи малко темата! Ти голям селяндур изкара Продев, който по талант се опитваше да се мери с Ботев?! Това, че е селянин не е беда, беда е, че някой простак може да се титулова така

Сега, да бъда по-ясен Всички тези фамилии се покриват с италиански думи Срещат се в нашия край Може да датират от Савоя, когато е владяла Черноморието, но много по рано е според мен На Черноморието има цивилизация от предгръцко време, няма простаци, да бъркат пъдари с Бадари, ясно ли ти е поне това?
Има местност над Слънчев бряг, наречена " Орто - то"
Можеш ли да и обясниш произхода на името?
Няма да ти дам жокер
Но следващ коментар ще ти пусна, само при обяснение на този произход Аз знам произхода на името
И без залигания в просташки произход на имената
цитирай
25. leonleonovpom2 - Предупреждение
07.01.2016 22:22
Глупости, като от рода, че сме взели думи от румънския, този изкуствено създаден народ за сметка на Българите, който доскоро е пишел на Български и не толково до скоро е говорил Български, няма да публикувам в ничии коментари!
цитирай
26. shtaparov - Тук ще отговоря на заблудения ни ...
11.01.2016 21:49
Тук ще отговоря на заблудения ни сънародник Вулгарос който още мисли каракачаните за гърци. Ето кратко разяснение на думите,които той мисли за гръцки заедно с техните древно-Български аналози,приети от гърците след 8-7 в.пр.Хр. :

1. Корем- иде от нашите думи Кърмя,Кърма (Корема),Кръмен (= Хръмен,Хранен) и Храня (Кръмя) вкл. Раним се.
2. Порта= Ворта (Варта,Врата) което пък иде от нашия глагол Въртя (Завъртам на пантите). Родее се и с нашата дума Вардя (Пазя) т.е. Вартя (Слагам врата). Значи думата не е гръцка понеже първите гърци дошли в Европа били нищожно племе (100-200 души) по времето,когато нашите деди имали блестяща цивилизация и култура ТУК.
3. Понтос (Понт)= Пънт (Път,без носовката) а морето за гърците било път за разлика от сушата разбира се. Думата Път се родее с думата Хът (Ход,По който можеш да ходиш) и иде от Българските епитети на Хермес,за които ще говорим в друга статия.
4. Хипер (Супер)= Купер (Кубер)- бог на изобилието и плодородието у нашите деди,чието име станало нарицателно и дори синоним на нещо хубаво.
5. Лефтер= Лестър (в Англия),Ластар (Израстък,Потомък или Божий потомък). Родее се и с латинската дума Ликтор (Ректор) т.е. Рек-тор (Реч-дар,Надарен с речовитост).
6. Ангел (Янгел)= Янкул (Юпитеров,Зевсов) т.е. Божий а Меседжаро= Месичаро (Носи-гуро) и произхожда от думата Месия т.е. Носая (Донасящ благата вест).
7. Дявол (Гявол)= Гябол (Губел,Погубващ)- древен Български епитет на Марс и на Сатурн,произхождащ от думата Губя (Хабя,Убя=Убия)- твоите любими гърци на нея точен аналог нямат май??!!
8. Идея (оттам: Идеал)- иде от нашата дума Идол (Божествен образ),която на свой ред означава Издол (Издел,Изделие,Издялано). Преди хиляди год.човечеството нямало висши идеали но имало идеи,изделия и идоли,които залегнали в основата на първите им идеали.
9. Камбана (Кабана,без носовката)= Капина (Приличаща на капа),Купина (Като куп,като Копа сено),Капо (Глава,Като глава). Идва от името на бога Кубер (Кибел) по времето,когато бил Главен бог на Българите.
цитирай
27. marknatan - Преди Данте италиански нема Та и ...
23.01.2016 02:01
Преди Данте италиански нема Та и досега си шрехат на различни езици
цитирай
28. leonleonovpom2 - То и в България, като отидеш в Ново ...
23.01.2016 20:31
То и в България, като отидеш в Ново село, Еркеч, или Трън ще имаш бая проблеми с Българския
Познавам хора от Северна и Южна Италия Не бих казал ,че не говорят или не знаят италиянски
Виж , тези от Северна Италия, по техни признания , лесно се разбират с наречията и диалектите във Франция и особено в Испания И трите езика са близки, производни са на латинския, така, че не е трудно обяснимо
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10013230
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107471
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031