Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.02.2016 22:19 - Анхиало,Еней, Анхиз,Анхиал Произход на Българите
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 12505 Коментари: 39 Гласове:
37

Последна промяна: 18.02.2016 23:10

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                   на Германтигър

В два постинга е развита темата частично
Първият е:
- Откъде идва Анхиало-античното име на Поморие Публикуван на 02 04 2014г.и Другият:
 - Е, като Еней/Aeneas/
Засегната е тази тема  също в книгата" Загадки на Анхиалското монетосечене" и в книгата на Александър Мошев-Bolgar - тайните на нашия произход

Да, интересното е, че има участие на Анхиало там-покрай името му
Едни автономни и псевдоавтономни монети, описани в първия постинг, на които на реверса е изписано името на града на гръцки, като Анхиало, а на лицевата страна е бюст на млад мъж, представен като цар , с изписано околовръст име-Анхиал
Да, традицията е да е цар, този, с чието име са отсичани монетите!
Явиха се две версии-Цар Анхиал от " Одисеята" на Омир и Анхиала-нимфа, сестра на Прометей-Между другото има монета с надпис, но на опаката страна,  с Анхиала

Загадката ,защо това име е толкова рядко се реши сравнително лесно В корена на Анхиал има Анх, обяснено е там, че това е фараонски атрибут, който се носи от египетските фараони И естествено, това име може да бъде носено само от царе! Затова е и рядко  Сега,  нимфата има полубожествен произход, така ,че допустимо е да носи същото име!
Но практиката в Елинското и в Римското монетосечене един век преди Христа е да се изобразяват мъжки образи-защото владетелите са мъже Практиката с женски образи е по-късна в този регион Затова се ориентирахме към цар Анхиал, сподвижника на Одисей, че от него идва името на града

Но не е за пренебрегване хипотезата, че името идва от Анхиз, бащата на Еней Че градът носи неговото име-Анхизяло, станало в последствие Анхиало
Има логика!
Според легендите за Еней, той изнася от горящата Троя болният Анхиз и се отправя към ТРАКИЙСКИЯ бряг, където ОСНОВАВА град Не се казва кой и къде точно След това се отправя  към Крит и в последствие към Италия,  но не като завоевател! Просто се връща в родината на прародителя на троянците-ДАРДАН/ Напомня с нещо на Аспарух -идването му тук/
Знае се, какво следва  по нататък
Де факто неговият син Юл поставя началото на Рим!
Подробно е описано всичко, считано е за чиста митология, докато в етруския град Веи не са намерени множество теракотни фигури , изобразяващи, Еней, носещ на гръб Анхиз!?
Минава се от троянци, през етруски/ считани за траки/ и се стига до Рим

В "Енеидата" без да се споменава име се посочва фригиецът Има се предвид Еней! Значи троянците са фригийци Да, Троя е в територията на Гордеон, столицата на цар Гордий, този с Гордиевия възел!
И в чието име , в корена му  фигурира важна Българска дума -ГОРД!  Ами един цар задължително трябва и  да е ГОРД  После това име се повтаря при трима римски императори-ГОРДИАН
Интересното е, че някои от нашите възрожденци споменават цар Гордий като първи Български цар!

Прескачаме вековете Когато във Велико Търново пристигат папските легати да връчат на славния ни цар Калоян корона и църковно знаме, за да не навири нос,  му подчертават, че идват от вечния град, градът на героя от Троянската война-Еней И чуват слисани отговора на Калоян, че той много добре знае с кого е воювал  народът му в тази война!
Това е казвал Александър Мошев по радиото, чувал съм го, има го и в книгата му

Първият извод е, че Българите са участвали в тази война! 12 века преди Христа Не са били на страната на гърците, следователно са били от към  страната на троянците
Да не се задълбочаваме в имената, че освен дума горд и производните й  и името ЕНЕЙ си го има в езика ни, като ЕНЬО, като празник Еньовден!
Та като стана дума за имена,  има и нещо друго
Град Троян
Ама никак убедително не звучи, че идва от император Траян?!  Траянови врата, проходът на Василий Българоубиец го доказва от раз Защо няма градът да се казва Траян, а Троян?
Аналогията с Троя е съвсем близка!

Сега за неверниците
Античната история си е в значителен процент митология Няма как да стане със съвременни за момента средства теорема например , та да се докаже!
Ето ,вижда се, Еней основава първо град на тракийския бряг, след това се връща в земите на прародителя
Ами същото го има при нас Защо идва първо на тракийския бряг? Има причина, както  и при втория случай! И да се замислят, защо  след 19 века пък Аспарух идва тук !?Не е ли повторена версията на Еней? Впрочем, въпросителната е излишна , в историята има повторяемост
И всичко това след  като се сложи на едното блюдо на теглилката, а на другото-доказаната ни генетична близост с италианците, става ясно защо  те се изравняват!



Гласувай:
37


Вълнообразно


1. germantiger - ...
19.02.2016 01:51
Контратези при теб няма - з атеб те не съществуват, но в науката ги има и то доста аргументирани

- помня юлко ти беше писал за фригите - дали ти си прав или той, аз не мога да отсъдя, зщаото съм лаик в това

- Еней и Еньо... смело трябваше да продължиш с Троя и трой - всичко англоговорящи мъже с това име са следвайки подобна логика...

- според теб друга версия за Троян няма, той е от Троя, как, на какво основание, защо, това са подробности

- Калоян... този за който анонимуса ти показа и не само той а всички бгисторици ще ти докажат вероятно че е повече куманин, нежели "тракиец" или троянец"

- чудесно знаеш че троянци са шведите, турците, да да и знаеш това от глупостите им на султаните им, на лидерите им писали си писа по "калояновски" с кой ли не и извеждали легендарно произхода си от троя или нейде другаде, но реално без това да е истина

ПО ТЕМАТА ЗА АНХИАЛО АЗ ПРОТИВ НЯМАМ - В ТОВА АЗ СЪМ НЕЗНАЕЩ И ПРОЧЕТОХ ПОСТИНГА ТИ ДУМА ПО ДУМА, КАКТО И ПОМНЯ ПОРЕДЕИЦА ТВОИ ПОСТИНГИ, КОИТО ЗАЛСУЖАВАТ ДА БЪДАТ ОТЛИЧЕНИ ТОЧНО ЗА АНХИАЛО, ЗА МОНЕТИ И НЕ САМО ЗА ТОВА, постингите ти за Калоян също са силни, тези за римските императори и с чудесно инфо

Мисълта ми е - аз не съм човек, който да спори за бгпроизход с теб, гет или друг.

Мисълта ми е, че за вас контратези няма, че всичко което подхванете е българско, че науката нищо не значи ако не е в сунхрон с тезите ви и така не сте само вие - повече от половината български нет е така.
цитирай
2. germantiger - А моите забележки към "вас", аз съм ги писал при диданов вчера:
19.02.2016 01:52
Българския МИТ
вие винаги сте жертви

на вас винаги някой ви е длъжен

вие винаги сте справедливи, сияйни

винаги има някакъв заговор срещу вас

винаги трябва да ви се правят метани на вас

да ви освобождават без техен интерес другите

да ви обединяват без техен интерес другите

вие не сте тарикати, а все вас ви лъжат

вие никога не вършите престъпления

ГЛУПОСТИ

ИСТИНАТА за вас, както аз я виждам
- вършили сте по-малко престъпления от вашите съседи, не сте се опетнили като други

- съседите на България са вършили геноцид над българи пъти повече от вас над чужди

- били сте силни, но не и велики в отделни исторически периоди, били сте понякога и номер 1 на Балканите

- били сте слаби понякога, но всеки е бил слаб и паднал, СЛЕД Византия на Балканите като тежест и фактор сте вие преди

- българската история е манипулирана от свои и чужди - абсолютен факт и престъпление

- българската история обаче не е велика както летите, напротив, бледнее пред други народи, но и превъзхожда немалко други

- днешната идиотия всичко да е българско и най-велико е боклук, това не е истина, не е достойно и е явно комплекс или дуене

- България има уникална история срещу Византия и страдание срещу и от турците, това е невероятно много, МНОГО

- имате премного велики примери като Одрин или Дойран или Сливница попреди двете споменати, тях много не им обръщате внимание

- вас ви вълнува да сте избран народ - не сте, да сте първата азбука, първата държава и първите гащи и това не сте, то едва лки някой народ въобще е - никой не е
цитирай
3. germantiger - Финално след Лига Европа ;)
19.02.2016 01:57
1. Допускам да сте прави в много от тезите ви, невъзможно е да сте във всичко, но хайде и това е вероятно дори в някаква "степен" или резултат

2. Моето убеждение е, че по-вероятно НЕ сте прави и гршите в много от вашите тези, но разбира се, не се знае - както писах в 1, може истината да е това което пишете

3. Би трябвало ВЕКОВЕ, ДРУГИ ПЛЕМЕНА, НАРОДНОСТИ И НАРОДИ, ИЗВОРИ КОНТРАВАШИТЕ И НАУКА ВЕКОВНА - все пак всичко това трябва да значи нещо и за вас, но вие пет пари не давате за него ако ви противоречи.

За идиотията всичко да е българско и да сте първи във всичко няма да пиша.
цитирай
4. germantiger - ...
19.02.2016 02:11
Постинга ти този настоящия е ясен - показал си акцентите

Маркирал си тезите, аргументите ти, стройно, разбираемо

За мен нямат безусловна тежест, някои намирам за леки, други са сериозни

Впрочем защо горд да е българска дума впрочем - тя не "звучи" фонетично въобще типично за българския език, аз я намирам близка до гард, гуард, герд,м хорд, орд... ПОВТАРЯМ - ГОРД Е НЕТИПИЧНА ФОНЕТИЧНО бгдума. Аз обаче НЕ твърдя, че е чужда.

Според теб не е възможно случайна близост между някоя бгдума и кой да е владетел чуждоземен, така ли?

Ти знаеш, че точно това е името на Гордий - как е "оригинала" стигнал до нас, А ИМЕНАТА НА СПОДВИЖНИЦИТЕ МУ, НА СЪСЕДИТЕ МУ, НА ПРЕДТЕЧИТЕ ИЛИ НАСЛЕДНИЦИТЕ МУ - ако сред тях се окажат "небългарски имена" какво правиш?

Разбира се, лесно излизаш като казваш - те звучат тракийски, а наистина ли, чакам да чуя кои са те?

След това представи си, че се появи някое гърче (то тук в блог.бг няма да се появи) но представи си, че се появи някой грък и със същия плам като вас ти покаже, че тракийските имена звучат като... елизнкисте повече и въобще не звучат СЛАВЯНСКИ И БЪЛГАРСКИ

КАК СА ВАШИТЕ ИМЕНА СЛАВЯЯНСКИТЕ НА - ЕНКО НА -ИЧ НА -ИВА

КАК СА БЪЛГАРСКИТЕ НА -ОВ... хич не са горд, спарадок или спартакус... как ти изглежда сега звученето и думането - за Горд може, но за другите не?
цитирай
5. zaw12929 - Уфолозите започнаха да превръщат ...
19.02.2016 06:00
Уфолозите започнаха да превръщат митове в истинска история или бъдеще- кой ще ни каже...
цитирай
6. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга, Леоне!
19.02.2016 08:29
Сътворил си нещо много ценно, приятел, съчетание от проницателност, историческа фактология и логика. За мен беше удоволствие да го прочета и осмисля. Хубав, творчески ден!
цитирай
7. germantiger - ...
19.02.2016 11:20
Версията за Еней и Аспарух е...

Значи за теб Аспарух идва "тук", защото имал общо с прародителите...

Значи и турците са така и туък турско е било нейде древно преди тях

тук идват и римляните, ирмско е било бол векове преди тях

готите идват тук и тяхно е било преди да ги има

гърците идват по крайбрежуието - груцко е тука не нечие друго

рицарите идват тук - западно е прародителско

варанги идат тука - скандинавско е било

арменци бягат насам после векове - арменско е за прародина

цигани се заселват тук, юруци, тяхно е било

ЗНАЧИ ЗА АСПАРУХ МОЖЕ, НО ЗА ДРУГИ НЕ?

ЗНАЧИ ЗА ЕНЕЙ МОЖЕ, НО ДРУГИ НЕ?

ЗНАЧИ ЗА ТРАКИ МОЖЕ, НО ЗА ДРУГИ ЙОК?
цитирай
8. germantiger - ...
19.02.2016 11:33
"Версията" думата горд на български да е от Гордиан не разглеждаш.

Тогава аргумента ти за българска дума към древен лидер/цар отпада, зщаото не може правнука да породи дядо си.

Ако българския език е получил тази дума от античен лидер, как чрез нея щще обясняваш или "присвояваш" него и ако ние не знаем това, то точно това е работата на теб и такива като теб - да проучите и питате лингвисти и историци, зщаото вие твърдите тази теза.
цитирай
9. germantiger - ...
19.02.2016 13:58
НАПЪЛНО ДОПУСКАМ ДА СИ ПРАВ ЗА ГОРД, ГОРДИАН И ГОРДИЙ.

Разбира се, че допускам върепки аргументите на юлко преди бол време, въпреки него, аз допускам траки и фриги да са това, кооето вие заявявате, роднини, сродни племена и разбира се общ ареал в Балканите.

За Античността допускам всичко и това, което винаги съм признавал, че научих благодарение на спароток и блог.бг, а не доспуакх въпбще да е възможно е това, че част от елинските богове всъщност са тракийски пантеон богове и това елините са го заявили и написали.

Несъмнено първите "цивилизационни импулси" са на Балканите за Европа или поне науката намира тях първо тук - в това също нямам съмнение.

И без колебание - траките не са елини, вече в каква степен участват във формиранието на българската народност тези и контратези бол.
цитирай
10. leonleonovpom2 - Германтигър!
19.02.2016 14:10
Благодаря ти за участието!

Отговори ми на един въпрос!
Занимавал ли си се някога с наука?
Та ако не си, кое ти дава право мен да критикуваш?
Ако все пак си се занимавал, къде и на какво ниво?

Казал съм ясно, в историята няма теореми, никой нищо не може, още повече пък директно на мен да докаже И не е доказвал, освен във фантазията си
Няма теореми, няма уравнения в историята, поне на този етап В древността особено хипотезите са над 99 %

Фактите ,с които боравя са на абсолютно на същото ниво на тези, с които се твърди, че римляните са произлезли от троянците
За горд, чух един тъп контрааргумент ,че идвало от гръд
Ако ми подадеш нещо подобно,като внука и дядото, по- добре ми го спести
Сигурно, древният фригийски смисъл на името на Гордий е горд! И то е съхранено в нашия език Сигурно не е Грозник и така нататък

Никога така настървено не съм се нахвърлял в твоите работи, въпреки ,че стилистично най малко, са далече от желаното Напротив, насърчавал съм те!
Не се сърди приятелю, аз съм си учен и то истински, това качество, търпимост и да насърчиш е присъщо за тази категория
Ще ти помогна в настървението към Българите
Българинът е готов веднага да унищожи и смачка този-за сегашния изроден Българин говоря, за който има дори само съмнение ,че ще успее
Той робува на съмнителни догми, чака някой да му каже и да го цитира Безкритично, защото в момента така му отърва
Толкова!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Добре , Германтигър!
19.02.2016 14:21
Е, последният ти коментар е друго нещо Така приемам нещата!
Всичко до едно, като се тръгне от Гордий, мине се през АнХ, Анхиз и Анхиал е аргументирано Докато се стигне до Троян
Има Траянополис-Стара Загора, има Траянови врата-коментирано е, защо като Троян според легендата носи името на този наистина способен император-военен, философ, архитект, ще се нарича Троян? Къде е логиката Ами името му направо си крещи за връзка с Троя!

Приятен ден!
цитирай
12. germantiger - ...
19.02.2016 14:41
Не съм се занимавал професионално с наука, както ти не си квалифициран в науката история, например.

Позоваваш се на авторитет и то нескромно твоя, в този ред на мисли тогава историците в блог.бг трябва да се позоват на своя пред теб и след като иде реч за история ще бъдат по-прави да го направят, макар това да е погрешно и да не е аргумент.

Като човек в науката ти чудесно знаеш, че позоваването на авторитет не е аргумент.

Аз задавам въпроси и предплагам други тези - ако според теб аз няма основание да го правя, то всички други които те хвалят и не са се занимавали с наука също нямат основания и да те подкрепят, но към тях не виждам забележка.

Освен това лично аз съм ти поправял явни грешки в историята, защото позволи ми световна в някои отношения и военна история в почти всички да знам нива над теб. Българска категорично не знам сравнен с теб, митлогия също, антична може би също не знам като теб, с изключение на военната - там "съм".

Няма никакъв проблем да се хвърляш настървено при мен - аз достойно ще ти отговоря и то с аргументи, макар да съм в изгодната позция да предлагам теми при мен за история много близка във всремето и следователно документирана и по-лесно бранима за мен. В това, което пиша аз почти няма спорни тези впрочем, защшото аз се занимавма с война в тактически или по-рядко в оперативен мащаб, а там почти няма никакви спорни моменти за темите предложени от мен.

Всеки има собствен стил, блога не е еквивалент или "иквъл" отношение, маниер и стил, нормално е да сме различни, а не да се уеднаквяваме! Аз съм си настървен за почти всичко, много теми, което не е разумно в мен и вероятно е плод на незрялост и микак не е мъдро - мъдростта е непостижима за мен, мярката също може би.

Не отговори обаче на моите контрапунктове, а те бяха съшността на повечето ми коментари?!

Що иде реч до моето възприятие на българската история - то може да е традиционно, ограничено или дори неправилно.

Както казах приемам това за тракийските богове, за ареала на първите евроцивилизации и за премного надценената елинска култура и фалшификациите в българската история, дотам съм "съпътстващ" вас, в другото имам съмнения и разлики с вас и не само аз впрочем.

П.С.
контрааргумент за горд-гръд НЕ е от мен, аз написах за тази дума бол друго
цитирай
13. germantiger - ...
19.02.2016 15:03
leonleonovpom2 написа:

Не се сърди приятелю, аз съм си учен и то истински, това качество, търпимост и да насърчиш е присъщо за тази категория
Ще ти помогна в настървението към Българите
Българинът е готов веднага да унищожи и смачка този-за сегашния изроден Българин говоря, за който има дори само съмнение ,че ще успее


Въобще не се сърдя, няма за какво - винаги си се отнасял дружелюбно към мен.

Не се съмнявам че си учен и НИКОГА не съм се съмнявал - абсолютно честен съм!
НО НЕ СИ ИСТОРИК, а ако добре помня ХИМИК, това понякога личи.

Аз съм готов да "унищожа" вербално НЕКОМПЕТЕНТНОСТТА, неистината, разбира се, както аз я виждам, зщаото може да мисля нещо за истина, а да се заблуждавам (както ти и всички ние също), може деа мисля нещо за неистина, а да се окаже истина - всеки греши и за това аз допускам истината да е в твоите тези и то дори напълно. Тук не иде реч сдамо за "формално' допускане на това или от добра дума, а наистина е възможен поврат - в науката ти по-добре от мен знаеш за много такива поврати.

Никъде НЕ твърдя, че си некомпетентен и за това аз НЕ желая да унищожа нищо твое, което освен че е невъвеможнощ е и престъпно към търсенето на истината и нейнмото доказане - доказа на вашите тези. За това при теб задавам въпроси, споря, не се съгласявам, но в случая не казвам дикректно както друг път съм правил с твои грешки от некомпетентност - посоката на келтите, езика при франките в което и Ганчо Ценов дори се е подхлъзнал. В тези редки случаи съм бил много остър с дуъми като ГРЕШКА, АБСУРД, ПРОВЕРИ, ТОВА Е ФИКСИРАНО итн.

В този постинг ти знаеш повече и може да си прав, просто аз не приемам НЕНАУЧНИЯ начин по който си го написал, но това е вероятно заради част от нас публиката в блог.бг, а и за да напишеш нещо научно по кристерии и форма коото не са познати за мен -= няам да стигне постинг и формата тук не е подходяща за това.
цитирай
14. leonleonovpom2 - Германтитър!
19.02.2016 15:29
Всичко ми е аргументирано
Сигурно някъде греша или съм грешил и ти си ме поправял Въпреки че, за да застана зад нещо, много съм умувал
Сигурно съм прекалил в първия коментар
Що се отнася до горд дай тълкувание откъде идва според тебе В предния си коментар дадох моето виждане
Коментирано е на лични, не с тебе че била руска думата това е интересно, езикът, който е базиран на нашия, да вземем от него
Тук си прав за дядото и внучето Но не по мой адрес
Аз съм много скромен по начало Всеки , който ме познава, ще го потвърди
Но минавам на другия полюс, когато някой без основание се мъчи и да ме стъпчи

На времето една статия ми се бавеше заради рецензия Бях преглътнал, че по нисък ранг колежка трябваше да я направи Накрая поисках обяснение Бавела я, защото графиката ми, даваща изследваната зависимост била грешна Изненадах се, но я поканих в кабинета, да дойде със статията С треперещи ръце взе да ми обяснява Графиката беше в тримерното пространство, Няма да се хваля, но внимателно следях къде е намерила грешката ми Веднага видях ,че тя не е наясно как се прави подобна графика
Поисках си нещата и си ги взех На въпросът и защо, отговорих, защото съм наясно, че не може да се справи
Допуща ли тя, че точно тази графика, гледана от светила в химията и математиката едновременно, ако има някаква грешка, те няма да я забележат, а ще я открие тя, която съвсем не е наясно с материята

Колкото до военните термини с които се били разправяли историците в блога с мен, ще ти посоча пример с един от тях, без име, защото го уважавам
Апострофира че ,че троянците не били фригийци, а дарданци без да конкретизирам , казах му иска ли да му изведа в списък всички имена на древните гърци и троянци да ги има
Та тук давам обяснение откъде идва името дарданци-От родоначалника Дардан

Иначе никъде черно на бяло няма написано, че Калоян е куманин Това е несъстоятелно!
Куманка е жена му Наричат я и куманката На Манастрас е сестра Той е куманин!Ясно е, че произходът и е кумански Ще ти докажа логически защо Калоян не е КУМАНИН

Примерно, ти и жена ти сте Българи Примерно
Никой няма да каже на жена ти-" Българката"
Но ако е рускиня, веднага ще и лепнат прозвището рускинята Което не прави тебе руснак, нали така
До нас живеше смесено семейство Българин и арменка На него викахме Киро арменеца, не Киркор Заради жена му
Та и за Калоян, щом е женен за куманка, може оттам да идва подозрението
Такива смесени бракове сред управляващите са били на мода не само тогава За да заздрави съюзът с необходимите кумани, прави вождът им командващ армията и се жени за сестра му
цитирай
15. leonleonovpom2 - Благодаря ти от сърце , приятелю!
19.02.2016 15:38
batogo написа:
Сътворил си нещо много ценно, приятел, съчетание от проницателност, историческа фактология и логика. За мен беше удоволствие да го прочета и осмисля. Хубав, творчески ден!


Ти си истински пример, какви трябва да бъдат взаимоотношенията тук, включително и творческите! Само така се върви напред, опитът ми го е доказал
Почнеш ли да тъпчеш и мачкаш един човек, не чакай резултати от него
А аз съм наясно ,че също греша Хора ли сме, грешим! Но едно позитивно отношение стимулира човек да даде всичко от себе си

Хубав ден ти желая, Огняне!
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, зав!
19.02.2016 15:59
zaw12929 написа:
Уфолозите започнаха да превръщат митове в истинска история или бъдеще- кой ще ни каже...


По начало историята се гради на митове, не е необходимо да се намесват уфолози
мит е например величието на древна Гърция някои се хващат за магна Елада Всъщност смисълът е Голяма, а не Велика
Де факто държавата липсва, няколко десетки полиси, а говорим за величието й!

Хубав ден!
цитирай
17. leonleonovpom2 - Няма проблеми, Германтигър!
19.02.2016 16:52
Все пак Рим и в частност Анхиало са ми основна тема Особено в частта Анхиало мога само хипотетично да бъда оборен
Това , че съм химик е плюс, не е минус Методите на точната наука мога да съчетавам с тези в историята

Знаеш, че имам по- специално отношение към тебе Аз силно уважавам немското в техниката и особено в науката
Този респект ми е от петгодишен Когато свако ми или калеко ми, както се казва в него край, немски възпитаник, ме оставяше на кормилото на спрелия МАН със запален двигател Казваше ми здраво да го държа, иначе ще тръгне И той изчезваше в близък магазин Като ми казваше, че машината е немска и трябва да се пази като очите Не смеех за мръдна ,стисках здраво кормилото А той това е целял, да не взема да отида някъде...

Що се отнася за разликите в история и химия, намерих свързваща тема, която е за докторат Колеги искаха да открият процедура Но за какво ми е да се ядосвам в тези ненормални условия Няма да я правя, но няма и да я подаря!
Въпреки , че има прецедент
Ставри Топалов направи докторат, а е доста по-възрастен от мене
Гледали сме работата му с проф. Карайотов Като обем е добра, но няма новост В областта на нумизматиката е, събрани са всички известни монети от Черноморските градове в определен период
Да, за сведение на някои тук, съвсем добронамерено, нищо лошо не сме казали Топалов е изключителен човек, заслужава!
Някои смятат, че като съберат или цитират даже не всички , а удобни автори, творят наука?!
Това да събереш всичко известно и да го размахваш като наука , не е достатъчно Трябва да има и нещо ново, някакъв принос Не като някакъв бушмен да викаш:
- Я виж, какво е написал този!
Това е е само литературна справка или обзор!
Още не е наука!

Хубава вечер!
цитирай
18. dinkov - Динков
19.02.2016 18:42
leonleonovpom2 - и на мен ми е направило впечатление изследванията за близкия генетичен състав между нас и италианците. Знам за различни обяснения - хипотези. Но не знам кой е прав, нямам нужните знания за да се произнасям, но винаги ми е харесвало, че повдигаш дискусия. Особено тази за Троя и Троя н. В крайна сметка в спора се ражда истината.
Поздрав.
Ицко
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Динков!
19.02.2016 20:36
dinkov написа:
leonleonovpom2 - и на мен ми е направило впечатление изследванията за близкия генетичен състав между нас и италианците. Знам за различни обяснения - хипотези. Но не знам кой е прав, нямам нужните знания за да се произнасям, но винаги ми е харесвало, че повдигаш дискусия. Особено тази за Троя и Троя н. В крайна сметка в спора се ражда истината.
Поздрав.
Ицко


Винаги съм се радвал на посещенията ти Защото знам ,че са свързани с интелигентен коментар
Точно така е, държа на дискусията
Но да е в правилата, да има взаимно уважение Истината се ражда в спора
Някои правят намеци за Добрев, за Ценов, за не знам си кой, но истината е, че в основните ми работи тук не се влияя абсолютно от ничие мнение или твърдение и нещата ми са изцяло авторски, така както аз ги виждам
С някои/ по тяхно желание/ развалихме отношения/ просто ги нулирахме/, защото се опитваха силово да ми наложат това, което мислят
Мога да приема наличието на различно мнение като факт, но не съм задължен заради това да го призная за вярно
Благодаря ти за отзива!

Хубава вечер!
цитирай
20. get - - Симеонов, чета полемиката м/у теб и "Тигъра" за Гордий ... и ... :)))) !
20.02.2016 14:16
- Първото, което ще отбележа е, че името Гордий принадлежи НА НЯКОЛКО ФРИГИЙСКИ ЦАРЕ?
- Същото име Гордион/Гордиум е носил и град-столица на Фригийското царство НЕ ПРОПУСКАЙТЕ ФАКТА(!) ОСНОВАНО още през 12-то столетие пр. н. е. - Къде? В Анатолия!
- В старо-българският ... град-гръд-градя-ограда СА ОТ ЕДНО СЕМАНТИЧНО МЯСТО - Горд ... идва от "пъчещ се", тоест издуващ гръд!

- N-то, по ред ... казват: могилите(за авторитетно наричани "тумулуси" :))) строени в чест на знатни фригийци - "Имат скитски аналози". Тук ще попитам - Защо СКИТСКИ а не БАЛКАНСКО-"ТРАКИЙСКИ" - ами, защото ще влязат в конфликт с историческата и НАЛОЖЕНА парадигма - Тракийските могили започват да се строят СЛЕД ШЕСТИ ВЕК - В подражание на ЕЛИНСКИТЕ - Пълно безумие и подигравка с Разума!
- Следващо! Тракийският(фригийски) цар Мидас е Този (според "гръцките" митове), който е причината за издигането на светилище на бог Аполон в Делфи! Странното е, че статуята (според описанието й) била обута в панталони и носила обувки ... не типичните гръцки сандали и-и-и ... хитон(с голо дупе под него:))))!

- Да видим паралели м/у анатолийско - балкански ... и гръцко-латински думи?
1. FIBER(лат.) - но латинците си имат синонимното "castor" – за "бобър" ... някой ще ми каже ли - как е на "трако-пеласгийски" Бобър :)))?
2. VESPERINA - казват заемка в латинският означаващо ВЕЧЕРя - в гръцкият(стар.) е "еспера" :))
3. VETELA, VITULA при римляните богиня на ВЕСЕЛИЕТО ... "веселото" е че се среща с изписване и "VeSeles" ... ?
4. HOSTIS - според Макробий не означава чужденец-враг, а на старият латински (Prisci Latini) е ГОСТ!

- И отново да се върнем на предмета на спора ГРАД - как е в латинският ... ?
5. HORTUS(лат.) за което четем: apud antiques omnis villa ... qui arma capere possint" - означаващо: Всяко обитаемо и укрепено място, в което живеят въоръжени хора ... Това да е близко до нашенското ГРАД: Укрепено място в което проживяват хора?

- Това накратко ...защото, не съм се спрял в/у "форум" по-старо, "двор/ум" ??
цитирай
21. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
20.02.2016 20:40
Да, има логика в изложеното от тебе Сигурноно е така, както си го написал за горд
Всъщност се получава омагьосан кръг
За тези, които ме убеждаваха, че горд няма нищо общо с Гордий, а произлиза от гръд, срещу което аз реагирах както за кашкавала ,че не е с Български произход! Сега, след твоето обяснение мога да допълня, че сигурно е така, Гордий , името е произлязло от пъчещ , издуващ гръд и обратно, от него горд и производните

Аз не виждвм нищо нередно, след като източника е един и същ, че Еней първо основава град на тракийския брях и след дълги митарствания ,едва тогава отива в Италия, ние да приемаме легендата за Рим за чиста истина, а в същото време да отричаме възможността за аналогична, обоснована наша легенда
Каква е разликата в двата случая?
Един куп поднесени доказателства има -за Гордий, за Еней, Анхиз и тази на пръв поглед абсурдна близост на съвременния Български с италианския!? Явно връзката е латинския!
цитирай
22. get - Да, има логика в изложеното от тебе ...
20.02.2016 21:43
leonleonovpom2 написа:
Да, има логика в изложеното от тебе Сигурноно е така, както си го написал за горд
Всъщност се получава омагьосан кръг
За тези, които ме убеждаваха, че горд няма нищо общо с Гордий, а произлиза от гръд, срещу което аз реагирах както за кашкавала ,че не е с Български произход! Сега, след твоето обяснение мога да допълня, че сигурно е така, Гордий , името е произлязло от пъчещ , издуващ гръд и обратно, от него горд и производните

... доказателства има -за Гордий, за Еней, Анхиз


- Отговарям в обратна последователност!
Гордий, Еньо и Анхиз ... са "троянци-фригийци", нямащи нищо общо с това, което ни се внушава и стои зад понятията "гърци" и "латини"? Те са си местни анатоло-баканци но най-вече ЕВРОПЕЙЦИ! Цитираните в по-горният (ми) пост думи са най-вероятно от така нареченият "пред-гръцки субстрат" в това, което е утвърдено за "гръцки език". Казано по друг начин това са думи на местно балканско население ЕВРОПЕЙСКО - които са заемки/субстрат в латински и гръцки? Да не забравяме, че "Троянската война"(между впрочем ТЕ СА ДВЕ !) ... втората е поне от 13-то столетие пр. Хр.!
... тук ще спра - защото трябва да дам "океан" от инфо при обосновката си ... верен ли е мита, че Еньо завел на "бани" болният си баща по нашето Черноморие ... а от там й - Той ли е създател на Анхиало? Но фактите не отричат и не потвърждават, че поне е дошъл КАТО БЕЖАНЕЦ при родствено му ЕВРОПЕЙСКО население - това първо!

Второ - относно горд и град ... а от там, германска ли е втората съставна в наименованието на германският "Stutt(град)gart" ... гарт/д е заемка "славянска", по-точното БАЛКАНСКА в саксо-английският топоним! Само ще допълня, че в саксо-англ. думите им за градина, двор и още няколко СА С ПО-СТАРИ АНАЛОЗИ от ТУК БАЛКАНИ - Така че, "тигъра" мога да изненадам "приятно", предвид неговият германски национализъм :))) - Защото топонимите Puttgarden in Wagria and Putgarten on Rюgen са "славянски" не "немски" ... ТУК ЩЕ СПРА ... за да не досадя с още ТВЪРДЕ МНОГО ИНФОРМАЦИЯ - Откъде на къде върви културното и езиково ПОВЛИЯВАНЕ в континента и цивилизацията известна ни като Европейска ?

- Поздрав!
цитирай
23. didanov - здравей Леоне
20.02.2016 23:03
интересна тема, рзтърсих се малко и се оказа, че Троян градчето се е зародил едва през 15 век, Скътан в северните склонове на Стара планина, някъде по средата между Вежен и Амбарица, на грани­цата между Балкана и Предбалкана, Троян не е съществувал за големия свят. Едва в 1689 г. италианският географ Джакомо да Ваньола за пръв път отбелязал на карта тази точка от земята. Той нанесъл Троян като град „Трайянак” до р. Осан, която извирала от „сре­бърната планина”, от Хемус.
Легендите за възникването на Троян, както повече­то легенди, са пълни с противоречия. Според една той води началото си от „три хана” - странноприемници. Според втора от „три хана” - княза, които враждували помежду си. Според трета той бил в днешната Червянска лъка, при устието на Черни Осъм. При едно нашест­вие турците изклали жителите на Лъката, тя била удаве­на в кръв и затова я нарекли Червянска...
Легендите не спират дотук. Една друга твърди, че в Троян се заселил сам Паисий Хилендарски. Ще помис­лиш - и тоя ли град претендира да се намесва в така спорния въпрос за родното място на Паисий. Но леген­дата е пренесена от Разлог. Разложки кираджии тър­говци докарвали в Троян за продан тютюн, памук, кат ран. Те донесли и... тази легенда.
Паисий бил кираджия. Карал памук от Драма до Пеща и Виена. Веднъж, когато бил на път, разложкият субаша похитил хубавата му сестра. Опозорена, тя се удавила в близката валявица. Стоян Баханов, така се казвал Паисий, се върнал и отмъстил за похитената си сестра, убил субаша с брадва и забягнал в Пещера. Там го познали кираджии и затова той избягал по-далеко. преселил се в Троян. Тук се оженил, сдобил се с челяд и се именувал не Стоян Баханов, а Петър Папазов. Една нощ внезапно напуснал Троян.....
НО троянския проход е известен още от римско време, той е най-краткия път между Тракия и Мизия.
Колосалното римско строителство на Балканския полуостров незаслужено се приписва само на Траян. За­това Амиан Марцслин казва, че наричали понякога Траян иронично „лишей”. Името му се лепяло също като лишей върху стени, паметници и камъни.
Такъв е случаят и с римския път през Хемус. От VI в. насам той носи името на Траян, макар че пътят не е строен от него. Първото известие за римските пътища в Тракия е от 61 г. от н. е. Един надпис върху камък, на­мерен при с. Михилци, където е била една от станциите на „Траяновия” път, гласи, че Нерон заповядал да се построят странноприемници и приюти за пътниците и държавните чиновници. Този надпис показва, че при им­ператор Клавдий Цезар Нерон (37-68 г.) пътят вече е съществувал. По времето на Траян той добил особено важно значение и затова Гавр. Кацаров приема, че тък­мо тогава е бил поправян и продължен до Траяновите градове в Мизия. Пътят започвал от римските оръжей­ни на Средни Дунав-Нове (местността „Стъклен” до Свищов) и Ескус (до с. Гиген) - седалище на V ма­кедонски легион, и стигал до Филипопол (Пловдив), где­то се свързвал с главния път от Белград за Цариград. Троянският проход е изобщо най-пряката връзка меж­ду Мизия и Тракия. Поради това военният път през не­го станал един от най-важните пътища на Римската им­перия. С това се обяснява и особеното старание, с кое­то е построен през средната, най-висока част от хребета на Стара планина, на височина 1523 метра.
Сведения за пътя ни дава преди всичко Певтингеровата карта. В този римски пътеводител са посочени и три­те станции, намиращи се в непосредствена близост до Троян: Состра при с. Ломец, Адрадицес при махала Ка­мен мост и Монтемно при днешното туристическо град­че до прохода.
Останки от строените с не по-малко старание крепо­сти са запазени до наше време. При с. Ломец, на 22 км по пътя от Ловеч за Троян, Каниц открил останки от цял античен град и крепост. Тук е открита особено цен­на находка от бронзови колониални монети. Между тях има монети от Одесос (Варна), от Сердика (София), от Никополис ад Иструм (с. Никгоп, Търновско) - „града на победата” над даките, от Пауталия (Кюстендил) и от други градове.
Над Троян, при устието на р. Кнежа, при м. „Камен мост” е бил мансионът (нощна квартира) Адрадицес, чието име означава „при полите” на планината. Станцията Монтемно, която носи името на планината, е би­ла близко до билото и е имала проходна крепост. От двете страни на пътя и край отклоненията от него край селата Добродан, Калейца и Белиш са били построени единични кули и кастели, крепости с кули за защита на пътя. По тези места също са намирани монети, колони с надписи, глинени тръби и украшения.
цитирай
24. didanov - значи "трояновия път" е съществувал
20.02.2016 23:15
по римско време..логично е да се предположи, че античната крепост "Траянови врата" е входа към Траяновия път.Крепостта е наречена на името на римския император Траян, макар разкопките да не показват такава връзка.
Според проф. Г. И. Кацаров проходът е бил разработен още около 480 г. от тракийското племе одриси, населявало долното тече­ние на Марица. Вероятно минаването по тази тогава са­мо пътека било наложено от многобройните конфликти на одрисите със северните им съседи - скитите, сродни на траките племена. Иречек отбелязва, че тук е превел войските си Александър Велики в своя поход срещу независимите траки в 334 г.
В началото на нашата ера над Балканския полуос­тров се надвесила сянката на античния Рим. Римски ле­гиони преминали Хемус, за да покоряват тракийските племена. Храбрите и войнствени траки, населяващи Ми­зия, се принудили да сложат оръжие пред тази сила. Ала даките, техните съплеменници отвъд Дунав, не се покорили. Реката не била винаги пречка за тях. Зиме, когато замръзнела, даките нахлували на коне, оплячкос-вали и разорявали селищата в Мизия - новата римска провинция.
По десния бряг на Дунав били издигнати римски кре­пости, организирани били военни лагери, за да възпират нападенията на даките и съпътствуващите ги племена. Пътища разсекли планините, издигали се мостове и укрепления. Император Марк Улпий Траян (98-117 г.) успял да се справи след две тежки войни с войнолюби-вите даки. Както своите предшественици, така и той ис­кал да запази за дълго сигурността на завоеванията си откъм север.
Новите пътища дали живот на много нови градове и села. Виа вита... Пътят е живот! Така гласи една древ­на римска мъдрост.....
Крепостта Траянови врата - Твърдината е построена, за да пази стратегическия проход от юг на север към древна Сердика, днешната София. Първите писмени сведения за нея са от III в., когато по тези места е изградена пътната станция Сонеум. Тя е пазела планинския проход, който тогава се е наричал Суки. По този начин крепостта е отбелязана през IV в. от историка Амиан Марцелин. В по-късни времена тя е наречена със славянското име Щипон.

Забележителният археологически обект е проучван през 1985 г. от Димитрина Джонова. Тя установява, че на стратегическия хълм първо е създадено тракийско селище от бронзовата и желязната епоха (II-I хил.пр.Хр.) Римското укрепление представлява като план издължен правоъгълник. Още в началото на разкопките прави впечатление неговата отлична за нашите земи запазеност, като зидовете и днес стърчат до 5 м височина. Допълнителни фортификационни съоръжения са видни от юг, където личи някакво кръгово укрепление с диаметър 30 м и дебелина на зида до 2 м. Друг забележителен елемент на градоустройството е цистерната, от която тръгва таен тунел, водещ до подземен извор.
Доказано е, че местността е използвана и през средните векове (ІX – X век), което я прави важна българска твърдина. От тук са минали три от кръстоносните походи.
През Средновековието проходът е бил наричан „Царски врата” (на гръцки: Βασιλική πύλη). Проходът влиза в историята през 986 г., когато византийският император Василий ІІ предприема поход срещу България в стремеж да откъсне български територии. Битката при „Траянови врата” (17 август 986г.) е най-голямото поражение, което ромейския владетел претърпява в походите си за покоряване на България. В средновековните извори името „Траянови врата” е използвано за пръв път от историка Антоний Бонфиний (1427-1502) във връзка с похода на Владислав ІІІ Ягело (Варненчик), който преминава с войските си прохода през 1443 г. По време на турското робство проходът е наричан и с турското име “Капъджик дервент” (от турски: kapı - врата и dervent – проход), както и “Маркова капия”. Огромната арка на римската порта, висока около 18 метра била запазена до 19 век. След завладяването на България от турците функциите на „Траянови врата” като пазител на прохода отпадат.
цитирай
25. didanov - според мен връзката
20.02.2016 23:29
на прохода и крепостта са свързани с траки и римляни, градът Троян като създаден доста по-късно може би като аналогия с името на прохода.
Едно е сигурно- районът е бил обитаван от траките, но връзка с Троя и Троянците аз лично не виждам освен, че са траки и, че сигурно са търгували с местните тракийски племена т.к тракийското селище е съществувало още преди Троянската война. Тук можем да се отбележи, че първото име на Троя е Илион така е споменато от древните автори.Градът Троя - Организираните разкопки разкриват няколко културни пласта, няколко града, опожарявани, разрушавани и построявани отново.
02. Според археолозите първото селище на това място е възникнало преди средата на ІV хил. пр. Хр. Пет века по-късно на това място възниква първият град, наречен Троя І. Краят на Троя І се датира към средата на ІІІ хил. пр. Хр., като нейната култура продължава развитието си в югоизточна Мала Азия.
03. На мястото на разрушения град се издига нов – Троя ІІ, чието население е носител на нова култура, пренесена от Балканския полуостров. Неколкократно градът е бил разрушаван и отново построяван.. Описаният от Омир град е седмият, построен върху руините на старите градове, т.нар. Троя VІІ.
04. Предполага се, че хетските племена от западното крайбрежие на Черно море, преселвайки се в Мала Азия, основават първата Троя. Следват във времето преселения на други балкански народи – мизи, тевкри, витини, дардани, фриги – които изтласкват хетите на изток.
05. Според Пеласгийската митология, Дардан е роден на остров Самотраки. По-късно се преселва във Фригия, където основава град Дардан. Там се жени за Батия, дъщеря на фригийския цар Тевкър, син на речния бог Скамандър и нимфата Идея. Наследявайки царя, променя името на областта от Тевкрия в Дардания. Населението приема името дардани наред с името тевкри.
06. Става ясно, че тевкрите, нарекли се и дардани, са или клон на фригийците, или пък съвсем близък по произход народ. Честото преселение на различни герои, впоследствие митологизирани, в различни страни и при различни народи, където много от тях придобиват царска власт, ни навеждат на мисълта за твърде близкото родство между народите, населяващи Балкано – Анатолийския регион.
цитирай
26. didanov - и последно (съжалявам за многословието)
20.02.2016 23:36
според мен намерената от Шлиман Троя не е Троя описана от Омир. Истинската Троя още не е открита, защото не се намира в Мала Азия, а на територията на България и по-точно в днешно Царево (потънала е в морето). Но за това нямам солидни доказателства, само косвени, които за сега нямат особена тежест. поздрави
цитирай
27. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
21.02.2016 14:27
Интересно и ангажиращо тълкувание
Въпреки ,че съм привърженик на Анхиал като кръстник на града, за което има и ясни следи в " Одисеята", не отхвърлям и Анхиз От едно и също време са,свързва ги наличието на АНХ в името, които ясно показва приемствеността От египетската цивилизация към тракийска и елинска
Разликата е ,че са от противникови лагери
В " Енеидата" ясно е казано ,че Еней с болния си баща се отправя първо към...тракийския бряг! Та според мен и от това става ясно какви са фригите Човек когато е в бедствие търси подслон и поддръжка от близки хора Затова се отправя към тракийския бряг
Затова и Аспарух, притиснат от хазарите от една страна влиза в не дотам гостоприемната ИРИ от друга, но при близки хора, не идва при враждебни нему племена
Има неща , които се подразбират, между редовете са, но не се забелязват или пък са неудобни!
Благодаря ти за хубавите допълнения!

Приятен ден!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
21.02.2016 14:42
Троян е важен за мен град в професионално отношение Напомня ми и на Пещера, споменал си в коментара, планински град, в който съм израснал с с реката и моста на нея до хотела
Десетки пъти съм бил в него, когато съм имал време съм бил и в музея
Да, много легенди има за него При стратегическото му положение, няма как да не е имало селище там от дълбока древност
Може наистина името да е свързано с Траян Няколко града в нашите земи, между които и Анхиало получават потвърждение на градския статут при него и в знак на благодарност включват в името си родовото му име-Улпия Например Улпия Анхиало
Но защо градът не е Траян, като Траянополис?
Според мен тук става преплитане на легендата за Троя с името на Траян Поради близостта им е прието Троян
Другият вариант е да е русизъм, но според мен е изключен
Има логика Ти сам показваш, че днешният Троян - Кърнаре е известен и преди Траян, вероятно още от времето и на завоевателя на земите-Лукул, що се отнася до римляните, така, че не е задължително да се ограничаваме с Траян като кръстник
Но няма как да погледнем по- назад от времето на Спартак и да кажем,че е така, името е свързано с Троя! Да кажем не с уговорки, а категорично!
цитирай
29. leonleonovpom2 - Чудесен коментар!
21.02.2016 14:49
didanov написа:
на прохода и крепостта са свързани с траки и римляни, градът Троян като създаден доста по-късно може би като аналогия с името на прохода.
Едно е сигурно- районът е бил обитаван от траките, но връзка с Троя и Троянците аз лично не виждам освен, че са траки и, че сигурно са търгували с местните тракийски племена т.к тракийското селище е съществувало още преди Троянската война. Тук можем да се отбележи, че първото име на Троя е Илион така е споменато от древните автори.Градът Троя - Организираните разкопки разкриват няколко културни пласта, няколко града, опожарявани, разрушавани и построявани отново.
02. Според археолозите първото селище на това място е възникнало преди средата на ІV хил. пр. Хр. Пет века по-късно на това място възниква първият град, наречен Троя І. Краят на Троя І се датира към средата на ІІІ хил. пр. Хр., като нейната култура продължава развитието си в югоизточна Мала Азия.
03. На мястото на разрушения град се издига нов – Троя ІІ, чието население е носител на нова култура, пренесена от Балканския полуостров. Неколкократно градът е бил разрушаван и отново построяван.. Описаният от Омир град е седмият, построен върху руините на старите градове, т.нар. Троя VІІ.
04. Предполага се, че хетските племена от западното крайбрежие на Черно море, преселвайки се в Мала Азия, основават първата Троя. Следват във времето преселения на други балкански народи – мизи, тевкри, витини, дардани, фриги – които изтласкват хетите на изток.
05. Според Пеласгийската митология, Дардан е роден на остров Самотраки. По-късно се преселва във Фригия, където основава град Дардан. Там се жени за Батия, дъщеря на фригийския цар Тевкър, син на речния бог Скамандър и нимфата Идея. Наследявайки царя, променя името на областта от Тевкрия в Дардания. Населението приема името дардани наред с името тевкри.
06. Става ясно, че тевкрите, нарекли се и дардани, са или клон на фригийците, или пък съвсем близък по произход народ. Честото преселение на различни герои, впоследствие митологизирани, в различни страни и при различни народи, където много от тях придобиват царска власт, ни навеждат на мисълта за твърде близкото родство между народите, населяващи Балкано – Анатолийския регион.


Поздравявам те за него
Подробна информация за този тайнствен и обсеян в митове период!
цитирай
30. leonleonovpom2 - Може и да си прав!
21.02.2016 14:55
didanov написа:
според мен намерената от Шлиман Троя не е Троя описана от Омир. Истинската Троя още не е открита, защото не се намира в Мала Азия, а на територията на България и по-точно в днешно Царево (потънала е в морето). Но за това нямам солидни доказателства, само косвени, които за сега нямат особена тежест. поздрави


Равнинния терен при Царево предлага добри условия за така експлоатираните в " Илиада" двубои с колесници бягащите от горящата Троя могат бързо и лесно да се насочат към близките -тракийски брегове!

Хубав ден ти желая!
цитирай
31. germantiger - ...
21.02.2016 18:37
Гет предизвика усмивката ми с хрумването си, че гард/град/горд е славянска заемка в германския :)

Ухилих се, зщаото коментара му едва ли е сериозен. Славяните няма как да породят нещо след като ги е нямало, камо ли в езика на целия запад с думата гард в най-ралични "употребления" от ръкохватка на оръжие, пред длъжност, термин итн.

Иначе при Щуттгарт е гарТ...
цитирай
32. get - - Вероятно ... е да си прав, по отношение на "гарТ" :)) в Щутгарг - Но ... ?
21.02.2016 20:56
germantiger написа:
Гет предизвика усмивката ми с хрумването си, че гард/град/горд е славянска заемка в германския :)

Ухилих се, зщаото коментара му едва ли е сериозен. Славяните няма как да породят нещо след като ги е нямало, камо ли в езика на целия запад с думата гард в най-ралични "употребления" от ръкохватка на оръжие, пред длъжност, термин итн.

Иначе при Щуттгарт е гарТ...


- Но определено по отношение на частицата "гарт" в топонимите(имена на населени места) като: "Putt*garDen" (Wagria) и "Put*garTen" (Rюgen)
1. Средновековна Вагрия е ето Тук:
А) https://upload.wikimedia/wikipedia/commons/1/1f/Karte_Wagrien.jpg
За по-голяма прегледност давам и съвременна карта на "Варягия" (по Густав Дройзен) :))) - която е и Шлезвиг-Холщайн:
Б) https://upload.wikimedia/wikipedia/commons/f/f8/Billunger_Mark_1000.PNG ... всъщност за да не обърквам главите на "публиката на спора" ни - ще кажа, по време на "славянското" въстания от 936 г. до 983 г. се е наричало Маркграфство на Билунгите!
- Та тези "славянски" населени места ... в последствие германизирани, са дали и частицата "гарт" равнозначна на щадт, град на немски - Не е ли тъй?

II.
- А по отношение на "(г)вард" прав си ... има и такава - но тя е с друга етимология, означаваща пазя=вардя ... в романски и саксо-английските езици съответно "гарда"(при хладно прободно оръжие) и телопазител - гард ... но имаме й ГВард(еец) тя какво ли е означавала и какви ли са били първоначалната й форма и значение, което се влагало? Но пак казвам ... град и гард СА РАЗЛИЧНИ като ПРОИЗХОД и ЗНАЧЕНИЕ! Като, най-вероятно "г(в)ард" е от времена ... вероятно толкова отдалечени от нас, че тогава германският е бил все още едно с този друг език, който го наричат с измислено-кабинетното, "славянски" ?!

- Като един кавалер(идващо от "конник") ... Ще кажа: Еn garde, (в български вариант "ан*гард") - С други думи - имам честта да "сплетем" шпагите си :))) - поради това рицарски предупреждавам: "Внимание"!
цитирай
33. get - - Прощавай Симеонов, тъй като не е съвсем по темата Анхиал//Анхиз ... Анхиало, а по-скоро Горд/Gurdus/Град/Градя ...
21.02.2016 23:16
... но считам, че съм длъжен да допълня отговор №32 до "germantiger" - Най вече по отношение на втората дума GUARD и близката и фонетично и смислово WARD ... давам му справка по Етимологичен речник на Харпър:
I. 1. GUARD (n.) "one who keeps watch," from Middle French garde "guardian, warden, keeper; watching, keeping, custody," from Old French garder "to keep, maintain, preserve, protect" (corresponding to Old North French warder, see gu-), from Frankish *wardon, from Proto-Germanic *wardo- "to guard" (see ward (v.)).
2. WARD (n.) Old English weard "a guarding, protection; watchman, sentry, keeper," from Proto-Germanic *wardaz "guard" (cognates: Old Saxon ward, Old Norse vörðr, Old High German wart), from PIE *war-o-, from root *wer- (4) "perceive, watch out for" (cognates: Latin vereri "to observe with awe, revere, respect, fear;" Greek ouros "a guard, watchman," ... от близостта на двете - считам, че по-скоро първичната форма е била *gWad + Er/Ar - както е и при българският при образуване на думи за занятие - пример: "хлеб+ар"?
II.
Както е за град и градина в българският, имаме ПОДОБНО при латинският:
1. HORTUS = град; а HORTiUS = градина ... като дори в гало-романският(вулгарен латински) синонимен заместител на hortius е звучал, като "gardinus" - последното мисля няма смисъл да превеждам - предвид българското "градина" при старо-френски "gardin" (13в.), Modern French "jardin" дало в англосаксонските GARDEN и YARD - Но следва да отбележа че настава една безумна тафтология ... защото при латинските речници СЕ ПРАВИ разлика м/у "hortius" и втората "вулгарна" форма "hortius gardinus" - Защото по логиката на българския език, следва да се приеме, като значение, нещо от вида на "оградено с ограда" ... Така че, не знам кой от кого е заел думата за "градина" и "ограда" ... ние ли от латинците или те от пра-предците ни, които са занесли там думите ... от фригийско-троянската си родина?
цитирай
34. leonleonovpom2 - Здравей, Гет!
22.02.2016 16:34
За да не дразня някои калибровани етимолози тук, само леко насочвам вниманието към един архаичен глагол в Българския-хортувам!
Има различен смисъл- нареждам/ С думи/, но основният е говоря
Работата прилича като на полиция - хора от града, това е полицията
Та и ХОРТУВАМ Ами в хортуса-парка, градината можеш да намериш много хора, с които да си...хортуваш

Приятна вечер!
цитирай
35. get - - Така е с, хортувам ... защото същата е изпълнена задължително с ПОЗИТИВен смисъл, тоест ...
22.02.2016 21:20
leonleonovpom2 написа:
За да не дразня някои калибровани етимолози тук, само леко насочвам вниманието към един архаичен глагол в Българския-хортувам!
Има различен смисъл- нареждам/ С думи/, но основният е говоря
Работата прилича като на полиция - хора от града, това е полицията
Та и ХОРТУВАМ Ами в хортуса-парка, градината можеш да намериш много хора, с които да си...хортуваш

Приятна вечер!


... ако успеем да превъзмогнем грандоманията (си) породена от НАДУТОСТ**ТА поради национализма (ни) - тоест болезнено чувство за народностно превъзходство - тогава си хортуваме! И този с който сме си хортували си тръгва изпълнен с приятни чувства и SMILE***(ing) // тоест, усмихнат) !

- Пояснения към:
- НАДУТОСТ** латинско:*Gurdus - Гордост (бг.);
- В прото-индое-вропейският кореновата дала в стар дойчланд: *smil ... а в английски съвременен: *SMILE е била(звучала) е: *SMEI - в съвременен български е СМЕЕ - Какво ли ще каже германският ми приятел, за тези "странни" съвпадения м/у църковно-славянският(от който произлязъл българският:)))) и англо-саксонските езици - Ъм?

- Приятна вечер!
цитирай
36. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
22.02.2016 22:31
Да ти кажа честно, днес съм в приповдигнато настроение благодарение на тебе с хортуса!
Сигурно за тази архаична дума хортува ще измислят нещо друго, но тя направо крещи за произхода си!
Така е и за смее и за английския!
Преди частично ми е правило впечатление за френския, но съм смятал ,че думата идва от него Последица от насаждания нихилизъм
Сега направо съм слисан,когато сравнявам едновременно с латински и италиански
Положението е от ясно , по- ясно!

Спокойна нощ, приятелю!
цитирай
37. get - - И преди съм ти казвал - имам няколко десетки и от латински, и от гръцки думи - Които са ... ?
23.02.2016 20:57
leonleonovpom2 написа:
Да ти кажа честно, днес съм в приповдигнато настроение благодарение на тебе с хортуса!
... хортува ще измислят нещо друго, но тя направо крещи за произхода си!
Така е и за смее и за английския!
Преди частично ми е правило впечатление за френския, но съм смятал ,че думата идва от него Последица от насаждания нихилизъм
Сега направо съм слисан,когато сравнявам едновременно с латински и италиански
Положението е от ясно , по- ясно!

Спокойна нощ, приятелю!


... форми на думи от най-архаичните им пластове! Същите определено СА ЗАЕМКИ в тези два езика?!
- Най-близките форми на същите ги имаме в най-близка фонетично-семантична форма в старо и модерен български език!

- Пример за това, което обяснявам е думата: "форум" - за същата казват, че по-старата форма е била "двор/двер*ум" - това още от времената на Тарквиний Гордий ... по-късно думата е претърпяла промени и е получила формата известна ни и в момента? Друга форма-дума е "секурис" - отговарящо на българското "секира" ... като същата дума се ЗАСИЧА и с "тракийска" дума за хладно оръжие "сика"! Тоест, ето ти и съществително и глагол - Който го има не само в съвременен български но и в античност на "тракийски език" - отново същото! Като става още по-интересно, че в основната част от така наречените "славянски" езици Я НЯМА - заместват я с "топор"?
- Друг пример с ТОЧНО ДОКУМЕНТИРАНА ОТ ШЕСТИ ВЕК пр.н.е. дума, която твърдят ЧЕ Е ГРЪЦКА - Есхара - НО ТЯ Е ВЪНШНА ЗАЕМКА в този език - мога по категоричен начин да го докажа! Като НЯМА ДРУГ ОСВЕН БЪЛГАРСКИЯТ - Балкански език в който да я има във форми и като съществително, глагол и прилагателно ... плюс други форми!

- Вече ти писах, за фригиеца цар Мидас КОЙТО "ПОСТРОИЛ" г р ъ ц к о т о светилище в Делфи! Но от различни антични източници ЧЕТЕМ че служителите и охраната БИЛИ ТРАКИЙЦИ - това как да го разбираме?
- Същото е и с подобното на Мадара, светилище в Елевсина, от което ти давам примера с думата за "eschar-есхар(а)-изгаря"?!

- Поздрав!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю Гет!
23.02.2016 21:48
Интересни данни и интересни въпроси!
това за изгарям е направо зашеметяващо да, напълно си прав!
що се отнася за тракийското присъствие, ами то е зашеметяващо в гръцкия град Анхиало Да, в гръцкия? град Анхиало траки живеят
С ръцете си и с приятели сме внасяли Базис на статуя на Дионис в Бургаския музей, ,поставена от виден тракиец в Анхиало В няколко редовия надпис се уточнява каква точно е връзката между Реметалк, Реоскопур и Котис, царе на Одриското Сапейско царство Около града има големи тракийски могили
А бил основан от гърци?!
Голяма мътилка е античната история!
Спокойна нощ!
цитирай
39. get - @ 38. leonleonovpom2 - Интересни данни и интересни въпроси!
23.02.2016 22:46
- Какво да кажа за "обективността" на родните ни филолози ... ?
- Казват, както е примера ми с българо-тракийското: сика-сека-секира ... стигащо до синонимното латинско "секурис" - не била българска по произход - ами Каква ще е тогава СЛЕД КАТО НА ДРУГИ освен ЛАТИНСКИ и БЪЛГАРСКИ Я НЯМА? В интерес на истината има я още на един език и то близко звучаща до българската - италианският!

Пример с ДРУГА ПОДОБНА филоложка идиотия - Имаме ли близост м/у английско-гръцко:CHAMBER-KAMARA и латинско-българско: Сamera-КОМОРА, Старо-църк. "славянски" (чети български!)
- Какви обяснителни записки четем ЗА НАЙ-СТАРАТА ФОРМА на ДУМАТА ...
1. Разбира се думата е гръцка :)))! та ето какво обясняват за същата в речниците? "vaulted chamber; room" - Превод: Стая с КУПОЛООБРАЗЕН таван!
2. Какво пише за църковно-славянската дума звучаща: "Комора" ? Ето какво пишат за църковно-славянското "комора - камара": свод, покрив; шатра, палат, чертог ... По тази причина ОТНОВО се връщам на описанието от латинско-английските речници за този тип постройка! А то е - Кръгла постйка със сводест таван!
- Имаме ли такива на балкани - Да! Ето една от "Шишкова нива" пл. Странджа: http://peika/pictures/26142_650_.jpg ... факт е, че такива има и на юг от нас ... но след настъпването на "елинизма" СЕ ПРЕУСТАНОВЯВА СТРОЕЖА ИМ!
- Такива имаме и на север от нас ... наричат ги "скифски кургани" ?
- Веселото е че, и фригийците от Анатолия - казват и те строяли скитски кургани - явно тракийските могили не са им били по вкуса! Но не това е важното! Следва да си поставим въпроса - Могилите погребални съоръжения ли са или са имали друго предназначение?
- На този въпрос МЕ НАВЕЖДА странното звучение на думата за християнски храм-църква?
- Защо ме интригува църквата - защото е близко до понятието за кръгло, както е и на латински "циркус" ... както е името на митичната вълшебница Кирке (по-известна ни като Цирцея ?)! Нейното име го превеждат като КРЪГ - а като конструкция и фонетично на Църква! Тоест имаме ли ... ?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9108013
Постинги: 1345
Коментари: 29577
Гласове: 102354
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031