Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.01.2020 18:27 - Румънски загадки и претенции
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4265 Коментари: 18 Гласове:
35

Последна промяна: 12.01.2020 19:04

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Загадъчна страна е Румъния , тази страна на романизирани траки, в която до преди 150 години се е пишело на Български!?
 Като ученик се чудех, как Ботев е пишел вестниците си в Букуреш, откъде е намирал Български букви? А отговорът е бил прост Те, самите румънци, са ползвали Български букви!

Това с романизираните траки е още по- голяма мистерия!  Да ,земите на днешна Румъния присъединява към Рим великият император Траян!  За ознаменуване на победата е издигната колона в Рим! Известната Траянова колона!  Но не след дълго, по стратегически съображения,  Рим изтегля границата  си на Дунав, така наречения лимес  Даките всъщност са гети, преминали на левия бряг на Дунав.  Даже  на столицата на покорената от Траян  дакийска държава , името й е съвзано с гети и  тук внимание- сармати-предполагаеми прадеди на Българите! Следователно Българи има там още от римско време и преди него!

Но да се върнем на романизирането на даките! Някак си ,не звучи нито убедително, нито логично, точно даките да са романизирани- народ бил малко време в лапите на Рим!? Защо гетите в нашите земи не са романизирани ? Като  се хвърли поглед на езика им, да,  може да се причисли към романската група наистина, но в него преобладават не италианската, а френската? лексика, като значителен процент е и Българската!
Френската, какво търси тя при тях ?  Франция се налага като водеща в Европа в края на 17- ти век-при кралят Слънце. Всъщност тогава почват и напъните на папата и на Австро- Унгария да сложат ръка на тези земи Папата с цел да ги откъсне от Православието, Австро- Унгария- ясно с каква цел ! Това се постига с романизиране на населението, говорещо в него време на Български ! Тогава в езика на днешните румънци се появяват и съвременните френски думи в него Явно романизирането е станало тогава ! Защото бягането именно на романизирани гети отвъд Дунава не издържа на логиката!? Може да бягат тези, които не искат да се романизират, не романизираните.....
И да е имало някакво романизиране в римско време при тях, то не е било в по висок процент от това при другите траки на Балканите! Такъв е изводът ,който се налага от анализа!

Сега за Румънската държава 
Истината е ,че те, земите й,  в голямата си част през Средновековието са били Български Дори и войните на Аспарух са дошли от тези земи  Даже , със сигурност, земите около Букурещ са били повече години Български, отколкото тези около София А и името на Букурещ е също с Български призход Каквото е на Брашов, Крайова, Търговище и още много други румънски селища!/ Да не стане това причина за преименуването им/

Да хвърлим поглед към" румънската" история

Те самите, сочат за пръв свой крал, по памет цитирам- Дакота- от четвърти век-Би трябвало да е Децебал- втори век, противникът на Траян?!/ Следва празнина, може да се оправдае с " Тъмните векове" ,до десети век?  И тогава се появява нов " румънски" крал- Петар Асан!? Следва празнина и нов крал след два века- Йовита!? Тук става много весело, наистина!  Ами този крал сам се определя, в писмо до папата като крал на Българи! Власите не ги брои, защото това са Българите ,изпълняващи военната повинност! Власи , като етнос , няма в него момент !  Така са наричани овчарите! В писмата му власите са добавени от гръцкия преводач!  В писмата на  Калоян- Йовита, на гръцки ,власите те не фигурират никъде! Защото не са етнос, а съсловие!

Защо румънците  определят Петър и Калоян за власи!? Впрочем ,че Калоян е влах ,пригласят им и някои наши историци ?

Дюканж пише ,че власите на Калоян са разбили рицарите при Одрин и къде ли още не!  Калоян е спечелил всички сериозни битки с тях, само няколко второстепенни са загубени Но не той е предвождал войската в тях!
Казахме,  власите са военизирани Българи по Калояново време и доста по- късно- по време на воеводствата/ думата сама показва-води военни, ще рече воеводата е генерал/ ! Преведено дословно власите на Калоян са войниците му !
Гъркът преводач е написал на латински тези войници като блакхори  -Блъгари?
А защо и Петър е считан за влах?
Ами великият ни цар в писмо до папата сочи, че негови предци са Симеон, Петър и Самуил!  След като той е влах, следователно и Петър Ясен- това е истинското име, изопачено на АСан/ оттам и турското в произхода ни, демек Хасан/ и той е влах!?

 Стана дума за вой/е/водите
Да, Михаил Шишман чака главния си воевода Мирчо Стари в Никопол, за да тръгнат към Търново ! Царят ни, при феодалната раздробеност на България  думата му няма тежестта, каквато е имала при великият Калоян!  Мирчо Стари ,казва ,че идва, но не изпълнява обещанието си?
Той е следващият румънски крал Ето имената на някои от тези" румънски "крале- Иванко, Георги, Влад Дракола, Тодор Владимиров.....
Даже, оказа се наскоро ,че Влад Цепеш е управлявал не от Търговище-в Румъния воеводството си, а от Свищов! Като е присъединил и земите на Северна България в него Тук е пресрещнал и Мехмед Втори с гората на забитите на кол османлии!?Твърди се ,(е били 20 хиляди?!
Мехмед Втори, ужасен, заповядва на войските си да се оттеглят....

В заключение, румънският народ и език са изкуствено създадени след 16- ти век, с благословията на папата и на  Австро- Унгария !Основната цел е кооптиране на това населениекъм католицизма, след откъсването му от Православието!!



Гласувай:
38


Вълнообразно


1. krumbelosvet - Да
12.01.2020 19:11
"Македония" не е първото "инженерство на границите". Толкова ли е страшно името България за "инженерите"? "Инженери" от изток и запад.
Да помага Бог на ПРАВОТО ДЕЛО.
цитирай
2. nkf - Иване, слагам ти минус. Не, че не съм ...
12.01.2020 19:52
Иване, слагам ти минус. Не, че не съм съгласен с казаното в статията; но виждам, че старателно избягваш да казваш и думичка за първоизточника на нашата родна трагедия - русия.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
12.01.2020 20:03
krumbelosvet написа:
"Македония" не е първото "инженерство на границите". Толкова ли е страшно името България за "инженерите"? "Инженери" от изток и запад.
Да помага Бог на ПРАВОТО ДЕЛО.


Благодаря ти за отзива!
Както казваше Митеран, България е в основата на цивилизацията И заръча на всички, да пазят България!
А тотава и Бог ще я пази!

Хубава вечер!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
12.01.2020 20:17
nkf написа:
Иване, слагам ти минус. Не, че не съм съгласен с казаното в статията; но виждам, че старателно избягваш да казваш и думичка за първоизточника на нашата родна трагедия - русия.


Не ти се сърдя!
Първоначално смягах материалът да е по- обемист-да включа Освободителната война, "кокошарската" война, с която Румъния е станала за присмех в цяла Европа Ударът в гръб в Междусъюзническата война срещу нас! При заповед да не се стреля срещу румънци от наша страна И въпреки това, върнали се с около хиляда жертви Прочули се с мродерство и изнасилвания и с какво ли не!
Тук вече има участие и на Русия Подстрекателство да нападнат, но и забрана да влизат в София
Но стана обемист материалът в този му вид, затоваспрях до тук!
Вероятно ще има втора част
Нашият "белгиец" се върна за кратко, ще продължа по- късно!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Мартине!
13.01.2020 00:10
От възстановяването на Трета България има три основни момента, определящи нашето развитие като държава-Берлинският договор, Ньойският договор и резултатите от ВСВ
Относно Берливския договор вина носи руската дипломация Има пълната подкрепа на Бисмарк, но се бави, тръгва в преговори с колебаеща се Англия, с които само втвърдява позицията й Иначе цар Освободител е на наша страна Лошият цар е синът му, докаран реално на власт от народноволците, убили цар Освободител Той не е съвсем с разсъдъка си и по тази причина тръгва на нож срещу нашите политици Бедите ни идват от него!
Ньойският договор-плащаме данък на Берлинския конгрес Ние не бихме участвали в тази война,ПСВ, ако България си беше в реалните граници Няма как да сме в Съглашението, при положение,че Сърбия и Гърция са там, нашите грабители
Германия ни обещава да получим това, за което се борим, затова сме с нея Но не от първия ден на войната На самия договор добре ,че е бил американския президент Вероятно днес България нямаше да я има
Русия не присъства на преговорите, нещо повече, Ленин ни опрощава заема на база това ,че той е отпуснат от Царска Русия ,с която неговото правителство няма нищо общо През ВСВ тримата големи-Рузвелт ,Чърчил и Сталин са се разбрали Няма да има подялба на света, грешката допусната при Ньой, но ще има сфери на влияние Е, ние попадаме в сферата на Сталин
Другото е известно - също
Няма вечни врагове
Спомням си дупката в крака на баща ми от немски куршум Но никога не чух от него лоша дума за Германия Просто -съдба
Нещо повече, на Слънчев бряг ,бях дете, ставаше рано, да разпредели немските групи на безопасно място, далече от руските Защото руснаците при контакт с немци, скачаха да се бият
Мисля си друго Че Русия, Украйна, Румъния са на земите на Велика България Че са наследници на старите Българи Но са се отментнали от Българското Не го признават и като аргумент си отмъщават на нас, особено румънците Ние, които държим на него!
Това е нещото, което не е за прощаване!

Лека нощ!
цитирай
6. kvg55 - leonleonovpom2,
13.01.2020 07:13
Каквато и да е, Румъния е давала приют на нашите хъшове.
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Красимире!
13.01.2020 08:50
6. kvg55 - leonleonovpom2,
07:13
Каквато и да е, Румъния е давала приют на нашите хъшове.
.....

Истина е!
Вестниците ни са се печатали там, четите също са тръгвали от Румъния
Но има едно голямо НО
Апетитът към нашите земи! Взели са Северна Добруджа, заради участието им във войната Манифестът за присъединяването и е написан, след голямо колебание , как да се посктъпи, на ...Български Тогава там няма един човек, който да може да чете на румънски Сега няма един да чете на Български- много е вероятно!Пълно обезбългаряване!
Забили са ни нож в гърба в Междусъюзническата война, която е спечелена на бойното поле! Взели са и Южна Добруджа
Русия символично ги взима къто партньори във войната с Турция Да покаже, че няма намерение да ни колонизира, което предвид ситуацията е и нелогично- колонизацията ни! Затовна Румъния получявя Северна Добруджа В замяна дава Молдова на Русия

Съгласен съм, нищо не е само плюс и само минес В живота, в политиката също, те вървят заедно
И Русия не е само плюс за нас Както и Англия- минус
Русия в Соца ни е ползвала за експериментална база С обяснението ,че сме малка страна, поемат разходите, не могат да правят експеримент в огромния сСССР. Така е било и с преименуването Видяли са ,че е глупост, но цената остана за нас Впрочем имали са правилното решение, което с години са прилагали- Новороденото- с руско име Защо са направили този глупав ескперимент-един господ знае И други има, но имахме компенсация- изкупуване на промишлена и селскостопанска продукция.....
Англия ни е "закопала" в Берлин! После, наистина , след дъжд качулка, е застанала зад Съединението ни, докато Русия е била върло против! Има обяснение, но фактът си е факт!
САЩ са защитили България в Ньой , но не си мърдат пръстта за нас след ВСВ Има пак обяснение, наистина...


Хубав ден!
цитирай
8. slavimirgenchev1953 - Царят на мужиците, наречен Освободител (защото ги е освободил
14.01.2020 09:41
от крепостничеството), подарява на румънските мамалюги Северна Добруджа по време на войната с Османската империя (1877-78) за части от Бесарабия и излаз на Дунав. (Отначало румънците не искали, защото там не е живял пукнат мамалигар.)
Тази Добруджа е била населена основно с българи. Оттам (Бабадаг по онова време) е майката на Стилиян Чилингиров. Разказзът му "Вуйчо от Бабадаг" е посветен на тяхната среща през 1917 г., когато Трета армия начело с ген. Стефан Тошев освобождава С. Добруджа. Описал съм тези събития в статията си за Чилингиров.
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Слави!
14.01.2020 13:46
8. slavimirgenchev1953 - Царят на мужиците, наречен Освободител (защото ги е освободил
09:41
от крепостничеството), подарява на румънските мамалюги Северна Добруджа по време на войната с Османската империя (1877-78) за части от Бесарабия и излаз на Дунав. (Отначало румънците не искали, защото там не е живял пукнат мамалигар.)
Тази Добруджа е била населена основно с българи. Оттам (Бабадаг по онова време) е майката на Стилиян Чилингиров. Разказзът му "Вуйчо от Бабадаг" е посветен на тяхната среща през 1917 г., когато Трета армия начело с ген. Стефан Тошев освобождава С. Добруджа. Описал съм тези събития в статията си за Чилингиров.


Вярно е, Северна Добруджа е разменна монета Дадена е обаче за 101 години, както и Беломорска Тракия на гърците, които изтичат в края на тази година Но няма никакво движение ив ъв втория случай Една от причините ,че тези области са напълно обезбългарени!
Румънският крал умува, как да съобщи на населението на Северна Добруджа, че земите стават част от Румъния, накрая измисля изход-Манифестът е написан на Български с извинение, че се подчинява на решение на Великите сили!
Когато наближил края на 101 години , Живков попитал Брежнев, какво да правим? Брежнев отговорил, след като разбрал за какво става дума, че нищо!
нали сме заедно, демек в един кюп, какво значение има Северна Добруджа къде е? ?Звучи достоверно Предшественикът му Хрушчов по същия начин дава Крим на Украйна На забележката ,че там няма Украинци, отговорил,че това не е повод за притеснение, нали са заедно,украинци и руси, в една държава!?

Хубав ден!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Впрочем, цитираните " пър...
14.01.2020 13:48
Впрочем, цитираните " първи" румънски крале в източниците имат малко преиначени, порумънчени имена
Дакобер или Даковер, Петроасан и Йонита, на румънски Иван е Йон!
цитирай
11. shtaparov - "Румънците" са също ...
15.01.2020 11:20
"Румънците" са също такава фалшива "нация",каквато са и "македонците" и аз няма да се уморя да слагам кавички на едните и на другите,за да подчертая тяхната фалшивост.
цитирай
12. shtaparov - А дали Серевна Добруджа е дадена за ...
15.01.2020 11:22
А дали Серевна Добруджа е дадена за 101 години не знам: не съм виждал клаузите на договора и не мога да коментирам това но подозирам,че е твърде възможно да не е вярно,а да е измислена в последно време легенда.
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
15.01.2020 20:09
shtaparov написа:
"Румънците" са също такава фалшива "нация",каквато са и "македонците" и аз няма да се уморя да слагам кавички на едните и на другите,за да подчертая тяхната фалшивост.


Съгласен, на 100 % !
Нямам и един дори за ОМ!


цитирай
14. leonleonovpom2 - Здравей отново, Ангеле!
15.01.2020 20:17
shtaparov написа:
А дали Серевна Добруджа е дадена за 101 години не знам: не съм виждал клаузите на договора и не мога да коментирам това но подозирам,че е твърде възможно да не е вярно,а да е измислена в последно време легенда.


Да , имах готовност за постинг на тази тема, той вече е факт! Впрочем, така се е процедирало в миналите векове,земи да се преотстъпват за 101 години! Ако не се потърсят, няма живи свидетели,губят се! Руснаците може би ,не го твърдя, затова прибързаха с Крим Преотстъпването навлезе във втората половина на тези 101 години!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
15. didanov - здравей Леоне
16.01.2020 13:42
поздрави за статията!
Относно румънския език наскоро се убедих, че е умишлено наложен - има един румънски криминален сериал - "В сенките" - гледах го със субтитри и какво беше моето удивление, когато постоянно между романизираните думи на съседите ни,актьорите използваха постоянно български думички за основни неща от бита и разговорния ни език!!! Тези думи трудно биха могли да бъдат заемки.
Относно дупките в историята македонците са по-нагли от румънците - при тях след Македонската държава, македонците живяли 1800 години под българско, сръбско и турско робство. Поздрави
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Диляне!
16.01.2020 14:18
didanov написа:
поздрави за статията!
Относно румънския език наскоро се убедих, че е умишлено наложен - има един румънски криминален сериал - "В сенките" - гледах го със субтитри и какво беше моето удивление, когато постоянно между романизираните думи на съседите ни,актьорите използваха постоянно български думички за основни неща от бита и разговорния ни език!!! Тези думи трудно биха могли да бъдат заемки.
Относно дупките в историята македонците са по-нагли от румънците - при тях след Македонската държава, македонците живяли 1800 години под българско, сръбско и турско робство. Поздрави


Позагуби се, не се появяваш с коментари Но природата не търпи празно пространство, появява се едно недоразумение в замяна!

Така е, румънският е меланж от езици За пръв път, като студент открих силното присъствие на френски в него? Притеснявахме се, как ще се оправяме в Румъния Но достатъчнсто присъствие на френски думи в него реши проблема А и на Български
Умувах дълго след това, рових се в румънската история,в названията на селищата И наличието на френски думи, един късен език, официално наложен във Франция от Франсоа Първи ,в самото начало на 16- ти век издаде механизма- Че това е език създаден след 1500 година! Румънският!
Това се знае и от французите Румъния е покровителствана от Франция , още в Соц време Заводите " Рено" например Даже може да се определи началото на романизирането-когато френският език е номер едно в Европа от времето на Царят Слънце, когато в европейските кралски дворове се говори на френски- в Прусия и Русия например! Чрез него романизаторите са целели да ги направят западноевропейци

Благодаря ти за отзива!

Желая ти успех!
цитирай
17. dobrodan - При идването си Аспарух разговарял с представителите на румънската държава :):):)!
19.01.2020 14:23
Страхотен виц... ама друго си е да те одобрят представители на румънската държава и да кажат - ето го нашия човек, нали така?
"Тъмните векове" в европейската история са Българския й период. Смеят ли да си го признаят европейците :).
Пишеш с вкус, както обикновено. И с много истина. Както обикновено.
цитирай
18. leonleonovpom2 - здравей, Красимире!
19.01.2020 15:13
17. dobrodan - При идването си Аспарух разговарял с представителите на румънската държава :):):)!
14:23
Страхотен виц... ама друго си е да те одобрят представители на румънската държава и да кажат - ето го нашия човек, нали така?
"Тъмните векове" в европейската история са Българския й период. Смеят ли да си го признаят европейците :).
Пишеш с вкус, както обикновено. И с много истина. Както обикновено.

Благодаря ти за хубавите думи във финала на коментара ти!

И вицът ми хареса!
Прав си за " Тъмните" векове!
Грабят ни, въпреки ,че МИТЕРАН Е КАЗАЛ , ДА ПАЗЯТ БЪЛГАРИЯ с ЯСЕН ПОДТЕКСТ-ТЯ Е В НАЧАЛОТО НА ЦИВИЛИЗАЦИЯТА,КРАЯТ И ЩЕ Е И НЕИН КРАЙ!

ХУБАВА ВЕЧЕР!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10012222
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107467
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031