Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.11.2020 20:52 - Българският войник в устата на Български арменец/ Кърк/
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 13806 Коментари: 38 Гласове:
47

Последна промяна: 21.11.2020 23:20

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Мярнах в един а ла северномакедонски постинг квалификациите  на  Блогъра Кърк, който ,съвсем нормално ,не би трябвало да има място в блога ,заради циничните си ,откровено антиБългарски коментари!
Но ние търпим плюнки по наш адрес?
Какви герои били арменците в Освободителната  и какви нищожества- Българските опълченци?????

Сега, това ,че са някакви големи войници арменците, които иначе са майстори в себехваленето си, би трябвало да е последното нещо в арсенала на хвалбите им!
Преди не много години азерите им разказаха играта, а хубаво ,че и международната общност се намеси, та ги отърва! На тях във воинското  изкуство, само гърците могат да им съперничат По неможене!

И сега щяха да я оплескат!  Хубаво ,че Русия и Турция пряко, останалите големи- непряко , се намесиха!

Това да сравняваш Български войник с арменски и да поставяш последния отгоре, трябва да имаш или много силно развито  чувство за хумор-като Швейк-полуосъзнат, или да си с жълта книжка?

Още генерал Липранди, командир на Българския корпус  в   освободителната за гърците война казва по адрес на Българите ,че са най-добрите войници на Балканите!
Няколко години по-късно Ами Буе и Ламартин описват тероизма на Българите В най- голямото  в Турската империя-Нишко въстание! Наречено от Белградските вестници и отразявано като такова- Българското въстание! Потушено зверски, но след продължителни битки, като от първия корпус който изпратили турците,  оцелели само двама!

Да не говорим за Сръбско - Българската война, наречена войната на капитаните-Българските срещу генералите! Считана от всички специалисти , че ще бъде лесно спечелена от сърбите! И превърнала се в погром за тях, та се наложило да бъдат спасявани?

Да не говорим за Балканската война,  че в нея турците са яли такъв бой, какъвто от никой друг не са яли! Арменец само в мокри сънища може да сънува подобно нещо! И до днес ни уважават заради този бой !Сърби , гърци, бой като тъпан са яли също !На румънците- столицата сме им превзели през ПСВ Заради подлостта им  в Междусъюзническата война! Толкова са били" силни", че само един батальон край Пирдоп, непредупреден,  да не стреля срещу румънците , им разказал военната игра!

Когато турците получили от германските инженери непревземаемата Одринска крепост, все пак попитали ,дали наистина е непревземаема? Те, инженерите,  отговорили ,след кратко съвещание ,че само прусаци могат да я превземат , но след продължителна обсада 
Българите я завзели за няколко дни!
Оттогава тръгнало в обръщение определението за Българските войници- прусаците на Балканите!

И сега, за позорното определение относно свършеното от Българите на Шипка
Първо ,тази битка е решаваща за войната, за изхода ! И Българите, разнородна войска, приемана отначало с присмех, заради състава и, постепенно печелят авторитет и подвигът,  който извършват,  е сравним само  с този на спартанците на Леонид ! Това, да спреш противник четири пъти по- многоброен , отлично оборудван и въоръжен, да не се поддадеш, да отстъпиш, това чудо е  е стигнало до Европа и дълго е обсъждано!
Че Българите са узрели за свободата си и са я заслужили напълно!
Затова тя не ни е  дадена даром, не ни е поднесена на тепсия!
А е ЗАСЛУЖЕНА!



Гласувай:
48


Вълнообразно


1. radostinalassa - Българите нямат пленено...
21.11.2020 21:13
бойно знаме. Но днес българите са малко.
Този Киркор го изтривам без да го чета, защото бълва педераски перверзии. Нали е олисял брахицефал.
цитирай
2. kossef - Кърк "живее" в Торонто...
21.11.2020 22:44
Даде ми и "адрес".А когато го попитах как да го открия там - щял да носи кирка и лопата вместо сърп и чук... Затова бил емигрирал - да не се храни от сърпа и чука... Посланник Коен го била уредила още през 90-те. Заради "харменското" му... Обичат си се евреи, арменци, гърЧите... - един дол дренки - "богозбранници".
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Радостина!
21.11.2020 23:01
radostinalassa - Българите нямат пленено...
21:13
бойно знаме. Но днес българите са малко.
Този Киркор го изтривам без да го чета, защото бълва педераски перверзии. Нали е олисял брахицефал.
цитирай

Нямаме пленено знаме, вярно е!
А иначе, не мога да повярвам! Познавам доста арменци, но за пръв път виждам откровен антибългарин измежду тях?!

Лека нощ!
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, Косев!
21.11.2020 23:15
2. kossef - Кърк "живее" в Торонто...
22:44
Даде ми и "адрес".А когато го попитах как да го открия там - щял да носи кирка и лопата вместо сърп и чук... Затова бил емигрирал - да не се храни от сърпа и чука... Посланник Коен го била уредила още през 90-те. Заради "харменското" му... Обичат си се евреи, арменци, гърЧите... - един дол дренки - "богозбранници".
цитирай

Вай, ако трябва да се олицетвори-" Бягай, работа ,че ида", един арменец е достатъчен Туй и да го видя, няма да го повярвам Да се изхранва с кирка и лопата? Чудо невиждано!
На времето една колежка, арменка , ни изненада ,че баща и работел в мината? Първи аз се усетих, че има нещо нередно и я попитах, като какъв? Бил главен счетоводител
Кърк ще умре от глад с кирката и лопатата, както и със сърпа и чука, ако опре до тях, те да го хранят!
Повече може да изкара от разкази, как работи с тях!Фантастични!
Да, обичат се арменци и евреи
Даже имат и вицове ,с общо участие Как евреин върви и губи пари След него арменяк ги намира и му ги връща?
Гърците са полуевреи-полусемити Затова се имат!
Но хитрините им са тъпи
На арменски и еврейски може и да се поусмихнеш, ако не прекалят, но на гръцка ще се вбесиш! Със сигурност! Как може да се хванеш като риба на такава тъпотия!?

Лека нощ!
цитирай
5. nedovolen - Разликата между Шипка и тук е, че там ...
22.11.2020 09:00
Разликата между Шипка и тук е, че там има Божествена намеса, а тук само Къркова.
:)))
цитирай
6. zaw12929 - ТЪРПЕНИЕТО Е НАШЕ ЗНАМЕ, ГОРДОСТ И. ...
22.11.2020 11:51
ТЪРПЕНИЕТО Е НАШЕ ЗНАМЕ, ГОРДОСТ И... СРАМ СЕГА БЕРЕМ ЯДОВЕ
ПОЗДРАВИ ЗААКТУАЛНАА ТЕМА
цитирай
7. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
22.11.2020 16:42
nedovolen написа:
Разликата между Шипка и тук е, че там има Божествена намеса, а тук само Къркова.
:)))


Да, там определено има божествена намеда, изчезването на полумесеца през нощта хвърлило в паника османлиите!
Лош Знак, който подсказал случилото се на следващия ден
Довършило ги мощното" ура "от върха Знак, че дългочаканата помощ идва Те били само 205 казаци, но достатъчни, да повдигнат духа им След тях започнали за идват и други...
Въпросният говори ,за да се намира на работа!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Зав!
22.11.2020 16:45
zaw12929 написа:
ТЪРПЕНИЕТО Е НАШЕ ЗНАМЕ, ГОРДОСТ И... СРАМ СЕГА БЕРЕМ ЯДОВЕ
ПОЗДРАВИ ЗААКТУАЛНАА ТЕМА


Благодаря ти за добрите думи Търпението понякога е лош съветник Тълкува се не като плюс, а като недостатък!

Всичко най- добро Зав!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Някои разглеждат етносния състав на руската армия
22.11.2020 16:56
Трябва да се отбележи че Русия е империя Поляци, фини ,са част от нея Масовото им включване във войната подсказва ,че е срещу някакви привилегии Както един милион индийци воюват през ВСВ в английската армия Срещу обещанието за независимост след войната И то е изпълнено! По най-бързият, възможен начин!
В нея има и силен доброволчески елемент Освен 12-те хиляди Българи в опълчението , масово се включват и казаци, които се считат за преки наследници на Българите от Велика България
Тази война е под натиск на руския народ Генералният щаб, казва на царя, че армията не е готова и е неуместно да води война в този момент !Но царят, под натиск на народа, я обявява!
Много от офицерите са също с Български произход !Столетов, Калитин, фамилиите са Български и не случайно ,те заемат ключови позиции в командването на Българското опълчение!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Със закъснение научавам, че е по...
22.11.2020 20:39
Със закъснение научавам, че е починал Славимир Генчев Кореспндирахме си с него, още когато ползваше никът " Слънчев чадър"/parasol/
Човек с остро чувство за хумор , насочено основно към политиците! Толкова остро, че не приемаше нещо, казано полусериозно по техен адрес!
Ето отговорът му на последния ми коментар при него:

2. slavimirgenchev1953 - Но винаги произлиза някое свинство!
02.07 19:48
[quoteНщ=leonleonovpom2]От политик всичко може да се очаква , Слави!
Като се смесят всички цветове и се получава...бял цвят! та и те , като минат през всички цветове излизат ...бели1 като кокичета!
Има един стар виц за малките прасенца
По какво си приличали с политиците?
Като пораснели, не се знаело, каква свиня ще излезе от тях!

Хубава вечер![/quote]

Да е светла паметта ти, Слави!
цитирай
11. pantaleev - Я виж ти
23.11.2020 10:00
Който взе да води нередовен блогов живот като мен за първи път чува за някакъв си Кърк. Сигурно е поредният който като се наКЪРКа се прави на голям мъж.
На такива трябва да се свиват сърмите Иване.
Лека!
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, Панталеев
23.11.2020 10:20
11. pantaleev - Я виж ти
10:00
Който взе да води нередовен блогов живот като мен за първи път чува за някакъв си Кърк. Сигурно е поредният който като се наКЪРКа се прави на голям мъж.
На такива трябва да се свиват сърмите Иване.
Лека!
цитирай

Да, има вид на накъркан!Постоянно! Хайде, да е за нещо друго, да подмине човек! Но за Българското?! Там прошка няма!
Не ни стигат македонците и тоя ни беше кусура? И то от хора, които трябва задните ни части да лижат, не да ни оплюват!

Дано има късмета, да попадне на македонци! Там има конфликт на интереси, те бързо ще му покажат Самуил арменски цар ли е или не!? И Стримон арменска река ли е? И така ще го оправят ,че и името си ще забрави! Да не говорим за дивотиите, които пише!
Като не му харесва в България, да отива в Армения или в Азербайджан-ако му стиска!

Хубав ден!
цитирай
13. emilelpe - Трябва да се отбележи че Русия е и...
23.11.2020 13:33
leonleonovpom2 написа:
Трябва да се отбележи че Русия е империя Поляци, фини ,са част от нея Масовото им включване във войната подсказва ,че е срещу някакви привилегии Както един милион индийци воюват през ВСВ в английската армия Срещу обещанието за независимост след войната И то е изпълнено! По най-бързият, възможен начин!
В нея има и силен доброволчески елемент Освен 12-те хиляди Българи в опълчението , масово се включват и казаци, които се считат за преки наследници на Българите от Велика България
Тази война е под натиск на руския народ Генералният щаб, казва на царя, че армията не е готова и е неуместно да води война в този момент !Но царят, под натиск на народа, я обявява!
Много от офицерите са също с Български произход !Столетов, Калитин, фамилиите са Български и не случайно ,те заемат ключови позиции в командването на Българското опълчение!

Русия наистина е империя,но Румъния,Сърбия и Черна гора не са в тая империя а техните сили са половината от дунавската армия. Опълчението е само 12000 по волята на бащицата император,по голяма военна сила не им трябва на русите.
И едно допълнение , Джулис също е доста добър пример за силата на нашето оръжие.
цитирай
14. leonleonovpom2 - За силата на Българският войник
23.11.2020 13:58
Знам от близък за специалното място във военната ни история ,което заема 27-ми Чепински полк, наречен " Железен"!
Там служат Родопчани по линията-Перущица-Брациговоу- Пещера,. Батак- Чепино
Първото село, когато преминали граница било Барутин! Командирът на полка привикал ротния командир на батачани Попитал го ,знае ли ,кое е това село? Той възмутено отговорил, може ли той, да не знае ,кое е? Барутин е!
Командирът казал ,че то е тяхно, чакат ги тук!
Със сигурност оцеляла от възрастните една жена, посрещнала ги с " Ура"

Те, хората от полка, първи приложили" Напред, на нож"!
И направо размазали турците ! Те погрешно го приели ,като " По пет на нож" !? И казали" Бре, на тези чапкъни не им стига един , искат по пет? И полкът бил наречен Чапкънски? Заради лошата слава, която имал, разберели ли ,че срещу тях е Чапкънският полк, турците в безпорядък се оттегляли Често, пристигат на позиция късно вечерта, но турското разузнаване е разбрало за предвижването им На сутринта се готвят да атакуват и разбират че насреща противник нямат! Избягали са!
Такова е било поведението им срещу всички противници
Сърбите ,били обгадени в края на Междусъюзническата война Очаквало се всеки момент да се предадат Но обявили примирие Седнали да обядват на поляните Едно сръбско оръдие стреля и убива 12 души Командирът на полка ,независимо от примирието нарежда да сложат щикове и да атакуват Обаждат се от дивизията, питат какво е станало и какво смяятат да правят? Командирът на полка казва ,че ще ги атакуват Нареждат да почака до половин час Ще има отговор И не след малко над тях профучал снаряд, изстрелян от нашите позиции! Сръбската батарея, долу в ниското ,се виждала като на длан Снарядът направо кацнал в цевта на едно от оръдията и го пръснал Сърбите незабавно развели бели знамена! Видяли ,какво ги чака!
цитирай
15. leonleonovpom2 - 13. emilelpe - Трябва да се отбележи че Русия е и... 13:33
23.11.2020 14:21
Добре дошъл, надявам се ,да не си трол, като едно множество, което се е навъдило в последно време, най-вече!
Това ,за 150 хиляди румънци, сърби, че и Черногорци е прекалено преувеличено
Румънците са между 20 и30 хиляди Но те трябват на Русия, за да докаже ,че няма завоевателни намерения Те ще отстъпят земи на Русия, в замяна ще получат Северна Добруджа за 101 години Няма как, при това положение Русия да завладее Българските земи
Румънците , общо взето се държат достойно!
Няколко стотин чурногорци не заслужават коментар, а сърбите имат само подла роля в тази война! Те изчакват до последно, яли са бой предната година и Русия с мъка ги е спасила, но за безславното им участие са поискали Ниш, за награда!? И когато се разбира ,че Русия печели войната ,тогава се включват и се насочват към София!? Руснаците са хвърлени в тревога ! Какво кще стане, ако сърбите влезат първи в София? Там е погребан сръбския крал от Български произход, наречен Свети Крал! Със сигурност ,след Ниш ,ще поискат и София!? Затова предприемат убийствения поход през Троянския Балкан за София Не е фигурирал в първоначалните планове за този период!
Да изпреварят сърбите! С цената на много жертви и от Българското население, което се включва в пренасянето на топовете на ръце по планинските пътеки, руснаците влизат преди сърбите в София
Все пак Ниш го вземат , по силата на Берлинския договор За който ,преди по- малко от 50 години са писали за Българския град и за Българското въстание!
Реално, никакво участие нямат сърби и черногорци, освен на книга!
цитирай
16. pantaleev - 11. pantaleev - Я виж ти 10:00...
23.11.2020 14:31
leonleonovpom2 написа:
11. pantaleev - Я виж ти
10:00
Който взе да води нередовен блогов живот като мен за първи път чува за някакъв си Кърк. Сигурно е поредният който като се наКЪРКа се прави на голям мъж.
На такива трябва да се свиват сърмите Иване.
Лека!
цитирай

Да, има вид на накъркан!Постоянно! Хайде, да е за нещо друго, да подмине човек! Но за Българското?! Там прошка няма!
Не ни стигат македонците и тоя ни беше кусура? И то от хора, които трябва задните ни части да лижат, не да ни оплюват!

Дано има късмета, да попадне на македонци! Там има конфликт на интереси, те бързо ще му покажат Самуил арменски цар ли е или не!? И Стримон арменска река ли е? И така ще го оправят ,че и името си ще забрави! Да не говорим за дивотиите, които пише!
Като не му харесва в България, да отива в Армения или в Азербайджан-ако му стиска!

Хубав ден!




Ще прощаваш грубият ми изказ, но този е за директен шут в задните части. Едно е да се дърляме един друг по блоговете, друго е този негодник да говори срещу България. Админите да спрат да гледат филми за възрастни и веднага да го изтрият.
По този казус имаш моята подкрепа на 100 процента.
Хубав ден ;)
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей, Паталеев!
23.11.2020 15:06
Благодаря ти, отново!
Наистина ,не е приятно да се дърляме! Но животът е кратък и няма място за вечни врагове! Винаги може да се прости

Що се отнася до въпросното недоразумение, първо ,то е нетипично за арменец, за какъвто се представя той Те, поне публично спазват една благоприлична линия за поведение спрямо България Сега може да не са намерили тук най- благоприятната почва за изява, заради която в света ги недолюбват, но са срещнали разбиране и помощ в труден за тях момент! Кой по света е написал по- силно стихотворение за тях, от Яворовото "Арменци"? Бил е 20 годишен младеж, стоял е на скалите, известни като Яворови и е наблюдавал минаващите кораби с арменски бежанци Написал го е по- късно,но вдъхновението за него е дошло там!
А този е и свръх нагъл В блог, носещ името на страната ни, си позволява да се присмива и да хули България и Българското?
В ЦИВИЛИЗОВАНИТЕ СТРАНИ, ЗА ПОДОБНО ПУБЛИЧНО ИЗКАЗВАНЕ ЗА СТРАНАТА, В КОЯТО ЖИВЕЕШ И ПРЕБИВАВАШ, РИСКУВАШ ЗАТВОР!
В ПО- НЕЦИВИЛИЗОВАНИТЕ МОЖЕ И ДА ТИ НАМАЛЯТ РЪСТА С ЕДНА ГЛАВА
АРМЕНЦИТЕ, ОБЩО ВЗЕТО ИМАТ УВАЖИТЕЛНО ОТНОШЕНИЕ КЪМ БЪЛГАРИЯ!
МОЖЕ ДА НЕ ИМ Е ДАЛА ИДЕАЛНИТЕ УСЛОВИЯ ЗА ИЗЯВА, НА КАКВАТО СА СПОСОБНИ И ЗАРАДИ КОЯТО ПО СВЕТА ГИ НЕДОЛЮБВАТ! НО ВСЕ ПАК БЪЛГАРИЯ ИМ Е подала ръка в труден момент, проявила е разбиране и те са й благодарни!
Това недоразумение плюе България?
Негов блог беше изтрит, той мина и в нелегалност, никът му беше Коко Като последен страхливец, а заплашваше с убийство!?
Сега само коментира, не пише постинги,защото знае, че първият от тях ,ще е и последен!
Но от наглостта си нищо не е намалил!

Хубав ден!
цитирай
18. nedovolen - По отношение към ре коментара към Панталеев
23.11.2020 16:00
Сватята ми е арменка. Няма нищо от отношениеята между държавите. Срещаме се, общуваме. Тя ми изпраща, аз й изпращам.
Внукът вика, дядо, аз съм половин армен.
И така е. Няма нищо общо с ДържаВите.
То друга тема.
:)))
цитирай
19. emilelpe - Добре дошъл, надявам се, да не си ...
23.11.2020 16:33
leonleonovpom2 написа:
Добре дошъл, надявам се ,да не си трол, !

Добре заварил! Не съм трол,но явно имаме различно виждане за целите на тая война.
Казваш,че в плановете на русите не е влизал поход към София?
Хубаво,но още с десанта при Свищов Кринедер свива в дясно и отпрашва на запад. Според писаното за тая война целта е освобождение на българите,да ама не тръгват към столицата а нейде на запад! На юг е пратен Гурко с опълчението и малко казаци.Кога се включват румънците? Ами след две хазартни атаки на Плевен,третата що годе успешна атака.
Генерал Чернат и генерал Анджелеску от цялата заделена за тая война армия тия двамата командват около 50000.
Сърбите до края на декември се спотайват и чак след това се спускат към......Македония. Там Косово и Метохия и до ден днешен им е трън в задника. На 04 01 1878 Гурко влиза в София ама похода в тая посока е започнат още през ноември ,когато и помен няма сърбите да се мешат.
Частите които слизат през Троян са за Шейново към София частите слизат през Саранци,Витиня и от към Скравена .
Та Видно от движението на частите,че са си имали цел на запад .
цитирай
20. leonleonovpom2 - 19. emilelpe - Добре дошъл, надявам се, да не си ... 16:33
23.11.2020 20:25
Здравей, отново!

Трябва да кажа, че военната операция на руснаците, предвид на това ,с което разполагат, е безупречна!
Те се провалят дипломатически, не военно!
Бил съм в щаб на полК, имам опит в щабни учения Е, толкова, но все пак имам представа! КАК Е ПРАВИЛНО ДА СЕ ДЕЙСТВА В ПОДОБНИ СЛУЧАИ

Единственият правилен ход е напред към Цариград! И никакво отклонение Да ги победиш, преди да се осъзнаят
Грешка в подобна ситуация е допуснал Хитлер Офицерите, висшите ,са го убеждавали ,че трябва да продължат към Москва! Но той отклонява ударя към Ленинград и греши!
Това е условието, войната бързо да бъде спечелена Не стане ли това, вече се намесват и други фактори И става проблемна!
Винаги съвм се чудел на странния ход на руснаците към София? Е, с включването на Сърбия нещата ми се изясниха Руснаците прекрасно ги познават,прибързали са ,да не допуснат грешката с Ниш!
Познавам руснакът Той е добър и наивен Не е интригант Но става жесток, като разбере ,че го мамят!
Е, ,като са видели сърбите, че София няма да ги огрее, кривнали са надолу
Скоро ще дам мнението на високопоставен турчин, какви са македонците, имат ли нещо сръбско и каква несправедливост е извършена там!
Сърбите са проявили мръсният си характер в тази война и особено- след нея
РУСИЯ СЕ Е ПРОВАЛИЛА В ДИПЛОМАЦИЯТА, НЕ ВЪВ ВОЕННИТЕ ДЕЙСТВИЯ
Скобелев, той за всички е герой във войната! На него се възхищават дори и турците! Под град от куршуми язди начело Смятам ,че е имало заповед , да не стрелят по него! От възхишение към смелостта му! Да, стилът е старомоден, от Наполеоново време, но смелостта му е безгранична!
Не, военните се справят с този ограничен ресурс, дипломатите грещат!

Хубава вечер!
цитирай
21. born - Драги Приятелю,
23.11.2020 21:14
Не съм предполагал, че си в състояние да се връзваш на провокациите на небезизвестното Радио Ереван... Нали си чувал за знамето им : на флаг метър на метър е изобразена уста - два на два, а пилонът на знамето им е висок поне десет метра- да не се влачи езика по земята...
В крайна сметка: отнесоха го и сърбите, и макетата, и гагаузите, че и черногорците, че и древните макета- гърците...
На цял свят е известно, че башбългаринът се е появил в Европа, т.е. Света, още преди неандерталеца и кроманьонеца. И това не е за учудване, като се има предвид , че Господ е българин !
ПП. Ако един богат и честит човек е бил такъв, на кого ли му дреме, че е бил такъв, след като се е добрал с толкова усилия до престижното си днешно ниво: от прусаците на Балканите до просяците на Балканите /и Европа/ ?
ППП. Сори !
цитирай
22. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
23.11.2020 21:45
21. born - Драги Приятелю,
21:14
Не съм предполагал, че си в състояние да се връзваш на провокациите на небезизвестното Радио Ереван... Нали си чувал за знамето им : на флаг метър на метър е изобразена уста - два на два, а пилонът на знамето им е висок поне десет метра- да не се влачи езика по земята...
В крайна сметка: отнесоха го и сърбите, и макетата, и гагаузите, че и черногорците, че и древните макета- гърците...
На цял свят е известно, че башбългаринът се е появил в Европа, т.е. Света, още преди неандерталеца и кроманьонеца. И това не е за учудване, като се има предвид , че Господ е българин !
ПП. Ако един богат и честит човек е бил такъв, на кого ли му дреме, че е бил такъв, след като се е добрал с толкова усилия до престижното си днешно ниво: от прусаците на Балканите до просяците на Балканите /и Европа/ ?
ППП. Сори !
цитирай

И ти имаш право! За знамето даже бих допълнил, че в устата има и говно!
Не му се връзвам, но да се подиграва с Шипка и Българският войник, все пак това са неща от съвремието, това е недопустимо!
Не може да бъде подминато току така, с махане на ръка!
Всяко нещо си има граница на допустимост! Бих завъртял веднага, ако каже, че ме видял да прося на Шан- з- Елизе? Да - ще кажа- вярно е, просех, за да дам на тебе!
Но да се гаври със светини- Не!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
23. shtaparov - С пълно право говориш така прият...
24.11.2020 09:27
С пълно право говориш така приятелю- гърците са майстори на подмолните мръсотии,а в честното воюване на кръгли нули! Подобен е и Къркача Крък- затово го имам за Понтийски хърбав грък,самообявил се за "арменец'! :)
цитирай
24. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
24.11.2020 09:47
shtaparov написа:
С пълно право говориш така приятелю- гърците са майстори на подмолните мръсотии,а в честното воюване на кръгли нули! Подобен е и Къркача Крък- затово го имам за Понтийски хърбав грък,самообявил се за "арменец'! :)


Да, той прилича на грък, на арменец. не! Сигурно и арменците са го отсвирили, затова е с Български имена Те такива не търпят!
Македонците били гърци-древните?
Ами това твърдение издиша още от прима виста Те способни ли са на такива подвизи? Военните им успехи са постигани с подлост ,измама, никога в открит бой! Илиадата е красноречиво доказателство с троянския конИ с най- големия герой-негрък! Ахил Синеок, русокос, като мирмидонците!
Единственото изключение е Спарта, но тя е военна държава И какви войници са го доказва именно тя! Със само 7-8 хиляди войници е успяла силово да обедини всички полиси Единственият случай в древността, когато са имали нещо като държава За един миг от около 50 години Считай, стотина полиса са били в подчинение на средно по 70-80 войника? Каква"сила" са били тези полиси!?
И Спарта се срива, когато войници почват да стават робите-за пари Няма подбор още от люлката, кои да са войници!
Както и при Рим, по- късно

Хубав ден, приятелю!
цитирай
25. emilelpe - Здравей, отново! Трябва да ...
24.11.2020 13:11
leonleonovpom2 написа:
Здравей, отново!

Трябва да кажа, че военната операция на руснаците, предвид на това ,с което разполагат, е безупречна!
Те се провалят дипломатически, не военно!!

Добър ден!
Тук категорично не съм съгласен.
Бил си в щаб и имаш поглед върху настъпателна операция.
Хайде тогава да направим критичен разбор на военната страна на тая война.
Десант при Свищов. Армията се разделя на три,источен отряд около 70000,западен отряд около 35000 и преден отряд 12000.
Какво прави източния отряд? Ами нищо,и то през цялата война.Последния освободен град е ......Варна,даже това е около събитията в Сан Стефано. Позиционна война,сражения на тоя фронт няма,нито отсам Русе/ Шумен,нито в северна Добруджа.
Какво прави западния отряд? Свързва на запад и превзема Никопол. Хубаво,но когато првземеш град,крепост или просто укрепление не е само да стъпиш на тая територия,но и да докараш неприятеля до частична или пълна невъзможност да води последващи действия. А какво се случва? Ами гарнизона на Никопол в почти пълен състав се преселва в Плевен.Няма захват в чувал или нещо подобно,само изтласкване и то в гршната посока,усилват частите на Осман. С това си докарват по големи от необходимото беди на главата.
Плевен! Смелия до безумие бял генерал води войските в атака. С изключение на това ,че дават прекалено много жертви,нищо не постигат нито от тактическа,нито от стратегическа гледна точка. И да припомним,че Плевен не е крепост и никога не е мислена за такава,набързо заети позиции ,даже при първата атака и окопи няма. При втората вече са се окопали що годе и то си личи и от жертвите които дават русите при тая атака,много и безмислени.
Плевен в възел който разплитат чак в края на годината и то с не малко румънска помощ. Това между другото е цената на тяхната независимост. Умния генерал Тотлебен а не Скобелев превзема Плевен.
Явно ще трябва да пиша още един коментар за продължението,че нещо символите свършиха а идва най интересното,Шипка и онова дето вади очите на Кърк!
цитирай
26. leonleonovpom2 - Здравейте!
24.11.2020 15:47
Във война има и тактика!
Всъщност основните турски сили са в Източна България А те почти не вземат участие във войната Наричат тяхното -бездействие Но какво да предприемеш, като знаеш, че те очакват
Плевен си е крепост по начало Там е станал по стечение на обстоятелствата
Скобелев е можел да го превземе още при първата атака Той е влязъл в града, но не е получил помощ, както било предвидено и се принудил да се оттегли
В Плевен ,по време на Втората Балканска война е била единствената елитна дивизия в Северна България, когато румънците преминават границата Специалистите са на мнение ,че тя е можела да ги спре, защото армията им е била разпасана,за разлика от нашата, но получили нареждане, да не стрелят срещу тях Един куршум не е изстрелян?

Правилна е атаката към Цариград! Това твърдя! Не казвам ,че всичко е безупречно !
Защото не е!Ако беше така ,нямаше една шепа опълченци и още толкова руснаци, да решават изхода на войната! Защото ,той е решен на Шипка! Ако се беше допуснало да се съединят двете армии , да тръгне и тази на Али паша, войната е щяла да приключи бързо!
Румънците ,около Плевен са се държали достойно, за разлика от поведението им по- късно! Но това са отродени Българи, какво да се очаква от такива!?
Там ,особено във Влашката низина има територии, които повече години са били Български, отколкото нашите тук, в България! Имам предвид на държава България
В една война има спечелени и загубени битки Важен е крайният победител Това е като при футболен мач Единият отбор имал две голови положения и ги вкарал Другият имал единадесет, но вкарал само един гол
Кой е победил? Това се помни и това е важното!
Войната е спечелена, в Цариград няма войска ,която да воюва!
Турците са пресметливи Те не се хвърлят в битки, които смятат ,че ще загубят Оттеглят се Така е и в Балканската война
На това се дължи бързото настъпление, особено след разгрома ва Вейсел паша!

Хубав ден!
цитирай
27. emilelpe - И тъй. . . . . продължение на предния ...
24.11.2020 16:24
И тъй.....продължение на предния пост.
Плевен в началото на войната след като Осман го заема има около 13000 аскер. Преди третата атака вече са 22000 а при капитулацията русите вземат 40000 пленен аскер,през това време има и убити и ранени. Което говори,че и самата обсада не е много ефективна. Османски части успяват да влязат в Плевен.
И сега интересната за нас част. Стара Загора, Нова Загора и Шипка. На Стара Загора са само опълчение и една сотня казаци срещу 15000 аскер. Колко са загиналите в тая битка?
572 опълченци,12 казаци и подполковник Калитин. Руснак ,но командир на българското опълчение. На Нова Загора е по шарено,има две опълченски дружини,бригадата на Адам Цвецински и пак малко казаци. Сравнително малко жертви ,но и противостоящите османци не са с много повече.
Джуранли. Една част от 6-та опълченска дружина и казаците на Гурко. Загинали в този бой.......трима!! Даже някъде ги бях намерил поименно.
Шипка!
Числен състав на 09 08 1877г. 5000/5500 ,противостоящи османски сили 28000.
Какво се случва?
Ами османците не минават напук на цялата военна логика.
На въпросния Кърк в другата тема съм му обещал каса вино ако ми даде снимка на загинал руснак на Шипка на 09 08 или 10 08 1977г. ама нещо се спотаи,не ще вино.
След като противника не преминава и не е довел отбраната до невъзможност си е успешна операция от наша страна.
Запомнил съм една мисъл на покойния Б.Димитров, за разлика от спартанците на Леонид нашите опълченци нямат право дори да умрат защото Сюлейман пак ще мине,само победа и нищо друго и те побеждават.
Реално в тая война русите имат две сражения които би трябвало да почитат,но сякаш на почит са сражения които не са много успешни за тях.
Последващите зимни битки с изключение на Шейново са малки отряди срещу малки отряди.Локални битки.
Проточват войната осем месеца което е и предпоставка за по голям брой жертви.
А колко по добре би било вместо малобройния отряд на Гурко да слезе към Одрин една 40000/50000 армия и войната да приключи до месец!
цитирай
28. leonleonovpom2 - Съгласен съм!
24.11.2020 16:51
Замисълът , атака към Цариград е правилен, но е трябвало да е осъществен с по -големи сили ! Опълчението -добре, то е бъдещата войска, трябва да се учи! Има и Бъдещ министър-председател в него, най- младият опълченец, но не е трябвало да е на най- предната линия
Калитин, Столетов, Скобелев, това са фамилии с Български корени, Калитин е и от Башкирия, вероятно е от старите Българи, вероятно и не случайно са в Българската част-Калитин и Столетов!
Калитин дава урок с цената на живота си, на нашите, как се воюва за знаме !Няколко опълченци загиват след него, за спасяването му!
Руската армия в него момент е далече от върхова форма Това го е казал генералния щаб на царя, когато пита за боеспособността й Но царят, под натиск на руския народ в подкрепа на Българите, че той трябва да се намеси, обявява войната Тя не почва веднага Формират се основните сили, опълчението ни в Румъния Командването също прави грешки!
Героично е минаването на Балкана в посока София! Причината се крие, но тя оправдава този поход Защото после проблемите са щели да са големи!

Хубава вечер!
цитирай
29. tikoev - Далече не всички арменци са такива. ...
24.11.2020 22:13
Далече не всички арменци са такива. Има много сърдечни хора, сръчни и работливи. На този явно му хлопа дъската. Няма да го "обличаме" в усмирителна риза. Това е грижа на други.
цитирай
30. leonleonovpom2 - Разбира се, Тихомире!
24.11.2020 22:36
tikoev написа:
Далече не всички арменци са такива. Има много сърдечни хора, сръчни и работливи. На този явно му хлопа дъската. Няма да го "обличаме" в усмирителна риза. Това е грижа на други.


Аз, като студент, съм живял на квартира в къща на арменско семейство Състуденти арменци съм имал И затова подобно поведение ме шокира!
Явно е голямо изключение!
цитирай
31. tikoev - Далече не всички арменци са такива. ...
24.11.2020 23:12
leonleonovpom2 написа:
tikoev написа:
Далече не всички арменци са такива. Има много сърдечни хора, сръчни и работливи. На този явно му хлопа дъската. Няма да го "обличаме" в усмирителна риза. Това е грижа на други.


Аз, като студент, съм живял на квартира в къща на арменско семейство Състуденти арменци съм имал И затова подобно поведение ме шокира!
Явно е голямо изключение!

А дали изобщо е арменец или чивиджия нещастен?
цитирай
32. leonleonovpom2 - Здравей отново, Тихомире!
24.11.2020 23:29
tikoev написа:
leonleonovpom2 написа:
tikoev написа:
Далече не всички арменци са такива. Има много сърдечни хора, сръчни и работливи. На този явно му хлопа дъската. Няма да го "обличаме" в усмирителна риза. Това е грижа на други.


Аз, като студент, съм живял на квартира в къща на арменско семейство Състуденти арменци съм имал И затова подобно поведение ме шокира!
Явно е голямо изключение!

А дали изобщо е арменец или чивиджия нещастен?


Да, аз също имам сериозни съмнения относно това! Но той твърди, че е такъв?

Лека нощ!
цитирай
33. milenavarbanova9 - Здравей,Иване!
25.11.2020 09:45
Поздравявам те за огнената статия в защита на българския дух и военни подвизи! Тези думи трябва да бъдат изричани всеки път когато някое влечуго,седнало на българската трапеза,си позволява да хули България.Този индивид според мен не е наред с главата.Това е болен човек,той първо мрази себе си и после всичко останало.Нещастник!Прави лоша услуга на арменците със самото си раждане.Но може би такава мърша има във всяка нация.Просто наистина трябва да бъде изгонен от блога,а също от страната ни.Щом толкова я мрази,няма защо повече да мърси земята й.Сърдечен поздрав!
цитирай
34. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
25.11.2020 10:05
33. milenavarbanova9 - Здравей,Иване!
09:45
Поздравявам те за огнената статия в защита на българския дух и военни подвизи! Тези думи трябва да бъдат изричани всеки път когато някое влечуго,седнало на българската трапеза,си позволява да хули България.Този индивид според мен не е наред с главата.Това е болен човек,той първо мрази себе си и после всичко останало.Нещастник!Прави лоша услуга на арменците със самото си раждане.Но може би такава мърша има във всяка нация.Просто наистина трябва да бъде изгонен от блога,а също от страната ни.Щом толкова я мрази,няма защо повече да мърси земята й.Сърдечен поздрав!
цитирай

Благодаря ти за отзива!
Първата ми мисъл беше, това може, това прави! Излишно е да си професор, за какъвто се представя!? Всъщност, професор е учител на запад, при нас е щатна длъжност, която се и купува, както в САЩ Е, трябва за имаш и нещо ,все пак
Та, като поразмислих, като знам наистина, какви са били Българските войници, реших, че подобна мръсотия не трябва да бъде оставена без последствие, ненаказана!
Той има много провинения, вероятно и предупреждение, много малко му трябва, за да напусне блога! В който по начало ,работа няма Няма обществени тоалетни тук, че да ги чисти! Това е подходяща за него работа! Единствената!
Пише се за професор по история Ако професор се става само с лъжи, с които промиваш съзнанието ,на тези, на които преподаваш, може и такъв да е ?Но, без да съм дипломиран историк/ много от тях имат само дипломи/, не ми беше трудно да хвана ограмните празноти в знанията му Липсите им Да не знаеш Сермон, Срем откъде идва името им, на Стримон, областта -също и да ги обявиш за арменски имена,Самуил да обявиш за арменец? Като комит Никола е реално втори човек в царството, управител на Софийска област! И станал такъв, две години след "мигрирането" му от Армения? Ами то е близко до ума, че вторият човек в царството също принадлежи към царската фамилия !Което Самуил е доказал с получената корона от папата! Която се дава само на човек ,принадлежащ към царската фамилия! Излиза ,че Симеон и Петър са също арменци, според него!?
Нямам думи!

Хубав ден, Милена!
цитирай
35. emilelpe - Привет
25.11.2020 15:41
Малко бъркаш фактологията. Скобелев участвува в третата атака на Плевен,в общи линии командва казаците а те не участвуват в първите две атаки.
Нарочил си сърбите за главни виновници за руския поход на запад,но Ниш им е даден по силата на СанСтефанския договор.
По време на войната там си има османски гарнизон.
То,че пътя на руската армия на запад е заради тях е истина,но причината е да не ги изколи аскера.
Казваш,че в източна България нямало сражения защото знаели,че ги очакват. Сюлейман защо атакува и Шипка,и Златарица ? Хайде да кажем,че е вярвал за Шипка ,че не го очакват ама на Златарица определено е знаел къде отива и какво го очаква. Факт е,че на изток няма сражения,но не от шубето на тамошния аскер.По скоро чичко Ото има пръст да няма сражения там.
Казваш,че след победата над Вейсел паша русите тръгват на щурм към Цариград? На 09 01 е битката при Шейново , Вейсел е разбит и армията му пленена ама в Пловдив влиза Гурко след София! Въпросния генерал след Пловдив тръгва към Цариград а частите които се сражават на Шейново чак на 20 01 са в Одрин, Гурко по това време вече е на хвърлей от Босфора.
Следвай пътя на Гурко в тая война и ще схванеш какви са се въртели в главата на бащицата император.
Даже в самия манифест за войната си пише, за свободата на славяните. А единствената макар и васална славянска страна по тия ширини е.....Сърбия. За тяхната свобода е тая война,и те си я получават. След войната са независима държава. А нашето княжество си е васално до 1908г.
Много хора бъркат като си мислят,че щом сраженията се водят на наша територия значи войната е за нашата свобода.
Войната се води на територията на Османската империя.
И Суворов воюва някога на наша територия,но тогава Русия няма такава подкрепа от великите сили както в тази война.
Затова и точно в тоя момент се появява Княжество България.
Това последното е ,че Русия е загубила дипломатически.
Не,не е загубила ,даже е спечелила повече от колкото е мислела преди началото на войната.
цитирай
36. leonleonovpom2 - Здравей!
25.11.2020 16:40
Не съм водил подробни справки за войната Темата ми е друга
Скобелев е герой при Плевен Турците го наричат Ак генерал Начело на кон е на войската и куршум не го лови! Меммориалният парк носи името му Знам, че при първата атака влиза в града, но не получава подкрепа и е принуден да се оттегли
От книга на Български полковник, близък на Скобелев, писал съм постинг по темата ,знам какъв потрес е в България, когато убиват майка му-Олга Скобелева Какво ще кажат по света, какви диваци са Българите, посегнаха и на майката на героя на войната И какво е облекчението ,че не е Българин А негов близък приятел, черкезът Узатис, който той счита за свой брат За пари, които майка му събира за пострадалите във войната Мисля ,че са вложени в храма" Шипка" Не ги е носела в себе си!
Сърбия срещу обещание за Ниш води война, позорно загубена срещу Турция през 1876г. Руснацигте имат опит, знят, че сега, ако влезе в София ,ще поиска и София Затова Бързат да я изпреварят Сърбите хитруват, чак, когато се уверяват, че войната е спечелана за Русия, тогава се включват
Разбира се ,че ще получат Ниш в Берлин! Там се променят границите!
Войната е категорично за България Карт бланш дава именно Бисмарк, след провала на конференцията Цариград! Той се обръща към руския представител-" Опитахме всичко, не се получи Като искате да воювате за БЪЛГАРИТЕ, заемайте се!"

Руската дипломация си проваля, категорично!
Подготвила е проект за Санстефанска България, но не успява да го защити Тръгва да търси съгласието на Англия, която се е примирила с положението Всички приемат проекта с малки изключения-за Солун Бисмарк е казал ,че е готов с организацията, да му дадат дата и свиква конгреса Но руснаците тръгват да търсят съгпасието на Англия Бисмарк е уверил царят ,че ще подпише всичко предложено
Но колебанията на руската дипломация провалят намеренията му И Бисмарк отгегля поддръжката си Казва ,че няма да се правят на по - руснаци от руснаците!И, правилно, при такова поведение!
Практиката е такава Първо васално княжество, такова е било Сърбия, после независимост
Под Източна България имам предвид Североизточна-там е армията на Али паша Та е блокирана и правилно не се търси стълкновение с нея!
След погрома при Шейново, турците разбират ,че нямат вече никакъв шанс и бързо отстъпват Мисли се за прекратяване на войната Английският флот настъпва към Цариград!...Изходът е ясен за всички!

Хубава вечер!
цитирай
37. emilelpe - Здравей
25.11.2020 17:46
Преди да започне войната Горчаков изпраща Шувалов в Лондон, сключват споразумение с Австро Унгария, имат подкрепата на Бисмарк и.......накрая договора от Сан Стефано!
Самия факт ,че с този договор приключва войната говори много. Съставен от посланика в Цариград и то съставен към края на войната. Кой тръгва на война без да се подготви какво ще иска като спечели? Горчаков който е министър председател по това време и целия руски кабинет не са съставили проект за договор ли? Та оставят на граф Игнатиев да напише тоя договор!Не трудно а направо невероятно дори да си го помисли човек! Ние си лелеем за този договор,но той първо,че е прелиминарен ,второ не е съгласуван с никой и точно затова се проваля на Берлинския конгрес. И наши представители там няма,сега дали заради изричното искане на бащицата това е друга тема,но е факт,че наши хора на конгреса няма. А не е като да нямаме подготвени хора по това време. Гаврил Кръстевич е много уместен пример. Той управлява Румелия,неподготвен ли е?Пък и не е само той единствен,има и още много дето две три години след конгреса управляват княжеството.

Лека вечер!
цитирай
38. leonleonovpom2 - Здравей!
25.11.2020 18:17
37. emilelpe - Здравей
17:46
Преди да започне войната Горчаков изпраща Шувалов в Лондон, сключват споразумение с Австро Унгария, имат подкрепата на Бисмарк и.......накрая договора от Сан Стефано!
Самия факт ,че с този договор приключва войната говори много. Съставен от посланика в Цариград и то съставен към края на войната. Кой тръгва на война без да се подготви какво ще иска като спечели? Горчаков който е министър председател по това време и целия руски кабинет не са съставили проект за договор ли? Та оставят на граф Игнатиев да напише тоя договор!Не трудно а направо невероятно дори да си го помисли човек! Ние си лелеем за този договор,но той първо,че е прелиминарен ,второ не е съгласуван с никой и точно затова се проваля на Берлинския конгрес. И наши представители там няма,сега дали заради изричното искане на бащицата това е друга тема,но е факт,че наши хора на конгреса няма. А не е като да нямаме подготвени хора по това време. Гаврил Кръстевич е много уместен пример. Той управлява Румелия,неподготвен ли е?Пък и не е само той единствен,има и още много дето две три години след конгреса управляват княжеството.

Лека вечер!
цитирай

Е, предварителният договор с Амстро-Унгария е необходим, да си осигурят тила! В него няма нищо неестествено! Санстефанска България е по карти на Липранди, Ами Буе и на Българската екзархия Това е план максимум! Италия приема Санстефанска България, заради Българите гарибалдийци! Франция- също, но оспорва Солун, основно! Подобно стоят нещата и при Австро-Унгария !
Бисмарк е уверил Александър Втори, че ще подпише всичко, сложено от него на масата за България! Единствено, останала сама, Англия мълчи Но при това положение, трябва да приеме с евентулни ,малки корекции предложението
Да, сСанстефанска бълтария е проект, който ще се утвърждава на конгреса, Санстефанският договор е предварителен Такава е уговорката за този мирен договор Затова е сложен максимумът на масата, като се реже да има и какво да остане! Такива са порядките тогава!
И Руската дипломация тръгва да търси съгласие на Англия? Е там е грешката и !Трябвало е веднага,без протакане, да се свика конгреса! И, при почти пълното единодушие на петте, с отстъпки за Солун и малки зруги корекции, Англия е била длъжна да приеме! При такова единодушие!

Хубава вечер
цитирай
39. leonleonovpom2 - На господина ти Апостолов, всичко ...
27.11.2020 17:48
На господина ти Апостолов, всичко му било известно и това били тривиални неща!?
Не знам докторът от Хумболд, какво разбира под тривиални неща?Тя и Людмила беше доктор, май от Оксфорд или Кембридж, не знам точно, но не ме и интересува къде!
Вероятно, нещо за изтриване, така схващам постановката относно разбирането му
И сигурно, затова не пише по темата?
Но, ако е такава работата, съветвам го , да не си губи ценното врече тук, с четене на нещо за изтриване!?
А да го ползва в писане на оди за възхвала на Б.Б.! Защото там продукцията му учудващо секна и вероятно ще бъде принуден за обяснява!
Защо?
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10002354
Постинги: 1429
Коментари: 30404
Гласове: 107376
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031