Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.10.2021 16:14 - Ямбл и....Емполи- Втора част
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 2599 Коментари: 17 Гласове:
23


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Името Ямбол, в различните му варианти се появява по- късно! Намекващи за пазарище, емпория или пазарен град!

Да, има една култова сграда в Ямбол, потвърждаваща тези съмнения-БЕЗИСТЕНЪТ!
Покрит пазар, нещо като Капалъ Чаршъ!
Но името се появява, съхранено явно в народната памет в гръко -римския/ тракийския/ му вариант-Емпория или емполис!/ Ямполис

Но какво представлява емпорията?

Най-общо, това е международен пазар! Тук се сблъскваме с още един факт от гръцката митология! Освен тези за езика и за гръцките богове, че гърците колонизирали нашето Черноморие и основали градовете  по него!

Нищо подобно! Те са идвали тук, да търгуват! Градовете са си съществували!  Това е описано добре и в " Одисея"- та! Създадени са специални места- емпориите- за търгуване!
Нищо не са направили от нулата!
Отново, народната памет в Поморие е съхранила случилото се,  при появата на първите кораби край Анхиало!
От стената на селището гиганти са замеряли с огромни камъни корабите! Те са принудили да се оттеглят навътре в морето  и да дадат доказателства, че идват с мирна цел!

Излиза ,че Ямбол и Емполи са градове с еднакви имена, продиктувани от стратегическото им местоположение! Свързани с един от най- важните поминъци за оцеляване на човечеството-търговията!
При това- международната!
Базираща се на доставка на екзотични и на малко достъпни стоки!

Ямболският кмет да не губи време! Не знам с кои градове е побратимен Ямбол,но не виждам по отношение побратимяване ,град по- достоен от Емполи!
Град, носещ  същото име, леко видоизменено!

А за мен, да отбележи само,/ знам вече ,че в това отношение са безпардонни/ че на времето направих всичко възможно, Ямбол да не влезе в Черната хроника! Шегувам се ,разбира се
Бях само на 24 гозини!!!



Гласувай:
25



1. leonleonovpom2 - Възможно е Ямбол да е турцизъм на ...
18.10.2021 16:50
Възможно е Ямбол да е турцизъм на емполис, както КонстантиноПОЛ ИстанБУЛ или Станбол!
цитирай
2. nedovolen - Иване, темата и първата. Ще го об...
18.10.2021 17:01
Иване, темата и първата.
Ще го обясня просто. Когато можеш да вдигнеш 50кг, не се опитвай да вдигнеш 500.
Да не го види адаша ти от Ямбол, когото спомена.
:)))
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Приятелю!
18.10.2021 19:43
2. nedovolen - Иване, темата и първата. Ще го об...
17:01
Иване, темата и първата.
Ще го обясня просто. Когато можеш да вдигнеш 50кг, не се опитвай да вдигнеш 500.
Да не го види адаша ти от Ямбол, когото спомена.
:)))
цитирай

Изтрий

Чакай, не съм казал, че това е светата истина!
За мен е едно упражнение
В зависимост от изходните данни може да е истина, но може и да не е
Никой не е абониран за истината!
Дори и прав да си!
Веднъж на изпит, реших задача по неизвестен за преподавателя начин? Така се оказа Обяви я за грешна Взе да решава Аз си преписах отговора-моят И като я реши ,му го показах Той изумя Откъде съм го знаел ?- Да ,не го знаех, получих го- му отговорих! Взе да я проверява, не можа да намери грешка Но не ми я призна!
Трябва да се подхожда философски Този, до края на следването, го гледах с презрение, без да го поздравявам И той мигаше на парцали и се чудеше?

Хубава вечер!
цитирай
4. kvg55 - leonleonovpom2,
18.10.2021 23:05
Все пак търговските връзки между различни територии са от хилядолетия. Освен стоки са се обменяли и слова.
цитирай
5. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
19.10.2021 07:50
4. kvg55 - leonleonovpom2,
18.10 23:05
Все пак търговските връзки между различни територии са от хилядолетия. Освен стоки са се обменяли и слова.
цитирай

Изтрий

Да, така е!
цитирай
6. mt46 - Здравей, Лео!
19.10.2021 12:16
А моята хипотеза е, че "Ямбол" означава "ям бол", "ям много"... :)
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
19.10.2021 14:52
Да, животът е комедия!
Така го е и определил един от най- великите- Август! Умирайки, пита, дали добре е изиграл комедията на живота?
И аз мисля ,че името е Бълтаро-турско съчетание но че бол е със значение на град
Интересно, сега се сещам, в Родопите за много се употребява болук !Търсих го в речниците ,но не го открих?
СтаБОЛов, фамилията му идва от Стамбол- Константиновград!

Хубав ден!
цитирай
8. sekirata - ДО ИЗБОРИТЕ ЩЕ НИ ЗАТВОРЯТ, ПОЗН...
19.10.2021 19:39
ДО ИЗБОРИТЕ ЩЕ НИ ЗАТВОРЯТ,ПОЗНАЙТЕ ЗАЩО!?ВАКСИНИРАНИ СРЕЩУ НЕВАКСИНИРАНИ-РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ!!!!!!!!!!!!!

ВАКСИНИРАНИТЕ РАЗНАСЯТ ЗАРАЗАТА, ДОКАЗАХА ГО НАЙ-ПОСЛЕ!!!!!!
НАШИТЕ УПРАВЛЯВАЩИ СА ДАЛИ МАСА ПАРИ ЗА ВАКСИНИ И СЕГА СЕ ЧУДЯТ КАК ДА НАКАРАТ ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ ДА СЕ ВАКСИНИРА, НЕ ЧЕ ИМ ДРЕМЕ ЗА ХОРАТА.

АКО ВКАРАТ РУСКАТА И КИТАЙСКАТА

ЩЕ СЕ ВАКСИНИРА ЦЯЛА БЪЛГАРИЯ -СИГУЛНА СЪМ, НО НАШИТЕ СА ДАЛИ МИЛИОНИТЕ НА АМЕРИКАНЦИТЕ,БЛИЖАТ ИМ.......НА ЕВРОПА

И ЗАЩО МИ КАЖЕТЕ ТЕ РЕШАВАТ С КАКВО ДА ВАКСИНИРАТ НАРОДА СИ?!

ЗАЩО?!


ПЪЛНА ОТВРАТ СМЕ , НЕ СМЕ НАРОД, И НИ ТЪПЧАТ.

ЗОМБИРАХА НИ И ТОВА Е ....


ПРИ ПЕНСИОНЕРИТЕ СЪЩО -РАЗДЕЛЯЙ И ВЛАДЕЙ!
МИНИМАЛНИТЕ ПЕНСИИ ПОЧТИ СТИГНАХА СРЕДНИТЕ, УМИШЛЕНО Е .
Нищо че тези с минимални не са плащали данъци и не са работили цял живот,имам такива познати.
цитирай
9. leonleonovpom2 - 21:37 - Здравей, Милена! Да, в...
19.10.2021 21:39
21:37 - Здравей, Милена!
Да, виждам, че неволно съм в твои води!
Първо, искам да те уверя, че нямам намерения написаното тук, да издавам в сборник или книга! Разбрал съм, че в България това е безсмислено! И вредно! По ред причини!
Да, спомням си ,че прегледах постинга ти и те подкрепих, като свързах тълкуванието ти с Кибела- богинята майка!
За Емполи се сетих тази неделя, гледах мач на Емполи с Аталанта- Бергамо Не знам защо отричат тази версия италианците, но според мен, пазарен град е много правдоподобно название! Имаме такива градове- Нови пазар, Търговище....
Така стигнах и до Ямбол! Ямбол всъщност е последното име Във ВБЦ е Дъбилин, преди това са божествените имена! Затова ми се струва ,че името има връзка с древността, но не с произведението на Омир И е леко турцизирано, затова вместо Емпол, звучи Ямбол!
Извинявай, че се получи така, аз те споменах все пак!
Но, искам да те уверя, че нямам никакви претенции за авторство в случая, даже се шегувах в края на постинга!
Това ,че съм убеден ,че съм прав, не е гаранция ,че съм такъв наистина!

Хубава вечер!

П.П.- За да няма недоразумения, същият текст ще публикувам и в другия постинг!
Там съдбата ми даде ясен знак, не го допусна за публикуване! Разделих го на две , едва тогава
За кашкавала направих обзорно проучване, там се подписвам под всяка дума и какво?
Спечелих плюнки от жалки присмехулници!Черна дупка е.Б..., както казваше един успял човек, тръгвай, нищо няма да постигнеш тук!
Но съм сигурен в правотата си!
цитирай
10. blagovesteliseev - ЯМ бол
19.10.2021 21:48
Аз така го асоциирал - плодородно, хубаво място. Храна - бол. Затова Ям-бол. Още една хипотеза, в кръга на шегата.
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей!
19.10.2021 21:54
10. blagovesteliseev - ЯМ бол
21:48
Аз така го асоциирал - плодородно, хубаво място. Храна - бол. Затова Ям-бол. Още една хипотеза, в кръга на шегата.
цитирай

Изтрий

Защо?Звучи добре и логично!

Впрочем, във всяка шета има и доза истина!

Хубава вечер!
цитирай
12. panazea - Здравей !
19.10.2021 23:55
За Ямбол се доверявам на теб !
Станбол е Стан на Болгарите.
Толкова много българи са живяли там.
Панацея
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
20.10.2021 00:32
12. panazea - Здравей !
19.10 23:55
За Ямбол се доверявам на теб !
Станбол е Стан на Болгарите.
Толкова много българи са живяли там.
Панацея
цитирай

Изтрий

Благодаря ти за отзива!
Да, както сега Чикаго е вторият по големина Български град Близо 400 хиляди Българи има в него!!

Лека нощ!
цитирай
14. leonleonovpom2 - 10. leonleonovpom2 - Здравей, М...
20.10.2021 09:20
10. leonleonovpom2 - Здравей, Милена!
09:14
9. milenavarbanova9 - Здравей,Ваньо,
07:17
Винаги се отнасям с огромно уважение към теб и не е необходимо повече да коментираме. Ти си се позовал на моята работа за Ямбол - нима тук някой изобщо прави такъв чест? И аз съм ти благодарна за това. Нямам никакво феодално владение нито над Ямбол, нито над Емполи.
Изпитвам благодарност за твоята човечност и братско разбиране , с които винаги се отнасяш към мен, откакто съм в блога.
Не мога да изброя случаите, в които твоите думи са били стимул за мен - да продължа. И дори да продължа да живея.
Желая ти от сърце хубав и успешен ден!


цитирай

Изтрий

Все пак, чувствам вина!Нямам право да ти причинявам, каквото и да е, различно от добро! И искрено ти го пожелавам!

Всичко най- добро, Милена!
цитирай

Редактирай | Изтрий

Понеже се наложи да разделя материала, давам коментара на Милена и моя и във втората част

П.П.- Да, виждам непълнотата в името на Ямбол, но не смея да редактирам, защото не ми се позволява връщане в блога след това!
цитирай
15. shtaparov - Прав си че ЕМПОЛИ= ЯМБОЛИ а ЯМБОЛ= ...
25.10.2021 00:14
Прав си че ЕМПОЛИ= ЯМБОЛИ а ЯМБОЛ= ЯМБОР (ЕМПОР),което пък означава СЪМБОР (СЪБОР) с премахната първа съгласна.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
25.10.2021 09:02
15. shtaparov - Прав си че ЕМПОЛИ= ЯМБОЛИ а ЯМБОЛ= ...
00:14
Прав си че ЕМПОЛИ= ЯМБОЛИ а ЯМБОЛ= ЯМБОР (ЕМПОР),което пък означава СЪМБОР (СЪБОР) с премахната първа съгласна.
цитирай

Изтрий

Благодаря за отзива! Написаното от тебе е важно за мен!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10013855
Постинги: 1431
Коментари: 30416
Гласове: 107475
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031