Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.06.2023 22:42 - Между солта и футбола
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 4853 Коментари: 7 Гласове:
20

Последна промяна: 28.06.2023 00:25

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Беше последното ученическо лято, преди кандидатстудентските изпити! Бях си дал пълна свобода Запознах се с футболисти от елитен наш отбор Станахме приятели Веднъж ги намерих на плажа, играеха футбол На шега поканиха и мен, ако мога да ритам,  да се включа! На шега, обаче добре се вписах в играта и станах твърд титуляр! На прибиране винаги ми напомняха часа, в който да съм там на следващия ден!

Една сутрин поех пътя към плажа На съседната врата стоеше замислен братовчед ми, две години по- малък от мен Казах му да тръгва с мен, на плажа! Отказа, баща му е болен, с висока температура Идват лекари, ще се оправи, но след десетина дни А солниците са готови за вадене на солта Притеснен е, ако завали дъхд, трудът му за годината отива на вятъра!
Не знае, какво да прави?
Казах му да тръгва с мен, да не се чуди, ние ще извадим солта! Да, още от трети клас заработих на солниците на познати солари, този занаят, особено в часта вадене на солта го владеех Зарадва се, качи се набързо  да вземе нещо за ядене и тръгнахме....

Кората на солта в солниците  трябваше  да се начупи,  тя да се придърпа към пътеката между солниците, да се направят купчини, за да се оттече водата и после с колички, побиращи сто килограма сол,  да се изнесе до   пътя и линията, по която се движеше влакчето, извозващо солта!!! Там се оформяше купчина с правилна геометрична основа, обикновено правоъгълник и кората се заглаждаше, да не задържа вода при дъжд! За да се намалят загубите!

Така организирахме работата, да си помагаме взаимно и да не си пречим, че докато мислех ,че поне три дни ще работим, взе да ми се струва, че в рамките на деня ще се оправим! По едно време ,братовчед ми каза ,че някакъв човек ни маха, явно на мен!
Погледнах -Петко, тарторът на нашия отбор, беше застанал до купчината Явно отиваше на мястото на мача
Отидох при него и му казах , каква е работата Че днес няма да мога да отида, вероятно и утре Работата не е толкова тежка, но е много! Каза ,че е възхитен от мен, че в такъв момент съм се притекал на помощ Ще каже на другите, какво съм направил Да не се притеснявам, като привърша, мястото ще ми се пази, ще играя!

Е, не можахме да свършим всичко за един ден!
Разбрахме се ,на другата сутрин да отидем по рано, докато е хладно! И наистина, скоростта, с която работихме беше значително по- голяма от тази на предния ден! Към десет часа приключихме, солта беше на мястото си, на купчината!
  А тя , гладка, като египетска пирамида, току що завършена!
Докато и се радвахме и са канехме-аз да отида на плажа, а братовчед ми- в къщи, зададе се и Петко!
Гледаше с невярващи очи? Това ли е купчината, до която е стоял вчера? Невероятно, само двамата ли сме направили това?

И ми каза ,да отивам да почивам! Но ,като разбра ,че имам друго намерение, каза ,че ще постъпя правилно! Ще видя, какво посрещане ще ми направят! Казал им е ,с какво се занимавам!
И наистина, посрещнаха ме с овации, изредиха се да се здрависват с мен, да ме потупват приятелски по главата или рамото! Постъпката ми била мъжка, а не на момче на шестнадесет години!

А чичо ми, беше чувствителен човек, като разбрал за станалото, плакал!
Той ме обичаше много по начало, но сега не даваше и прах да падне върху мен! Не дай Боже,  някой да каже нещо криво по мой адрес?! Скачал веднага в моя защита и казвал ,че ме защитава ,не защото съм на негов брат син, а защото съм наистина човек! Доказал съм го и няма да търпи подобни приказки!..............

Честит рожден ден, на тебе постингът е посветен!



Гласувай:
20



Следващ постинг
Предишен постинг

1. kvg55 - leonleonovpom2,
26.06.2023 23:56
Е, когато децата вечер се събираха са играят, баба ме караше да поливам доматите.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
27.06.2023 07:14
kvg55 написа:
Е, когато децата вечер се събираха са играят, баба ме караше да поливам доматите.


Да, да не научиш нещо лошо от тях!
Майка ми и баща ми се притеснява да не ходя на морето, като бях малък, или с лодка да навлизам навътре и да се удавя!?
Затова приеха солниците с облекчение Под носа ни са, ще се науча на труд Е , провели са разговор със соларите, да ми разрешават работа според възможностите- да заравнявам купчините, да събирам солта в солниците, да чупя ганидите- тънка кора на повърхността, пречеща на изпарението на водата
Стокилограмова количка- в никакъв случай!
Въпреки, че от пети клас, тайно правех и това!
цитирай
3. nedovolen - Забележително. Може би трябваше да ...
27.06.2023 12:23
Забележително. Може би трябваше да разшириш с футбола. Така си решил.
По стечение на обстоятелствата, дослужвах три месеца в поделение в с. Трояново, Марица Изток. По едно време ремонтираха ТЕЦ "Комсомолска 1". Нас, като "надеждни" кадри ни шибнаха едно отделение да почистваме котлите. Работата бе нормирана за две седмици. На втория ден старшинката вика, колкото по-рано свършите, остатъка ще ви пусна в отпуск. Стегнахме се и на петия ден приключихме. Старшинката удържа на думата си и 10 дни бяхме в отпуск.
Аскер и всеки Българин има неподозирани възможности.
:)))
цитирай
4. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
27.06.2023 13:02
nedovolen написа:
Забележително. Може би трябваше да разшириш с футбола. Така си решил.
По стечение на обстоятелствата, дослужвах три месеца в поделение в с. Трояново, Марица Изток. По едно време ремонтираха ТЕЦ "Комсомолска 1". Нас, като "надеждни" кадри ни шибнаха едно отделение да почистваме котлите. Работата бе нормирана за две седмици. На втория ден старшинката вика, колкото по-рано свършите, остатъка ще ви пусна в отпуск. Стегнахме се и на петия ден приключихме. Старшинката удържа на думата си и 10 дни бяхме в отпуск.
Аскер и всеки Българин има неподозирани възможности.
:)))


Така е, в екстремни условия човек се мобилизира и демонстрира неподозирани възможности!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Е, накрая, да издадем тайната!
27.06.2023 21:52
Постингът е посветен на този, доказал, че наистина е човек!
Подарък за рождения ми ден!
цитирай
6. leonleonovpom2 - Щеше ми се, да се получи диалог по ...
30.06.2023 17:15
Щеше ми се, да се получи диалог по темата, за солта, най вече
Не стана, но обикновено така се получава с добрите намерения! Затова футбола само го споменах, отговарям сега на приятеля Николай, защо не съм развил тази тема?
Думата СОЛ, директно възпроизвежда името на римския бог на Слънцето СОЛ!
Дали имат връзка, дали, когато нещо е неудобно за тълкуване не е случайно, както обикновено се обяснява?
Не, думата ни за СОЛ е древна и е свързана със Слънцето, както и руският вариант за Слънце- СОЛнце
Стана дума, че получаването на морска сол е силно зависимо от слънцето
И, че думата ни за сол е в езика ни от римски времена поне!
При Българите, според Йордан и Малала, живеещи в Мизия, поне при тях!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Едно честито не заслужих дори, за рожден ден?
30.06.2023 19:32
Благодаря на нечеститилите!
Други няма!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9435986
Постинги: 1359
Коментари: 29766
Гласове: 103297
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930