Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
30.09.2023 14:33 - Странната Румъния-3, Йоан Влад Цепеш
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1738 Коментари: 14 Гласове:
32


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В тази част странна не е толкова Румъния, колкото странно е поведението на нашите управници и историци?
Сградата, в която пребивават Ботев и Левски и Ботев коментира нечутия му характер, предстои да бъде съборена Но румънците знаят, че е свързана с историята ни и ни уведомяват, че ако желаем да я реставрираме, ще спрат проекта! Следва продължително, наше мълчание! И Румъния взема решение, тя да се заеме с реставрацията!?
Без коментар! Най- безобидният е, че Ботев и Левски са вече техни, бележити личности!
Впрочем, дали този не е начинът, по който Румъния гради историята си на база нашата
И Българските историци и езиковеди насърчително подкрепят или услужливо мълчат,  гледайки агресивното отношение на румънската страна към нашите ценности, език и история!

Например, за Влад Цепеш безучастно се подминава  от историците първото му име Йоан? Ясно е че е титла, по подобие на римските Август и Цезар! Знае се това и се свързва с Йоан Рилски и с Йоаниций( Калоян)! Но това е сигнал, че Влад е с  Български произход! И може ли да има съмнение, че  не е така, при положение, че войводата Мирчо Стари му е дядо? Да, така се изписва на" Румънски" език войводата, командир на Българската армия по времето на Йоан Шишман!
Ами, да поразсъждаваме върху имената му- Влад Цепеш Дракула Намерено е тълкуванието  им  на " румънски"?  В кавички и с въпросителна, защото по негово време румънски език е нямало Той е синтезиран от седемнадесети век нататък и стана дума, че е смес основно от латински, италиански, френски и Български думи А френският и италианският са по стари етносни езици от румънския само с няколко века!Така, , че тезата с романизирани даки отпада от само себе си!
Не е ясно, защо се тълкуват  имената на несъществуващ тогава език, а не на Български?
Както и на кашкавала, тълкуванието му на Български е пределно ясно!
Цепеш ДракОла! Пише се О , а не ДракУла! Цепещ и дере на кол! Това означават!
Замъкът в Бран, в който се трърди , че е вършил ужасиите си Влад, няма сведения да е пребивавал в него? Даден  е от тевтонскя орден на дядо му Мирчо Стари и той за кратко го е стопанисвал
Бран, отново старобългарска дума, означаваща война значението и е променено на защита! Да, замъкът е с военно предназначение!
В близост до него се намира най- високоразположеният в Румъния град Предел, порумънчен на Предеал! В него нощно време се разхождат свободно мечки Предел означава граница и там наистина е минавала границата между владението на Влад Цепеш и Унгария!
Намерена е и резиденцията на Влад Цепеш в Букурещ Както и документът обявяващ Букурещ за столица, за сметка на Търговище! Не нашето, а това на 60 км от Букурещ! Този манифест е написан на старобългарски език! Резиденцията е с площ само 60 квадратни метра и изключва възможностите в нея да се вършат ужасиите, които му се приписват!?

Всъщност политикът Дракола и литературният герой Дракула се разминават  и то- сериозно! Литературният герой е сборен образ Към жестокостта на Дракола, която е безспорна, са добавени качествата на унгарката, Елжбет Батори, от известната кралска фамилия Батори Тя е умъртвила 600  млади жени, тя е вампирката!
И в заключение, за да подчертаем дебело Българската връзка при Влад Цепеш, ще споменем, че преди да бъде арестуван от унгарския крал за измяна, столицата му две години е била в Свищов!
Извод- владетелският род на Мирчо Стари е от Български произход
-Воеводствата също са Български, придобили самостоятелност след падането на Велико Търново!
Езикът, който се е говорел в тях и на който са се пишели документите е бил Български

 П.П.- О неразумни юроде, защо се срамуваш от Българския език
Че той е най- съвършеният! Неудобно ти е, срам те е от това?






Гласувай:
32



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Влад набивал на кол осъдения в сл...
30.09.2023 14:49
Влад набивал на кол осъдения в слабините и острието излизало през врата Цепело тялото на две, раздвоявало го, оттам цепещ! Дракола- дере на кол!
цитирай
2. dobrodan - Ваньо, идеята ти е добра, но
30.09.2023 15:56
реалността е по-различна.
Ще спестя дългите обяснения, прочети прякора на Тепеш като Дракоолу. Олу- и улу- означават "син на". В европейската ономастика тази заемка е една от най-характерните, още от древни времена.
Впрочем в стария ни език думата "кол" означава ръка/крило.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!( Доброздан)
30.09.2023 17:43
Благодаря за отзива Краси, но не виждам с какво реалността става по-друга? Това е турски прякор и Българската дума драка , може да е предназначена за лош човек - синът на лошият човек! При нас има име Драко, фамилия Дракови, не са турци. Но драката не предизвиква добри асоциации за човек, освен- остави я тази драка- лош, заядлив човек ,е !Съгласен ли си?
Това , че дере живи хора, , че ги вари в казан, може да пасва с характера на баща му и той да е вършил лоши неща? Да е имал прякор Драко! Не знам, но е логично! Набил е синът 20 хиляди мюсюлмани, някои твърдят, че са потурчени Българи, какъв прякор да му сложат -свестният ли? Крушката не пада по- далече от дървото!
Що се отнася до остаталите примери- Мирчо Стари, Мирчо Красиви, Радо, Дъмбовица, Бран, Търговище, Предел, Букурещ( аз го твърдя),Снагова, войвода, не виждам, как при тях може да се промени нещо, освен с фалшификация?
цитирай
4. iw69 - България
30.09.2023 22:33
и Румъния са имали в определени моменти преплетена история.
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
30.09.2023 22:52
Румъния, Македония?!
Наред е Делиормана.
цитирай
6. zarabotka - Кво да кажем за УкроНАЦИТАТА ДНЕС, КАТО ОЩЕ ПРИ КИЕВСКИЯ УРКУ СВЯТОСЛАВ НАБУЧВАХА ПО 20 ХИЛ БЪЛГАРИ ВЪВ ВСЕКИ ПОХОД СРЕЩУ НАШИЯ ЦАР ПЕТЪР...
30.09.2023 23:18
leonleonovpom2 написа:
Влад набивал на кол осъдения в слабините и острието излизало през врата Цепело тялото на две, раздвоявало го, оттам цепещ! Дракола- дере на кол!

цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Ив!
01.10.2023 07:44
4. iw69 - България
30.09 22:33
и Румъния са имали в определени моменти преплетена история.
цитирай

Преплели са ни я странични, силни фактори, умишлено създали Румъния!
Изсмукали и историята й от нашата!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
01.10.2023 07:48
5. kvg55 - leonleonovpom2,
30.09 22:52
Румъния, Македония?!
Наред е Делиормана.
цитирай

Изтрий

Да, без да уточнявам реда, там , в категорията, влизат и Източните Родопи, с добавка Девин и султан Ердоган, грешка, само Доган и Странджата, с нейните 2 хиляди избиратели, половината от тях нови римляни!
цитирай
9. leonleonovpom2 - Привет!
01.10.2023 07:54
6. zarabotka - Кво да кажем за УкроНАЦИТАТА ДНЕС, КАТО ОЩЕ ПРИ КИЕВСКИЯ УРКУ СВЯТОСЛАВ НАБУЧВАХА ПО 20 ХИЛ БЪЛГАРИ ВЪВ ВСЕКИ ПОХОД СРЕЩУ НАШИЯ ЦАР ПЕТЪР...
30.09 23:18
leonleonovpom2 написа:
Влад набивал на кол осъдения в слабините и острието излизало през врата Цепело тялото на две, раздвоявало го, оттам цепещ! Дракола- дере на кол!

цитирай

Ние днес им се подмазваме и сме тотови и последния петак да им харижем!? Даже и Зельонай ще направим наш президент, само да поиска!Там е грешката на некадърните синове на цар Петър- Борис и Роман Дошъл е човекът за титлата- Святослав, тя му се полага! Дайте му я и го изпроводете с дарове, не го дразнете, както някои се опитват да дразнят днешният Святослав!?
Ами, ако се ядоса?
цитирай
10. shtaparov - "ЙОАН" наистина е било ...
02.10.2023 02:25
"ЙОАН" наистина е било титла в древна България приятелю,свързана със свети Иван Рилски- първото име на Асен, Мирчо и Шишман също е ЙОАН,а това може би е свързано с очакването,че дядо Иван (т.е. Българския владетел Йоан или самия свети Иван) ще освободи България от турците,като даде идея на борците за свобода как да я постигнат,което всъщност е и станало!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
02.10.2023 08:47
shtaparov написа:
"ЙОАН" наистина е било титла в древна България приятелю,свързана със свети Иван Рилски- първото име на Асен, Мирчо и Шишман също е ЙОАН,а това може би е свързано с очакването,че дядо Иван (т.е. Българския владетел Йоан или самия свети Иван) ще освободи България от турците,като даде идея на борците за свобода как да я постигнат,което всъщност е и станало!


Да, така е приятелю! Има версия, че Йоан Рилски е син на цар Симеон! И, може би , не е далече от истината Цар Петър, брат му, като частно лице, два пъти е ходил , за дълъг разговор с него Йоан не се появявал дълго първият път, но Петър търпеливо чакал А това не е присъщо за цар, а за брат!
Йоаница, Калоян, терминаторът на френските рицари, защото първата му победа над тях може наистина да е случайна , но последвалите я други, около десет на брой, говорят за надмощие, реално
Все пак Йоан Владислав е преди Йоаница във времето, така, че по вероятно е титлата да е свързана с Йоан Рилски!
По късно името Йоан е царско при руснаците , те водят войни с турците, нашата родова памет свързва Иван с титлата, Българската и смята, че те са призвани да ни освободят!
И не на последно място, Иван Славков твърдеше, че Иван е титла Уж на майтап, но все пак, смятам, че е знаел това Посветен е бил, но подобно нещо, тогава, а и сега, може да се каже само на майтап!
Можещите да мислят само по релси, няма как да го възприемат Не са го прочели, няма го в учебниците и в конспекга!.... Следователно, не съществува!
цитирай
12. vladtepes - За Влад Цепеш
03.10.2023 18:35
Влад Цепеш е един от най-великите държавници на Европа, баща на румънската демокрация. Набивал е на кол турците, сепаратистите, крадците от хазната и разбойниците. Имало е строг ред и сериозен икономически растеж. Румънците още казват "Къде си Цепеш, господарю?".
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Влад Цепеш!
03.10.2023 20:09
[quote=vladtepes]Влад Цепеш е един от най-великите държавници на Европа, баща на румънската демокрация. Набивал е на кол турците, сепаратистите, крадците от хазната и разбойниците. Имало е строг ред и сериозен икономически растеж. Румънците още казват "Къде си Цепеш, господарю?".

Общо взето, съгласен съм с характеристиката, която правиш на този, чийто съименник си!
С една корекция! Той не може да е румънец, защото такава държава и такъв народ, както и език тогава, просто няма
Той пише и чете на.... на Български!
Трите оцелели писма от него доказват това!
Дядо му , Мирчо Стари, доказва с имената си това! Той е генерал( войвода) на Българската армия!
Търговище, столицата му, замъкът Бран( браня, защитавам), границата Предел, титлата войвода, Влад( владетел), Радо(радващ, радост), доказват тези твърдения!
И на мен в гимназията казваха французина, но не съм французин и няма да бъда!
цитирай
14. leonleonovpom2 - От изписването на румънски на Цепеш ...
03.10.2023 20:18
От изписването на румънски на Цепеш се вишда, че аналог на български му е тепеш- тепам, утепам! Бия, убивам
Това само показва един от основните източници, на чиято база е създаден румънският!
Разбери ме правилно, дядото не може да носи името на внука си!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 10012151
Постинги: 1431
Коментари: 30414
Гласове: 107467
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031