Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
08.10.2023 23:51 - Вярността на кучето
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1417 Коментари: 19 Гласове:
33

Последна промяна: 09.10.2023 00:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 В ученическите си години, като се ровех из книгите на майка ми, попаднах на разказ по истински случай! За силната връзка между стопанин и куче!
Но стопанинът умира! Приготвят се за погребение в друг град! Връзват виещото от мъка куче, което иска да тръгне със стопанина си, оставят му храна и вода и потеглят, изпратени от жалния вой на кучето....
Когато се връщат, кучето го няма, храната не е пипната? Търсят го навсякъде, но няма и следа от него? След  няколко дни отиват на гроба!  И на надгробната могила на стопанина си намират кучето! Умряло от глад и от мъка!
Невероятно, как е намерило гроба, разстоянието между двата града е около сто километра? При това, движели са се с коли, а то никога не е било в града, където е погребан стопанинът? му? Как се е отвързало първо и как е намерило гроба му?  Освен  вярността му към стопанина му , да е сочела пътя към последния  негов  дом!?

Баща ми имаше братовчед, работеше като корабен агент Не ми беше ясна работата му, повечето време беше в чужбина? Имаше куче, което беше много привързано към него Разбираше всичко, което му казва и го изпълняваше! Веднъж, на улицата в Поморие, случайно ме засече с колата си и ми предложи , ако съм към Бургас, да се качвам! Приех, насочих се към задната врата, на предната седалка стоеше кучето Но той нареди на кучето да се прехвърли на задната седалка, а аз да седна до него! Кучето с явно неудоволствие се подчини, а като го погледнах, за да се уверя, че няма опасност за мен, почна да лае злобно! Скастрено беше веднага и млъкна! Но, при всеки мой поглед към него ми се зъбеше! Така де, отнел съм привилегията му на пръв придружител на стопанина му Къде се намирам?
Чичо Зарко ми каза да не се притеснявам, без негово нареждане,  то нищо няма да ми направи И ще ми демонстрира, ,че е така! Докато чакахме на светофара се зададе група деца! Той му ги посочи с думата- Комунисти?
Кучето скочи като стрела и с адски лай и удари с лапи по стъклото демонстрира намеренията си за разправа с малките комунисти! Те гледаха онемели и със страх! Ние потеглихме междувременно, но настървеното куче продължи да лае по тях, докато не се загубиха..

След няколко дни се наложи да му дам писмо Живееше с една германка! Тя беше с кучето и каза, че няма ключ, да отвори! Кучето явно ме позна и лаеше настървено!
Тя имаше ключ, но явно не смееше да отвори Кучето със сигурност  имаше задачата ,  да ни и разрешава да излиза! Разбрахме се,  да се опитам през балкона да и предам писмото Кучето и то цъфна с лапи на парапета и с грозно зъбене по мой адрес! Още при първия ми опит показа недвусмислено, каква ще е съдбата на писмото в лапите му! Няма да позволи да застраша или пък отмъкна жената на стопанина му! Разбрах , че е рисковано и за него момент се отказах от предаването на писмото...

Преди около седмица се  движех по тротоара, а на отсрещния инвалид с две ръце задвижваше количката си Пред него с радостен лай подскачаше пухкаво бяло кученце! То непрекъснато се обръщаше, да види стопанинът дали го следва? На светофара, на червена светлина  спря и на бегом се върна и скочи в ръцете му! Радостта беше взаимна, прегръдки, целувки, радостно махане с опашка Светна зелена светлина, то скочи и пресече улицата, като следеше, дали количката го следва? Явно знаеше маршрута! Усетил, че е наблюдаван, стопанинът реши да направи демонстрация Леко отклони встрани количката! Кученцето с лай довтаса, явно казвайки му, че бърка!
И отново последваха прегръдки и целувки, съпроводени с радостно квичене!

След като има кучета сред хората, нормално е пък сред кучетата да има такива, държащи се човешки



Гласувай:
33



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Тези три, кратки истории, свързани ...
08.10.2023 23:53
Тези три, кратки истории, свързани с кучета , се посрещават на Венета! Тя настоя на последната да дам зелена светлина!
цитирай
2. emelika - Кучето е верен и уникален другар
09.10.2023 04:23
Всеки имащ такъв другар може да разкаже невероятни истории. Тръгнахме с моята Дара на зимна разходка. Под снега поледица. Паднах и не мога да стана по стръмното. Кучето ме избутва от към краката и дърпа за ръкавите със смяна на възможносностите докато ме домъкна до вратата. Имах контузия в тазобедрената става и изобщо не можеж да вървя. Бяхме само двете. Много се труди ,но не се отказа.
В планината има и големи животни - мечки, диви прасета, чакали, а и елените в определен период могат да бъдат опасни. Когато в посоката към която вървим има опасност, кучето ми застава пред мен , стъпва на стъпалата ми и упорито ме гледа в очите. Опитам ли да продължа, не ми позволява. Обърна ли се да ве връщаме, маха радостно опашка и ми близва ръката. Има още - но и други да споделят.
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Елена!
09.10.2023 07:47
emelika написа:
Всеки имащ такъв другар може да разкаже невероятни истории. Тръгнахме с моята Дара на зимна разходка. Под снега поледица. Паднах и не мога да стана по стръмното. Кучето ме избутва от към краката и дърпа за ръкавите със смяна на възможносностите докато ме домъкна до вратата. Имах контузия в тазобедрената става и изобщо не можеж да вървя. Бяхме само двете. Много се труди ,но не се отказа.
В планината има и големи животни - мечки, диви прасета, чакали, а и елените в определен период могат да бъдат опасни. Когато в посоката към която вървим има опасност, кучето ми застава пред мен , стъпва на стъпалата ми и упорито ме гледа в очите. Опитам ли да продължа, не ми позволява. Обърна ли се да ве връщаме, маха радостно опашка и ми близва ръката. Има още - но и други да споделят.


Трогателна история, с щастлив за тебе край! Доказателство, че кучето изпитва признателност за положените към него грижи и се чувства задължено, да се отплати!
То разбира и езика на стопанина си и изпълнява нарежданията му, без възражение!
Учудващо, в него се проявяват добри качества, присъщи за човека! Но, докато при кучето те са задължителни, при човека не са.....

Хубав ден!
цитирай
4. georgealeksandrov - Аз ще добавя още една
09.10.2023 11:33
разказана ми е от дядо ми. в Радомир едни негови приятели гледа куче - Кимша. Малко биела на немска овчарка, но не чистокръвна.
Веднъж семейството трябвало да отсъстват две седмици и оставили Кимша у приятели.Качват се на колата и пристигат в София. Когато паркират кучето вече ги чакало. Как се е отскубнало, как ги е проследило, как е разбрало че точно там ще идат - загадка. Кучето е много вярно животно, стига да се дресира добре.

цитирай
5. donchevav - Благодаря ти, скъпи Лео! Твоите ...
09.10.2023 22:20
Благодаря ти, скъпи Лео!
Твоите истории надминаха всичките ми очаквания. За пореден път ме подсети какъв добър, сладкодумен разказвач си.
Винаги сме имали по две-три кучета - обикновено едри, от породи, за които казват, че са агресивни - умни, сериозни, верни и толкова добри. Всички са били членове на семейството в един или друг период от време и след смъртта си останаха с нас - в едно усамотено кътче от градината. Малко ми е тъжно, защото наскоро загубихме питбулката Джаки. Тя беше най-умната и най-добрата от всички. Порасна вкъщи, но веднъж само й казахме в кои стаи не трябва да влиза и тя никога не влезе даже до вратата. Имахме и случай, в който се наложи мъжът ми насила да я пренесе през прага и тя се вцепени от страх - наложи се веднага да я изнесе. По същата причина никога не разбра как изглежда светът извън дома ни. Колкото и да оставяхме входната врата отворена, тя и не помисляше да излезе. Разхождаше се из градината. Впрочем това се оказа голям проблем - не можехме да я водим на лекар, винаги лекарят идваше у нас.
Когато сиамската ми котка изчезна, оставяйки малко, сучещо още коте, питбулката Джаки, без самата тя да има кученца, спусна мляко и кърми котето, докато порасна. А то, сиамче като майка си, не беше от най-добрите - хапеше я, пускаше нокти - Джаки никога не реагира агресивно, само го ближеше обичливо. Имам видео тук, в блога, от 3.09.2016г. за тази история.
Обичам и кучета, и котки, но разликата между тях е огромна - кучетата са верни приятели, ангели пазители, а и най-добрата котка е егоист, хитрец и жив дявол:)
Благодаря за удоволствието, скъпи Лео!
Бъди здрав!

цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Жоро!
09.10.2023 23:05
georgealeksandrov написа:
разказана ми е от дядо ми. в Радомир едни негови приятели гледа куче - Кимша. Малко биела на немска овчарка, но не чистокръвна.
Веднъж семейството трябвало да отсъстват две седмици и оставили Кимша у приятели.Качват се на колата и пристигат в София. Когато паркират кучето вече ги чакало. Как се е отскубнало, как ги е проследило, как е разбрало че точно там ще идат - загадка. Кучето е много вярно животно, стига да се дресира добре.



Благодаря за отзива и за интересната история, която си описал, близка до тази, която съм предал! Явно , станалото не е случайност, има заложени качества в тях, за да го направят
Те разбират какво им се говори! В тази категория слагам и котките Те четат по очите, какво им се казва Имахме котка Обичаше да стои в скута ми Котките, като тигрите си точат ноктите. Една вечер ги наточи в краката ми Докато реагирам, ме одра! От болка и креснах, веднага да се маха
! Изправи се на задните крака в мен и ме погледна в очите! Виновно, внимателно слезе на пода и от балкона скочи на двора! Върна се късно през нощта и застана на прага, гледайки ме виновно в очите! Казах и да влиза и тя на бегом отиде в леглото си
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Венета!
09.10.2023 23:51
Благодаря ти за прекрасния коментар!
И котките са сладурани, но при тях признателността има граници Лесно преминава в агресивност Давах салам на парчета на котката Засмукваше го като прахосмукачка Веднъж реших да пробвам, как ще реагира, ако и взема вече дадено парче Реагира светкавично, одра ме! Даденото вече беше нейна собственост!
Съсед имаше куче Като минавах край тях му говорех, обикновено, какво иска да му купя за ядене?
Една сутрин стоеше пред вратата , входната! Като ме видя, тръгна, като се обръщаше към мен Разбрах , че иска да ме заведе някъде Имах време за автобуса, последвах го Спря пред хранителния магазин! Разбрах, иска да му купя нещо Веднъж с удоволствие яде кренвирш Купих му, , за нула време го изяде И така, всяка сутрин, чакаше пред вратата
За известно време изчезна
Но една сутрин се появи отново . Поехме по обичайния маршрут Изведнъж, на пресечката с главната стана нервно и взе да се зъби? По улицата се движеше полицай с колело! С лай му се нахвърли и го подгони Полицаят се учуди, срита го на няколко пъти, на то продължи да го гони? И аз учуден, се заприказвах с продавачката на вестници, бивша колежка! Казах и ,че съм изненадан от реакцията му И тя ми обясни причината
Сутрин, след като ме е изпратило, отивало в общината, в тоалетната, да пие вода!? Но една сутрин се засекли с кмета! Той се разкрещял, какво търси това куче в общината ?Извикали полиция, дошли полицаи с велосипеди и го откарали в приют ! Стопанинът му, с триста зора го освободил, подписал и декларация, че ако това се повтори, да го правят каквото искат, няма да има претенции!
Стана ми много смешно Казах и, че едва сега разбрах, защо погна полицая с колелото Помислило е, че иска да го арестува отново, а споменът за това явно никак не е приятен и е взело мерки !
Върна се и потеглихме към магазина Беше отнесло няколко странични ритника, но имаше доволен вид! Считаше, че е победило, прогонило е полицаят и той не е успял да го арестува!

Всичко най- добро Венета, ти пожелавам!
цитирай
8. kvg55 - leonleonovpom2,
10.10.2023 00:02
Значи, кучето е за двора, я не за апартамента.
Така и стопаните се мъчат, и кучето мъчат още повече.
цитирай
9. zarabotka - Кучето е за двор и да не се целува. След галене - веднага на...
10.10.2023 08:31
Чешмата и ръцете със сапун за...пране
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
10.10.2023 08:54
kvg55 написа:
Значи, кучето е за двора, я не за апартамента.
Така и стопаните се мъчат, и кучето мъчат още повече.


Съгласен съм!
Тази мода я въведоха парвенютата милионери, пръщнали се от демокрацията!
Да вардят тях и крадените им пари
Един действителен случай Една милионерка не плаща таксите за апартамент Като причина изтъква факта, че живее сама, с кучето, другите са в чужбините
Е, не може да вземе от нея домоуправителят и лев за общите разходи
Накрая прави списък на длъжниците На нея отбелязал- живее сама, с куче!?
Смях се с глас Написано ч
С чувство за фин хумор Който може, да разбере, че и тя е куче!
Тя никога няма да го разбере!

Кучетата, преди, си имаха свой дом, къщичка на двора Бяха господари и се чувстваха като такива! Там!
Те посрещаха и изпращаха посетителите!
В Москва, настаниха ни в блок от типа с по десетина хиляди жители Направи ми впечатление страшната воня на всички входове Мислех ,че пияници се облекчават там? Водачът обясни, без да съм питал Миризмата била от кучетата Стискали се цяла нощ, докато слезат от двадесетия етаж , на входа не издържат и правят белята
Там са принудени да гледат в апартамента кучетата си
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей , Заработка
10.10.2023 09:01
Съгласен съм!
На колега жена му почина, мислеха, че е тумор, оказа се кучешка тения в главата?
Вината падна естествено върху домашното куче Но то имало нужните ваксини Контактувало обаче със заразено!
цитирай
12. nedovolen - Няма лоши хора, има с лоши постъпки. ...
10.10.2023 09:52
Няма лоши хора, има с лоши постъпки.
При кучетата няма такова нещо. "Лошата" постъпка на кучето /според възприятието на човек/ е адекватен отговор на подобна такава.
По време на лов един ловджия погрешка прострелял кучето на колега. С поредица от операции го спасили. После кучето да не види човек с маскировъчни дрехи. Ще го разкъса. Даже и стопанина си лаело, като го види в такива.
Кучето е боец, котката мъдрец.
:)))
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Заработка!
10.10.2023 17:34
zarabotka написа:
Огромна кучешка тения с тегло над 2 килограма беше извадена от черния дроб на възрастен пациент в хирургичното отделение на филиала на поповската болница в Търговище. Операцията е продължила повече от два часа, съобщиха от лечебното заведение.

Според медиците, паразитът може да е бил в организма на пациента повече от 20 години


Оказа се че кучешката тения е страшно нещо! Дори и ваксинирано куче не е гаранция, че няма да зарази човек при контакт!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Поздрави, Николай!
10.10.2023 17:46
nedovolen написа:
Няма лоши хора, има с лоши постъпки.
При кучетата няма такова нещо. "Лошата" постъпка на кучето /според възприятието на човек/ е адекватен отговор на подобна такава.
По време на лов един ловджия погрешка прострелял кучето на колега. С поредица от операции го спасили. После кучето да не види човек с маскировъчни дрехи. Ще го разкъса. Даже и стопанина си лаело, като го види в такива.
Кучето е боец, котката мъдрец.
:)))


Чудесно си го написал, няма какво да добавям! Като се сетя за кучето ,което подгони полицаят с колелото, винаги ме напушва смях!
Може, по реакцията му на учудване личи, полицаят и хабер да си няма за ареста на кучето!
То също прекрасно знае , виновен ли е по неговия кодекс полицаят или не, но каква е гаранцията, че утре той няма да го арестува, ако е невинен? Явно, такава му е работата!
Я, да го сплаши превантивно, да знае , с кого си има работа!
цитирай
15. merlin1968 - Кучетата са уникални създания, ...
10.10.2023 21:50
Кучетата са уникални създания, всяко куче може да ти даде искрената си любов, друг човек - рядко.
цитирай
16. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
11.10.2023 00:24
merlin1968 написа:
Кучетата са уникални създания, всяко куче може да ти даде искрената си любов, друг човек - рядко.

Съгласен съм, кучето за стопанина си и в огъня ще влезе!
Въпросното куче даде веднъж урок на котката на магазина! Имаше си тя кът на входа на магазина, там и даваха храна Докато давах парчета от кренвирша на кучето, видях ,че ни наблюдава Храната и в купа, явно не и харесваше Реших да и дам парче от салама Тя го хвана още във въздуха Но и кучето, като стрела я погна Къде се намира, да му яде храната? Успя тя да се скрие под паркиралите коли! Но кучето имаше по- важна задача от тази да я накаже физически Отиде при купата и и изяде храната, даже я облиза ! Друг път да знае, няма право да яде храната му! До този случай, то не закачаше котката, храната и също! Знаеше, че е стопанка там! Но не и на на салама му!
цитирай
17. shtaparov - Здравей приятелю!
11.10.2023 04:54
Хората отдавна са усетили че кучетата,котките и много други бозайници имат интелект. Затова в частни разговори ще срещнеш изрази като УМНО КУЧЕ и УМЕН КОТАРАК, но няма да чуеш нищо за УМЕН БРЪМБАР и УМНА СТОНОЖКА :)
цитирай
18. leonleonovpom2 - Здравей, Заработка!
11.10.2023 07:39
Може и да имаш право!
В политиката няма вечни приятели, има вечни интереси!
Даваш ми идея в тази насока!
Затова отбягвам да взимам отношение в тази насока!
Там днес си бял, утре си циганин или негър При последните не знам градацията, чувал съм, че негрите не се обиждат като ги наричат така, знаят, че са черни, но не понасят да ги именоват- цигани!Реагират остро в такъв случай! Смятат ги за долна раса!
Та, днешните политически врагове утре може да се прегърнат!
Политическата игра е без задръжки и без правила
В нея печелят хитрите измамници!
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
11.10.2023 07:46
shtaparov написа:
Хората отдавна са усетили че кучетата,котките и много други бозайници имат интелект. Затова в частни разговори ще срещнеш изрази като УМНО КУЧЕ и УМЕН КОТАРАК, но няма да чуеш нищо за УМЕН БРЪМБАР и УМНА СТОНОЖКА :)


Прав си, така е!
Развесели ме, сетих се за- хитър като хлебарка! Това определение се чува често Но, не и умен като хлебарка? Доказателство, че няма знак за равенство между двете определения Може да си хитрец, като случая с хлебарката, но да не си умен и обратното Да си умник, но да не си практичен- хитрец

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9411087
Постинги: 1358
Коментари: 29766
Гласове: 103290
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930