Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.10.2023 16:43 - За готите- отговор на Краси- Добродан
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 1066 Коментари: 12 Гласове:
18

Последна промяна: 24.10.2023 19:53

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Съгласен съм Краси, че като финал готите са станали германци!
Но, с  лека насмешка приемам тезата, че прародината им е в остров Готланд? Звучи ми като тази за славяните и блатата на Померания, от които са тръгнали към Източна Европа и са я заселили компактно!?
Нищо повече от една героизирана митология! Но това си е присъщо за митологията!
Аз твърдя, че готи по нашите земи се появяват в началото на трети век, след смъртта на император Гета, причинена от брат му Каракала!
Пак там, в техните земи, на гетите, няколко десетилетия по- късно , е разгромена армията на император Траян Деций, а той е убит със сина си, съимператор, Херений Етруск!  От готи, за гети нищо не се споменава? Просто са изчезнали?
В творбата на Йордан май не си прави разлика между готи и гети, а се говори и за Българи
Дай да потърсим, да видим, може ли да открием допирни точки между гети и готи? 

Ако появата на готи е резултат от смяна на име, би трябвало да ги има!
Има и по- късна битка между готи и римляни на имп Валент при Одрин, която свидетелства, че те, поне век и половина са живели по нашите земи Иначе какво ще търсят упорито в тях?
Няма обаче никакви, поне епиграфски паметници от германско присъствие в нашите земи, което е странно, нали?
Между другото готите имат различни имена, остроготи, визиготи, удобно е между тях да се вмъкнат и готи, някак незабележимо!
Така, гетите са преименувани в нашите земи на готи, да не се дразни император Каракала от името им!
Ами той е отнел правото на Анхиало да сече монети, заради тържествения прием,  който е оказал градът при посещението му!
Как ще реагира, ако му поднесат документ, в който фигурират гети?
Траките приемат нови имена, няма опасност да въстанат, ако леко бутнат името им! Отвъд Дунав тези гети се наричат даки Столицата им е СарматиГЕТузе!

До готите са и острототи, визиготи и в един момент една значително част от тях се насочва към земите на днешна Испания И, странно, няма отново германски следи На има ПИРИНеи, планина Бугараш и , много топоними,сочещи славянско присъствие, при положение, обяснено е това на Екатерина Велика, че там славяни никога не е имало?
Но, да се върнем в нашите земи! При гетите и готите
Има един император, считан за най- високия владетел не само на Рим Именно ръстът му е причина, да бъде привлечен в императорския двор
Виждал съм го на монета до коня на император Септимий Север! Стърчи две глави над коня ? Конят е расов, над два метра, така , че ръстът, който се приписва на Максимин отговаря на истината!
Но, по- важното е друго Твърди се, че е гот, прозвището му е трак, а гетите, роден е в село на Дунав, на нашия бряг, някъде между Тутракан и Силистра, го считат за техен човек!
Гет ли е или гот?

Стана дума, император Валент, повече от век след първата битка при Абритус- Разград,  е убит отново на Балканите от готи! Но се твърди , че са гети и дори Българи?
Защо битката е отново на нашите земи, защо се бъркат отново двете имена, в добавка е  и това на Българи?

Извод
Гетите, напуснали нашите земи като готи ,  са германизирани при запазване на името им, второто!
А, останалите тук са дали основата на Българския етнос!



Гласувай:
18



1. dobrodan - Прародината на готите, Ваньо, съм я показал
24.10.2023 19:47
къде е. Серика, недалеч от Китай. Хетите тръгват оттам насам :).

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0

Изчети до края, защото там е разковничето.

Самое раннее упоминание о народе сересов, по всей видимости, относится к IV веку до н.э. и принадлежит греческому историку Кте́сию Кни́дскому. [4] Некоторые учёные предполагают, что сересы были не китайским этносом, а племенами, которые говорили на индоевропейских языках и торговали с индийскими народами, такими как юэчжи, саки и тохары.
цитирай
2. dobrodan - Останалото смятам да съм описал ясно
24.10.2023 19:48
и доста подробно :). Хети - гети - готи - българи (обългарени, да съм точен).
цитирай
3. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
24.10.2023 20:49
1. dobrodan - Прародината на готите, Ваньо, съм я показал
19:47
къде е. Серика, недалеч от Китай. Хетите тръгват оттам насам :).

https://ru.wikipedia/wiki/%D0%A1%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0

Изчети до края, защото там е разковничето.

Самое раннее упоминание о народе сересов, по всей видимости, относится к IV веку до н.э. и принадлежит греческому историку Кте́сию Кни́дскому. [4] Некоторые учёные предполагают, что сересы были не китайским этносом, а племенами, которые говорили на индоевропейских языках и торговали с индийскими народами, такими как юэчжи, саки и тохары.
цитирай

Изтрий

Чак толкова, назад във времето не се наемам да търся! Възможни са всякакви спекулации?!
Но смятам ,че съм хванал момента на преименоване на гети в готи! Може да не е документирано от рода на: През 212 сл. ХР. по нареждане на имп. Каракала гетите бяха преименовани в готи, но има ясни следи, че това е станало!
Каракала нарежда всичко, свързано с Гета да бъде заличено От семейната камея, безценен продукт на изкуството, на която са изобразени той, брат му Гета и родителите им Юлия Домна и Септимий Север е заличен образът на Гета!?
Доказах, че заради приемът, който е оказал Анхиало на Гета, му е отнето правото на сечене на провинциални монети На нашите земи това право имат 13 града!
Така ,че да има племе с неговото име, това просто е абсурд!
Максимин Трак е отличен пълководец, оценен от баща му Септимий Север! Но с идването на власт, еднолично на Каракала , Максимин Трак е освободен от армията
Връща го в нея едва последния от династията на Северите Александър и това му струва главата! Максимин заема мястото му!
Защо ли Каракала гони любимеца на баща си?
Ами той е от племето на гетите!
Ако е някой дребосък, да не го забележи, ама с исполинския си ръст, ще му се набива постоянно в очите, непрекъснато ще му напомня за Гета! Все пак, бил е ординарец на баща му, имали са приятелски отношения, това го спира да му реши набързо съдбата!
цитирай
4. leonleonovpom2 - 2. dobrodan - Останалото смятам да ...
24.10.2023 20:58
2. dobrodan - Останалото смятам да съм описал ясно
19:48
и доста подробно :). Хети - гети - готи - българи (обългарени, да съм точен).
цитирай

Изтрий
Тук съм съгласен напълно!

На хетите езикът е разчетен с помощта на английския!? Сеща се англичанин да опита да разчете надписите на теракотните им плочки, чрез английския На база на една известна дума от хетския- уотър, която е вода
И успява!
Колкото и да е парадоксално, оказва се, че много от английските думи имат Български корен, или обратното, кое точно, не се наемам да твърдя!
След като в латинския У преминава във В, лесно може да се направи гимнастиката- Уотър- Вотър- Вода!
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
24.10.2023 21:44
А каква е връзката между готите и готическия архитектурен стил?
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
24.10.2023 23:49
kvg55 написа:
А каква е връзката между готите и готическия архитектурен стил?


Доколкото знам- никаква!
Или, ако все пак има , тя е в кръщението!
Кръстен е този стил на готите постфактум , той обединява всичко, което е антипод на красотата на италианското ренесансово изкуство!

Но иначе траките притежават инженерен и строителен гений!
За пример ще дам могилата в Поморие
Тя е оцеляла при едно от най- катастрофалните земетресения в Европа, в средата на девети век, когато част от града е потънала в морето!
При положение, че носи върху себе си и стотици тонове пръст!
цитирай
7. shtaparov - Здравей приятелю!
25.10.2023 18:08
Да се твърди че готите,някои от които са станали германци произхождат от о-в Готланд е все едно да кажем че Българите,които са станали "македонци" произхождат от Палестина и Етиопия!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
25.10.2023 19:35
shtaparov написа:
Да се твърди че готите,някои от които са станали германци произхождат от о-в Готланд е все едно да кажем че Българите,които са станали "македонци" произхождат от Палестина и Етиопия!


Благодаря ти за отзива!
Хубаво сравнение си направил!
Впрочем, германците и те си имат " македонци", австрийците, че дори и Хитлер е германски македонец!
Системата на обучение в соца, сега не знам дали изобщо съществува, лансираше тези, които учат материала наизуст, безкритично!
Това на изпит улесняваше преподавателят, той също си го знаеше наизуст!
И такива хора се поощряваха с отлични оценки
Чудех се после, но много бързо разбрах, защо отличник не може да твори, няма идеи?
Защото той е свикнал наготово, да получава смляна храна? Ако му се наложи да я търси, не може, ще умре от глад! Не знае как, вдига рамене?
Та, така е било написано някъде, така е вкарано в учебниците, безкритично и иди го променяй! Ако си нямаш работа!
Ще трябва да водиш троянска война!

Хубава вечер, приятелю!
цитирай
9. shtaparov - Прав си Ванка- Петър Добрев води ...
26.10.2023 15:36
Прав си Ванка- Петър Добрев води троянска война от над 30 години и още не е стигнал далеч,та какво остава за нас дето настояваме,че Българите не са никакви азиатски пришълци!...
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, Ангеле!
26.10.2023 17:05
shtaparov написа:
Прав си Ванка- Петър Добрев води троянска война от над 30 години и още не е стигнал далеч,та какво остава за нас дето настояваме,че Българите не са никакви азиатски пришълци!...


Прав си, приятелю!
И вината е в стила на преподаване и изискване на знания у нас!
Отклониш ли се от него, объркваш изпитващия? Почва да си превежда написаното, за да го разбере!
Имал съм такива случаи, дори на задачи !
Веднъж един, по топлотехника, взе да решава задачата, всеки имаше различна задача, за да докаже, че греша? Даже твърдеше, че с отговора ще докаже,затова я решава!
Бързо схванах, че просто я решава по друг начин
И аз бях бесен, бях математик, казах му , че нищо няма да докаже, ще получи еди колко си ! Скочи, откъде зная отговорът( да не съм го преписал?)
Толкова съм получил, оттам го знам! Да го види!
Аз просто съм избрал друг начин на решение
Провери, убеди се и въпреки всичко, не ми призна задачата?
Бях бесен от тъпотията му, как се овладях, не знам?
Впрочем, вече се бях научил да се владея, ясно ми беше , че сред преподавателите има хора, на които мястото не е там
Все пак, казах му , след като тръгна по коридора след мен да ми обяснява, защо ме е порязал, че е недоразумение и да благодари, че изпитът за мен вече е затворена страница!
Можеше да ме предложи за сериозно наказание, но не посмя!
Бях прав, щеше да стане за смях, при положение, че ме ощети с две единици, азсолютно незаслужено!

Как да се бориш с такива, има ги и в блога И не търпят празно пространство
Отива си един, идва друг И той ще си отиде, запълва празно пространство само, но ще дойде трети!?...
На това са научени, на шаблонно мислене и да не търпят успех, Български!
Ако е чужд, същият, да!?
Еди щой си чужденец е казал?
А той може, но ти- НЕ?
Тъпаци, коне с капаци!

Хубава вечер, приятелю!

цитирай
11. shtaparov - Здравей,приятелю пак!
28.10.2023 20:14
Шаблонното мислене притеснява и мен,а имах интересно премеждие и аз. Като гимназист в родния ми град имагме контролна по алгебра и получих шестица,след което учителят,който бе и директор на гимназията ме извика в кабинета си. Попита ме от къде съм намерил решението на една от най-трудните задачи и как съм стигнал до него,а аз се чудех какво да отговоря,понеже го бях открил по пътя на логиката и на база наученото от него. Тогава не можах да го обясня добре,но той ме разбра и по-късно ми каза,че моето решение е било от областта на висшата математика,която се изучава само в университета! Аз пък не подозирах това и не останах много впечатлен- за мен това бе поредната обикновена задача,с която бях длъжен да се справя и едва след години си дадох сметка какво всъщност се е случило. Имам и друго подобно премеждие от онези години,чийто отговор открих едва на 40-годишна възраст и се оказа че идеята,която ми бе дошла наум във връзка с имагинерните числа още като гимназист също била от областта на висшата математика!...
цитирай
12. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
28.10.2023 21:52
11. shtaparov - Здравей,приятелю пак!
20:14
Шаблонното мислене притеснява и мен,а имах интересно премеждие и аз. Като гимназист в родния ми град имагме контролна по алгебра и получих шестица,след което учителят,който бе и директор на гимназията ме извика в кабинета си. Попита ме от къде съм намерил решението на една от най-трудните задачи и как съм стигнал до него,а аз се чудех какво да отговоря,понеже го бях открил по пътя на логиката и на база наученото от него. Тогава не можах да го обясня добре,но той ме разбра и по-късно ми каза,че моето решение е било от областта на висшата математика,която се изучава само в университета! Аз пък не подозирах това и не останах много впечатлен- за мен това бе поредната обикновена задача,с която бях длъжен да се справя и едва след години си дадох сметка какво всъщност се е случило. Имам и друго подобно премеждие от онези години,чийто отговор открих едва на 40-годишна възраст и се оказа че идеята,която ми бе дошла наум във връзка с имагинерните числа още като гимназист също била от областта на висшата математика!...
цитирай

Изтрий

Ичаме сходни изживяванияв ученическите години!
Бях цар по намиране на нестандартни решения по математика!
В десети клас преподавателката по математика на класна, кажа ,че щестица ще получичи този, който реши една задача по два начина Заех се с нея и ги открих веднага! Другите бяха залъгалка Върнах се на първата и открих трети начин Но си затраях!
Като ни връщаше класните,каза ,че много е изненаданана от мен, третият начин не го е видяла!
Като следвах , учителят по математика казваше ,че или ще стана велик математик, или нищо, ако продължавам да гоня топката!
Така е, не станах нито едното, нито другото, въпреки таланта!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9427896
Постинги: 1359
Коментари: 29766
Гласове: 103295
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930