Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.03 14:35 - Блудните папски синове- паралели
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 828 Коментари: 20 Гласове:
31

Последна промяна: 13.03 23:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Единият е наш- цар или крал Калоян!
Другият е съвременник, но е от категорията на Калоян, начело на държава!
Осемстотин години ги делят и за очакване е, Калоян да е назад в материала, да е изоставащ!?
Нищо подобно, изоставащ е съвременникът ни и то така, че диша праха на Калоян и по такъв начин, че се дави и не може да диша?  И му подават въздух от кислородни бутилки, да не гиберяса....

Например, Калоян, като пленява Бодуен, го изолира в помещение в двореца Скоро, куманката, жена му,  почва да навестява Бодуен и да му носи храна!?
Стражата, разбира се, докладва на Калоян!
 Той не отронва и дума!
Жена му продължава визитите си?
На прием с високопоставени, Калоян нарежда да доведат и Бодуен!
Всичко е нормално, до в момента, в който Калоян се доближава до масата му, рязко вади сабята си и го съсича, пред изумените погледи на присъстващите
Така де, той царят на Българите,  не приема за баджанак самопровъзгласилия се за император  на кръстоносците Бодуен!
А Калоян  има и стари сметки за уреждане с него, резултат на едно унизително писмо-  отговор, адресирано до него!

Междувременно пристига писмо от тогавашния папа до Калоян, с молба, да освободи Бодуен!
Калоян, за разлика от съвременика ни,  отговаря учтиво на Светия отец!
Не му казва, че е на хиляда и петстотин километра, да си чете молитвите и да не се бърка в работи, за които хал хабер си няма!? Калоян е умен, освен , че е отличен военачалник и дипломат Той не е просяк, да моли за пари и за помощ!? Какво, като папата  е на толкова километри, това не му пречи, има хора, които могат да го направят дори присъстващ, нищо, че няма радио или телевизия!
И какво си мисли съвременникът? Сега има такива технологии, че дори и от 2500 километра папата ,ако желае може да проследи всяка негова стъпка!  И колко пъти ходи до тоалетната, включая!
А пък за Путин, да не говорим Може да му прати подарък когато и където пожелае, наясно е всеки момент  къде е и какви ги върши!

Калоян такива гафове не допуска!
Отговаря почтително на папата, че с удоволствие би изпълнил молбата му, но, за съжаление, Бодуен скоропостижно е починал!
И случаят с освобождаването на Бодуен приключва, независимо дали описаното по-  горе е истина или художествена измислица!?
Калоян получава от папата корона и църковно знаме, заслужено!

Да използваме случая, да опишем една глупост в историята ни, че сме били под гръцко робство
Под никакво робство не сме били, още повече гръцко?
България, след като е победена от Василий Втори , Мария ,жената на Иван Владислав става първа дама в двора му, а Пресиян Втори е в списъка на престонаследниците, е разделена на две области- теми! Едната е България, включваща Македония и Тракия, другата - Мизия! 
Белград и Браничево са дадени на Унгария
Но Калоян си връща собствеността върху тях
Унгарският крал протестира, в стил днешният съвременник и иска като него  кръстоносен поход срещу България!

Откраднал е негови земи!?
Интересен е отговорът на папата, Инокентий Трети-  Уважаемий, взел е земи, населени от Българи!  Повече няма да те закача! Кръстоносният поход е излишен и няма за какво да се състои!

Май това  трябва да каже папата на съвременника, който като Унгарския крал Емерих не е наясно с нещата, а и на съвременните кръстоносци, дрънкащи оръжия!?

Да ги прибират, да не търсят причина за кръстоносен поход, тази не струва, а друга, просто няма!



Гласувай:
31



1. rara - Интересна приказка.
12.03 16:51
Интересна приказка.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей!
12.03 18:32
rara написа:
Интересна приказка.

Благодаря, старая се!

П.П.- а за Калоян не е приказка, всичко е документирано, изключая съсичането!
цитирай
3. pensioners - Леоне, на византиски ласки не се лсланяй за свещен мир.
12.03 21:03
Видя ко напраиха в съюзЪ сЪ еврейските прецеденти в укра територията без СВО.
цитирай
4. leonleonovpom2 - Видя ко напраиха в съюзЪ сЪ еврей...
12.03 21:26
pensioners написа:
Видя ко напраиха в съюзЪ сЪ еврейските прецеденти в укра територията без СВО.
!

Е, така е, крадецът вика дръжте крадеца!
От причина станаха жертва!
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
12.03 22:41
Чух по телевизията, че Ватиканът си обърнал позицията по руско–украинския конфликт.
цитирай
6. leonleonovpom2 - Здравей Краси!
12.03 23:42
kvg55 написа:
Чух по телевизията, че Ватиканът си обърнал позицията по руско–украинския конфликт.


Сигурно е смъмрен от някой по- голям началник!
Нямам предвид Господ, а някой земен!
Те нямат равни!
Но това не е нещо неочаквано за съвремието
По- интересното е, че въпреки 800 -те години разлика, нашият Калоян в етикецията далече превъзхожда парашутиста- съвременник!
Личи си, кой е благородник по рождение и кой е назначен за такъв!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Ето и бай Коста дойде, видя и зами...
13.03 00:00
Ето и бай Коста дойде, видя и замина!
И нищичко не каза по адрес на патрициите?
Какво да каже при такова селско изпълнение от треторазреден театър!
цитирай
8. wonder - Лео, страхотно си го разказал! И е ...
13.03 08:54
Лео, страхотно си го разказал!
И е вярно. :)))
цитирай
9. leonleonovpom2 - Здравей, Уондър!
13.03 09:11
wonder написа:
Лео, страхотно си го разказал!
И е вярно. :)))


Благодаря ти!
Написах го нетрадиционно, рисково! Но се радвам, че се намират хора като тебе, които правилно са го разбрали!

Хубав ден!
цитирай
10. mt46 - Здравей, Иване!
13.03 12:08
Има огромна разлика. Тогава, при цар Калоян, България е била силна и независима държава. Днес – напротив. България е слаба, зависима, затънала в блато...
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, Марине!
13.03 13:47
mt46 написа:
Има огромна разлика. Тогава, при цар Калоян, България е била силна и независима държава. Днес – напротив. България е слаба, зависима, затънала в блато...


Да, безусловно, нещата стоят така, както си ги описал
Но аз сравнявам Калоян с друг негов колега, съвременен, който за разлика от него проси пари и помощи, непрекъснато! И светът му е длъжен?
Калоян се е държал достойно и земи, които са заселени с Българи, не се двоуми, взима си ги! Не плаче за чуждо, не му трябва, по тази причина отказва да стане и император на ИРИ!
На писмата на папата отговаря учтиво и с уважение!
Не му обяснява какъв е, папата, и къде се намира!
Личи си възпитанието но човека от благороден произход!От него идва и отликата в поведението му, в сравнение със днешния съвременник!
цитирай
12. sensation - Благодарско, Ваньо!
14.03 18:25
Респект!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Здравей, Илке!
15.03 00:02
12. sensation - Благодарско, Ваньо!
14.03 18:25
Респект!
цитирай

Изтрий

Аз също ти благодаря! Трогнат съм!

Всичко най- добро ти пожелавам!
цитирай
14. katan - Здравей, Иване!
15.03 10:58
Надминал си себе си тук!
Много умело преплитане /и препратки/ на история и съвремие!
Впечатлена съм!
Успех!
цитирай
15. leonleonovpom2 - Здравей, Катя!
15.03 14:16
[quote=katan]Надминал си себе си тук!
Много умело преплитане /и препратки/ на история и съвремие!
Впечатлена съм!
Успех!

Благодаря ти!
Подобна оценка ме стимулира, да се старая още повече!

Желая ти здраве и успех!

цитирай
16. anonymousbulgaricus - Напротив, приказка е. Няма никакво ...
16.03 20:38
Напротив, приказка е. Няма никакво сигурно свидетелство, че Бодуен Фландърски изобщо е стигнал до Търново. По-вероятно е умрял от раните си или на самото бойно поле или малко след това. Още по-малко пък има история с него и царицата куманка. това е късна басня, измислена от францискански монах, който изобщо си няма на идея какво се е случвало в българската столица и дали изобщо в нея е имало такъв пленник.

Реално, ако Бодуен беше жив и във функционално състояние е щял да бъде освободен срещу откуп и отстъпки, както от папата, така и от латините. Калоян е доказал дипломатическите умения, за да не използва подобен коз, ако го имаше в ръкава си. Нещо повече, почти всички пленени латински рицари, които са могли да се откупят, са се откупили и са се прибрали. Нормална практика в Средновековието, още повече, когато става въпрос за християнски държави.

А да не говорим, че царицата куманка продължава да си бъде царица и до смъртта на Калоян, че даже и след нея. Абсолютно немислимо за самия Калоян и за самата християнска практика изобщо, да остави на престола, да кажем, че по някаква причина я остави жива, то ще бъде в манастир на мига. Но, вероятно е щяла да бъде убита по особено жесток начин. А такова нещо, както знаем не се е случило.

Т.е. има си първокласни исторически источници, които следва да се придържаме, а не по литературни интерпретации и басни. Иначе, звучи много романтично и забавано. А путинските реверанси и поставянето на Калоян и руското джудже в един пост и контекст е меко казано ... странно. :)
цитирай
17. leonleonovpom2 - Здравей Анонимус!
16.03 21:16
Благодаря за отзива!
Е, има веществено доказателство, тъй - наречената Балдуинова кула! Едва ли е бил в нея, със сигурност, както казваш, ако е стигнал до Търново е щял да бъде настанен в двореца! Но все пак народната памет не е за пренебрегване
Калоян наистина е изключителен дипломат и военачалник!
Жалко, че рано е приключил жизнения му път
Нещо си объркал, не го сравнявам с Путин! С друг, на който папата дава съвети, как да постъпи?
Ами, не си ли съгласен, че отговорът беше просташки?
Калоян, колкото и да е прав, не би отговорил по този начин! Въпреки осемте века в повече, които има съвременника, явно нищо от дипломацията не е научил Това е папата бе, друже! Не си му другар от махалата или кибуц ли беше!?
цитирай
18. anonymousbulgaricus - Балдуиновата кула е измислица и е ...
16.03 22:01
Балдуиновата кула е измислица и е част от легендата. Реално за него е сигурно, че е бил жив до Букелион и че евенутално е стигнал до Търново, където следите му изчезват. Самата кула, която се нарича Балдуинова е стражева кула от външния град на Царавец (не тази възстановената, а онази, чиито основи са до нея, тя е оригиналната.

Няма шанс император да бъде настанен в стражева кула. Прав си за това - легенда е, хубава, но легенда. Прави туризъм. Инак, отговорът на Бодуен до Калоян е по-скоро израз на невежество и високо самочувствие, не на грубост. Бодуен отказва да приеме папската коронация на Калоян и го счита за разбунтувал се местен велможа от неговите земи (т.е. земите на ромейската империя, които той счита всички за подопечни).

По-същият начин, макар и не така грубо де, се отнася и Фридрих Барбароса с Петър и със сръбския Стефан, които му предлагат помощ срещу ИРИ, срещу признаване на правата им. Реално, до коронацията на Калоян, неговия юридически статут в международно положение е на бунтовник и отцепник и получава това отношение.

Не това е причината да нападне латините и да ги бие разбира се. Просто е подведен от Апокавк и другите византийски велможи в Тракия, че ако ги поведе и се бие с тях ще го признаят за император, каквато е целта му. И виж, с тях се разправя повече от жестоко за предателството. Включително и целият Филипопол заминава под ножа му.
С латините все пак е бил много по-внимателен и дипломатичен, нали е новопокръстен католик и знае, какво може да вдигне папата срещу него. Те просто правят грешка след грешка и реално папата се явява негов защитник в много от ситуациите.
цитирай
19. leonleonovpom2 - Здравей, Анонимус!
17.03 10:34
Благодаря за уточненията!
Знаеш мнението ми за Калоян който считам за връх на държавник!
За съжаление, особено днес, нямаме дори един, да се доближава до него!
Иначе паралелът между него и съвременника му е налице
Крал Емерих Унгарски иска от папа Инокентий кръстоносен поход срещу България, защото е присъединил към България Белград и Браничево
Папата отговаря, че той е присъединил земи заселени с Българи, повече няма да го безпококои!
Кръстоносен поход е излишен и няма да има!
Подобно становище изрази и сегашния папа, но не беше разбран?
Говоря неутрално, но в отговора липсваше почтителността, която при Калоян е водеща, към Светия отец!
Това е недопустимо!
цитирай
20. vladtepes - За католическата църква
20.03 17:54
Католическата църква има изключително успешен експеримент 1378-1417г. с четирима папи и е крайно време да го повтори. Един папа не е достатъчен.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9377816
Постинги: 1358
Коментари: 29766
Гласове: 103289
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930