Постинг
14.07.2022 20:02 -
СВОБОДА,БРАТСТВО, РАВЕНСТВО
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 6311 Коментари: 30 Гласове:
Последна промяна: 14.07.2022 20:54
Прочетен: 6311 Коментари: 30 Гласове:
31
Последна промяна: 14.07.2022 20:54
Да, това е слоганът или лозунгът на Френската / Буржоазна/ революция!
Ще обясним ,защо Буржоазна е в скоби?
Тя по замисъл не е буржоазна в днешния смисъл!
Тя наистина преследва думите от лозунга, който стоеше до Марианата/ символът на френската революция/ от френските монети, преди да се премине преди 20 години към еврото!
Тя е извършена от гражданите- парижани, марсилци и затова е Буржоазна ! Буржоа, това са гражданите тогава, парижаните! Такъв е и смисълът на думата тогава! Не едри или дребни капиталисти
Само ,че, с превземането на Бастилията, обезглавяването на последния Луи и съпругата му Мария Антоанета/ тук е слабото място, тя е дъщеря на Мария Терезия и това настройва всички монархични дворове срещу нея/ и последвалата разправа с героите на революцията ,като Марат, Робеспиер, Дантон се потвържава само едно!
Правилото ,че революцията изяжда децата си!
В края ня краищата, появява се Наполеон, става император!? Власта е автокрация, от римски тип! Реолно, връщане назад! Но ентусиазмът от революцията не е преминал ! Тя се превръша във военен тип революция, със задължителна военна служба,, каквато ще е след сто години в Русия!
Но войните на Наполеон преброждат и покоряват Европа! Те са носители на новото, носители са на свободата ,братството, равенството !
На щиковете си ги носят!
Е, историята е известна, да не я преразказваме! Цяла тогавашна Европа, в резултат на завоевателните походи на Наполеон, се обединява срещу него !Побеждават го обединените сили и в Париж патрулират казаците? От тях е останал спомен-бистрото! Не можещи без алкохол, спират пред таверна и нареждат на келнера да им сипе чаша- бистро!
Така ,че новото ,което революцията е донесла на Париж специално са...бистрата!
След интернирането на сваленият автократ/ самовластец/ Наполеон, монархията е реставрирана!
Има още два краля/ вече/ с името на Наполеон-негови родственици
Така, революцията, въпреки лозунга си, реално не води до власт на народа, монархичния режим се връща!
Но лозунгът остава, той е водещ!
Реално, монархията е смъртно ранена, тя просъществева само още около половин век В агония е!
Какво е новото, което донася , все пак, революцията?
Така ,че тя да се маркира като начало на съвременна, модерна Европа!
Което е безспорно!
Това е появата на новата, градска класа- Буржоазията, класата на градското висше общество!
Тя се заема с развитието на новите технологии и производства! Светът дърпа напред, именно заради нея, тя става водеща в обществото!
Да , има английска буржоазна/ градска/ революция преди нея, но Англия е затворено в себе си общество, идеите й, за разлика от тези на Френската, не проникваат широко в Европа!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция !
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
Е, най- накрая:
ВИВ ЛА РЕВОЛЮСИОН!
ВИВ ЛА ФРАНС!
Ще обясним ,защо Буржоазна е в скоби?
Тя по замисъл не е буржоазна в днешния смисъл!
Тя наистина преследва думите от лозунга, който стоеше до Марианата/ символът на френската революция/ от френските монети, преди да се премине преди 20 години към еврото!
Тя е извършена от гражданите- парижани, марсилци и затова е Буржоазна ! Буржоа, това са гражданите тогава, парижаните! Такъв е и смисълът на думата тогава! Не едри или дребни капиталисти
Само ,че, с превземането на Бастилията, обезглавяването на последния Луи и съпругата му Мария Антоанета/ тук е слабото място, тя е дъщеря на Мария Терезия и това настройва всички монархични дворове срещу нея/ и последвалата разправа с героите на революцията ,като Марат, Робеспиер, Дантон се потвържава само едно!
Правилото ,че революцията изяжда децата си!
В края ня краищата, появява се Наполеон, става император!? Власта е автокрация, от римски тип! Реолно, връщане назад! Но ентусиазмът от революцията не е преминал ! Тя се превръша във военен тип революция, със задължителна военна служба,, каквато ще е след сто години в Русия!
Но войните на Наполеон преброждат и покоряват Европа! Те са носители на новото, носители са на свободата ,братството, равенството !
На щиковете си ги носят!
Е, историята е известна, да не я преразказваме! Цяла тогавашна Европа, в резултат на завоевателните походи на Наполеон, се обединява срещу него !Побеждават го обединените сили и в Париж патрулират казаците? От тях е останал спомен-бистрото! Не можещи без алкохол, спират пред таверна и нареждат на келнера да им сипе чаша- бистро!
Така ,че новото ,което революцията е донесла на Париж специално са...бистрата!
След интернирането на сваленият автократ/ самовластец/ Наполеон, монархията е реставрирана!
Има още два краля/ вече/ с името на Наполеон-негови родственици
Така, революцията, въпреки лозунга си, реално не води до власт на народа, монархичния режим се връща!
Но лозунгът остава, той е водещ!
Реално, монархията е смъртно ранена, тя просъществева само още около половин век В агония е!
Какво е новото, което донася , все пак, революцията?
Така ,че тя да се маркира като начало на съвременна, модерна Европа!
Което е безспорно!
Това е появата на новата, градска класа- Буржоазията, класата на градското висше общество!
Тя се заема с развитието на новите технологии и производства! Светът дърпа напред, именно заради нея, тя става водеща в обществото!
Да , има английска буржоазна/ градска/ революция преди нея, но Англия е затворено в себе си общество, идеите й, за разлика от тези на Френската, не проникваат широко в Европа!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция !
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
Е, най- накрая:
ВИВ ЛА РЕВОЛЮСИОН!
ВИВ ЛА ФРАНС!
Тагове:
Ах, колко сбъркахте, мадам!
Директорията (1794 - 1799г.)
Как една загуба автоматически се превръщ...
Директорията (1794 - 1799г.)
Как една загуба автоматически се превръщ...
Тъмните тайни около Калиник Врачански
Запад приготовил "Барбароссу-2"...
Години преди да падне Берлинската стена,...
Запад приготовил "Барбароссу-2"...
Години преди да падне Берлинската стена,...
Това е появата на новата, градска класа- Буржоазията, класата на градското висше общество
Тя се заема с развитието на новите технологии и производста! Светът дърпа напред, именно заради нея, тя става водеща в обществото!
Да , има английска буржоазна/ градска/ революция преди нея, но Англия е затворено в себе си общество, идеите й, за разлика от нези Френската, не проникваат широко в Европа!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
цитирайТя се заема с развитието на новите технологии и производста! Светът дърпа напред, именно заради нея, тя става водеща в обществото!
Да , има английска буржоазна/ градска/ революция преди нея, но Англия е затворено в себе си общество, идеите й, за разлика от нези Френската, не проникваат широко в Европа!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
А пресата използва да раздуха недоволство от ГЛАДА, предизвикан от ЛОШИ РЕКОЛТИ.!!! За да отнеме силата на аристократите СОБСТВЕНИЦИ НА ЗЕМЯ, и да я даде на... кого? На силите на ПРОИЗВОДСТВОТО на блага, или на БАНКЕРИТЕ, без които предприемачеството е с подрязани криле? Днес е ясно, че силата е у банкерите, у ГЛАВНИТЕ банкери на глабуса.
ЖЕРТВИТЕ от Наполеоновите войни, не сложиха ли край на МНОГОЛЮДИЕТО на Франция и на нейното РЕАЛНО величие?
Напразно минавам за комунист в блог.бг. Аз съм ЕВОЛЮЦИОНИСТ. Бунтът е оправдан само при ТЕРОР на властта. Няма тъкьв при фр. крале. Терорът идва СЛЕД тях. ГЕНИЯТ на Буонапарте, е САМОСТОЯТЕЛЕН фактор, СЛУЧАЙНО проявен благодарение на революцията. Но каквото донесе "на щиковете" в Европа, го донесе като ИМПЕРАТОР.
цитирайЖЕРТВИТЕ от Наполеоновите войни, не сложиха ли край на МНОГОЛЮДИЕТО на Франция и на нейното РЕАЛНО величие?
Напразно минавам за комунист в блог.бг. Аз съм ЕВОЛЮЦИОНИСТ. Бунтът е оправдан само при ТЕРОР на властта. Няма тъкьв при фр. крале. Терорът идва СЛЕД тях. ГЕНИЯТ на Буонапарте, е САМОСТОЯТЕЛЕН фактор, СЛУЧАЙНО проявен благодарение на революцията. Но каквото донесе "на щиковете" в Европа, го донесе като ИМПЕРАТОР.
1. germantiger - добре казано !
20:14
Това е появата на новата, градска класа- Буржоазията, класата на градското висше общество
Тя се заема с развитието на новите технологии и производства! Светът дърпа напред, именно заради нея, тя става водеща в обществото!
Да , има английска буржоазна/ градска/ революция преди нея, но Англия е затворено в себе си общество, идеите й, за разлика от тези на Френската, не проникваат широко в Европа!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за оценката!
Две думи, но струват повече от двеста!
цитирай20:14
Това е появата на новата, градска класа- Буржоазията, класата на градското висше общество
Тя се заема с развитието на новите технологии и производства! Светът дърпа напред, именно заради нея, тя става водеща в обществото!
Да , има английска буржоазна/ градска/ революция преди нея, но Англия е затворено в себе си общество, идеите й, за разлика от тези на Френската, не проникваат широко в Европа!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за оценката!
Две думи, но струват повече от двеста!
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция !
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
Е, най- накрая:
ВИВ ЛА РЕВОЛЮСИОН!
ВИВ ЛА ФРАНС!
2. krumbelosvet - Не е ли Фр. Революция възбудена от пресата? Чия е пресата?
20:49
А пресата използва да раздуха недоволство от ГЛАДА, предизвикан от ЛОШИ РЕКОЛТИ.!!! За да отнеме силата на аристократите СОБСТВЕНИЦИ НА ЗЕМЯ, и да я даде на... кого? На силите на ПРОИЗВОДСТВОТО на блага, или на БАНКЕРИТЕ, без които предприемачеството е с подрязани криле? Днес е ясно, че силата е у банкерите, у ГЛАВНИТЕ банкери на глабуса.
ЖЕРТВИТЕ от Наполеоновите войни, не сложиха ли край на МНОГОЛЮДИЕТО на Франция и на нейното РЕАЛНО величие?
Напразно минавам за комунист в блог.бг. Аз съм ЕВОЛЮЦИОНИСТ. Бунтът е оправдан само при ТЕРОР на властта. Няма тъкьв при фр. крале. Терорът идва СЛЕД тях. ГЕНИЯТ на Буонапарте, е САМОСТОЯТЕЛЕН фактор, СЛУЧАЙНО проявен благодарение на революцията. Но каквото донесе "на щиковете" в Европа, го донесе като ИМПЕРАТОР.
цитирай
Изтрий
Да, вярно е! Франция е с четириткратно по- голямо население преди Революцията от Англия! Верни са нещата, които си написал!
Наполеон е военен гений! Страхотен артилерист Печели бас в Египет ,че с първия снаряд ще улече носа на сфинкса И печели! Интересното е ,че Хитлер го повтаря Той също е гений
Звае е, че Наполеон не атакува столицата, а Москва? Хитлер правилно тръгва към Москва и по средата на пътя, сменя към Ленинград, въпреки несъгласието на генералите Все си мисля ,че е под влияние на нНаполеон?
Както и да е! Мистерията и в двата случая си остава
Идеите на френската революция са ценни И нашите титани-Ботев и Раковски ги ползват Перфектно владеят френски Историята на България, която пише Раковски е в резултат на половингодишно пребиваване в библиотеката в Марсилия!
А свободата си, освен на Руската армия, реално дължим и на три писма на Ботев, писани на френски Двете, до редакции на вестници, които правят достояние на запад, звествата спрямо Българите!
И Българският въпрос става първостепенен в цяла Европа!
Та, идеите на Френската Революция са в основата на Модерна Европа!
За мен ,поне, това е безспорно!
цитирай20:49
А пресата използва да раздуха недоволство от ГЛАДА, предизвикан от ЛОШИ РЕКОЛТИ.!!! За да отнеме силата на аристократите СОБСТВЕНИЦИ НА ЗЕМЯ, и да я даде на... кого? На силите на ПРОИЗВОДСТВОТО на блага, или на БАНКЕРИТЕ, без които предприемачеството е с подрязани криле? Днес е ясно, че силата е у банкерите, у ГЛАВНИТЕ банкери на глабуса.
ЖЕРТВИТЕ от Наполеоновите войни, не сложиха ли край на МНОГОЛЮДИЕТО на Франция и на нейното РЕАЛНО величие?
Напразно минавам за комунист в блог.бг. Аз съм ЕВОЛЮЦИОНИСТ. Бунтът е оправдан само при ТЕРОР на властта. Няма тъкьв при фр. крале. Терорът идва СЛЕД тях. ГЕНИЯТ на Буонапарте, е САМОСТОЯТЕЛЕН фактор, СЛУЧАЙНО проявен благодарение на революцията. Но каквото донесе "на щиковете" в Европа, го донесе като ИМПЕРАТОР.
цитирай
Изтрий
Да, вярно е! Франция е с четириткратно по- голямо население преди Революцията от Англия! Верни са нещата, които си написал!
Наполеон е военен гений! Страхотен артилерист Печели бас в Египет ,че с първия снаряд ще улече носа на сфинкса И печели! Интересното е ,че Хитлер го повтаря Той също е гений
Звае е, че Наполеон не атакува столицата, а Москва? Хитлер правилно тръгва към Москва и по средата на пътя, сменя към Ленинград, въпреки несъгласието на генералите Все си мисля ,че е под влияние на нНаполеон?
Както и да е! Мистерията и в двата случая си остава
Идеите на френската революция са ценни И нашите титани-Ботев и Раковски ги ползват Перфектно владеят френски Историята на България, която пише Раковски е в резултат на половингодишно пребиваване в библиотеката в Марсилия!
А свободата си, освен на Руската армия, реално дължим и на три писма на Ботев, писани на френски Двете, до редакции на вестници, които правят достояние на запад, звествата спрямо Българите!
И Българският въпрос става първостепенен в цяла Европа!
Та, идеите на Френската Революция са в основата на Модерна Европа!
За мен ,поне, това е безспорно!
Ако тогавашното предреволюционно френско дясно не беше малоумно, и беше направило необходимите реформи и отстъпки, то можеше една секта (най-малкото) да не помирише власт. Пак щеше да има технологии и нови неща, а някои явления - смекчени.
====
Факт.
Френската революция е крайната фаза на френското просвещение.
В началото на революцията въобще не се е мислело за свалянето на Луи XVI,а за реформи и права. Които така и не били дадени доброволно и се е наложило да бъдат поискани с кръв.
За някои Дантон и Марат, но за мен героят е Мирабо - енергичен и предвидлив. Съзнавал е, че ако се протака, ще стане много трудно за всички - с непредвидими последствия.
цитирай====
Факт.
Френската революция е крайната фаза на френското просвещение.
В началото на революцията въобще не се е мислело за свалянето на Луи XVI,а за реформи и права. Които така и не били дадени доброволно и се е наложило да бъдат поискани с кръв.
За някои Дантон и Марат, но за мен героят е Мирабо - енергичен и предвидлив. Съзнавал е, че ако се протака, ще стане много трудно за всички - с непредвидими последствия.
не съм написал от мен повече от две думи, защото ти си го написал идеално и аз няма какво да добавя
цитирай 4. notfun - ...нее може да бъде!!! да не си.объркАл дилъра ?.Бон Соар, и мерсиМ))
21:21
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция !
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
Е, най- накрая:
ВИВ ЛА РЕВОЛЮСИОН!
ВИВ ЛА ФРАНС!
цитирай
Изтрий
Не не, никакви дилъри няма за нищо! Всичко е на добра воля!
Що се отнася до френския и Франция, аз съм закърмен с тях от малък, от майка ми и си ги обичам!
цитирай21:21
Затова е маркерът, че началото на Съвременна или Модерна Европа поставя Френската Буржоазна революция !
Френската Буржоазна Революция - Тя променя Европа!
Е, най- накрая:
ВИВ ЛА РЕВОЛЮСИОН!
ВИВ ЛА ФРАНС!
цитирай
Изтрий
Не не, никакви дилъри няма за нищо! Всичко е на добра воля!
Що се отнася до френския и Франция, аз съм закърмен с тях от малък, от майка ми и си ги обичам!
9.
krumbelosvet -
Та ВЕСНИЦИТЕ, вестниците, ВЕСНИЦИТЕ случайно ли бият по кралицата и краля?
14.07.2022 23:00
14.07.2022 23:00
Да, фр. революция УСКОРИ индустриалната, но ЗА ДОБРО ли я ускори? Крайно съмнително. Продължавам да мисля, че спечелиха БАНКЕРИТЕ.
Не се ли "радваме" сега на ТЕХНИЯ глобализъм? А твоето мнение си е официалното.
цитирайНе се ли "радваме" сега на ТЕХНИЯ глобализъм? А твоето мнение си е официалното.
Той е гений във всичко. Неговият "Кодекс" например е истинска пролет в правото.
цитирай 6. alchemist - Малко условно наклонение.
22:10
Ако тогавашното предреволюционно френско дясно не беше малоумно, и беше направило необходимите реформи и отстъпки, то можеше една секта (най-малкото) да не помирише власт. Пак щеше да има технологии и нови неща, а някои явления - смекчени.
====
Факт.
Френската революция е крайната фаза на френското просвещение.
В началото на революцията въобще не се е мислело за свалянето на Луи XVI,а за реформи и права. Които така и не били дадени доброволно и се е наложило да бъдат поискани с кръв.
За някои Дантон и Марат, но за мен героят е Мирабо - енергичен и предвидлив. Съзнавал е, че ако се протака, ще стане много трудно за всички - с непредвидими последствия.
цитирай
Да, нака е, но пиша обобщително, като резултат!
Иначе революцията си има предистория и ...жирондисти и монтаняри/ заради това, че сядали на най- високите места в залата/.
Относно героите, много са, но главните са станали нейна жертва!
цитирай22:10
Ако тогавашното предреволюционно френско дясно не беше малоумно, и беше направило необходимите реформи и отстъпки, то можеше една секта (най-малкото) да не помирише власт. Пак щеше да има технологии и нови неща, а някои явления - смекчени.
====
Факт.
Френската революция е крайната фаза на френското просвещение.
В началото на революцията въобще не се е мислело за свалянето на Луи XVI,а за реформи и права. Които така и не били дадени доброволно и се е наложило да бъдат поискани с кръв.
За някои Дантон и Марат, но за мен героят е Мирабо - енергичен и предвидлив. Съзнавал е, че ако се протака, ще стане много трудно за всички - с непредвидими последствия.
цитирай
Да, нака е, но пиша обобщително, като резултат!
Иначе революцията си има предистория и ...жирондисти и монтаняри/ заради това, че сядали на най- високите места в залата/.
Относно героите, много са, но главните са станали нейна жертва!
7. germantiger - не съм написал от мен повече от две ...
22:48
не съм написал от мен повече от две думи, защото ти си го написал идеално и аз няма какво да добавя
цитирай
Изтрий
Да, разбрах и оцених това! Че две думи могат да кажат повече от двеста!
Всичко най- добро!
цитирай22:48
не съм написал от мен повече от две думи, защото ти си го написал идеално и аз няма какво да добавя
цитирай
Изтрий
Да, разбрах и оцених това! Че две думи могат да кажат повече от двеста!
Всичко най- добро!
9. krumbelosvet - Та ВЕСНИЦИТЕ, вестниците, ВЕСНИЦИТЕ случайно ли бият по кралицата и краля?
14.07 23:00
Да, фр. революция УСКОРИ индустриалната, но ЗА ДОБРО ли я ускори? Крайно съмнително. Продължавам да мисля, че спечелиха БАНКЕРИТЕ.
Не се ли "радваме" сега на ТЕХНИЯ глобализъм? А твоето мнение си е официалното.
цитирай
Изттрий
Да, официалното мнение е такова И няма как да се отрече, че и истината е такава! Сега, страничните ефекти, като натрупването на капитал, банките, последните ги има още от римско време, не са дело на революцията! Е и промишлеността я има от памтивека, но сега става водеща!
Общественото мнение е и, че капиталистите са експлоататори Но те живеят с работата
Калеко ми, съпруг на леля ми, за чийто брак аз станах неволна причина ,беше от фабрикантско семейство Завършил Сорбоната, като се връща в България очаква баща му да го назначи за директор във фабриката Но той му дал комплект гаечни ключове и го пратил обслужващ машините във фабриката Бил бесен!
Баща му се правел на разсеян? Един ден го пита, усвоил ли е работата? Той отговаря, за тази ли работа учих във Франция? Баща му се усмихнал и казал ,че разбира, че иска да е директор И, че това ще стане! Но, първо ще изучи всички работни места Не може да управляваш процес, който не познаваш !?Това важи за всичко И на мен даваше такива съвети, какво да правя като порасна в работата! В това го послушах Иначе го мразех Държеше се с мен ,като с възрастен Дядо ми и баба ми му правеха забележка- дете е!
А той отговаряше, че знае, че съм дете, но не иска да стана лигльо, като порасна, а сериозен мъж!
Та, съветите му за работата следвах Иначе, да мачкам хората, да мамя жените и да ги сменям като носна кърпа- не!
Накрая, подарих му труд, резултат от работата ми с посвещение !Че неговите съвети, които съм следвал , са в основата на тази работа!
Наблюдавах го внимателно в огледалото на колата Суров човек, на преклонна възраст, като четеше, две сълзи се появиха на очите му! Прибра материалът в чантата, като дълго го наместваше, да не се повреди!.....
Частен случай?
Да, но за мен казваха ,че съм различен от другите? Относно работата! И въпреки, че в друго не му се подчинявах, например, да изпълнявам каквото ми казва, ще ме направи министър, наясно бях, откъде идва разликата! От съветите,които ми даваше като шестгодишен и запечатах в съзнанието си!
цитирай14.07 23:00
Да, фр. революция УСКОРИ индустриалната, но ЗА ДОБРО ли я ускори? Крайно съмнително. Продължавам да мисля, че спечелиха БАНКЕРИТЕ.
Не се ли "радваме" сега на ТЕХНИЯ глобализъм? А твоето мнение си е официалното.
цитирай
Изттрий
Да, официалното мнение е такова И няма как да се отрече, че и истината е такава! Сега, страничните ефекти, като натрупването на капитал, банките, последните ги има още от римско време, не са дело на революцията! Е и промишлеността я има от памтивека, но сега става водеща!
Общественото мнение е и, че капиталистите са експлоататори Но те живеят с работата
Калеко ми, съпруг на леля ми, за чийто брак аз станах неволна причина ,беше от фабрикантско семейство Завършил Сорбоната, като се връща в България очаква баща му да го назначи за директор във фабриката Но той му дал комплект гаечни ключове и го пратил обслужващ машините във фабриката Бил бесен!
Баща му се правел на разсеян? Един ден го пита, усвоил ли е работата? Той отговаря, за тази ли работа учих във Франция? Баща му се усмихнал и казал ,че разбира, че иска да е директор И, че това ще стане! Но, първо ще изучи всички работни места Не може да управляваш процес, който не познаваш !?Това важи за всичко И на мен даваше такива съвети, какво да правя като порасна в работата! В това го послушах Иначе го мразех Държеше се с мен ,като с възрастен Дядо ми и баба ми му правеха забележка- дете е!
А той отговаряше, че знае, че съм дете, но не иска да стана лигльо, като порасна, а сериозен мъж!
Та, съветите му за работата следвах Иначе, да мачкам хората, да мамя жените и да ги сменям като носна кърпа- не!
Накрая, подарих му труд, резултат от работата ми с посвещение !Че неговите съвети, които съм следвал , са в основата на тази работа!
Наблюдавах го внимателно в огледалото на колата Суров човек, на преклонна възраст, като четеше, две сълзи се появиха на очите му! Прибра материалът в чантата, като дълго го наместваше, да не се повреди!.....
Частен случай?
Да, но за мен казваха ,че съм различен от другите? Относно работата! И въпреки, че в друго не му се подчинявах, например, да изпълнявам каквото ми казва, ще ме направи министър, наясно бях, откъде идва разликата! От съветите,които ми даваше като шестгодишен и запечатах в съзнанието си!
10. krumbelosvet - Наполеон не е само военен гений
14.07 23:07
Той е гений във всичко. Неговият "Кодекс" например е истинска пролет в правото.
цитирай
Изтрий
Да ,бил е голям математик и голям ум естествено
Диктувал е няколко писма едновременноКаже изречение на един писар, отива лед това при втори,трети Връща се при първия, знае докъде е стигнал и без да гледа ,продължава?
Имах негласен спор с един приятел, кой е по- добър на шах? До момента ,в който седна с гръб към масата Искаше да му казвам ходовете си, и да местя неговите фигури, като каже своите ходове Никъде не сбърка Това не го можех След петнадесетина хода, признах, че е много по- добър от мен!
цитирай14.07 23:07
Той е гений във всичко. Неговият "Кодекс" например е истинска пролет в правото.
цитирай
Изтрий
Да ,бил е голям математик и голям ум естествено
Диктувал е няколко писма едновременноКаже изречение на един писар, отива лед това при втори,трети Връща се при първия, знае докъде е стигнал и без да гледа ,продължава?
Имах негласен спор с един приятел, кой е по- добър на шах? До момента ,в който седна с гръб към масата Искаше да му казвам ходовете си, и да местя неговите фигури, като каже своите ходове Никъде не сбърка Това не го можех След петнадесетина хода, признах, че е много по- добър от мен!
Срутването на ПРАЗНАТА Бастилия е дело Велико.
Официалното мнение е истинско.
Ми тогава защо требе да се пише?
Оно сичко ясно.
Вестниците, медиите и нихните СОБСТВЕНИЦИ, немат никва роль.
цитирайОфициалното мнение е истинско.
Ми тогава защо требе да се пише?
Оно сичко ясно.
Вестниците, медиите и нихните СОБСТВЕНИЦИ, немат никва роль.
В резултат на тези революционни веяния възниква учението на Хегел, на Фойербах и в крайна сметка на Маркс и Енгелс. Град Трир е близко до немско–френската граница.
Затова Френската буржоазва революция е Велика, а Английската буржоазна революция – не е.
цитирайЗатова Френската буржоазва революция е Велика, а Английската буржоазна революция – не е.
Лозунгите на фр. революция са и еталоните на богомилите(катари и албигойци) във Франция, пренесени За целите на масоните - подбудители и насочващи недоволството на народа. Смята се, че думите на Мария Антоанета "като няма хляб, да ядат пасти", целенасочено са измислени и използвани от тях. Доколкото знам, Мария Терезия и синът й са давали добри съвети, а и кралицата е знаела за чувствата на парижани. Просто четвъртата сила е умело използвана за постигане целите си.
А резултатът е частично постигнат:)
Поздрави 14-то юлски!
цитирайА резултатът е частично постигнат:)
Поздрави 14-то юлски!
15. krumbelosvet - Добре
09:59
Срутването на ПРАЗНАТА Бастилия е дело Велико.
Официалното мнение е истинско.
Ми тогава защо требе да се пише?
Оно сичко ясно.
Вестниците, медиите и нихните СОБСТВЕНИЦИ, немат никва роль.
цитирай
Изтрий
Е, официалното мнение е ,че тази революция поставя началото на модерна, съвременна Европа Което е самата истина!Казах го във връзка с твой коментар!
Сега, пред какви перипетии е минала, имало ли е събаряне на Бастилии, полезно ли е било, това са подробности Важното е крайният резултат
Промяната не е празни приказки!
Иначе политиката е двулична и лицемерна
Всички са големи демократи И борци за демокрация!?
А какво е демокрацията? Власт на народа, нали така! Или Народна власт, допреди 30 години и кусур! Излезе, че народната власт не е демокрация И обратното!?
Свобода, братство, равенство!Има ли ги реално, или са само лозунг? Удобен!
Лозунгът на революцията, това са думите на Марианата, символът на революцията, нали революцията е жена!
цитирай09:59
Срутването на ПРАЗНАТА Бастилия е дело Велико.
Официалното мнение е истинско.
Ми тогава защо требе да се пише?
Оно сичко ясно.
Вестниците, медиите и нихните СОБСТВЕНИЦИ, немат никва роль.
цитирай
Изтрий
Е, официалното мнение е ,че тази революция поставя началото на модерна, съвременна Европа Което е самата истина!Казах го във връзка с твой коментар!
Сега, пред какви перипетии е минала, имало ли е събаряне на Бастилии, полезно ли е било, това са подробности Важното е крайният резултат
Промяната не е празни приказки!
Иначе политиката е двулична и лицемерна
Всички са големи демократи И борци за демокрация!?
А какво е демокрацията? Власт на народа, нали така! Или Народна власт, допреди 30 години и кусур! Излезе, че народната власт не е демокрация И обратното!?
Свобода, братство, равенство!Има ли ги реално, или са само лозунг? Удобен!
Лозунгът на революцията, това са думите на Марианата, символът на революцията, нали революцията е жена!
19.
monarh1991 -
https://monarh1991.blog.bg/history/2022/03/10/velikata-frenska-revoliuciia.1808104
15.07.2022 17:06
15.07.2022 17:06
Здравей, приятелю! Прав е Крум за човешкия потенциал, Революционните и Наполеоновите войни го подриват. Но французите помнят, че при Наполеон Франция е империя и владее по-голямата част от Европа. Иначе тези реформи е можело да се постигнат и без проливането на кръв. В началото въпросът е бил страната да стане конституционна монархия. Капиталистическите отношения са се развивали далеч преди революцията. Разглеждах нова книга на двама руски автори, те разглеждат и този въпрос, дори, смятат те, може да се каже, че капитализмът се развива не благодарение, а въпреки събитията от 1789-1799. Прилагам в заглавието моя постинг с много интересна лекция на Тамара Ейделман, за доброто и лошото на революцията, както си писал и ти.
цитирайРавенството и Братството са относителни неща, както и Свободата. Историята е такава, каквато е (Фоменко и Носовски са само подварианти на фантастическите романи) или е такава, каквато е представена в учебниците, писани под диктовката на победилите във войните - граждански или пълноценни. Революцията е отглас на предхождащи събития, примерно в този случай на войната за независимост в Америка, в която французите подкрепят хората на Вашингтон. Според икономистите с около 2-3 годишни бюджета на Франция. Това е диктувано от евроконфронтацията между Англия и кралства и империи в Европа, примерно Русия е на страната на Англия, но това си проличава ясно 30-40 години по-късно, защото както е видно има вечни интереси, но не и вечни приятели. Новите идеи за просветена република от имперски вид, водена от сенат и генерали с легиони и микс от религии и вярвания, раждат гилотината, терора, национализациите и ефективните убийци на идейна почва като тези на Марат или на Улянов, а малко по-късно като военните организации, македонисти и т.н. убили част от сем. Стамболийски в нашето си Царство. Зад всички тези сиутативни трагедии стои отнемането на имущество от една група хора в полза на друга група хора, в последствие се появява добрият диктатор, който расте като Наполеон от лейтенант с оръдия и приятелят му Мюра с конницата, насочени срещу гладните и бесни простолюдни маси - няколко изстрела от оръдията на младия генерал и 100-тина трупа, осигуряват на императора династично име и красота вече 201 години от раждането му. На нас българите ... това е намек, че трябва да се пазим от силните "генерали" (чудя се, кое да е в кавички) и от празните приказки на "мазните" адвокати или други измамници в политиката - те, никога не водят до добро и благоденствие, щото благоденствието и доброто не могат да бъдат градени върху грабежа, измамата, окупацията, великата армия или прюбодействието - дали с любовницата на Барас с Лена или с "Мата Хари", а ако щеш с Валевска... Такива ми ти работи...
цитирай 16. kvg55 - leonleonovpom2,
11:54
В резултат на тези революционни веяния възниква учението на Хегел, на Фойербах и в крайна сметка на Маркс и Енгелс. Град Трир е близко до немско–френската граница.
Затова Френската буржоазва революция е Велика, а Английската буржоазна революция – не е.
цитирай
Изтрий
Да, размиват се нещата!
Английската буржоазна революция слага края на феодалния строй, въпреки ,че крепостничеството го има и близо век след Фревнската Революция!
Прав си за ученията, но все пак Френската революция разбърква и разместтва пластовете в Европа, променя манталитета на хората!
Нормално е да се приеме, че при нея започва градежът на Съвременна Европа
Да не забравим, как век след нея се гледа на станалото в България-всъщност нещо нормално за тогавашния колониален свят
Юго, великият Французин казва, че не може Европа да гледа с безразличие, как в нея убиват един героичен народ! В Русия народът зове царят, да се намеси и да спаси братята Българи!И бащицата цар се подчинява на зова на народа!
И това е резултат от промените в мисленето на хората след тази революция- няма втора категория хора!
цитирай11:54
В резултат на тези революционни веяния възниква учението на Хегел, на Фойербах и в крайна сметка на Маркс и Енгелс. Град Трир е близко до немско–френската граница.
Затова Френската буржоазва революция е Велика, а Английската буржоазна революция – не е.
цитирай
Изтрий
Да, размиват се нещата!
Английската буржоазна революция слага края на феодалния строй, въпреки ,че крепостничеството го има и близо век след Фревнската Революция!
Прав си за ученията, но все пак Френската революция разбърква и разместтва пластовете в Европа, променя манталитета на хората!
Нормално е да се приеме, че при нея започва градежът на Съвременна Европа
Да не забравим, как век след нея се гледа на станалото в България-всъщност нещо нормално за тогавашния колониален свят
Юго, великият Французин казва, че не може Европа да гледа с безразличие, как в нея убиват един героичен народ! В Русия народът зове царят, да се намеси и да спаси братята Българи!И бащицата цар се подчинява на зова на народа!
И това е резултат от промените в мисленето на хората след тази революция- няма втора категория хора!
Здравей, Адаш. Девизът на Велиоката Френска революция и сега е валиден.
Поздрави!
цитирайПоздрави!
17. bven - Приве, Леоне!
13:10
Лозунгите на фр. революция са и еталоните на богомилите(катари и албигойци) във Франция, пренесени За целите на масоните - подбудители и насочващи недоволството на народа. Смята се, че думите на Мария Антоанета "като няма хляб, да ядат пасти", целенасочено са измислени и използвани от тях. Доколкото знам, Мария Терезия и синът й са давали добри съвети, а и кралицата е знаела за чувствата на парижани. Просто четвъртата сила е умело използвана за постигане целите си.
А резултатът е частично постигнат:)
Поздрави 14-то юлски!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за отзива!
Безспорно, лозунгът на революцията е продължение на зова на катарите за чистота в религията и в човешките отноиения! Делото им не е останало без следа!
Жалко, незаслужено Мария Антоанета е станала задължителната жертва на Революцията!Насъскан е и народът с думи, която тя не е произнасяла А и не е била и толкова безчувствена...
Насъскването е лош инструмент
Дори и след два века и половина се използва!
Трябва да знаеш ,докъде да спреш!
Дори и в блога, хора които ценя, прекаляват с антирусизма! Стават, лягат с него!? Путин , Русия са врагове на България! Направили ни колония и така нататък Спри се, какво, да бяхме останали като турски вилает ли? Да цъхнем и вържем?
На тях напомням думите на сръбски и гръцки делегати в Петербург при царя!
Че прави капитална грешка с нас Българите са неблагодарно племе и утре ще се обърнат срещу благодетеля си!
Какъв извод да си направи човек?
Че тези делегати са били прави в тези злобни твърдения и, че подобни хора са техни агенти , доказващи твърденията им!
Затова, умереност!
Че всички дипломати по света се занимават с всякакъв вид шпионаж по света е азбучна истина Какво ,да стоят по кафенетата и да следят метеопрогнозата ли?
Но да гониш 70 човека от дипломатическия корпус и то на Русия, е прекалено!
Доказваш на света само правотата на клеветите на гърци и сърби!
Двойка по история на Харвардските питомци!
Празничен поздрав и от мен, Таня!
цитирай13:10
Лозунгите на фр. революция са и еталоните на богомилите(катари и албигойци) във Франция, пренесени За целите на масоните - подбудители и насочващи недоволството на народа. Смята се, че думите на Мария Антоанета "като няма хляб, да ядат пасти", целенасочено са измислени и използвани от тях. Доколкото знам, Мария Терезия и синът й са давали добри съвети, а и кралицата е знаела за чувствата на парижани. Просто четвъртата сила е умело използвана за постигане целите си.
А резултатът е частично постигнат:)
Поздрави 14-то юлски!
цитирай
Изтрий
Благодаря ти за отзива!
Безспорно, лозунгът на революцията е продължение на зова на катарите за чистота в религията и в човешките отноиения! Делото им не е останало без следа!
Жалко, незаслужено Мария Антоанета е станала задължителната жертва на Революцията!Насъскан е и народът с думи, която тя не е произнасяла А и не е била и толкова безчувствена...
Насъскването е лош инструмент
Дори и след два века и половина се използва!
Трябва да знаеш ,докъде да спреш!
Дори и в блога, хора които ценя, прекаляват с антирусизма! Стават, лягат с него!? Путин , Русия са врагове на България! Направили ни колония и така нататък Спри се, какво, да бяхме останали като турски вилает ли? Да цъхнем и вържем?
На тях напомням думите на сръбски и гръцки делегати в Петербург при царя!
Че прави капитална грешка с нас Българите са неблагодарно племе и утре ще се обърнат срещу благодетеля си!
Какъв извод да си направи човек?
Че тези делегати са били прави в тези злобни твърдения и, че подобни хора са техни агенти , доказващи твърденията им!
Затова, умереност!
Че всички дипломати по света се занимават с всякакъв вид шпионаж по света е азбучна истина Какво ,да стоят по кафенетата и да следят метеопрогнозата ли?
Но да гониш 70 човека от дипломатическия корпус и то на Русия, е прекалено!
Доказваш на света само правотата на клеветите на гърци и сърби!
Двойка по история на Харвардските питомци!
Празничен поздрав и от мен, Таня!
19. monarh1991 - https://monarh1991.blog/history/2022/03/10/velikata-frenska-revoliuciia.1808104
17:06
Здравей, приятелю! Прав е Крум за човешкия потенциал, Революционните и Наполеоновите войни го подриват. Но французите помнят, че при Наполеон Франция е империя и владее по-голямата част от Европа. Иначе тези реформи е можело да се постигнат и без проливането на кръв. В началото въпросът е бил страната да стане конституционна монархия. Капиталистическите отношения са се развивали далеч преди революцията. Разглеждах нова книга на двама руски автори, те разглеждат и този въпрос, дори, смятат те, може да се каже, че капитализмът се развива не благодарение, а въпреки събитията от 1789-1799. Прилагам в заглавието моя постинг с много интересна лекция на Тамара Ейделман, за доброто и лошото на революцията, както си писал и ти.
цитирай
Изтрий
Абсолютна истина не съществува Мине ли тя през съзнанието на човек, деформира се и се размива
Все пак Френската революция е кръстник на Буржоазията, новата, промишлена класа Тя носи името на парижките граждани, буржоата, извършили революцията
Иначе подобни тълкувания, постфактум, са колкото полезни, толкова и вредни, второто дори повече
До какво довежда ,да вземем казаците, които са цяла Армия в Париж, ,победили със светкавичните си атаки Наполеон и влезли като победители Париж? Те виждат други хорра, свободни, не крепостни Правят сравнения, не в полза на Русия Промяната не идва ведната ,но отмяната на крепостничество, последния феодален остатък, е факт след 50 години !Малко преди това, то е отменено и в Прусия
Революцията променя манталитета на човека в Европа !А това влачи и промени в живота!
Революцията е знаково за Европа събитие и това е безспорно!
Относно Крум, аз не му противореча, резолюцията не е мед, да я намажеш на филия и изядеш!
Но прави робът свободен! Иначе си остава роб!
Като нас, ако не беше Априлското въстание, въпреки неуспеха му и жертвите!
Щяхме да си останем на робски хал
Всичко най-добро, приятелю!
цитирай17:06
Здравей, приятелю! Прав е Крум за човешкия потенциал, Революционните и Наполеоновите войни го подриват. Но французите помнят, че при Наполеон Франция е империя и владее по-голямата част от Европа. Иначе тези реформи е можело да се постигнат и без проливането на кръв. В началото въпросът е бил страната да стане конституционна монархия. Капиталистическите отношения са се развивали далеч преди революцията. Разглеждах нова книга на двама руски автори, те разглеждат и този въпрос, дори, смятат те, може да се каже, че капитализмът се развива не благодарение, а въпреки събитията от 1789-1799. Прилагам в заглавието моя постинг с много интересна лекция на Тамара Ейделман, за доброто и лошото на революцията, както си писал и ти.
цитирай
Изтрий
Абсолютна истина не съществува Мине ли тя през съзнанието на човек, деформира се и се размива
Все пак Френската революция е кръстник на Буржоазията, новата, промишлена класа Тя носи името на парижките граждани, буржоата, извършили революцията
Иначе подобни тълкувания, постфактум, са колкото полезни, толкова и вредни, второто дори повече
До какво довежда ,да вземем казаците, които са цяла Армия в Париж, ,победили със светкавичните си атаки Наполеон и влезли като победители Париж? Те виждат други хорра, свободни, не крепостни Правят сравнения, не в полза на Русия Промяната не идва ведната ,но отмяната на крепостничество, последния феодален остатък, е факт след 50 години !Малко преди това, то е отменено и в Прусия
Революцията променя манталитета на човека в Европа !А това влачи и промени в живота!
Революцията е знаково за Европа събитие и това е безспорно!
Относно Крум, аз не му противореча, резолюцията не е мед, да я намажеш на филия и изядеш!
Но прави робът свободен! Иначе си остава роб!
Като нас, ако не беше Априлското въстание, въпреки неуспеха му и жертвите!
Щяхме да си останем на робски хал
Всичко най-добро, приятелю!
20. gardener - Хубав пост за Свобода...
17:30
Хубав анализ си направил и на предисторията на Революцията! Франция и Англия са съперници в Америка и Франция , определено взима страна срещу Англия в конфликта!
Даже прави изклйчително ценен подарък на новата държава- Статуята на Свободата!
Така е, няма вечни приятели, има вечни интереси! Политиката е мръсна игра и правилата в нея пише по- силният И те са в негова полза винаги Той ги определя и в движение!
Така е, както един възрастен човек определи на времето какво е Народната власт- Експлоатация на варода в името на народа!?
Така и с властта ,чиято и да е:
Който ни управлява, той ще ни "оправи" и ограби!
Лицемерие и демагогия е, някой да твърди, че влиза във властта с благородна цел Да, има една такава цел-да оправи себе си , родата си-също и да си живее в охолство!Другите? Да духаг супата ,за да се стопли!
Хубава вечер!
цитирай17:30
Хубав анализ си направил и на предисторията на Революцията! Франция и Англия са съперници в Америка и Франция , определено взима страна срещу Англия в конфликта!
Даже прави изклйчително ценен подарък на новата държава- Статуята на Свободата!
Така е, няма вечни приятели, има вечни интереси! Политиката е мръсна игра и правилата в нея пише по- силният И те са в негова полза винаги Той ги определя и в движение!
Така е, както един възрастен човек определи на времето какво е Народната власт- Експлоатация на варода в името на народа!?
Така и с властта ,чиято и да е:
Който ни управлява, той ще ни "оправи" и ограби!
Лицемерие и демагогия е, някой да твърди, че влиза във властта с благородна цел Да, има една такава цел-да оправи себе си , родата си-също и да си живее в охолство!Другите? Да духаг супата ,за да се стопли!
Хубава вечер!
barin написа:
Здравей, Адаш. Девизът на Велиоката Френска революция и сега е валиден.
Поздрави!
Поздрави!
Вярно е и сега той се експлоатира! Умело
Да не забравяме ,че революцията се олицетворява от жена- Марианата
Нейният образ периодически се подменя Избира се французойка ,известна, красива и обичана от всички ! Такава беше Бриджит Бардо, после я смени Мирей Матийо!
Е, как да не обича и тачи човек Френската революция!
Хубава вечер, Адаш!
Прав си, че няма абсолютна истина. Иначе символ е и Фригийската шапка. Относно монархията - чел съм, че след Френско-пруската война е имало шанс да се съхрани монархията. Но граф Шамбор, внук на Шарл Десети, титулуван като Анри Пети, отказва да приеме трибагреника, който обединява белия цвят на монархията, синия на Париж и червения на революцията и настоява за старото бурбонско знаме с лилиите. Синът на Наполеон Трети пък загива геройски във войната със зулусите и така пропада и възможността за реставрация на Бонапартистката империя. Иначе днес има претенденти и от трите линии, легитимистка, орлеанистка и бонапартистка.
цитирай 27. monarh1991 - Здравей пак!
20:59
Прав си, че няма абсолютна истина. Иначе символ е и Фригийската шапка. Относно монархията - чел съм, че след Френско-пруската война е имало шанс да се съхрани монархията. Но граф Шамбор, внук на Шарл Десети, титулуван като Анри Пети, отказва да приеме трибагреника, който обединява белия цвят на монархията, синия на Париж и червения на революцията и настоява за старото бурбонско знаме с лилиите. Синът на Наполеон Трети пък загива геройски във войната със зулусите и така пропада и възможността за реставрация на Бонапартистката империя. Иначе днес има претенденти и от трите линии, легитимистка, орлеанистка и бонапартистка.
цитирай
Изтрий
Съгласен съм с тебе!
Видя ли се с общите познати?
Лека нощ!
цитирай20:59
Прав си, че няма абсолютна истина. Иначе символ е и Фригийската шапка. Относно монархията - чел съм, че след Френско-пруската война е имало шанс да се съхрани монархията. Но граф Шамбор, внук на Шарл Десети, титулуван като Анри Пети, отказва да приеме трибагреника, който обединява белия цвят на монархията, синия на Париж и червения на революцията и настоява за старото бурбонско знаме с лилиите. Синът на Наполеон Трети пък загива геройски във войната със зулусите и така пропада и възможността за реставрация на Бонапартистката империя. Иначе днес има претенденти и от трите линии, легитимистка, орлеанистка и бонапартистка.
цитирай
Изтрий
Съгласен съм с тебе!
Видя ли се с общите познати?
Лека нощ!
Да, но само с Барин. Германтигер имаше някакъв ангажимент.
цитирай 29. monarh1991 - Здравей!
11:15
Да, но само с Барин. Германтигер имаше някакъв ангажимент.
цитирай
Изтрий
Е, с Адаша си се видял!
Хубава вечер!
цитирай11:15
Да, но само с Барин. Германтигер имаше някакъв ангажимент.
цитирай
Изтрий
Е, с Адаша си се видял!
Хубава вечер!
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
За този блог
Гласове: 107381