Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
15.10.2023 13:43 - София е моят Рим
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 3318 Коментари: 11 Гласове:
22

Последна промяна: 16.10.2023 06:39

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
 Фразата е аналогична на тази, казана от  Константин Велики!  Казана по адрес на Сердика!

Моите успехи  все пак, са скромни и то прекалено, сравнени с неговите Но моите,  най- големите ми, са постигнати именно в нея!
Поличба или не, роден съм в София!
Понякога, когато някои искат да ме засегнат на тема произход, напомням им, че по рождение съм Софиянец, че първият въздух, който съм поел е именно софийския!
Да си мерят приказките!

В първи клас учителката връчи първо на мен свидетелството Вълнувах се много, първото ми е и го прегледах внимателно Видях, че е сгрешено рожденото ми място! Използвах пауза и казах това на учителката Тя се притесни, провери и потвърди, че е сбъркала Каза да го взема и занеса в къщи, родителите ми искат да го видят, но на другия ден да го занесат в училище От канцеларията ще получат поправеното, а това да оставят там!

В София, вече бях ученик, гостувахме с родителите ми на жена от селото, в Пещерска околия, на чието училище  майка ми е била директорка в девическите си години ! Като ме видя, жената развълнувано ме запрегръща! Каза на майка ми- това е нашето бебе, нали? Оказа се, тогава не бях наясно с нещата, но после разбрах , че тя е била акушерката при раждането ми!
Родителите ми не пропускаха случай , да сме  в София и да не й се обадим! Нейните деца през лятото ни гостуваха!
В по- късните години София остана някак си встрани от мен Ходех при леля ми на гости, живееше там и, понякога служебно...

Но, многобройните ми командировки почти  не бяха свързани с нея 
Свързани бяха с производствени проблеми, но извън София!
Не съжалявам, имаха си софийските предприятия достатъчно университетски кадри за обслужването си, защо да се натискам и аз там     за конкуренция? Ако ме потърсят , добре!

Все пак върховното ми професионално постижение е в София! Защитата на доктората! Там се утвърждаваха многобройните ми авторски свидетелства!

Така, че наистина София е моят Рим!





Гласувай:
22


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. blagovesteliseev - Днес София се употребява от Бога като Ерусалим
15.10.2023 14:13
По-добре да не е Рим, защото в Рим е седалището на земята на злата сила.
цитирай
2. leonleonovpom2 - Здравей, Благовест!
15.10.2023 17:27
Прав си приятелю, реално е такъв наистина Рим! Но от друга страна тойе конструирал Европа във вида, в който тя е днес!дори и България, като Сапейското Одриско царство! Иначе Испания, Франция, Британия, Германия Италия, са очертани в негово време Дал е ход на Европейската, съвременна цивилизация!
В случая имам предвид добрата му страна!
цитирай
3. leonleonovpom2 - Морски певецо! Жалко създание!
15.10.2023 17:49
Простият и жалък в случая си ти и си за съжаление само! Че въпреки половин вековната си възраст, вече си от другата страна на живота, разсъжденията ти са на инфантил!?
Ако не ти се случи нещо, след няколко години ти ще си в позицията, на която се присмиваш нагло!
Затова стойностните хора в блога те гонят като мръсно куче, а ти не вдяваш защо?
Самовлюбен си в ограничеността си и в крещящата си простотия, която звъни, че дрънка!
Ето един прост пример от Кавказ, описан от френски пътешественик Ти едва ли, в това положение, ще го проумееш ,но ще ти го дам
Върви човек по улиците на града и плаче? Възрастен! Французинът го спира Пита го, защо плаче? Баща му го набил?
Французинът е озадачен? Пита го , на колко години е На 79, а баща му е на 102! Ето там, на пейката отсреща е седнал!
Отива французинът при бащата и почгително, вникни в смисъла на тази дума, несретнико, му казва, че не върви да му прави, на него забележка! Но синът му също е възрастен човек и не е хубаво да го бие!
Старецът нахакано отговаря, че го е бил и отново ще го бие , ако направи същото!
Минал покрай дядо си, на 125 години и не го поздравил?
Разбра ли ,ти самовлюбеният, какво ти казах?
Че си жалък, до съжаление?
цитирай
4. leonleonovpom2 - Псевдопевецо!
15.10.2023 20:12
Понеже непоискано ровиш в чуждото, да ти изясня твоите проблеми!
Това, че си тъп и нагъл, едно на ръка!
Ако беше умен, щеше да разбереш, че си ми ненужен! И не само на мен!
А не хората да те гонят като мръсно куче Напомпен плондер, лишен от съдържание Празнодумец!
Ако не беше нагъл, щеше да разбереш , че си нежелан и да не се натрапваш тук!
Обяснявам ти бавно, дано схванеш!
Тъпотиите ти не чета, не съм колекционер на смет, тя отива директно в кошчето, не ме интересува!
Мога да преразгледам решението си, ако се извиниш, но на тебе ти липсват първите седем години, така ,че това е невероятно!
Опровергай ме, ако можеш!?

ПП Разпознал си се някъде в писанията ми! Само, че аз съм имал предвид обобщен образ, не ваше нискостоящо величество! С никого, като тебе, не се занимавам конкретно! Скрий се в такъв случай, не излизай наяве! Ще останеш незабелязан!
цитирай
5. kvg55 - leonleonovpom2,
15.10.2023 21:46
Живея в София от 34 години, но тя не става моят Рим. А него пък въобще не го искам.
цитирай
6. donchevav - , Сердика е моят Рим. "Не съм ...
15.10.2023 22:28
,Сердика е моят Рим."
Не съм родена в София, но мисля, че разбирам за какво говориш. Всички най-успешни и щастливи моменти от живота ми свързвам с този град. И макар да имам все по-малко поводи да пътувам дотам, София и Несебър са градовете, които в сънищата ми все ме карат да летя - невероятно усещане за лекота, за себепреодоляване и удовлетвореност, което няма как да се опише, просто трябва да се изживее.
А ти - ти си щастливец, скъпи Лео!
Пожелавам ти много нови полети - в спомените, в мечтите и в реалността!
Поздрави!
цитирай
7. leonleonovpom2 - Здравей, Краси!
15.10.2023 23:18
kvg55 написа:
Живея в София от 34 години, но тя не става моят Рим. А него пък въобще не го искам.


Разбирам те , Краси!
И аз никога, въпреки възможностите, не съм искал да живея и работя в София или пък някъде другаде! Едно е да си в командировка, друго, да си за постоянно някъде! Не ме е блазнела подобна перспектива! Обикнах си работата, като собствена жена и не си представях живота без нея, на друго място Може , но за кратко, в командировка!
Рим е прекрасен град! Обичам Рим и София- също, заради историята им През тях е преминала Световната история, те те правят неин свидетел!
Но най- красивото място за мен си остана Поморие в края на 60- години С онази неповторима атмосфера, наситена с мирис на сол, с морето от двете страни на полуострова, с влакчето, пренасящо сол, което, още дете, можех да карам! И солниците! Моята детска любов! Чрез анализ , по- късно, доказах, че са от античността, а не от турско време и голямото ми удовлетворение беше, че специалистите го потвърдиха!

Всичко това вече го няма, аз обичам старото Поморие, това от детството! Ако бях възрастен тогава, щях да се боря, то да не бъде заменено от грозен бетон!

цитирай
8. leonleonovpom2 - Здравей, Венета!
15.10.2023 23:53
donchevav написа:
,Сердика е моят Рим."
Не съм родена в София, но мисля, че разбирам за какво говориш. Всички най-успешни и щастливи моменти от живота ми свързвам с този град. И макар да имам все по-малко поводи да пътувам дотам, София и Несебър са градовете, които в сънищата ми все ме карат да летя - невероятно усещане за лекота, за себепреодоляване и удовлетвореност, което няма как да се опише, просто трябва да се изживее.
А ти - ти си щастливец, скъпи Лео!
Пожелавам ти много нови полети - в спомените, в мечтите и в реалността!
Поздрави!


Благодаря ти за отзива, разбрала си ме напълно!
В София не само съм се появил на този свят, но тя, като истинска майка се е погрижила, от нея да получа признание на труда си! Задължен съм й, като неин син!
И си мисля за онези герои, минали пре люта зима Троянския Балкан, за да я спасят за България, колко са велики!
Благодаря ти, щастие за мен е , че те има в блога! Ние, от по -старото поколение сме научени да ценим духовното, красивото, да сме хора! Едно поколение след нас, примерът е по- горе и вече имаш работа не с човек, а по- скоро с хищник!?
Какво, преча на изявите му, взел съм му компютъра, нещо съм му забранил?
Единственото, за което може да ме обвини е, че няма как да му налея възможности за това, което правя! Ако наистина е способен, с какво може да му попреча?

Какво си мисли, че пътят ми е бил посипан с цветя и рози ли? Борил съм се, но почтено, да се докажа! Да съм полезен! И по естествен път съм бил водещ, по чуждо признание, не по внушение! Или нареждане като парашутист!?

Приеми моите благодарности Венета!
Всичко най- добро ти желая и да бъдеш все така истински човек!
цитирай
9. shtaparov - И моят разбира се!
16.10.2023 04:50
Поздрав приятелю!
цитирай
10. leonleonovpom2 - Здравей, парижанино!
16.10.2023 08:45
9. parisinfo - София ми е гардеробна, до "опашката на коня". Но скоро и... скривалище от Сарматите срещу западна Европа...
01:34
Страхотни спомени, художествено съчинени, благородно завидно.
Напоследък сигурно ползваш гугъл редактор, безгрешно е!
Супер си, бай Леоне!
цитирай

Изтрий

Приятна изненада, в мрачното утро!
Впрочем, бил съм във Франция, но не и в Париж! Нещо от рода, бил в Рим, но не видял папата Всъщност и това ми се е случило, не съм видял папата!
Не ползвам коректор, но проверявам Пиша от телефон и той си позволява редакции Знам това и проверявам Впрочем, той вече познава стила ми и речниковия запас-също и все по- рядко се намесва! Но навикът остана!
Преди не проверявах и грешките идваха оттам!

Благодаря ти за хубавите думи в коментара! Колко му трябва на човек, една топла дума е достатаъчна!
А не като псета , да му се зъбят и заканват насреща, все едно ,че им е пипнал имането!

Всичко най- добро и успех ти пожелавам!
цитирай
11. leonleonovpom2 - Здравей, приятелю!
16.10.2023 08:48
10. shtaparov - И моят разбира се!
04:50
Поздрав приятелю!
цитирай

Изтрий

В историята мислим и творим в едно направление!
Нормално е и София да е нашият Рим!

Хубав ден, приятелю!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: leonleonovpom2
Категория: История
Прочетен: 9369409
Постинги: 1358
Коментари: 29766
Гласове: 103288
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930