Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.04.2014 12:56 - Откъде идва Анхиало - античното име на Поморие
Автор: leonleonovpom2 Категория: История   
Прочетен: 26539 Коментари: 73 Гласове:
23

Последна промяна: 07.04.2014 20:36

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
                                                                                                   С благодарност към Krysy

Известно е, че съществуват множество хипотези за произхода на името на античния град Анхиало, който през Римската епоха е един от значителните градове на империята и е главно пристанище на провинция Тракия.    Коментирани са тези хипотези и тука,  и по страниците на пресата - "Крайсолие", " плитко море", правена е връзка с произведенията на Омир / цар Анхиал, с бащата на Еней- Анхиз/ , с нимфата Анхиала.
   Но поради наличието на монети/ известно е, че през втори и трети век след Христа Анхиало е оторизиран да сече провинциални, бронзови монети/  с бюст на млад мъж на лицевата страна/ сн. 1 / и с околовръстен надпис Анхиалос, по-вероятно е да става дума за мъж и то цар- Анхиал.
   Така мисли и класикът на родната нумизматика - Мушмов, който е определил младежа Анхиал, като митичен основател на града!
   Този извод се налага и от факта, че на монетите не може да бъде изобразен случаен човек, той би трябвало да е цар или от царската фамилия, такава е традицията на монетосеченето в Римската , а и в следримската и в предримската епохи.
   И така стигаме до Анхиал - цар на остров Тафос, в съседство на Итака, близък приятел на Одисей, който пък е цар на този остров!
   Описана е в " Одисея" историята на Ментес, синът на цар Анхиал, за неговото пътешествие в Тъмното/ Черното/ море.
   В студията " Загадки  на Анхиалското монетосечене"  е развита хипотезата  за свързване на името на град Анхиало с това на забележителния цар на остров Тафос- цар Анхиал, сподвижникът на Одисей!
   Откъде ли идва името Анхиал?! Да се тълкува направо на гръцки каква комбинация представлява и да се свързва с добива на сол не е никак сериозно.
Все пак става дума за царска особа, независимо, че е имало периоди, когато солта се е разменяла за злато!
   Защо ли не потърсим връзката по- назад, във времето?
   Гърците са приели много неща от предходните, в много отношения по-развити от тях цивилизации - на първо място измежду тях е Египетската!
Невероятни постижения има тя в математиката, в строителството- и до днес пирамидите са трудни за изграждане, имайки предвид и сложната им система от коридори, в медицината и прочее.
   Египтяните имат един особен амулет, наричан АНХ или АНКХ. Символиката му не е окончателно изяснена и до днес, съществуват множество версии.
Знакът е от две части-снимката по-долу
    Горната овална част, според една от тези версии символизира появата на слънчевия диск от и над хоризонта, а лъчът под хоризонталната линия, оформящ с нея тау представлява следата, която слънцето оставя върху земната повърхност!
   Този знак може да се види и в ръцете на Египетските богове С него те изпращат благословията си към хората и към Земята!
   АНХ или АНКХ е символ на фараонската власт и е неразделна част от ЛИЧНИТЕ ИМЕНА на фараона 
Амулетът се изработва от всевъзможни материали и е носен като медалион на връв или на верижка около врата
   Според друга, основна версия, амулетът обединява два символа. Кръгът, това е вечността, а поставеният под него тау кръст е символ на живота, т. е. заедно символизират вечния живот или скритата мъдрост, или представлява ключът към тайните  на живота и познанието, а също така е и  ключ, отварящ вратите към смъртта
   Цар Анхиал по ранг е равнопоставен на Египетските фараони. Той има правото в личното му име да е включен АНХ!
   Това име Анхиало е по-правилно да се свързва със силното Египетско влияние върху по-късните цивилизации, а не с наличието на солодобив или плитки води
   ИМЕТО АНХИАЛО води началото си от Египет, това е изводът, който се налага от гореизложеното!



imageimage



Гласувай:
25
2


Вълнообразно


Следващ постинг
Предишен постинг

1. voulgaros - НАЛИ ТИ ПИСАХ ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ. ЗА А...
02.04.2014 13:15
НАЛИ ТИ ПИСАХ ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ. ЗА АНХИАЛО,,ЗАЩО СЕ ПРАВИШ НА ГРЪМНАТ ВУЛГАРИН ??

ИДВА ОТ ВЕЛИКИЯ ГРЪЦКИ ЕЗИК---АНХИ АЛС----''БЛИЗО ДО СОЛТА'' , ИЛИ ''(МЯСТО) ДО СОЛТА'' ..

АИДЕ ПИТАЙ ПАК СЛЕД МОЖЕ БИ 2 МЕСЕЦА !
цитирай
2. leonleonovpom2 - А, бе Вулгарос, къде има гръцко име ...
02.04.2014 13:26
А, бе Вулгарос, къде има гръцко име край солта?
Трай малко, ще напиша текста.
И минусите си ги носи някъде другаде, пази ги за Здравко, имаш поздрави от него
цитирай
3. leonleonovpom2 - За Вулгароса!
02.04.2014 14:13
След като поставяш безогледни минуси, аз пък щете трия, така, че не се хаби Пиши и пищи в гръцките блогове!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Тезата ти е много добре развита и ...
02.04.2014 15:14
Тезата ти е много добре развита и мисля, че бе поместена в част от твоята книга за монетите в Анхиало. Звучи логично и непреднамерено, защото си показал и други възможности. Поместих постинга ти тук:
http://blog.bg/theme.php?theme=875&success=1

Поздрави!!!
цитирай
5. leonleonovpom2 - Благодаря, Невена!
02.04.2014 20:23
Мнението ти е важно за мен, защото знам, че много обичаш Поморие!
Да, наистина действията ми са непреднамерени, това е хипотеза, доразвита е предходната в книгата - за цар Анхиал, но тя не ме задоволяваше.
Защото името е нетипично и да се твърди, че някой е кръстен крайсолие или плитки води/ веднага изниква и асоциация, че друг би могъл да се казва и плитък ум, на шега ,разбира се/
Затова не приемам буквалния превод на знаменосеца на гръкоманите тук!
Затова свързах логически името с фараоните, с АНХ !
Нимфата Анхиала също беше моя идея, но липсата на река до Поморие ме кара да съм скептик. Вярно Бургаските минерални бани в античността и Средновековието са Били Анхиалски......но
Но най-солидният аргумент са монетите, автономните-преди Рим и псевдоавтономните по времето на Рим/ с образа на Анхиал и околовръстен надпис с него!
Поздрави и от любимото Поморие!
цитирай
6. bezistena - Длъжни сме да повторим коментара за Анхиало от по-предния ти постинг!
02.04.2014 20:23
Адаш,длъжни сме да повторим коментара си за 100%-вия Български произход на Анхиало и Българската сакрална семантика на името му от по-предния ти постинг за Русия.

Предлагаме ти да инициираш възстановяването на пълното име на града,като се върне свещената С в него!Ние ще помагаме.

"Относно "гръцката"монета от Анхиало.
Присъствието на върховният бог Зевс е достатъчно и безапелационно доказателство,че монетата е Българско производство и принадлежност,защото екипът на БЕЗИСТЕНА вече на няколко пъти доказахме в статиите си с помощта на безпогрешният Шифър на свещения БГ език,че бог Зевс е Българският Бог Исус:
ЗЕВС=Бог Исуз
БЕЗПОГРЕШЕН ШИФЪР на=ШИФЪР на Бог Изуш Борга
Стихийният му атрибут МЪЛНИЯ дефинира Зевс веднъж като ЛАМЯ,и втори път като ЗЕВС ГРЪМОВЕРЖЕЦА,което в превод значи:
МЪЛНИЯ=Ламя-животинския календарен династичен владетелски символ на Българската Божествена Исусова фамилия ДУЛО
ГРЪМОВЕРЖЕЦ=Цар Бог Ежуа Маг
Инж.Симеонов,
всички разшифровки които ще направим на писмените документи от АНХИАЛО,сочат категорично Първосвещеното присъствие на Българските Богове в тях и свидетелстват, че всички исторически твърдения,че древният град е бил с гръцки и римски произход и собственост,са пълни фалшификации!
Светилищният център в местността ПАЛЕОКАСТРО е изконен Древно Български,всички надписи на гръцки и римски език и писменост са Български жречески херметични зашифровки,предназначени да съхранят и пренесат през цензурата и геноцида тази сакрална информация за Българското цивилизационно величие и Българските Богове до нас в сегашно време,когато се извършва експлозийното разкриване на истинската Българска история,от която всички Българи скоро онемели и възтрогнати от удивление ще научат,а след тях и останалият свят,че цялата т.нар.Древногръцка цивилизация и Римска империя,са изконни Български царства,цивилицации и култури,откраднати и фалшифицирани с хилядолетен геноцид връз Българите и цензура,като гръцки и римски!"
цитирай
7. bezistena - КРЪСТ С ПРИМКА=Исус Трака и Богиня Мария-ключ към БЕЗСМЪРТИЕ(Бог Исус и Матара)
02.04.2014 20:24
"Приятелю,виж категоричните писмени доказателства на документите:
ПАЛЕОКАСТРО=Диана и Иса Бълкария-разсекретеното наименование на местността край Поморие,в която е Исусово-Дианиният светилищен комплекс
Цялото оригинално име на светилището е АНХИАЛОС,на което отново тихомълком е премахната издайническата буквичка С,за да не познаете,че това е Исус Ламята,Халата!
АНХИАЛОС=Хала Иса=Змея Иса-Змея Исус,Българският Бог Исус,или Зевс!
Херметичната именна комбинация АНХИАЛОС е класически христоматиен пример като за учебник за първоразрядна Българска жреческа зашифровка на змейския династичен титул на Исус Змея,Исус Хала-ХАЛА ИСА=АНХИАЛОС.
Надписът,открит сред развалините на Анхиалос,е на представяните като египетски божества Сарапис и Изида,които са всъщност херметичните образни зашифровки на нашите Богове:
САРАПИС=Сар Бог Иса
ИЗИДА=Иза и Диана-синкретичния образ на Исус и Диана,Която е Мария"

И тъй като цялата Древно Египетска цивилизация и култура са чиста проба Българско-Тракийско производство във всички области на живота,на първо место и във жреческия и владетелския управленчески състав и целият интелектуален духовен и технически елит,то и цялата сакрална и конфиденциална Египетска символика е задължително Българска-както в случая със свещения АНХ,и е съставена на 100% върху свещената Матрица с Българските Божии имена и титули чрез Свещеният шифър,който ви разкриваме във всички наши статии в постингите ни.
За да разшифроваме вложеното послание в знака АНХ,първо го обясняваме описателно ЗАДЪЛЖИТЕЛНО НА СЪВРЕМЕНЕН БЪЛГАРСКИ ЕЗИК:
КРЪСТ С ПРИМКА
Това описателно наименование подлагаме на анаграмно преподреждане и получаваме:
КРЪСТ С ПРИМКА=КРЪСТОС и ПАК МАРИЯ=Кристос и Бокиня Мария=Исус Трака и Богиня Мария
КРЪСТ С ПРИМКА=Исус Трака и Богиня Мария
Богиня Мария е широко известна като АВЕ МАРИЯ(Богородица) в католическия свят, оправдано пред цензурата и непосветените като ЗДРАВЕЙ,МАРИЯ!
Този символ още е и клрюч към БЕЗСМЪРТИЕТО,където
БЕЗСМЪРТИЕ=Бог Исуз и Матара

ПОЗДРАВИ!
цитирай
8. leonleonovpom2 - Разбра ли Вулгаросе, защо крайс...
02.04.2014 20:32
Разбра ли Вулгаросе, защо крайсолие не ми харесва? Както и плитки води?!
Защото, какво пречи, при наличието на такова име, да се появи и име плитък ум!
Не защитавам националност, защитавам историята и логиката в нея
Това, че надписът е на гръцки, гръцки е бил работният език тогава, както сега английският.
Това не означава ,че сега се гърчеем , а след сто години или 1000, като открият надпис тук на английски, да кажат, че са живяли англичани тъдява
Да, защитих надписа на гръцки в знака на Анхиало на вход на града, защото е съществувал
Дано си разбрал
цитирай
9. leonleonovpom2 - Благодаря адаш, за подкрепата!
02.04.2014 20:49
Всъщност, заслугата е основно на Стефан, синът, който написа книга за египетското влияние върху тракийската цивилизация, наистина забележителна и построена логически!
Няма как , една толкова развита цивилизация да изчезне, без да предаде нещо на следващата я, по-слабо развита. Такава е логиката!
Поздрави!
цитирай
10. get - - Мегало-шовиниста отново се ... изцепи ?:((
02.04.2014 21:13
voulgaros написа:
НАЛИ ТИ ПИСАХ ПРЕЗ ДЕКЕМВРИ. ЗА АНХИАЛО,,ЗАЩО СЕ ПРАВИШ НА ГРЪМНАТ ВУЛГАРИН ??

ИДВА ОТ ВЕЛИКИЯ ГРЪЦКИ ЕЗИК---АНХИ АЛС----''БЛИЗО ДО СОЛТА'' , ИЛИ ''(МЯСТО) ДО СОЛТА'' ..

АИДЕ ПИТАЙ ПАК СЛЕД МОЖЕ БИ 2 МЕСЕЦА !


- Думата ... АКО ИЗХОЖДАМЕ САМО ОТ ЕТИМОЛОГИЯ ? - ПЪРВАТА ЧАСТ ОТ ТОПОНИМА тази за думата СОЛ я има във ВСИЧКИ ЕВРОПЕЙСКИ ЕЗИЦИ - Древни и не дотолкова ?
ИЗРЕЖДАМ:
А. На английски е SALT , на старо:SEALT ; прилагателно: SALTY(солен)
Б. Latin(ски)SAL
В. Saxon, Norse, Frisian, Gothic (всички с преставката "Old-Стар !) звучи - salt
Г. Old Irish SALANN
Д. German(съвременен) SALZ;
Е. Proto-Germanic *SALTOM
Ж. Старо-български(цЕрковно"славЯнский"?:)) SOLI
- Всички тези производни ИДВАТ от PIE коренова*sal- "salt" - Същата е ЗВУЧАЛА, много по-рано в миналото(кога е нямало още гърци и гръчки език !:))
- Най-далечната КАТО ФОРМА(!) от прото-кореновата ЛЕМА, представлява гръчката дума за "сол-HALS".

- Вулгарос понеже не си дотам умен - давам ти за домашно! Проучи и ми отговори, как е звучала в древността думата не за ОКОЛО, а за "ЪГЪЛ" ?
- Ще ти дам "жокер" защото съм се убедил в безпомощността ти, когато се наложи да мислиш - та ще кажа! Потърси за произход, не само на думата а и на самата КОТВА("ankyra" на гр. ез.) корабна-история по откриването й, от фригиеца Мидас и скита Анахарсис ?) ? От там, ще ти стане ясно, откъде идва в гръцкият език "анхи" ... в български "огъ(н/в)а", тоест "гъна-огъва", същата дума, от която идва името на богиня "Гея" - ако не вярваш, ще дам цитати от автори(лексиколози) които вадят от там смисъла на името й ?!

- Ама изхождаме само от етимология ... Малко странно ми звучи (?) ... цар да го нарекат с името "огънато-солен" ?! - по скоро, за мен етимологично ми звучи ... близко до съвременното определение "подковообразен" ? Което в древността, съответно е звучало, доста по-различно, но съответно има паралел и в българският, който е ЕВРОПЕЙСКИ език !!
цитирай
11. bezistena - Символ на ВЕЧЕН ЖИВОТ=Символ на Бог Ежуш и Богиня Диана
02.04.2014 21:28
ОФИЦИАЛНО ЕКЗОТЕРИЧНО ОБЯСНЕНИЕ ЗА АНХ:
Анх-най-значимият символ за древните египтяни,известен също и като crux ansata,или ansate, т.е. "кръст с примка".В този кръст се обединяват два символа—кръст,като символ на живота, и окръжност,като символ на вечността;заедно те символизират безсмъртието.
Този кръст също така символизира и единението на женското божество—Изида и мъжкото божество—Озирис, т.е.съюза на земното и небесното.В иероглифното писмо с този знак се бележи "живот".Египтяните рисували анх върху амулетите си,за да удължат земния си живот;с този амулет били погребвани,за да са сигурни,че ги чака живот и в отвъдния свят.Вярата в силата на този символ се градяла върху представата,че именно така изглежда ключът,с който се отваря вратата на смъртта.

ЕЗОТЕРИЧНО РАЗЯСНЕНИЕ И ЗНАЧЕНИЕ:
АНСАТЕ=Иса и Диана-Исус и Мария Магдалена
КРЪСТ С ОКРЪЖНОСТ=Сина на Кая(Жрец) Жар Исус Трака и Диана(Мария Магдалена)=Сина на Жреца Цар Исус Трака и Мария Магдалена-Спасителят,очакваният от всички народи Човешки син,Божият син,който е ключът,който отваря вратата не към смъртта,а към безсмъртието!
ЧОВЕШКИ СИН=ТШОВЕШКИ СИН=СИН НА Ишуш и Бокиня Диана
Затова и египтяните,в името на царството на които е вложено името на Българската Богиня Диана,с този знак бележат ЖИВОТ!
ЖИВОТ=Ежуа и Богиня Диана
ЕГИПЕТ=Богиня Диана
ИЗИДА=Иза и Диана-синкретичния образ на Исус и Мария
ОЗИРИС=Зар Иса

Друга комбинативна зашифровка на символа е КРЪСТ НА КОПТИ,която ни съобщава:
КРЪСТ НА КОПТИ=Иса Трака и Бокиня Диана
А името на истинските предарабски=тракийски жители на Египет,е КОПТИ,които нашият код разшифрова като ЕГИПТЯНИ:
КОПТИ=ЕКИПТИ=ЕГИПТИ=ЕГИПТЯ-НИ(Н е пълнежен назален елемент)
КОПТИТЕ=ЕГИПТИТЕ са християни,съхранили херметически познания за Българските Богове,поради което са подложени от заговорниците срещу Българите на постоянно изтребление.
За тези криптоТраки и криптоБългари знакът АНХ е символ на ВЕЧЕН ЖИВОТ и на МЪДРОСТ
ВЕЧЕН ЖИВОТ=Бог Ежуш и Богиня Диана
МЪДРОСТ=Иса и Диана Матара
цитирай
12. bezistena - Адаш, гръцкият език е херметичен ...
02.04.2014 22:02
Адаш,гръцкият език е херметичен ДревноБългарки Жречески език,създаден от посветените Българи за дълбоко засекретен сейф и архив,склад на свещените Български кодирани именни комбинации на Българските Богове Исус и Мария Магдалена.Всички думи на езика са нафрашкани с тия сакрални Божии именни комбинации,от които завалиите гърци хабер си и нямат!
Затова гръцките думи и език са едно невероятно огнено кълбо от преплетени СЪС-кащи змии(Исусовата календарна Българска змийска династична символика),които не дават и няма да дадат покой на гърците,докато не познаят в него Българските Богове и не поискат искрено разкаяни и покаяни индивидуални и колективна етносна прошка от Свещения Български народ-народът на толкова ревностно търсените формално от гърците Исус и Богородица!
Ще чакаме да открият Бог Исус във висшето чувствено признание САГАПО!,което Дедите ни създадоха за тяхната душевна комуникация и Божествено присъствие и подкрепа!
За да ги насърчим и насочим,Го посочваме директно:
САГАПО=Бог Иса
Сагапо!Обичам те,Бог Исус!
цитирай
13. leonleonovpom2 - Гет, Вулгарос ми бил обяснил нещата ...
02.04.2014 22:30
Гет, Вулгарос ми бил обяснил нещата за Анхиало, какво означава.
Сега се сетих и за индианската връзка, след като има индианец, пардон, анхиалец с име край солта, плитки води, а защо да няма и с плитък у?!.
Аристотелисът пък през лятото ме запозна с бившите кметове на града...
А, бе защо не си потърсите друг краставичар, толкова ли е трудно?!
Знам, че по Черноморието организират курсове по гръцки - за гърчеещи се.
Та може и Вупгарос да прескача от Пулпудева, която гърците погрешно кръстили Филипопол, знае ли човек?!
цитирай
14. leonleonovpom2 - Съгласен съм с написаното от тебе ...
02.04.2014 22:35
Съгласен съм с написаното от тебе адаш!
Гърците се нуждаят от пълно покаяние и искане смирено от нас на прошка
Защото през всичките години са работили за нашето обезличаване-унищожаване на книгите ни и за нашето затриване от лицето на земята, не за друго, просто така са решили.
Познавам ги добре ,имат си я тази необяснима чертичка
Поздрави ,адаш!
цитирай
15. get - 13. leonleonovpom2 - Гет, Вулгарос ми бил обяснил нещата за Анхиало, какво означава.
03.04.2014 00:18
- Относно безпардонният шовинизъм на Вулгароса, си прав !

- Но тук дискутираме за ВЕРОЯТНОСТЕН произход на името Анхиало?
В тази връзка, изказвам една теза(вариант за произход на името) което би следвало да произлиза от античното наименование(както за "ъгъл", така и за "котва" !) ?

- Имаме го и на гръцки и на български, и на още половин дузина европейски езици.
Започвам да изброявам:
а) angle (англ. същ.) среща се в(изразява) два смисъла: кука; ъгъл
б) той е зает в английският от старо френски:angle
в) той е зает пък от по-старият латински:angulus
г) синонимната на латинската в гръцкият е ? - "ankyra"
д) срещаме го и в технически термин(часовникарство) анкър(фр.) ъгъл
е) срещаме го в ранно-средновековен български: а/онгъл ... такъв е прочита поради специфичната "носовка"(отделно казват, че така се е наричало мястото, където е резидирал Аспарух с хората си ?).
ж) ... тук спирам, въпреки че мога да изреждам на още четири ЕВРОПЕЙСКИ езика!
- Лингвистите, казват че идвало от PIE *ang-/*ank- за да ни каже, закрепвам, свързвам ... второ значение:"ъгъл"(кривина)

- За връзката на английската дума "аnchor" и второто "hook"-кука, по скоро идва от по-стара лема, дало в българският език думата за "котва", тук пък отиваме към гръчкото "ankylos" "crooked", тоест "крив", "изкривен".

- Между впрочем, по-късното изобразяване на "анкха", преминава в някои от версиите си в котва - но това е от история на изобразителното изкуство и символика(при религиите?).

- То между другото наименованието на Англия(England (n.) ... го извеждат от едно саксонско племе, което назовавали така: Angles(Angul) ... а това по причина, че преди да мигрират в Албиона, the land they inhabited on the Jutland coast, was shaped like a fish hook ... с други думи: земята която обитавали в Ютландското крайбрежие била крива, като рибарска кука :)) !
- Бе вие, да не се окажете роднини с англо-саксонците :)))!? - като гледам еднаквостта при имената :))
цитирай
16. leonleonovpom2 - Съгласен съм с допълненията те, Гет!
03.04.2014 07:25
Древното име на Анкара-Анкира означава котва
Но, покрай монетите аз считам, че името на Анхиало е свързано с това на човек и той е цар-Анхиал Тази традиция е стара-градове наименовани на Филип, Александър- бол, колкото иска човек
От друга страна, името значи нещо.
Анхиал не е разпространено име, носи го цар, фараонът има право да включва АНХ в личните имена, царят му е равен по ранг, оттам идва името- иначе крайсолие за име на човек не звучи добре, обичащ конете може , но плитки води също е глупост за име
Просто смятам, че името на града е по другия вариант-име на човек
цитирай
17. leonleonovpom2 - Вече окончателно ми се изясни ре...
03.04.2014 08:41
Вече окончателно ми се изясни редкостта на името Анхиал- случаен човек не може да го носи-трябва да е царска особа или от висшите кръгове, нимфата Анхиала е сестра на Прометей!
Такава е традицията и тя се спазва и след като Египетската цивилизация е слезнала от сцената
цитирай
18. bezistena - АНХИАЛО=АНХИАЛОС=БОГА СЛЪНЦЕ=Бог Исус Змея,езическия символ на Бог Исус
03.04.2014 09:15
Прекрасна тема,която търпи развитие.
Напомняме откъде идва и какво означева името на Анхиало:
"Цялото оригинално име на светилището е АНХИАЛОС,на което отново тихомълком е премахната издайническата буквичка С,за да не познаете,че това е Исус Ламята,Халата!
АНХИАЛОС=Хала Иса=Змея Иса-Змея Исус,Българският Бог Исус,или Зевс!
Херметичната именна комбинация АНХИАЛОС е класически христоматиен пример като за учебник за първоразрядна Българска жреческа зашифровка на змейския династичен титул на Исус Змея,Исус Хала-ХАЛА ИСА=АНХИАЛОС."
С премахването на сакралната Исусова буква "С" от историците-манипулатори и фалшификатори на БГ историята,те скриват задължителната за Дедите ни-Кръстници Божествена посветеност на топонима и въвеждайки ни в умишлена заблуда,насочват обезпаметените Българи и дръзналите да се усъмнят независими изследователи в грешна посока да гонят Михаля или за ЗЕЛЕН ХАЙВЕР,както посветените ни Предци са ни съставили предупредителната поговорка,че ще бъдем много лъгани в това отношение и ни дават в самата поговорка инструкциите кого трябва да търсим в нашите изследвания на историческа и сакрална тематика:
ЗА ЗЕЛЕН ХАЙВЕР=Изуз Вълхарина=Исус Бълхарина!
Е,ние винаги ще Го търсим и ще Го намираме,както и в манипулацията с АНХИАЛО,където ни прати Иречеково-Златарската антиБългарска историческа школа да търсим МОРСКА СОЛ и други първосигнални опростачени обяснения на Свещеното име на града,обаче този път ние хванахме пътя за ЗЕЛЕНИЯ ХАЙВЕР и открихме истината-вместо морска сол и солено блато край морето,дето ни изпращат гръцките изпечени бездуховни културокрадци,открихме в името на града висшият макрокосмически херметичен символ на Бог Исус Змея,вложен от Българските Посветени Жреци за дълговременно съхранение,като Слънчева първосвещена змейска зашифровка на Бог Исус:
ХЕЛИОС-Бог на Слънцето в древногръцката митология,която е 100% съставена от посветени Българи
ХЕЛИОС=АНХИАЛОС=ХАЛА ИСА=Змея Исус,Който е Бога Слънце в Българската езическа вяра!
СЛЪНЦЕ=Исус Ел(Змей)
цитирай
19. bezistena - ПОМОРИЕ и АНХИАЛОС=Богиня Мария и Хала Иса=Богородица и Бог Исус
03.04.2014 10:13
Възхитете се на великолепното алегорично-метафорично опоетизирано изобразяване на Българският Бог Исус-ПОЕТИЧНО ЛОГО НА ПОМОРИЕ,и уникалното кодировъчно майсторство на Великите ни деди,заложили поредната Слънчева мина и бомба в т.нар.ДРЕВНОГРЪЦКА МИТОЛОГИЯ,от която горките гърци хал хабер си нямаха досега,докато не им отворихме очите-както и на Българите отваряме сега!

"Богът на Слънцето-ХЕЛИОС,е изобразяван като красив младеж в тънки одежди,с развети коси и венец от лъчи,качен на златна колесница.Лицето му било обкръжено с ореол от светлина.Той живеел във великолепен дворец в обкръжение на четирите годишни времена и имал престол от скъпоценни камъни.Всяка сутрин ХЕЛИОС(Хала Иса=Змея Исус) се появявал,управлявайки своята златна колесница,теглена от 4 снежнобели,крилати и бълващи огън коне с имената Светлина,Блясък,Гръм и Мълния.Цял ден богът управлявал колесницата си по небето,подарена му от бог Хефест,а вечер слизал към океана и преплувал морето отново към мястото,където трябвало да се появи на следващата сутрин".
Сега разшифроваме точните параметри на Бога Слънце:
СВЕТЛИНА,БЛЯСЪК,ГРЪМ,МЪЛНИЯ=Бог Исус Маг Ламя Дуло Българина=Бог Исус Мага(Вълшебника,Феномена,Свръхчовекът-сиреч БОГ)Ламята от България,основател на Дуло

ХЕФЕСТ=Иса и Бохиня Диана-синкретичен образ на Българския тандем ДЕМЕУРЗИ
Друг такъв сдвоен Слънчево-Лунен образ е на Хелиос Паноптес,който всевижда
ХЕЛИОС ПАНОПТЕС=Бог Исус Хала(Змей) и Богиня Диана
ВСЕВИЖДА=Бог Исуж и Богиня Диана
На рисунка на ваза Хелиос преплува морето върху ТРИНОЖНИК НА ДЕЛФИК,което ни съобщава:
ТРИНОЖНИК НА ДЕЛФИК=Трак Ежуа Дуло Фок=Бок Ежуа Дуло Трак
Най-често Бога Слънце кара колесница с четири коня:
КАРА КОЛЕСНИЦА С ЧЕТЕРИ КОНЯ=Чар Трак Кала Исус Кая=Цар Кая(Жрец)Исус Кала(Змей) Трак=Царя Жрец Исус Змея от Тракия!

Адаш,предложи на обществена дискусия възстановяването на цялото истинско древно име на Поморие-АНХИАЛОС,и неговото сакрално значение.
В същото време ще пледираме и за синкретичното двойно име
ПОМОРИЕ и АНХИАЛОС=Богиня Мария и Хала Исус=Богородица и Бог Исус,което се подкрепя категорично и от Плиний Стари, който ни осведомява за града Меса, съществувал на същото място преди идването на гръцки колонисти.
Разшифроването на това най-древно Българско=Тракийско име потвърждава категорично,че древното селище възниква около светилищен комплекс на двата Български Бога-Демиурзи Исус и Мария,законспирирани по-късно като Исус и Богородица
МЕСА=Ма и Иса=Мария и Иса=Мама(Богинята Майка) и Исус=Богородица и Исус
ЧЕСТИТО!
цитирай
20. bezistena - Ще възстановим истинските Божествени имена и на МЕСЕМБРИЯ,и на всички Български селища!
03.04.2014 11:14
И още нещо ,Адаш.
(АДАШ=Диана и Ешуа-уважително обръщение между познали Божествената семантика и тъждественост на имената си,произлизащи от Божията именна Матрица.В глобален смисъл и генеалогия всички хора на земята са АДАШИ помежду си,защото АБСОЛЮТНО ВСИЧКИ ЧОВЕЦИ СА ЗАЧЕНАТИ ОТ БЪЛГАРСКИТЕ БОГОВЕ И КРЪСТЕНИ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО ПО ТЕХНИТЕ ИМЕНА И ТИТУЛИ!)
Специални благодарности към редовния ти ерудиран и авторитетен твой коментарен абонат get,който на майтап иронично подметна в ком.№15:

"-То между другото наименованието на Англия(England(n.)го извеждат от едно саксонско племе,което назовавали Angles(Angul),а това по причина,че преди да мигрират в Албиона,с други думи:земята която обитавали в Ютландското крайбрежие била крива,като рибарска кука!
-Бе вие,да не се окажете роднини с англо-саксонците,като гледам еднаквостта при имената!"

Така понякога на МАЙТАП стават големите открития!
Разбира се,че това саксонско племе не е било кръстено на "крива рибарска кука",както манипулират историците-фалшификатори и което е най-голямата гавра със свещените ни предци,за да не се усетим,че името на племето е също АНХЕАЛОС или ХЕЛЕОС и идва пак от Хала Иса или Гала Иса(Ангелос)-което е все едно,за да не разкрием,че това саксонско племе идва от Свещена Тракия-АНХИАЛОС=ПОМОРИЕ, самото то е Тракийско племе,живяло в Поморийско-Несебърския регион,кръстено на Българския Бог Гала(Хала)Иса и е разселено на запад под водителството на Български Жрец на Бог Исус,носещ титула КАЯ ИСУС(Жрец на Исус),закодирано като САКСОН и преминало в обобщаващ етноним и топоним на новото йм място.
САКСОН=Исус Кая=Исус Жреца
Адаш,предлагам ти да инициираме и възстановяване на сакралността и истинското Божествено значение на името на комшиите ви от Несебър,за да не продължават да пъшкат още под гръцко робство,погърчили ги историци-родопредатели!
Нищо гръцко няма в Несебър-всичко е 100% Българско-всички 40 и кусур църкви-светилища на Българските Богове,както и името:
МЕСЕМБРИЯ=Иса и Богиня Мама Мария
МЕЛСАМБРИЯ=Ламя Иса и Богиня Мария=Бог Исус и Богородица-обаче Българските!
Нищо гръцко!